Neverwinter Nights

2003. augusztus 28.
75.4731
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
DeSouza profilja, adatai
DeSouza
A Bioware nevezetű fejlesztőcsapat gondolom sokaknak ismerős, hiszen az utóbbi idők legjobb RPG játékait sikerült létrehozniuk. Azt hiszem, elég csak a Baldur"s Gate-et említenem, és mindjárt be is ugrik, hogy igaz. Biztos sokan emlékeznek rá, vagy volt szerencséjük ki is próbálni az AD&D nevű szerepjátékot egy szabálykönyv, és néhány fura alakú dobókocka segítségével. A játék lehetővé tette, hogy gonosz mágusok, szemfüles tolvajok, félelmet nem ismerő hős lovagok bőrébe bújva a fantázia birodalmában életveszélyes kalandokat éljünk át. Most ezt mind megtehetjük ennek a játéknak és némi fantázia a segítségével. A történetünk a Forgotten Realms világban játszódik, Neverwinter városában. A várost, amely hatalmáról, és gazdagságáról volt híres, most egy ismeretlen eredetű pestis tizedeli, és ha nem sikerül ellenszert találni a kórra, akkor hamarosan elpusztul a lakosság. A város előljárói az emberhiány miatt munkát kínálnak messziről jött kalandozóknak, hogy jutalom ellenében segítsünk fényt deríteni a titokra, mely Neverwinter vesztét okozhatja.



Neverwinter Nights - 2. kép

Mi, mint zöldfülű kalandozók, úgy kerülünk a képbe, hogy jelentkezünk a város katonai vezetőjénél, Aribethnél, aki el is lát miket feledattal. Innen indul útra a mi kalandunk, amit tetszés szerint alakíthatunk, azon az úton járva, amit mi választunk. Kezdésnek a játék felkínál néhány karaktert az induláshoz, amit persze tapasztalt játékosokhoz méltóan meg sem nézünk, hanem rögtön generálunk egyet magunknak. A program a Dungeons And Dragons szabályait betartva a szokásos kasztokon kívül (harcos, lovag, tolvaj, mágus, pap, bárd, stb.) számos alkaszt kiválasztását is lehetővé teszi. Ezek az alkasztok más-más speciális tulajdonsággal ruházzák fel karakterünket. Ha például lovaggal szeretnénk indulni, és nagyon nem szeretjük az élőhalottakat, akkor nyugodtan válasszuk ki az Undead Hunter (az elnevezés magáért beszél) alkasztot, és máris hatékonyabbak leszünk a más világra távozott barátainkkal szembeni harcban. A mágia használatát kedvelő játékosok figyelmébe ajánlom azokat az alkasztokat, amelyeket a mágusok használhatnak.


Neverwinter Nights - 3. kép

A mágusok ugyanis specializálódhatnak a mágia egy-egy iskolájára. Aki például a-legjobb-védekezés-a-támadás elvet vallja, az ellenfeleivel kapcsolatban szeret tiszta munkát végezni, plusz egy kicsit piromán is, annak feltétlenül az Evocation iskolát kell választania, mert ebben az iskolában található többek között a közismert tűzlabda varázslat is, és ezeket a varázslatokat hatékonyabban tudja használni. Lehetőség nyílik arra is, hogy egy úgynevezett Dual Class karaktert generáljunk, ekkor az történik, hogy egyszerre két mesterséget űzve fejleszthetjük karakterünket, igaz, kicsit lassab lesz a fejlődés. Amiben főleg különbözik a játék elődjétől, a Baldur"s Gate-től, az az, hogy egy karakterrel kell végigjátszanunk a játékot, nem pedig hattal. Ez azonban egyáltalán nem rossz, mert ugyanakkor ezt az egy karakterünket maximálisan kidolgozhatjuk, minden apró tulajdonságát beállíthatjuk, hogy hatékonyabb mészárlást eszközölhessünk. Mégsem vagyunk azonban teljesen egyedül, mert a játék során rengeteg olyan szereplővel találkozunk, akik vagy kedvtelésből, vagy mert a pénz nekik is jól jön, segítenek minket kalandozásaink során (Henchman). Ne utasítsuk őket vissza, mindig elkél a segítő kéz.


Neverwinter Nights - 4. kép

Ha beszélünk velük, megmondhatjuk nekik, mit csináljanak csata közben, hogyan harcoljanak, milyen távolról kövessenek, így elérhetjük, hogy mindig ott legyenek, ha szükség van rájuk, mégse legyenek útban, ha más dolgunk van. Ha például mi egy mágust indítottunk, akkor nem árt, ha viszünk magunkkal egy harcost, aki egyből az ellenfelek közé veti magát, elvégezve a piszkos munkát, amíg mi a háttérben maradva varázslatokkal segítünk neki, vagy éppen irtjuk mi is buzgón az ellent. Mégis a leghatékonyabb szerintem, ha például egy lovaggal átvesszük a húsdaráló szerepét, és minket fedez egy tolvaj, aki elég szépen tud írtani lesből támadva az íjával (sneak attack), kinyitja azokat a kincsesládákat, amikkel nem boldogulunk, továbbá felfedezi, és hatástalanítja azokat a csapdákat, amelyekbe nélküle mit sem sejtve belesétálnánk, nagyban növelve gyógyítóital-fogyasztásunkat. A játékban nagy szerepe van a jellemünknek, amelyet a karaktergenerálásnál tudunk beállítani. Az első csoport azt határozza meg, hogy a rendet, avagy a káoszt kedveljük (lawful, neutral, chaotic), míg a második csoport társainkkal szembeni viselkedésünket határozza, tehát jó, semleges, vagy gonosz (good, neutral, evil). Ezen elemeknek Descartes szorzata adja meg azt a jellemet, ami alapján úgy kell meghozni döntéseinket, hogy az ne vezessen jellemvesztéshez. Ha ez utóbbi bekövetkezik, akkor sok értékes tulajdonságot veszíthetünk el. Kalandjaink során a használható tárgyak igen széles skálájával találkozunk.


Neverwinter Nights - 5. kép

Fegyverek, italok, páncélok, drágakövek hosszú listája. A mágikus erővel bíró tárgyakat külön történettel látták el a keszítők, ezzel is színesebé téve a játékot. Egy érdekesség: alkalmunk nyílik majd saját magunknak készíttetni varázsfegyvert, ebben az esetben a saját történetünket olvashatjuk a fegyver leírásában. A magunkkal vihető tárgyak menyiségét itt is az erőnk nagysága határozza meg, de lehetőség nyílik mágikus táskák használatára is, ekkor jóval nagyobb lesz teherbírásunk. A rengeteg tárgy használatát könnyebbé téve az írók a képernyő alját ellátták egy úgynevezett quick slottal, ahová ha hátizsákunkból beleteszünk egy tárgyat, ami lehet fegyver, ital, vagy akár varázslat is, akkor egy gombnyomással aktiválhatjuk azokat, nagyban felgyorsítva így a játék menetét. A játék irányítását talán nem is lehetett volna egyszerűbbre tervezni; a 3D-s világban felülnézetből forgatható kameraállással nézhetjük, hogy mit is csinálunk. Ha ellenséggel találjuk szemben magunkat, akkor az egeret rávezetve egy kard jelenik meg, a teremtményt vörös aura veszi körül, ezután nem is kell mást tennünk, csak nyomunk egy egérgombot, és a csata el is kezdődik.


Neverwinter Nights - 6. kép

Mivel a csata valósidejű, nagy segítség tud lenni a szóköz billentyű, ha lenyomjuk, a játék megáll, ilyenkor kigondolhatjuk a következő lépést, illetve be is állíthatjuk azt. A nagy elődnél, a Baldur"s Gate-nél sok időt elvett az akciótól a rengeteg beszélgetés. Ennél a játéknál talán sikerült megtalálni azt a középutat, ahol nem megy az akció kárára a sok beszélgetés, mégis van éppen annyi, hogy kellőképpen részeseivé váljunk a történetnek. Magát a történetet pedig csak dícsérni lehet, tele van meglepetésekkel és fordulatokkal, és pontosan beleillik abba a világba, amimt Forgotten Realmsnek hívnak. Aki olvasott ebben a világban játszódó könyvet, az tudni fogja, hogy miért. Olyan személyek neveivel is találkozhatunk, mint Drizzt Do"Urden, a sötét elf, aki elhagyva otthonát, Menzoberranzant ezen a vidéken vitte véghez tetteit. Meglátogathatjuk Luskan idegenekre nézve nem éppen veszélytelen városát, találkozhatunk a vérszomjas Uthgar törzs barbár harcosaival, és még több meglepetés vár azokra, akik ismerősek a ebben világban.


Neverwinter Nights - 7. kép

A grafika szép, sokat fejlődött a Baldur"s Gate óta. Labirintusokban a kőfolyosók falán táncoló fáklyafény gondoskodik az oda illő hangulatról, az erdők a szinte életre kelnek, ahogy az elsárgult levelek hullanak alá a magasból az állandóan mozgásban lévő aljnövényzetre. A karakterek kidolgozottsága is igen aprólékos, az árnyékuk élethű. A varázslatok megjelenítése precíz, jól kidolgozott. Egyszóval a játék gyönyörű, igaz, csak erős géppel élvezhető. Ha eddig még nem szereztünk be 5.1-es hangkártyát a hozzá való hangfalakkal, akkor most tegyük meg, és a hatás nem fog elmaradni. A minden irányból hallható apró kaparászások, sikoltások elengedhetetlenek ahhoz, hogy átérrezzük egy "életre" kelt kripta hangulatát. A zenék minden esetben az adott környezethez illenek, és a korhoz hű hangszerek és dallamok használata csak segítenek abban, hogy mindennapi teendőnket félredobva tovább haladjunk a történet fonalán. Amint ez várható volt, a többjátékos mód sem átlagos szinten készült el. Ha akarjuk, készíthetünk saját játszható modult a csatolt szoftver segítségével, és mi lehetünk a történet mesélői, míg mások az általunk kreált világban kalandoznak, egyszerre akár 64!-en. Ha nincs sem időnk, sem pedig kedvünk egy saját modul készítéséhez, akkor csak annyi a dolgunk, hogy ellátogatunk a játék weboldalára, és letöltünk egyet a kb. 700 közül. Ezen az oldalon egyébként még rengeteg hasznos, letölthető dolgot találunk, érdemes oda ellátogatni.
18 hozzászólás

Vendég

17 éve, 6 hónapja és 25 napja

én csak most fogom kipróbálni, de szerintem szuper lesz...

válasz erre

Vendég

17 éve, 7 hónapja és 10 napja

Tudtok neverwinter nights kódokat????

válasz erre

Vendég

17 éve, 8 hónapja és 18 napja

A csicska kifejezést kikérem magamnak. A vliág legjobbja!!!röhögő smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 11 hónapja és 16 napja

Az egyik kedvencem, bár már nagyon öreg de még mindig tud újjat nyújtani.

válasz erre

Vendég

19 éve, 5 hónapja és 23 napja

ez hó *** a teletabi is job megvéresebb

válasz erre

Vendég

19 éve, 5 hónapja és 23 napja

csicska játék dedósoknak való

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Neverwinter Nights
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja