Még csak az elején vagyok, de egyelőre nem jön be a játék, pedig az előzetes videók meghozták a kedvem hozzá, tetszett az előző rész is, a S.T.A.L.K.E.R. sorozat pedig nagy kedvencem. Sajnos azt tapasztalom itt is, mint a legtöbb modern játéknál. A játékmenet sekélyes, minden leegyszerűsödött, megnőtt az interaktív átvezetők száma, mert a fejlesztők / kiadók azt hiszik ez egy film...
Nem vártam nagy szabadságot, de az első órában annyira korlátozott, és szkriptelt a játék hogy teljesen elment tőle a kedvem.
Idáig minden helyszín egy szűk folyosóhoz hasonlít, de nem azért mert a metróban járunk... mindenütt ott vannak a végsőkig kidolgozott részletek, akármerre fordulunk, de ezek csak díszletek. Bemennék az egyik nyitott ajtón, hogy szétnézzek a szobában, erre az utamat állja egy 30 cm magas bőrönd (!!!). Elmennék a másik irányba is, de ott meg a nyílt ajtónál ütközök láthatatlan falba. Aztán haladok tovább, nézem a háttérben tevékenykedő NPC-ket, de az egész csak egy illúzió, mintha a kirakatot bámulnám.
Megkapom az első feladatomat, elindulok, de a nyílt ajtón nem tudok kimenni - láthatatlan fal. Aztán rájöttem hogy egy másik ajtón kell bemennem. Megyek tovább a társammal a felszín felé, majd egyszer megszólal, hogy jobbra forduljak, mert a bal irány zsákutca. Kb. ezt érzem az egésszel kapcsolatban. Még a felszínre érve is csak egy keskeny egyirányú ösvényt követünk, legyen bármilyen gyönyörű és atmoszferikus is a grafika.
Ezen kívül a játék folyamatosan mesterségesen korlátoz. Pl. azt még megérteném hogy a fegyvert nem engedik használni olyan helyeken ahol szövetséges NPC-k vannak, de még ugorni, futni se tudok, sőt még a zseblámpát is csak akkor használhatom amikor a játék kiírja a tutorial-nál hogy nyomj F-et...
Remélem a későbbiekben csökken az előre leprogramozott "filmszerű" jelenetek, és csőpályák száma és megszűnik a játékos mesterséges korlátozása, ha nem, baromi nagy csalódás lesz a játék.