venoman írta:
Végre 10 év után látom a legnagyobb előre haladást először bicajban. Ez olyan mint a telefonok közti generációs váltás. Itt a forradalmasított változtatásokra gondolok. Pl: A sima alapképernyőről a színes megjelenésére vagy a most már úgymond megszokott érintő képernyősre ami a nyomó gombos szériát váltotta. A bicajban utoljára az úgymond generációs váltást a váltók tekintetében érzékelhettük. Amikor megjelent a SYS rendszer ami annyit jelent,hogy 1 kapcsolás a váltókaron egy fokozat ugrás a fogaskeréken. Ez a fejlesztés nagyságrendekkel megkönyitette a túrázás a versenyzés kényelmi funkcióját. Dinamikusabb könnyebb városi bringázást teremtett. Vagy amikor megjelent a több funkciós digitális kilométer óra. Rengeteg információ segítette utunkat. Itt volt az ideje ,hogy legyen egy generációs váltás a kerékpár területén is. Az okos kerékpárra mostanra színte kiéhezve vár a bringás társadalom,hisz napi kellékünkhöz amit nap mint nap használunk épp úgy hozzá fog tartozni mint az okos telefon, az okos óra vagy a smart okos tv. Mondjuk az elektromos váltás az már a bringázás krémje de én a manuális váltás híve vagyok mert a váltást rengeteg minden befolyásolja, értem itt a papucsok szimetriáját a hajtómű lánctányérjának egyenességét, a váltó tartó fül görbeségét stb,stb. A manuális váltóknál nagyobb a tűrés határ a felsoroltaknál ezért kisebb görbület még kijátszható. Az elektromosnál hát,hát nem vagyok bíztos.
hozzászólás

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja