A Witcher saga titka

2018. október 23.
30.2991
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Pixelhexer89 profilja, adatai
Pixelhexer89
A Witcher sagát, beleértve a könyveket, képregényeket és természetesen a videojátékokat is, senkinek nem kell bemutatni. Mivel a mai napon megjelent a Thronebreaker - The Witcher Tales játék, úgy gondoltam, stílszerű lenne összefoglalni, miért is olyan kiemelkedő a The Witcher franchise.

/>
A Witcher saga titka - 1. kép


A The Witcher 2007-es megjelenéséig magam is azok közé tartoztam, akik mit sem tudtak az Andrzej Sapkowski lengyel író által kreált világról, még kevesebbet a mára a videojáték-készítés etalonjává vált CD Project Red lengyel fejlesztőstúdióról. A játékot azután kezdtem el játszani, hogy megjelent PC-re az Enchanced Edition, ami jelentősen javított a játék teljesítményén (bár a töltőképernyők még mindig elég hosszúak maradtak), és grafikáján is, valamint új, kiegészítő tartalmak is készültek a játékhoz, beleértve a pályagenerátort is.

A Witcher saga titka - 2. kép


Be kell valljam, elsőre borzasztóan furcsa volt számomra a játék. Nagyon nehezen küzdöttem magam végig az első fejezeten. Ha jól emlékszem, háromszor-négyszer neki kellett veselkednem, mire végre túljutottam rajta. Mindez nem a játék nehézsége miatt volt, sokkal inkább annyira másabb volt az addig megismert RPGk-hez képest, hogy nehezen tudtam azonosulni a főhőssel és átélni a cselekményt. Miután azonban eljutottam a második fejezethez, egy csapásra beleszerettem a játékba. Borzasztóan tetszett, hogy a játék története, a küldetések, a szereplők egymáshoz való viszonya mind-mind görbe tükröt állítanak a saját világunknak és saját korunknak. Tényleg igazzá vált a Wiedźmin könyvek (ez a Witcher lengyel elnevezése) alapvetése, hogy az igazi szörnyek maguk a köztünk lévő embertársaink. A játék során a fantasy végig nagyszerű körítésként szolgál (a mitológia alapja a kelet-európai népek mondavilága) miközben a Game of Thrones-ra hajazó, ármányokkal és intrikával átszőtt történet középpontjában alapvetően az emberi gonoszság és rosszindulat áll. Nagyon tetszett az is, hogy sok helyen a döntésünk jelentősen befolyásolta a játék menetét, amelyet a Witcher 3. részében tökélyre fejlesztettek a játék készítői.

A Witcher saga titka - 3. kép


A 2007-es első rész még a Bioware-féle Aurora Engine-nel készült, ami kissé avittas kinézetet adott a játéknak, azonban a kiváló történet, valamint a sokszínű világ eltompította a grafikai hiányosságokat. A játékhoz egyébként magyar szinkron is készült ismert magyar színészek közreműködésével, azonban ez meglehetősen felemásra sikeredett.

A Witcher saga titka - 4. kép


2011-ben megérkezett a folytatás a The Witcher 2 - Assassins of Kings, amely az előző részt jócskán meghaladta. Egyrészt grafikailag: sosem felejtem el, hogy a prológusban a katonai tábor micsoda grandiózus látványt nyújtott és milyen gyönyörűen csillant meg a nap fénye a vérteken és fegyvereken. Másrészt: a grafika mellett az első rész kissé esetlen irányítása és butuska "reakciós harcrendszere" is megváltozott. A harc sokkal realisztikusabb és taktikusabb lett, de alapvetően továbbra is kellemes kihívást nyújtott, nem vált frusztrálóvá.

Ebben a részben a játék harmadánál olyan döntést kellett meghoznunk, ami a játék végéig meghatározta, kikkel maradunk kapcsolatban. Bár ez a megoldás nekem különösebben nem tetszett, végül is lehetőséget biztosított arra, hogy újrajátszhassuk a játékot a másik tábort támogatva.

