World of Warplanes béta teszt előzetes

2012. augusztus 03.
74.4081
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Amikor tavaly a Wargaming.net bejelentette, hogy a World of Tanks sikerein felbuzdulva, illetőleg az általa kialakított mechanizmuson alapulva több másik videojátékot készítenek majd nekünk a jövőben, a szemem leginkább a World of Warplanes címen akadt meg, hiszen világ életemben imádtam a második világháborús koncepcióban játszódó repülős programokat, legyen az szimulátoros vagy árkádos irányítású. Amikor Marco jelezte, hogy lehetőség lenne kipróbálni a játék bétáját, természetesen azonnal kaptam az alkalmon és néhány órával később már én is ott repkedtem a World of Warplanes szerverein.


Hogy mekkora megpróbáltatásokat kellett kiállnom a press accounttal, azt inkább nem részletezném, legyen elég annyi, hogy amikor a csata előtt meglátták a "press" nevet, mindenki rám kezdett el vadászni, így túl sok sikerélményem még nincs a játékkal kapcsolatban, de ettől eltekintve is elég sok pozitív hatás ért. Ez elsősorban annak köszönhető, mert a World of Warplanes elég komoly általánosítással élve éppen olyan, mint a World of Tanks, csak éppen páncélosok helyett többnyire második világháborús - illetve az 1930-as és 1940-es években létezett - vasmadarakkal a középpontban.

Bocs srácok, de úgy sietek, hogy még a farkam is meggyulladt.

Bocs srácok, de úgy sietek, hogy még a farkam is meggyulladt.


A hasonlóság egyébiránt olyannyira nagy a két cím között - úgy gondolom, ez érthető -, hogy még a menürendszer és a kezelőfelület esetében sincs túl sok, éppen csak minimális változás. A játékhoz csatlakozva német, szovjet és amerikai repülőgépeket próbálhattunk ki a béták alatt, amelyek között számtalan változat - mintegy 60 típus - vált elérhetővé a tesztek során, tehát elég sokféle gépet kipróbálhattunk, még olyanokat is, amelyek nem túl nevesek és híresen rosszul is teljesítettek a légi harcok során a valóságban, de virtuálisan így is könnyedén kezelhetőkké és megkedvelhetőkké váltak. Itt szeretném felhívni a figyelmet rögtön egy aprónak tűnő, de mégis kiváló jellegzetességére a játéknak, ami a különféle repülőgépek közötti különbségekben rejlik. A World of Warplanes vasmadarai ugyanis valóban különböznek egymástól, ami nem csak külsejüket tekintve igaz, hanem tulajdonságaikat figyelembe véve is. A differenciál pedig nagyon sokszor óriási is lehet két gép között, így a World of Tanks-szel ellentétben itt nem csak az erősebb páncél vagy sebzés miatt fogunk újabb és újabb típusok után kajtatni, hanem azért is, hogy könnyebben elboldoguljunk a csatákban.

Jelentem, a budi megsemmisült!

Jelentem, a budi megsemmisült!


A csaták ugyanis - amelyek a levegőből indulnak és teljesen azonos elven működnek, mint a tankos változatban -, illetőleg a csatákban nyújtott teljesítményünk a legtöbbször azon múlik, hogy milyen fürge és jól kormányozható géppel indulunk neki az összecsapásnak. Mivel teljesen szabad légtérben röpködhetünk, így ugyan több lehetőségünk lesz taktikázni, ami viszont az ellenségre is érvényes, amennyiben tehát egy nagyon kezdő vagy nagyon önző csapatba osztott minket a játék, úgy könnyedén előfordulhat olyan eset, hogy hirtelen többszörös túlerővel találjuk szembe magunkat, ilyen esetben pedig óriási fejetlenség alakul ki a pályákon - ez amúgy nagy általánosságban az összes légi csatára igaz lesz. A gépek életerejét százalékban méri a játék, de el is felejthetjük, hogy néhány lövéssel a szárazföldre vagy a tengerbe küldhetjük az ellenfeleket, ehhez ugyanis szó szerint vadásznunk kell rájuk és nagyon sok pontos találatot bevinnünk hozzá. Sajnos a World of Warplanes is akaratlanul beleesett abba a hibába - ez talán minden repülőgépes játékra jellemző az IL-2-sorozat szimulátoros epizódjait kivéve -, hogy a csaták gyakran végeláthatatlan kergetőzésbe fulladnak és csak a játékosok kitartásán múlik, hogy melyikük hátrál ki előbb a helyzetből, amivel egyben a halálos ítéletét is aláírja, ha csak nem siet a segítségére néhány baráti gép.

Két szárnya van, mégis lezuhan. Mi az?

Két szárnya van, mégis lezuhan. Mi az?


Itt ragadnám meg az alkalmat ugyanakkor, hogy elmondjam, a Wargaming.net mennyire elszúrta a játék irányítását. Ez persze elég szubjektív vélemény, de én úgy gondolom, hogy szimpla egérrel és billentyűzettel egyszerűen irányíthatatlanok a gépek, még a kétféle beállítási lehetőség ellenére is. A szokásos számítógépes vezérlési kombinációval egyszerűen lehetetlen egyszerre célozni és egyenesben tartani a vasmadarakat, ha pedig még manőverezni is szeretnénk, el is felejthetjük a pontosságot vagy a gyakorlás nélküli, szinte azonnali sikerélményt. Nem szeretnék vészmadár lenni, de a legtöbb játékos az első csaták alapján mondd ítéletet még egy free to play címmel kapcsolatban is, a legtöbb játékos pedig nem rendelkezik joystickkal, így bizonyára nagyon sokan fognak elpártolni a Wolrd of Warplanes-től emiatt. Természetesen jó és jogos a kérdés, hogy ha nem ebben a formában, akkor vajon miképpen dolgozták volna ki a készítők a vezérlést? Erre a kérdésre én sem tudok rögtön válaszolni, mindenesetre biztosan van valami felhasználóbarátabb megoldás is, mert csak emiatt a játék miatt én sem vennék joystickot, holott az irányítás megköveteli. Merthogy milyen az élmény, ha igénybe vesszük ezt a segédhardvert? Talán mondanom sem kell, hogy egyszerűen nagyszerű!

Majd felugrott és megharapott valami... Itt, a farpofámon!

Majd felugrott és megharapott valami... Itt, a farpofámon!


Habár a béták általában már megmutatják egy játék csínját és bínját, a World of Tanks után úgy gondolom, hogy a végleges változatok megjelenéséig még beépítésre kerül pár opció, de mind a pályák, mind a repülőgépek számait tekintve már most egész szép teljesítményről beszélhetünk. Fontos kiemelni, hogy a World of Warplanes esetében is egy igazi free to play címről beszélhetünk majd, tehát amennyiben nem szeretnénk, valódi pénz ráfordítása nélkül is odakerülhetünk a nagyok közé, de valódi forintokkal meggyorsíthatjuk a folyamatot. Nem volt túl szimpatikus húzás ugyanakkor, hogy a bétában egyelőre még csak egyetlen játékmóddal ismerkedhettünk meg, ami a szimpla csapat a csapat ellen lehetőség volt, azonban a végleges változattól számíthatunk majd további lehetőségekre is, hiszen egyetlen játékmóddal egy ilyen alkotás csak megszégyenülne. Ha mást nem is, legalább olyan lehetőséget megalkothatnának az illetékesek, ahol 50-60 ember egyidejűleg csap össze, méghozzá mindenki-mindenki ellen módban, de az sem tűnne halott ötletnek, ha nációk szerinti eloszlásban eresztenék egymásnak a népeket.

Iván, azonnal mosd le azokat a hülyeségeket a szárnyaidról!

Iván, azonnal mosd le azokat a hülyeségeket a szárnyaidról!


A World of Warplanes esetében külön kiemelném egyébiránt a küllemet, amelyet a World of Tanks-ban megismert grafikus motor rajzol meg, és amellett, hogy rendkívül jól optimalizált - jómagam egy átlagos laptopon futtattam a bétát -, még jól is néz ki és sok mindenre képes. Természetesen a megállapítás a free to play címekhez mérten értendő - azok között egyértelműen az élbolyban van a játék -, így nem csak a repülőgépek lettek kitűnően kidolgozva, hanem a környezet is, amiből nyilván a felhők magasságából túl sokat nem fogunk látni, de abból már annál inkább, hogy vasmadaraink miképpen sérülnek az ütközetek során, így kilyukadnak a szárnyak, füstölni kezd a motor, kigyullad a farokrész és a többi. Ezek a sérülések természetesen nagy hatással lesznek repülőgépünk tulajdonságára is, így nehezebben tudjuk majd kontrollálni őket, sebességükből is veszítenek, egyszóval dinamikusan reagálnak a sérülésekre, ami annak ellenére, hogy a World of Tanks-ban is jellemző volt, még néhány tripla-A kategóriás cím esetében is hiányzó opció volt a múltban.

Bázis, újabb német budit vettem célba!

Bázis, újabb német budit vettem célba!


