Halo 3

2007. december 11.
77.5271
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Szoron profilja, adatai
Szoron
Reméltem, hogy erről a játékról nem kell majd írnom. Semmi különösebb problémám nincs vele, inkább a reklámozásával. A Halo 3 a Microsoft új üdvöskéje és mint ilyen, érdemes rá több figyelmet szentelni. Valószínűsíthető, hogy a fejlesztés igen sokba került, hiszen a kódolási idő is igen hosszúnak volt mondható. A játék grafikáján ez jól is látszik, mivel többször is azért lőttek hátba, mert a látvánnyal voltam elfoglalva nyitott szájjal. Persze azért nem kell azt hinni, hogy a Crytek-es Crysis-t grafikáját elérné, de még így is szemet gyönyörködtető a játék egésze. Ennek ellenére én valahogy nem találtam meg az összhangot a játékkal.


Nem éppen szerencsés választás volt számomra ez a játék, de hát így alakult. Elöljáróban jelzem, hogy különösebb hibái nincsenek a játéknak. Kategóriáját tekintve megállja a helyét a többi ilyen stílusú játék mellett.

Halo 3 - 2. kép


Halo 3 - 3. kép

Most pedig következzen az én szemszögem!
Anno, mint a legtöbben, én is számítógépen kezdem el játszani lövöldözős, stratégiai és egyéb játékokkal. Akkor még a konzolok nem igen voltak ilyen szinten jelen a piacon. Akkor, minden játék a grafika mellett a mesterséges intelligenciára is helyezett komoly figyelmet. Nagy kedvencem volt a Settlers 1, ahol valljuk be, lehetett igen komoly küldetéseket generálni. Persze semmi köze sincs a lövöldözős játékokhoz - gondolhatnánk -, de sajnos mégis van. Az elmúlt időszakban a grafikus megjelenítés olyan szinten fejlődött, hogy minden mást maga mögé utasított. 15 éve a Seal Team volt a nagy szimulátor. Igaz, grafikája még azt sem tudta elérni, hogy a karakterek szeme látszódjon öt méterről. A fák 20-30 pixelből álltak 2-3 színben. A mai gyerekek szeme talán nem is tudná értelmezni, mit is lát valójában, ha leültetnénk egy ilyen játék elé.


Halo 3 - 4. kép

A mai technikának köszönhetően, mikor már a grafikus számításokat, majdhogynem gyorsabb processzor végzi, mint az összes többit, néha elgondolkodunk vajon ez most valódi fotó, vagy csak számítógépes grafika. Ha így halad tovább a fejlesztés - és az Nvidia már a 9-es szériát teszteli chipjeiben -, nem kell 5 év és nem lesz ember, aki képes lesz megmondani, hogy amit lát, az valós, vagy csak grafika. Teljesen logikus, ez a fejlődés hiszen horribilis pénzek forognak a számítástechnika ezen terén. Nincs az a számítógépes játékokat kedvelő fiatal, aki ne tudná pontosan mire is vágyik, hogy az éppen debütáló játékok szépen fussanak a gépén. Nos én pont ezért tértem át a konzolokra, jelen esetben az Xbox360-ra (persze hozzájárult az is, hogy már lassan 2 éve Apple gépeket használok).

