Azerothi hősnek lenni sosem volt könnyű. De ez mondjuk egy igazi hero munkaköri leírásába bele is tartozik, hogy nem otthon ül és kötöget, hanem befagyasztja a következő Lich Kinget a trónjába, legyőz egy-két aranyos kis sárkányt (Deathwing), felfedez olyan földrészeket, melyek egy teknős hátán utaznak (Pandaria) vagy ha kell, téren és időn át utazik egy párhuzamos univerzumba (Draenor).
Lényeg a lényeg, hősnek lenni nem sétagalopp. Viszont amikor végre hátradőltem Garrisonomban egy kényelmes, prémmel szegélyezett karosszékben, a jól megérdemelt kupa borommal, jött a hívás, hogy régi ismerőseink, a Burning Legion megérkezett.
Valahogy így kerültem be én is még május végén a WoW: Legion bétájába, amikor nem Khadgar, hanem Marco mester hadba hívott, hogy fel kéne fedezni a Broken Isles-t és odapörkölni a démon pajtiknak, akik nem átallottak most már harmadjára visszatérni a Warcraft univerzumába, ugyanazzal a szentnek nem nevezhető céllal. Vagyis hogy szimplán elpusztítsanak minket.
A lassan már egy hónapos bétázás után elérkezettnek láttuk az időt, hogy meséljek egy kicsit az élményekről. Milyen is az új kiegészítő béta verziója és hogy mennyire 120%-osan lesz érdemes majd játszani a Legionnel.
De milyen is a béta élmény? Összességében pozitív, ugyanakkor előre hangsúlyoznom kell, aki volt, van vagy lesz olyan szerencsés és béta-kulcsot kap, jócskán előfordulnak még bugok, melyek között vannak szimplán csak zavaróak vagy éppen viccesek, de olyanok is akadnak amelyek kifejezetten hátráltatnak a fejlődésben, felfedezésben. Vagy tankolni dungeonben, vagy résztvenni raid teszten. Ez teljesen normális.
Ugyanakkor, jól ismerve a Blizzard support és bug-report rendszerét, a gyors és hatékony problémamegoldás nem várat sokára. Kb. kétnaponta jönnek az újabb toldozások-foldozások. Természetesen ettől a játékélmény szaggatottá válik, amit majd a kész verzióban nem fogunk megtapasztalni, de a bétának ez a feladata: a szemfüles gamer tesztelők visszajelzései alapján javítani a problémákat.
Kezdjük talán a Legion-élmény legelején. A kiegészítő látványvilága faltól-falig felben úszik, köszönhetően a démonoknak, de megnyugtatás képpen, nagyon változatosak és színesek a területek, így nem kell attól félni, hogy mindent zöldben fogunk látni. A játék atmoszférája magával ragadó, sötét és borús, abszolút elhisszük immár sokadszorra is, hogy a világ sorsa a mi kezünkben van és csak mi együttes erővel, Horde és Alliance közösen leszünk képesek megállítani a világunkat fenyegető ellent.
Már a karakter generáláskor öröm és boldogság költözhet a szívünkbe, ugyanis az egyik legnagyobb és talán a legjobban várt újítás a Legionben az új class, a Demon Hunter megjelenése. Én már akkor szerelmes voltam (jólvanna!) a Demon Hunterekbe, mikor a Black Temple-ben kaszaboltam őket. Na most Dunát lehet majd rekeszteni a szarvas-szárnyas elfekből az összes szerveren.
Mint annak idején a Death Knight, mint új hero class (vagyis olyan class, ahol nem lvl 1-es szinten kezdesz), nem lehetett úgy elmenni dungeonbe, raidelni vagy PVP-zni, hogy az összes DPS ne frost vagy unholy lett volna, és az összes tank nem blood. Ugyanez lesz a Demon Hunterrel is. Azon kívül, hogy hero class, vagyis esetünkben lvl 98-on fog kezdeni és hasonlóan fogja megkapni összes képességét, mint amikor felboostolunk egy karaktert lvl 100-ra. Képes lesz vitorlázni a levegőben (önállóan nem repül, csak ha lerúgják a szikláról), lesz double-jumpja, amitől a karakter hihetetlenül mozgékonnyá válik. Ezeket a racial skilleket a harc során nem csak javasolt, kb. kötelező használni.
Amikor bejelentették az új klasszot, sokan háborogtak azon, hogy miért csak 2 spec lesz elérhető: tank és DPS. Egyrészt lore szempontjából is furcsa lenne egy healer Demon Hunter (bár Holy Dreadlordunk lesz, szóval ha egy démon lehet szent, akkor... no spoilers!), másrészt a két spec annyira ígéretesnek tűnik, hogy bőven elég lesz. A Havoc Demon Hunter (DPS) azoknak javallott, akik szeretnek sokat cikázni az ellefél körül, ugyanis dinamikus harcmodora néha maga a vele játszó számára is nehezen követhető, nem hogy az ellenfél számára.
A Vengance Demon Hunter (tank) teljesen más stílust képvisel. Én nyugdíjasnak szoktam hívni és azonnal beleszerettem. A racial skillek ugyanúgy megvannak nála, viszont kevésbé mozgékony, de annál szívósabb jószág. Csapdák alkotják a skilljei magját, de self-heallel és démon formban nehezen lehet leteríteni. A questelés ezzel a klasszal isteni, főleg azoknak, akik hajlamosak magas helyekről véletlenszerűen leesni és szörnyet halni bele (ehemm).
Ha már a questelésnél tartunk. A korábbiakkal ellentéses módon, itt nem a játék mondja meg neked, hogy hova érdemes menned fejlődni. Biztos vagyok benne, hogy a rutinos WoW játékosoknak már jól bevett fejlődési útvonaluk van, mely területekre érdemes menni (már ha van, aki még fejlődik és nem boostol karaktert). A Legion egyik nagy újítása és igazán megörültem, mikor a valóságban is láthattam, nem csak ígéretként hallgathattam a fejlesztőktől, hogy Te szabod meg, hol kezdesz el fejlődni.
A Broken Isles-ön 4 nagy terület van: Azsuna, Val'sharah, Highmountain, Stormheim, ahol lvl 100-ról a maximális lvl 110-ig felhúzhatod a karaktered. A döntés egyedül rajtad áll, melyik területtel kezdesz. A küldetések dinamikusan alkalmazkodni fognak az aktuális szintedhez, a quest itemek is olyan itemlevellel fognak rendelkezni, amik megfelelőek a számunkra.
Tapasztalatból mondom, nagyjából 3 terület küldetéseinek teljesítése után értem el a 110-es maximális szintet, ugyanakkor a kiegészítő történetének szempontjából (lore-rajongók figyelem!), érdemes mind a 4 zónát bejárni és legalább a fő küldetészálat végigkövetni. Viszont amint elérted a 110-et, megnyílnak a maximális szintű zóna - Suramar - kapui. Külön érdekesség, hogy ehhez a területhez egy olyan dungeon is tartozik, melyet csak a helyiekkel való repuzást követően lehet unlockolni.
A fejlődést segítő questek mellett megmaradtak, sőt megsokszorozódtak a profession questek, melyek meglehetősen szórakoztatóak tudnak lenni, annak ellenére, hogy én világéletemben utáltam professiont húzni. Ráadásként minden professionnél lesznek egyedi, meglepetés tartalomak is.
A professionok változása amúgy elég drasztikusnak tűnik a WoD-hoz képest, egyrészt kevesebb lesz az alapanyag (felejtsük el a Garrisonunk kiapadhatatlan energiaforrásait), viszont a korábbiakkal ellentétben, ha mondjuk meguntad a drágakövek csiszolását, a szakmád törlése után ha mégis visszatérnél az ékszerkészítéshez, nem kell megint nulláról felhúzni a professiont. Így igazából az összes szakmát megtanulhatjuk és váltogathatunk kedvünk szerint.
A Garrisont más szempontból is elfelejthetjük, ugyanis hála az égnek, az Order Hall nem Garrison! Konfetti! Az Order Hall sokkal sociálisabb hely kevesebb followerrel, bár itt meg kell jegyeznem, annak ellenére, hogy kevesebben vannak, akiket missonökre küldhetünk ki, azért volt olyan, mikor azt mondtam, szívesebben mennék a followerekkel arra a küldire, semmint a saját küldetéseimet csináljam.
Egy pár max szintű Open World Questet is sikerült abszolválnom ennyi idő alatt, melyek között vegyesen vannak izgalmasak és kevésbé izgalmasak is, véletlenszerűen bukkannak fel a térképen és meghatározott időn belül (pl. 1 órán belül, 2 napig) teljesíthetőek, jutalmul viszont értékes itemek (játékok és / vagy artifact weapon power) járnak a felszereléshez.
Igen, nem feledkeztem meg róla! Csak szerettem volna a fangirlinget a végére hagyni. Artifact Weapon! Igen, ennél legendary-bb fegyverünk nem volt és nem is lesz a WoW történelmében, mint saját klasszunknak és specünknek megfelelő relikvia. Sajnos azt kell mondjam, nagyon széles spektrumon mozog az Artifact Weapont megszerző küldetés élvezhetőségi szintje.
Vannak kifejezetten izgalmas és epik küldetéssorozatok és vannak, olyanok, hogy nah... A fegyver önálló talenttel rendelkezik (mint amit utoljára a WoTLK-ben láttunk), külön skillje és passzívjai is vannak, fejleszteni a küldetésekből kapott Artifact Weapon Powerrel lehet. Emellett kinézete is egyénire szabható (az más kérdés, hogy van olyan skin, amiért nagyjából a lelked kéne eladni).
Remélem tetszett ez a kis összefoglaló, ugyanakkor még csak a felszínt kapargattuk. Ha kíváncsiak vagytok a részletekre, egyes új mechanikák (pl. transmog system, talent, PvE, PvP difficulties), írjátok meg kommentben és igyekszem spoilermentesen megválaszolni!