Anyja kidobta 15 éves fia Xboxát a Fortnite miatt, most nyert több mint egymillió dollárt egy versenyen

Ez a téma egy cikkhez tartozó hozzászólásokat tartalmaz. - Klikk ide, ha el akarod olvasni a vonatkozó cikket!

1 a(z) 1 -ból
rDAVE profilja, adatai

rDAVE

GC Imperator
2008. április 17. óta tag
14.292 hsz
#12 • 2019.07.30. 10:52 • Ez a hozzászólás szerkesztve lett ekkor: 2019.07.30. 10:56
Marduk írta:
Tudom, hogy neked ez valamennyire érzékeny téma, ezért próbálom úgy megfogalmazni, hogy ne akasszalak ki téged, és másokat. röhögő smiley Ez tény és való, hogy motorsportoknál számít a fizikum a magas sebességből származó terhelés miatt, illetve ha repülőről van szó, akkor a ritka oxigénszint miatt. Viszont míg egy motorsportnál a fizikai igénybevétel magas, addig egy e-sportnál a mentális igénybevétel magas. Sok kompetitív játékoknál (RTS-ek, MOBÁ-k, FPS-ek stb.) nagyon fontosak a gyors reflexek, a kifinomult motorika, a szem-kéz koordináció és a gyors, több helyről jövő információfeldolgozás. Egy StarCraft 2-nél másodpercek töredéke alatt kell reagálni, legalábbis a profiknál. Az átlagos profi APM (actions per minute = cselekvések száma per perc) olyan 300-400, míg a sima játékosoknak átlagosan 100, a jobb játékosoknak esetleg a 200-at súrolja. Ez azt jelenti, hogy egy profi játékos az adott játékban 300-400 cselekvést tud végrehajtani percenként átlagosan, amihez nem kevés gyakorlás kell. FPS-eknél ugye a célzás, és vannak külön ilyen programok, amikkel lehet fejleszteni a gyorsaságot és a precizitást.

Igazából picit a motorsport miatt gondolom azt, hogy ha a motorsport az, akkor a másik miért nem? Mert gyakorlatilag az e-sport is egy technikai sport, csak ott nem járművek vannak, hanem számítógépek/konzolok.
Nem csak a fizikai igénybevétel magas motorsportban. Mentálisan is ott vannak azok. Amikor két-háromszázzal száguldanak azért eléggé gyorsan kell döntéseket hozni és taktikázni. Elég csak egy csatára gondolni, hogy mennyire bele kell látnod az ellenfeled fejébe. Mikor oda-vissza előzgetik egymást körökön keresztül azok nagyon ott vannak és folyamatosan azon vannak, hogy előrelássák mi történik a következő pillanatban. Ha az egyik fél nincs fejben ott, akkor csak beledurran a másikba, mert azt hitte értette a másik reakcióját, de kiderült, hogy nem. röhögő smiley De ez csak egyetlen leegyszerűsített példa volt, lehetne még sorolgatni. Ráadásul verseny közben is állogatják az autót, nincs annyi gomb egy kontrolleren, mint egy F1 kormányon... röhögő smiley

Egyébként nem terveztem arról vitát folytatni, hogy az esport micsoda (a negatívot sem tőlem kaptad röhögő smiley), csak a motorsport miatt szólaltam meg, de félreértés ne essék, nem vagyok ellene a dolognak, habár nem is rajongok érte. Elég sok szimulátoros kap mostanság versenyautó tesztelési lehetőséget, nem véletlen figyelnek oda rájuk oda. De ez sem új dolog, több mint tíz évvel ezelőtt Michelisz Norbert is így került autóba. Ő persze nem volt epsortoló, mert valószínűleg nem is hallott ilyen szóról akkoriban, csak imádott versenyezni. A Sony is partnerségben van a Nissannal. Több, mint tíz éve tartanak már GT Academy versenyeket, aminek a nyerteseit felkarolja a Nissan és teszt lehetőséget kapnak, szóval elindulhat onnan is egy karrier. Az F1-nek is van hivatalos esportja, bár ez valószínűleg inkább népszerűsítés miatt van, de kisebb kategóriákba be lehet kerülni a legjobbaknak, ha felfigyelnek rájuk. (Rögtön F1-be lehetetlen, ott ranglétra van és licencpontrendszer) Azt is meg lehetne még említeni, hogy az USA hadserege is tart esport eseményeket, főleg katonai játékokkal, hogy hátha toboroznak embert.

