Lac írta:
Az erőszakkal nincs bajom, egészen addig, amíg az díszítőelemként szolgál, nem pedig eszközként. Tökéletes példa a felesleges cenzúrára a Prince of Persia: The Two Thrones amerikai, illetve a Left 4 Dead német kiadása. Míg az előbbiben több kivégzés nem úgy nézett ki, mint a "szabad" változatokban, addig a Valve játékában szimplán nem szakadtak le a végtagok akkor sem, ha fél méterről lőttük sörétessel a zombikat. Mivel mindkét játékban központi szerepe volt a durvaságnak, ezen dolgok cenzúrája abszolút érthetetlen, mivel csak az összképet rontják, és nem igazán akadályoznak meg abban, hogy valami "csúnyát" lássunk. Az egészséges erőszakra, már ha létezik ilyen, tökéletes példa a Skyrim, vagy a Fallout-széria újabb tagjai. Nem eszköz, hanem díszítés, de állati jól néz ki, amikor egy ránk támadó barbár feje válik el a testétől, vagy éppen a gránát intézi el őket. A Postalt azért nem tartom jó példának, mivel az egész játék önmaga, illetve a stílus paródiája, így komolyan is aligha vehető. A CoD azonban más tészta. Nagyon jól tették a készítők, hogy opcionálisra csinálták a terminálos pályát, mivel így mondhatni mindenki jól járt. Aki nem bírta a jelenetet, az átugorhatta, ellenben elég fontos szerepe volt a sztoriban: így megismerhettük Makarovot, és volt miért gyűlölnünk. Most őszintén: volt másik fő gonosz az elmúlt 7-8 Call of Duty-ban, vagy bármilyen más hasonló kaliberű játékban, akit valóban likvidálni akartunk, és nem csak azért tettük, mert a játék azt mondta, hogy "ő a gonosz, vadászd le!"? A Modern Warfare 2-ben az erőszak immár eszköz volt, azonban nem öncélú, így még megbocsájtható. A Fable-s gondolatmeneteddel azonban nem értek egyet. Az, hogy szeretkezhetünk a játékban, vagy homoszexuálisok lehetünk, még véletlenül sem állítható párhuzamba a nemi erőszakkal. Ez utóbbi azon kevés dolgok közé tartozik, amiket még én is bűnnek hívok, és elítélek, míg a szabadelvűség, legyen szó arról, hogy mit csinálunk az ágyban, és azt kivel, mindenkinek az egyéni dolga. A Caps Lock-os "dühkitörésed" megint csak kétoldalú dolog. Egyrészt jogos a felvetésed, hogy állítható legyen az erőszak, és ezt sok játék fel is kínálja neked. Másrészt azonban a legtöbb játék célja nem a durvulás. Stílustól és a program komolyságától függ ezen dolgok jelenléte. Míg például egy Max Payne-be simán beleillik a droghasználat és a szex, addig egy Skyrimba nem feltétlenül, mivel teljesen más vízen eveznek, holott mind a kettő a felnőtt korosztályt célozza meg.
hozzászólás

 
legutóbbi hozzászólások
 
muki profiljaRemulto profiljaBotyi profiljaGargameth profilja