A World of Warplanes tehát a fentiek alapján rendelkezik kellő potenciállal ahhoz, hogy a Wargaming.net egy újabb milliókat érdeklő, sikeres címet tegyen le az asztalra. Bár a játéknak vannak még a béták alapján hiányosságai - például nincs belső nézet, az irányítás pedig nem a legjobb -, de már most érződik, hogy nagy dolog van készülőben a fejlesztőknél, a kérdés mindösszesen az, hogy megint a későbbi javításokkal válik majd egyre tökéletesebbé a játék, vagy már a végleges változatnak titulált kliens is képes lesz maradéktalan élményben részesíteni minket. Jelenleg ezt még nem lehet egyértelműen meghatározni, azt viszont már ki lehet jelenteni, hogy aki szerette a World of Tanks-ot, az minden bizonnyal a repülőgépes változatot is hamar megkedveli majd.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

39 hozzászólás

Vendég

7 éve, 8 hónapja és 5 napja

sziasztok Valaki meg tudna ajándékozni egy World of Warplanes aktiválási koddal?? előre is köszönöm! ide küld ha kérhetem mikka@vipmail.hu

válasz erre

Vendég

8 éve, 9 napja

kíváncsi leszek,remélem nem 6 GB foglal majd el!

válasz erre

Vendég

8 éve, 3 hónapja és 26 napja

Aki ki szeretné próbálni én szívesen odaadom az accountom mert joystick nélkül nem lehet játszani illetve lehet de lelőni ellenséget vagy valaki mögé kerülni lehetetlen.. Akit érdekel írjon a raven88@citromail.hu a.

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 12 napja

Tegnap este megérkezett a bétakulcs, ma délre le is jött a játék, de az egész úgy ahogy van ****! irányíthatatlan, túlbonyolított, mégsem szimulátor szintű. Egész j lenen ha irányítani is lehetne a gépet és nem össze vissza lövöldözni. egész nap az irányítás optimalizálásán gyötrődtem,de elegem lett belőle! akinek nincs joystickja az véletlenül se próbálja ki! hatalmas csalódás!Szívből remélem, hogy a teljes már játszható lesz.

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 15 napja

tök jo D

válasz erre

Vendég

8 éve, 6 hónapja és 25 napja

annyi kérdésem lenne hogy amit emailbe küldtek kódot amikor regisztrálsz a honlapon azt kell beírni amikor le szeretném tölteni a játékot v mást ?

válasz erre

Vendég

8 éve, 7 hónapja és 14 napja

a wotos probléma végül is nem is probléma, a falas.
A nézet miatt rántja fel, TPS nézetben kicsit eltolják a kamerát, ez így még jó is, mert amúgy külső nézetből lehetetlen lenne a játék és ennek a mellékhatása az, hogy felrántja a csövet (mivel a háztetőre célzol olyankor)

válasz erre

Vendég

8 éve, 7 hónapja és 15 napja

WOT-ot a béta óta tolom. WoWp-re már alfára jelentkeztem, de eddig nem kaptam esélyt a kipróbálására. Haverom meg szinte egyből megkapta a kódot. Az öreg motorosoknak hogyhogy nem adnak hamarabb kódot, amikor sokkal tapasztaltabbak s segítenének a fejlesztésben.

Áhh szutyok orosz fos, wot-ban amikor reklamáltak a játékosok, hogy ha fal mögött áll tank egyből felfele kezd nézni a cső, megkérdezték, hogy mikor javítják ezt a hibát. A válasz az volt, hogy lehetetlen... Értitek a problémát, informatika világában lehetlen... lehetetlen egy banda az egész.

válasz erre

Vendég

8 éve, 7 hónapja és 15 napja

Tibit írta:
Csak jönne már meg a regisztrációs kulcs a bétára! Már vagy fél éve volt a jelentkezés és még mindig semmi. Pedig még a WoT bétájában is benne voltam és ez előnyt jelent elvileg. De legalább a cikk biztosított, hogy király játék!
Tibit - volt aki nem kapott értesítést, ugyan úgy a WOT - ot és próbálj meg belépni, lehet, hogy már él a regid!

válasz erre

Vendég

8 éve, 7 hónapja és 15 napja

Repülöm már régen, vagyis a zárt alfa teszt óta. Nagyon jó kis játék, de jobban szeretem a Word of tank játékot.

válasz erre

Vendég

8 éve, 7 hónapja és 15 napja

beregiztek....10-15 óra múlva jön a link a letöltésre!!
én már tier6 nál vagyok

válasz erre

Vendég

8 éve, 7 hónapja és 15 napja

Hogy lehet bekerülni?
Invitet tud küldeni valaki ?

válasz erre
1234a(z) 4 -ből
World of Warplanes
nincs ár
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

gery1113 profiljaWickedSick profiljamarco profiljadrift3r91 profiljaManiac profilja adambalonyi profilja