A lore ezúttal is meglehetősen nagyra nőtt. Szinte minden küldetés alkalmával összegyűjthettünk olyan tekercseket, könyveket, kódexeket, amelyek a Witcher világ történelmét tárták fel előttünk. Folytatódott Geralt jellemfejlődése is, hiszen szép lassan elkezdte visszanyerni korábbi emlékeit az amnéziája előttről. Ez az a rész továbbá, ahol felvezetésre kerül az utolsó epizód nemezise a Wild Hunt.

A Witcher saga titka - 5. kép


A második rész nagy sikere predesztinálta arra a készítőket, hogy elkészítsék a trilógia záró epizódját, amely 2015 tavaszán látott napvilágot és azóta is az RPG-k, de bátran mondhatom, hogy minden videojáték számára követendő példát nyújt. A készítők DRM mentesen adták ki a játékot és láss csodát, a Witcher 3 a legjobban fogyó játék lett a szériában (a mai napig közel 8 millió példány fogyott az alapjátékból), ezzel bebizonyítva, hogy a minőségi tartalomért szívesen áldoznak a játékosok. A tartalom pedig valóban minőségi volt. Nem emlékszem szinte egy olyan küldetésre sem, ami dögunalmas lett volna. Még a halálomnak számító gyűjtögetős questeket is sikerült, vagy humorosan vagy nagyon drámaian tálalni, hogy észre sem vettem, hogy az alapfeladat mennyire együgyű. A fő történeti szál pedig az eddigi legnagyszabásúbb. A szereplők egymás közötti viszonyai, a folyamatos utalások az előző játékokra (az eddigi döntéseink mind számítanak) és a könyvbeli cselekményekre egy igazi RPG orgiává varázsolják a játékot. A mára elcsépeltté vált "hatalmas bejárható terület" itt ténylegesen tele van élettel. Minden bokorban lapul egy szörnyeteg, a sírok és ősi emlékhelyek körül lidércek kísértenek, a kriptákban és barlangokban vérszívó lények és ghoulok tanyáznak. A befejező rész döntéseinknek megfelelően varrja el a szálakat, csak hogy a két kiegészítőben (Hearts of Stone és Blood and Wine) még egyszer újra élhessük a nagy kalandot. A két kiegészítővel együtt én körülbelül 220 órát töltöttem el a Witcher világában és egyetlen percét sem bántam meg. Az utolsó, vámpíros kiegészítő pedig igazi hattyúdala a sorozatnak, méltó búcsú egy örök klasszikusnak.

A Witcher saga titka - 6. kép


Habár a Witcher világát a legtöbben (így én is) a videojátékok alapján ismertem és szerettem meg, azóta néhány Vaják könyvet is kiolvastam már. A könyvek és a videojátékok gyönyörűen kiegészítik egymást. A Sapkowski által kreált világ, történelem és karakterek képezik a videojátékok alapjait is, azonban elvitathatatlan, hogy a fejlesztők idővel meghaladták ezeket és akár tetszik Sapkowskinak, akár nem, túltettek mesterükön, nemcsak az anyagiakat tekintve, hanem a történetmesélést figyelembe véve is.

A Witcher saga titka - 7. kép


Habár a fejlesztők szerint Ríviai Geralt többé már nem tér vissza teljes értékű főhősként, a Witcher világa továbbra sincs elfeledve. Egyrészt létrehoztak egy nagyon szórakoztató online kártyajátékot, amely épp a mai napon frissül a Homecoming verzióval. Ez a játék a Witcher 3-ból is ismert zsuga, a Gwent. Ugyancsak ez a kártyajáték az alapja a mai napon megjelenő, 30 órás történetet ígérő Thronebreaker - The Witcher Tales játéknak is, amely Meve királynő szabadságharcos történetét meséli el (jó témaválasztás így október 23-án) izometrikus nézetből, szerepjátékos elemekkel, súlyos döntésekkel és hatalmas kártyacsatákkal fűszerezve.
Remélem, hogy Ti is kedvet kaptatok ahhoz, hogy megismerjétek a Witcher világát, amennyiben ezt még nem tettétek meg, ha pedig már túl vagytok rajta, akkor sosem árt néha visszacsöppenni picit és újrajátszani az eddigi részeket vagy kipróbálni a Thronebreakert.