Halo 3 - 5. kép



Halo 3 - 6. kép

Amíg PC-m volt és csak azon játszottam, a játékok túlnyomó többségében csak közepes grafikus szintet tudtam beállítani. Nincs annál rosszabb, mikor látjuk a játék előzetesét, milyen gyönyörű és mikor mi is játszanánk vele, rájövünk kell még 100e. forint vagy butítani kell ezt azt. Ilyen a konzolok világában nincs. Ott megveszed a gépet, összekötöd a - jó esetben - falméretű LCD TV-vel és a DVD-ről futtatható játékkal játszol (kicsit hangos DVD olvasó zaja mellett). Mért is tértem ki ilyen szinten erre? Ahogy írtam 15 év alatta a grafika annyit fejlődött mint a Ford T-model és - mondjuk - a legújabb Mercedes S osztály. Viszont itt meg is állt mindenfajta fejlődés. Olyan, hogy mesterséges intelligencia, nem igen van jelen a mai játékokban. Pontosabb jelen van, de csak a 15 évvel ez előtti verzió. Magyarázható ez persze azzal, hogy ha igazán jól akarsz szórakozni, akkor gyere fel az Internetre és játssz ott másokkal, mások ellen. Alá írom, valóban nincs is ennél nagyobb élmény. Régebben a Lineage2-ben és most a World of Warcraft-ban vagyok kicsit kocka.


Halo 3 - 7. kép

Ha tehát valaki úgy dönt, hogy ő lövöldözős játékokkal akar az interneten 'nyomulni és a Counter Strike grafikáját túlságosan gyérnek tartja, a Halo 3 mindenképpen az ő játéka lehet. Sajnos most ismét egy ellenérv következik, miért nem jött be nekem a játék! Az elmúlt években a stratégiai játékokról szép lassan átálltam a szimulátorokra és a lövöldözős játékokra. Az ok igen egyszerű volt. Egy mostani stratégiai játék abból áll, hogy gyorsabban fejlődj, mint a gép. Egyre erősebb egységek jönnek egyre nagyobb létszámban. Ha neked több van, akkor győztél ha kevesebb van, vagy nincsenek jókor jó helyen, akkor vesztettél. Ez nekem kevés volt. Ezért áttérünk a lövöldözésre és az autószimulátorokra. Tom Clancy számomra alap, ha lövöldözős játékokról van szó. A nevéhez fűződő Rainbow 6 sorozat szerintem a legjobbak legjobbja volt. A Need For Speed sorozat pedig a szimulátoroknál tarolt.

Mikor azért ülök le a gép elé, hogy lövöldözzek, akkor szeretek minél realisztikusabb játékkal játszani. No itt a Halo 3 megbukott nálam. Tudom, a jövőben játszódik és szuper-ultra humán karaktert irányítunk, de nekem ez valahogy nem hoz élvezetet. Tény, hogy az aki még - régen - a Halo első részét végigvitte - mivel akkor még nem volt túl sok játék és simán végig lehetett játszani egy hosszabbat is -, az a második rész megszerzése után tűkön ült a folytatást várva. Azt kell hogy mondjam, a játék nekik készült.

Ez nagyjából olyan, mint a Karib tenger kalózai 3. Meg lehet nézni, még szórakoztató is lehet itt ott, de csak az fogja végigélvezni a film teljes hosszát, aki látta az előző részeket is. Egy kicsit hosszúra sikerült a játék szubjektív kritikája, elnézést is kérek érte, de mivel a játék reklámkampánya számomra már negatív szinten volt irritálóan erőltetett, a játékról magáról egy ilyen vélemény alakult ki bennem.


Halo 3 - 8. kép

A játékot két részre lehet osztani. Elsőként a Single módban tudjuk kitanulni az irányítást. Itt mindössze megvan adva, honnan hova kell menni és közben egy kis segítség közepette megölni minden ellent. Nem igen értem mért kellett ilyen idegesítően bárgyú ellenfeleket betenni a játékba, de ahogy mondtam az első két részt én nem játszottam végig, így érthető, hogy nem értem. Persze azért nem ilyen rossz a helyzet. Teljes mértékben tisztába vagyok azzal, hogy egy világ megalkotásánál hűnek kell lennünk az eredeti elvekhez. Csak hát akármiből nem lehet várat építeni. Ez volt az játék egyik része. A másik már egy kicsit jobbnak mondható. Hálózati vagy inkább többjátékos üzemmód. Itt együtt mások ellen kell ölni, ölni, ölni. Attól függ, hogy egy ilyen játék mennyire jó öldöklős-lövöldözés, hogy milyen lehetőséget ad annak érdekében, hogy a másikat hűvösre tegyük. És akkor a zárás.

Sajnos ha összehasonlítjuk más játékkal, rögtön meglátjuk miről is beszélek. Vegyük mondjuk a nem oly régen megjelent Call of Duty 4-et. Grafikában COD4 elhúz. Fegyverek, ellenfelek, irányíthatóság szintén a COD4 felé billenti a mérleget. Az Unreal Turnament sorozat újabb és újabb részei pedig végkép elsöprik a Halo3 uralkodó vágyát. Ahogy azt már megjegyeztem, ez a játék azoknak készült akik pontosan tudják, a Halo3 harcterén ki kicsoda és miért is megy a nagy harc. Végszóként csak...

Halo 3 - 9. kép

Mikor az első képek és videók megjelentek a játékról azt hittem, hogy ez lesz az egyik kedvenc játékom az elkövetkezendő 3-4 hónapban. Aztán kezdtek megjelenni az egyre erőltetettebb reklámok, cikkek, kritikák. Az ok egyértelmű. A Mircosoft szerette volna, ha majd olyan nagy sikere és tábora legyen az ő játékuknak mint például a World of Warcraft-nak. Egy dolgot viszont elfelejtettek. A WoW motorjának összetettsége kiérdemli az első helyet. A Halo3 viszont csak egy szép grafikájú single és multiplayer módra alkalmas lövöldözős játék, ami azért lehet népszerű egy bizonyos méretű körben mert a neve végén a 3-as szám szerepel. Kérek mindenkit, hogy ez a kritika ne rettentsen el senkit a játéktól. Igen sok órányi kellemes időtöltést tartogat magában, csak az kell, hogy a kifejezetten ilyen stílusú játék tetsszen a kíváncsi játékosnak.

Halo 3 - 10. kép

Személy szerint én is ismerek egy igen pozitív személyt, aki igen sok időt töltött a Halo3 bűvöletében. Mivel egy kicsit negatívra sikeredett ez a kritika, próbáljuk meg egy másik szemlélet szerint nézni a játékot. Ahogy már említettem a játékot két részre lehet osztani. A single módban - ha szemfülesek vagyunk - találhatunk koponyákat, melyeket a multi módban használhatunk is. (különböző effekteket adnak). A fegyverek, páncélok, járművek sokasága igen változatossá teheti a játékot (mindössze türelem kell hozzá, hogy beinduljon ez a változatosság). Online játékban közel akkora élményt nyújt mint anno a Battlefield sorozat. Sajnos magasztalás terén ennyi sikeredett...
Halo 3 a Microsoft új üdvöskéje és mint ilyen, érdemes rá több figyelmet szentelni. Valószínűsíthető, hogy a fejlesztés igen sokba került, hiszen a kódolási idő is igen hosszúnak volt mondható. A játék grafikáján ez jól is látszik, mivel többször is azért lőttek hátba, mert a látvánnyal voltam elfoglalva nyitott szájjal. Persze azért nem kell azt hinni, hogy a Crytek-es Crysis-t grafikáját elérné, de még így is szemet gyönyörködtető a játék egésze. Ennek ellenére én valahogy nem találtam meg az összhangot a játékkal. '>
15 hozzászólás

ark93

17 éve, 6 hónapja és 10 napja

KIRÁLY. CSAK MÉG NINCS MEG.

válasz erre

Vendég

17 éve, 7 hónapja és 25 napja

Hello! A teszterrel abszolút nem értek egyet, de hát ahány ember annyi szokás...

válasz erre

kis csöpike

17 éve, 7 hónapja és 26 napja

sziasztok!
ez nagyon jó játék én már x-box360-on kivittem
lehet 2-en is játszani!!!!!!!!!!!!!!!!

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Halo 3
16.500 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Dav2377 profiljamarco profilja