Ha nem tekintik sportnak és nem mehet mondjuk olimpiára az esport, akkor mi van? Semmi, eltartja magát. Akkor sem garantált a bekerülése, ha elfogadják sportként. Sakkot például elfogadják és még sincs képviselve, de vannak fizikailag aktív sportok is, amiket kihagynak vagy kivesznek egy idő után. Másik nézőpont, hogy Asian Games-en 2018-ban már demonstráció sportként megtartották az esportot, 2022-ben már élesben megy és érmeket adnak. Soha nem lesz olyan kategória, amit mindenki komolyan vesz. A fociban labda után futkároznak, mint a hülyék, az úszók csak oda-vissza úszkálnak, a motorsportban körbe-körbe mennek értelmetlenül, az esportban a gép előtt ülnek egész nap és gombokat nyomogatnak. Sakkról meg inkább ne is beszéljünk, amikor csak bámulnak egy táblát és néha megmozdítanak egy bábút pár centivel arrébb, de még mindig elegánsabb, mint a birkózás, ahol izzadt emberek taperolják egymást. röhögő smiley
Marduk profilja, adatai

Marduk

GC Imperator
2009. június 16. óta tag
6.142 hsz
#11 • 2019.07.29. 16:22 • Ez a hozzászólás szerkesztve lett ekkor: 2019.07.29. 16:23
rDAVE írta:
Végül is csak kilókat adnak le egy-egy versenyhétvége alatt, nagy g-force éri őket és teljesen le van terhelve a szervezetük. A fókusz elvesztésével meg könnyen repülnek a falba (vagy veszthetik életüket...). A büdös életben nem lesz akkora terhelés egy esportolon, mint egy autóversenyzőn. Mellesleg mindegyik edz is autón kívül. A motorsportot űzők sportolók, a nagyobb kategóriákban meg pláne! Technikai sport, benne van, hogy ledöglik a technika, de attól még sport marad...
Ez, hogy a pénz mennyire befolyásolja a technikai sportokat kategóriától is függ. Az F1 egy gyártói verseny, ott mindig is számított a pénz és fog is, de ez csak egy a milliónyi kategória közül. Van ahol teljesen egyforma minden autó vagy kiegyensúlyozzák különféle módosításokkal, mint pl a motorerő vagy súly módosítással.
Egyébként az a rengeteg fejlesztés és tesztelés is hasznára válik az utcai autóknak...
Tudom, hogy neked ez valamennyire érzékeny téma, ezért próbálom úgy megfogalmazni, hogy ne akasszalak ki téged, és másokat. röhögő smiley Ez tény és való, hogy motorsportoknál számít a fizikum a magas sebességből származó terhelés miatt, illetve ha repülőről van szó, akkor a ritka oxigénszint miatt. Viszont míg egy motorsportnál a fizikai igénybevétel magas, addig egy e-sportnál a mentális igénybevétel magas. Sok kompetitív játékoknál (RTS-ek, MOBÁ-k, FPS-ek stb.) nagyon fontosak a gyors reflexek, a kifinomult motorika, a szem-kéz koordináció és a gyors, több helyről jövő információfeldolgozás. Egy StarCraft 2-nél másodpercek töredéke alatt kell reagálni, legalábbis a profiknál. Az átlagos profi APM (actions per minute = cselekvések száma per perc) olyan 300-400, míg a sima játékosoknak átlagosan 100, a jobb játékosoknak esetleg a 200-at súrolja. Ez azt jelenti, hogy egy profi játékos az adott játékban 300-400 cselekvést tud végrehajtani percenként átlagosan, amihez nem kevés gyakorlás kell. FPS-eknél ugye a célzás, és vannak külön ilyen programok, amikkel lehet fejleszteni a gyorsaságot és a precizitást.

Igazából picit a motorsport miatt gondolom azt, hogy ha a motorsport az, akkor a másik miért nem? Mert gyakorlatilag az e-sport is egy technikai sport, csak ott nem járművek vannak, hanem számítógépek/konzolok.
https://sotetanyag.wordpress.com/
rDAVE profilja, adatai

rDAVE

GC Imperator
2008. április 17. óta tag
14.292 hsz
#10 • 2019.07.29. 16:03 • Ez a hozzászólás szerkesztve lett ekkor: 2019.07.29. 16:04
Marduk írta:
A példákból direkt kihagytam a motorsportokat, mert szerintem azok sem igazi sportok (kövezzetek meg érte); pont azok miatt, amiket te is említettél, illetve amiatt, mert nagyobb részt gép végzi a sportot, aminek lehetnek meghibásodásai, mint egy játéknál a bugok.
Végül is csak kilókat adnak le egy-egy versenyhétvége alatt, nagy g-force éri őket és teljesen le van terhelve a szervezetük. A fókusz elvesztésével meg könnyen repülnek a falba (vagy veszthetik életüket...). A büdös életben nem lesz akkora terhelés egy esportolon, mint egy autóversenyzőn. Mellesleg mindegyik edz is autón kívül. A motorsportot űzők sportolók, a nagyobb kategóriákban meg pláne! Technikai sport, benne van, hogy ledöglik a technika, de attól még sport marad...
Ez, hogy a pénz mennyire befolyásolja a technikai sportokat kategóriától is függ. Az F1 egy gyártói verseny, ott mindig is számított a pénz és fog is, de ez csak egy a milliónyi kategória közül. Van ahol teljesen egyforma minden autó vagy kiegyensúlyozzák különféle módosításokkal, mint pl a motorerő vagy súly módosítással.
Egyébként az a rengeteg fejlesztés és tesztelés is hasznára válik az utcai autóknak...
Marduk profilja, adatai

Marduk

GC Imperator
2009. június 16. óta tag
6.142 hsz
#9 • 2019.07.29. 13:52
Tuhajohn írta:
Amiket leírtál az igaz a "valódi" sportokra is. Például motorsportban is sokat befolyásol, hogy melyik csapatnak mennyi pénze van az autóra.
A hivatalos e-sport mérkőzéseken mindenkinek egyforma gépe van, szóval az nem ok szerintem, hogy egyik a másikkal szemben előnyben van.
Az szerintem nem befolyásolja azt, hogy valami sport-e vagy sem, ha gyakrabban változnak a szabályok.
Persze én nem védem, engem mindenféle fizetett sport hidegen hagy, nem fogok időt áldozni arra, hogy azt nézzem, hogy valaki hány másodperc alatt ússza végig a medencét vagy, hogy hány gólt lő/dob és még fizetnek is neki érte (e-sportra is igaz). Ez már csak politika, marketing meg üzlet semmi több.
Kivételnek számít ez alól a motorsport, de ott is inkább az autók végett nézem és nem a pilóták végett.
A példákból direkt kihagytam a motorsportokat, mert szerintem azok sem igazi sportok (kövezzetek meg érte); pont azok miatt, amiket te is említettél, illetve amiatt, mert nagyobb részt gép végzi a sportot, aminek lehetnek meghibásodásai, mint egy játéknál a bugok.
https://sotetanyag.wordpress.com/
Tuhajohn profilja, adatai

Tuhajohn

Aktív
2018. november 19. óta tag
149 hsz
#8 • 2019.07.29. 13:36
Marduk írta:
Hát erről több filozofálgatás is volt már, hogy az e-sport miért nem igazi sport. röhögő smiley Nem tervezek kisregényt írni, ezért csak a személyes meglátásaimat írnám le, hogy szerintem miért nem igazi sport. Na szóval mivel e-sportnál vagyis pontosabban egy online játéknál számít az, hogy milyen a géped és az internetkapcsolatod, ezért a játékos teljesítőképességéhez nagyobb részt befolyásolják. Röviden tömören ha nem egy olyan eseménykor játszol, ahol minden standard, hanem vannak erős különbségek, akkor ezek a különbségek a játékon belül is érezhetőek.

Példának okáért egy úszásnál ugyanaz a környezeti hatás egyformán érint titeket, míg ha valakinek az átlag pingje 50-60, míg másnak csak 15, akkor az utóbbinak elég nagy előnye van a másikkal szemben. Ha az adott játékot mondjuk 30 FPS-en tudja futtatni, míg a másik 60 FPS-en, akkor az utóbbinak előnye van a másikkal szemben, mert a játék menetét jobban látja. Tehát ha nem LAN-on játszotok standard gépeken, akkor bizonyos embereknek előnye van a másik felett. Természetesen egy úszásnál is történhet olyan dolog, ami a másik versenyzőt, ami miatt nem tud maximálisan teljesíteni (mondjuk egy betegség), de ezt már csak azért is hanyagolnám el, mert sima játékoknál is lehet ilyen.

Egy másik jelenség meg az úgy nevezett metagaming, aminél nem rejtik véka alá a fejlesztők, hogy bizonyos játékokban bizonyos karakterek, fegyverek stb. erősebbek a többitől. Mivel a metagaming változik a balanszolással, ezért ezt lehet úgy venni, hogy konkrétan a játék szabályai konstans változnak, míg egy kézilabdánál egy ideje ugyanazok a szabályok, maximum akkor nyúlnak a szabályokhoz, ha valami olyan történik a meccs során, amire nem volt precedens, és a szabályok miatt nehezen értelmezhető. Hogy egy kicsikét más szemszögből közelítsem meg, így a sakkot és a LoL-t hasonlítanám össze. LoL-ban a profik hatására sok olyan balansz változtatás történik, ami miatt az adott kari vagy karik gyakran irrelevánssá válnak, hogy aztán más karik vegyék át a helyüket. Egy sakkban viszont sosem "nerfelik" a királynőt csak azért, mert minden irányból képes a többi figurát ütni.

Röviden összefoglalva: nekem nincs bajom az e-sporttal, de erős túlzás lenne azt állítani, hogy sport. Én inkább marketingfogásnak mondanám a jelenlegi e-sport helyzetet. Lehet a jövőben lesz belőle valami, de jelenleg még az egész túlságosan gyerekcipőben jár, hogy valódi sportként lehessen rá tekinteni.
Amiket leírtál az igaz a "valódi" sportokra is. Például motorsportban is sokat befolyásol, hogy melyik csapatnak mennyi pénze van az autóra.
A hivatalos e-sport mérkőzéseken mindenkinek egyforma gépe van, szóval az nem ok szerintem, hogy egyik a másikkal szemben előnyben van.
Az szerintem nem befolyásolja azt, hogy valami sport-e vagy sem, ha gyakrabban változnak a szabályok.
Persze én nem védem, engem mindenféle fizetett sport hidegen hagy, nem fogok időt áldozni arra, hogy azt nézzem, hogy valaki hány másodperc alatt ússza végig a medencét vagy, hogy hány gólt lő/dob és még fizetnek is neki érte (e-sportra is igaz). Ez már csak politika, marketing meg üzlet semmi több.
Kivételnek számít ez alól a motorsport, de ott is inkább az autók végett nézem és nem a pilóták végett.
Evil is evil.
Marduk profilja, adatai

Marduk

GC Imperator
2009. június 16. óta tag
6.142 hsz
#7 • 2019.07.29. 13:06
Tuhajohn írta:
És mi a normális sport? Lényegében ott is csak játszogatnak.
Hát erről több filozofálgatás is volt már, hogy az e-sport miért nem igazi sport. röhögő smiley Nem tervezek kisregényt írni, ezért csak a személyes meglátásaimat írnám le, hogy szerintem miért nem igazi sport. Na szóval mivel e-sportnál vagyis pontosabban egy online játéknál számít az, hogy milyen a géped és az internetkapcsolatod, ezért a játékos teljesítőképességéhez nagyobb részt befolyásolják. Röviden tömören ha nem egy olyan eseménykor játszol, ahol minden standard, hanem vannak erős különbségek, akkor ezek a különbségek a játékon belül is érezhetőek.

Példának okáért egy úszásnál ugyanaz a környezeti hatás egyformán érint titeket, míg ha valakinek az átlag pingje 50-60, míg másnak csak 15, akkor az utóbbinak elég nagy előnye van a másikkal szemben. Ha az adott játékot mondjuk 30 FPS-en tudja futtatni, míg a másik 60 FPS-en, akkor az utóbbinak előnye van a másikkal szemben, mert a játék menetét jobban látja. Tehát ha nem LAN-on játszotok standard gépeken, akkor bizonyos embereknek előnye van a másik felett. Természetesen egy úszásnál is történhet olyan dolog, ami a másik versenyzőt, ami miatt nem tud maximálisan teljesíteni (mondjuk egy betegség), de ezt már csak azért is hanyagolnám el, mert sima játékoknál is lehet ilyen.

Egy másik jelenség meg az úgy nevezett metagaming, aminél nem rejtik véka alá a fejlesztők, hogy bizonyos játékokban bizonyos karakterek, fegyverek stb. erősebbek a többitől. Mivel a metagaming változik a balanszolással, ezért ezt lehet úgy venni, hogy konkrétan a játék szabályai konstans változnak, míg egy kézilabdánál egy ideje ugyanazok a szabályok, maximum akkor nyúlnak a szabályokhoz, ha valami olyan történik a meccs során, amire nem volt precedens, és a szabályok miatt nehezen értelmezhető. Hogy egy kicsikét más szemszögből közelítsem meg, így a sakkot és a LoL-t hasonlítanám össze. LoL-ban a profik hatására sok olyan balansz változtatás történik, ami miatt az adott kari vagy karik gyakran irrelevánssá válnak, hogy aztán más karik vegyék át a helyüket. Egy sakkban viszont sosem "nerfelik" a királynőt csak azért, mert minden irányból képes a többi figurát ütni.

Röviden összefoglalva: nekem nincs bajom az e-sporttal, de erős túlzás lenne azt állítani, hogy sport. Én inkább marketingfogásnak mondanám a jelenlegi e-sport helyzetet. Lehet a jövőben lesz belőle valami, de jelenleg még az egész túlságosan gyerekcipőben jár, hogy valódi sportként lehessen rá tekinteni.
https://sotetanyag.wordpress.com/
Tuhajohn profilja, adatai

Tuhajohn

Aktív
2018. november 19. óta tag
149 hsz
#6 • 2019.07.29. 11:31
totyak írta:
Bocsánat, hogy ezt írom, nem savanyú a szőlő, de egy milla egy kis taknyosnak, aki csak játszogat? Ide fejlődik a világ? Normális sportba fektetni, esetleg más értelmes dolog, nem, semmi?
És mi a normális sport? Lényegében ott is csak játszogatnak.
Evil is evil.
WarriorAutobot profilja, adatai

WarriorAutobot

GC Imperator
2015. január 11. óta tag
10.897 hsz
#5 • 2019.07.29. 10:12
Van aki nem fogadja el ha olyan munka is létezik ami nem csak kínszenvedés és nyomor, lehet az szórakoztató is.
Vector Sigma Victory
Marduk profilja, adatai

Marduk

GC Imperator
2009. június 16. óta tag
6.142 hsz
#4 • 2019.07.28. 21:56
totyak írta:
Bocsánat, hogy ezt írom, nem savanyú a szőlő, de egy milla egy kis taknyosnak, aki csak játszogat? Ide fejlődik a világ? Normális sportba fektetni, esetleg más értelmes dolog, nem, semmi?
Már egy ideje létezik ez a jelenség.
https://sotetanyag.wordpress.com/
#3 • 2019.07.28. 20:16
[Ezt a felhasználót a Game Channel kitiltotta!]
totyak profilja, adatai

totyak

GC Imperator
2009. november 29. óta tag
33.547 hsz
#2 • 2019.07.28. 19:51
Bocsánat, hogy ezt írom, nem savanyú a szőlő, de egy milla egy kis taknyosnak, aki csak játszogat? Ide fejlődik a világ? Normális sportba fektetni, esetleg más értelmes dolog, nem, semmi?
Aki a GTA-t szereti, rossz ember nem lehet.
Patrik94 profilja, adatai

Patrik94

GC Imperator
2016. július 23. óta tag
9.550 hsz
#1 • 2019.07.28. 19:34
Millióból egy. mosolygó smiley
1 a(z) 1 -ből
Botyi profiljaXTomiX0029 profiljamarco profilja