A Witcher saga titka - 8. kép


Az eredeti bejegyzés elérhető a TudatosanTomival blogoldalamon.
10 hozzászólás

Pixelhexer89

7 éve, 25 napja

5t3v3nk3 írta:
Kajak? Azt a büdös.. Na most koppantam.. és tényleg.. de miért volt az a tudatomban hogy Welker a magyar hangja.. pfff..
Semmi gáz. Bárkivel előfordul. mosolygó smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 26 napja

[Tiltott felhasználó!]

Pixelhexer89

7 éve, 27 napja

5t3v3nk3 írta:
NA kérem.Köszönöm az írást. Majdnme rosszul lettem a nosztalgiától, de jó értelemben. A Witcher Vagyis a VAJÁK a huszonegyedik század elejének megkerülhetetlen fényoszlopa. Bízzunk benne , hogy a sorozat is felnő majd ehhez a szinthez. És addig is:
Witcher 2007 Intro magyarul, Velker Gábor hangjával.

https://www.youtube.com/watch?v=uSYH-Da6lx4
No offense, de Geralt hangja az intróban és a játékban is Csík Csaba Krisztián, nem Welker Gábor. :')

válasz erre

Pixelhexer89

7 éve, 27 napja

DrThezeus írta:
Jó látni, hogy nem vagyok egyedül azzalé a véleményemmel, hogy a játékok jobban sikeredtek, mint a könyvek. Mondjuk az is igaz, hogy eleve két teljesen más eszközkészlettel rendelkező médiumról beszélünk, melyeket azért bajos egy az egyben összehasonlítani, de nekem valahogy mindig olyan érzésem volt, hogy a játékok igazából a regények tökéletesített, finomhangolt verziói. Szerintem érzi ezt Sapkowski is, azért fúj mindenre, aminek a legkisebb köze is van az adaptációkhoz.
Ha jól rémlik, nemrég megint volt egy kis vita közte és a CD Projekt RED között, és ennek kapcsán született egy igen érdekes kijelentés a Ködszerzet-sorozatot jegyző Brandon Sanderson részéről, aki azt mondta, hogy bármikor odaadja a Ködszerzet jogait ingyen, ha tudná, hogy a CD Projekt RED fog belőle játékot készíteni.
Én is amondó vagyok, hogy mind a könyvet, mind pedig a játékot a saját jogán érdemes megvizsgálni. A maga nemében pedig mindkettő egészen nagyszerűre sikeredett, de számomra a játékfejlesztők még a szerzőnél is nagyobbra nőttek a szememben azáltal, hogy nem csak 1:1-ben adaptálták Sapkowski történeteit, hanem mertek maguktól önálló történetet kitalálni.

válasz erre

Eltohn

7 éve, 27 napja

Ez jó kis iromány volt, hála! mosolygó smiley Én azok közé tartozom akiket nem annyira fogott meg ez az egész univerzum, de tény hogy vannak nagy megmozdulásai, főleg az utolsó rész, na az már király lett.

válasz erre

Ronalddo

7 éve, 27 napja

Nagyszerű kis blog, nekem rengeteg új infóval! mosolygó smiley Köszi érte!

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 1 hónapja

[Tiltott felhasználó!]

Hentes

7 éve, 1 hónapja

De jó kis olvasmány volt ez! mosolygó smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 1 hónapja és 1 napja

[Tiltott felhasználó!]

DrThezeus

7 éve, 1 hónapja és 1 napja

Jó látni, hogy nem vagyok egyedül azzalé a véleményemmel, hogy a játékok jobban sikeredtek, mint a könyvek. Mondjuk az is igaz, hogy eleve két teljesen más eszközkészlettel rendelkező médiumról beszélünk, melyeket azért bajos egy az egyben összehasonlítani, de nekem valahogy mindig olyan érzésem volt, hogy a játékok igazából a regények tökéletesített, finomhangolt verziói. Szerintem érzi ezt Sapkowski is, azért fúj mindenre, aminek a legkisebb köze is van az adaptációkhoz.
Ha jól rémlik, nemrég megint volt egy kis vita közte és a CD Projekt RED között, és ennek kapcsán született egy igen érdekes kijelentés a Ködszerzet-sorozatot jegyző Brandon Sanderson részéről, aki azt mondta, hogy bármikor odaadja a Ködszerzet jogait ingyen, ha tudná, hogy a CD Projekt RED fog belőle játékot készíteni.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja