World of Warcraft: Legion bétateszt előzetes

2016. június 23.
74.3651
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Shaquiry profilja, adatai
Shaquiry
Úgy tűnik, nem csak több Apokalipszist vagyunk képesek túlélni, köszönhetően a százszámra megjövendölt random időpontoknak, hanem több démon inváziót is. Bár, igazság szerint, ha Azerothon élsz, a kettő egy és ugyanaz. Üdv a World of Warcraft: Legion bétájáról.
Advertisement


Azerothi hősnek lenni sosem volt könnyű. De ez mondjuk egy igazi hero munkaköri leírásába bele is tartozik, hogy nem otthon ül és kötöget, hanem befagyasztja a következő Lich Kinget a trónjába, legyőz egy-két aranyos kis sárkányt (Deathwing), felfedez olyan földrészeket, melyek egy teknős hátán utaznak (Pandaria) vagy ha kell, téren és időn át utazik egy párhuzamos univerzumba (Draenor).

Lényeg a lényeg, hősnek lenni nem sétagalopp. Viszont amikor végre hátradőltem Garrisonomban egy kényelmes, prémmel szegélyezett karosszékben, a jól megérdemelt kupa borommal, jött a hívás, hogy régi ismerőseink, a Burning Legion megérkezett.

Valahogy így kerültem be én is még május végén a WoW: Legion bétájába, amikor nem Khadgar, hanem Marco mester hadba hívott, hogy fel kéne fedezni a Broken Isles-t és odapörkölni a démon pajtiknak, akik nem átallottak most már harmadjára visszatérni a Warcraft univerzumába, ugyanazzal a szentnek nem nevezhető céllal. Vagyis hogy szimplán elpusztítsanak minket.

Milyen gyönyörű környék! Na gyaluljuk is le gyorsan és hintsük be sóval!

Milyen gyönyörű környék! Na gyaluljuk is le gyorsan és hintsük be sóval!


A lassan már egy hónapos bétázás után elérkezettnek láttuk az időt, hogy meséljek egy kicsit az élményekről. Milyen is az új kiegészítő béta verziója és hogy mennyire 120%-osan lesz érdemes majd játszani a Legionnel.

De milyen is a béta élmény? Összességében pozitív, ugyanakkor előre hangsúlyoznom kell, aki volt, van vagy lesz olyan szerencsés és béta-kulcsot kap, jócskán előfordulnak még bugok, melyek között vannak szimplán csak zavaróak vagy éppen viccesek, de olyanok is akadnak amelyek kifejezetten hátráltatnak a fejlődésben, felfedezésben. Vagy tankolni dungeonben, vagy résztvenni raid teszten. Ez teljesen normális.

Ugyanakkor, jól ismerve a Blizzard support és bug-report rendszerét, a gyors és hatékony problémamegoldás nem várat sokára. Kb. kétnaponta jönnek az újabb toldozások-foldozások. Természetesen ettől a játékélmény szaggatottá válik, amit majd a kész verzióban nem fogunk megtapasztalni, de a bétának ez a feladata: a szemfüles gamer tesztelők visszajelzései alapján javítani a problémákat.

Sok jó fej kis testen is elfér, avagy törpe nőtt a mellemre.

Sok jó fej kis testen is elfér, avagy törpe nőtt a mellemre.


Kezdjük talán a Legion-élmény legelején. A kiegészítő látványvilága faltól-falig felben úszik, köszönhetően a démonoknak, de megnyugtatás képpen, nagyon változatosak és színesek a területek, így nem kell attól félni, hogy mindent zöldben fogunk látni. A játék atmoszférája magával ragadó, sötét és borús, abszolút elhisszük immár sokadszorra is, hogy a világ sorsa a mi kezünkben van és csak mi együttes erővel, Horde és Alliance közösen leszünk képesek megállítani a világunkat fenyegető ellent.

Már a karakter generáláskor öröm és boldogság költözhet a szívünkbe, ugyanis az egyik legnagyobb és talán a legjobban várt újítás a Legionben az új class, a Demon Hunter megjelenése. Én már akkor szerelmes voltam (jólvanna!) a Demon Hunterekbe, mikor a Black Temple-ben kaszaboltam őket. Na most Dunát lehet majd rekeszteni a szarvas-szárnyas elfekből az összes szerveren.

Mint annak idején a Death Knight, mint új hero class (vagyis olyan class, ahol nem lvl 1-es szinten kezdesz), nem lehetett úgy elmenni dungeonbe, raidelni vagy PVP-zni, hogy az összes DPS ne frost vagy unholy lett volna, és az összes tank nem blood. Ugyanez lesz a Demon Hunterrel is. Azon kívül, hogy hero class, vagyis esetünkben lvl 98-on fog kezdeni és hasonlóan fogja megkapni összes képességét, mint amikor felboostolunk egy karaktert lvl 100-ra. Képes lesz vitorlázni a levegőben (önállóan nem repül, csak ha lerúgják a szikláról), lesz double-jumpja, amitől a karakter hihetetlenül mozgékonnyá válik. Ezeket a racial skilleket a harc során nem csak javasolt, kb. kötelező használni.

Őszi éjjel izzik a galagonya, izzik a galagonya ruhája...

Őszi éjjel izzik a galagonya, izzik a galagonya ruhája...


Amikor bejelentették az új klasszot, sokan háborogtak azon, hogy miért csak 2 spec lesz elérhető: tank és DPS. Egyrészt lore szempontjából is furcsa lenne egy healer Demon Hunter (bár Holy Dreadlordunk lesz, szóval ha egy démon lehet szent, akkor... no spoilers!), másrészt a két spec annyira ígéretesnek tűnik, hogy bőven elég lesz. A Havoc Demon Hunter (DPS) azoknak javallott, akik szeretnek sokat cikázni az ellefél körül, ugyanis dinamikus harcmodora néha maga a vele játszó számára is nehezen követhető, nem hogy az ellenfél számára.

A Vengance Demon Hunter (tank) teljesen más stílust képvisel. Én nyugdíjasnak szoktam hívni és azonnal beleszerettem. A racial skillek ugyanúgy megvannak nála, viszont kevésbé mozgékony, de annál szívósabb jószág. Csapdák alkotják a skilljei magját, de self-heallel és démon formban nehezen lehet leteríteni. A questelés ezzel a klasszal isteni, főleg azoknak, akik hajlamosak magas helyekről véletlenszerűen leesni és szörnyet halni bele (ehemm).

Ha már a questelésnél tartunk. A korábbiakkal ellentéses módon, itt nem a játék mondja meg neked, hogy hova érdemes menned fejlődni. Biztos vagyok benne, hogy a rutinos WoW játékosoknak már jól bevett fejlődési útvonaluk van, mely területekre érdemes menni (már ha van, aki még fejlődik és nem boostol karaktert). A Legion egyik nagy újítása és igazán megörültem, mikor a valóságban is láthattam, nem csak ígéretként hallgathattam a fejlesztőktől, hogy Te szabod meg, hol kezdesz el fejlődni.

Egész addig nincs gáz amíg nem akarom megvakarni a fejemet.

Egész addig nincs gáz amíg nem akarom megvakarni a fejemet.


A Broken Isles-ön 4 nagy terület van: Azsuna, Val'sharah, Highmountain, Stormheim, ahol lvl 100-ról a maximális lvl 110-ig felhúzhatod a karaktered. A döntés egyedül rajtad áll, melyik területtel kezdesz. A küldetések dinamikusan alkalmazkodni fognak az aktuális szintedhez, a quest itemek is olyan itemlevellel fognak rendelkezni, amik megfelelőek a számunkra.

Tapasztalatból mondom, nagyjából 3 terület küldetéseinek teljesítése után értem el a 110-es maximális szintet, ugyanakkor a kiegészítő történetének szempontjából (lore-rajongók figyelem!), érdemes mind a 4 zónát bejárni és legalább a fő küldetészálat végigkövetni. Viszont amint elérted a 110-et, megnyílnak a maximális szintű zóna - Suramar - kapui. Külön érdekesség, hogy ehhez a területhez egy olyan dungeon is tartozik, melyet csak a helyiekkel való repuzást követően lehet unlockolni.

A fejlődést segítő questek mellett megmaradtak, sőt megsokszorozódtak a profession questek, melyek meglehetősen szórakoztatóak tudnak lenni, annak ellenére, hogy én világéletemben utáltam professiont húzni. Ráadásként minden professionnél lesznek egyedi, meglepetés tartalomak is.

Fel. Fel mindenhol. (nem, nem te éhes proletár)

Fel. Fel mindenhol. (nem, nem te éhes proletár)


A professionok változása amúgy elég drasztikusnak tűnik a WoD-hoz képest, egyrészt kevesebb lesz az alapanyag (felejtsük el a Garrisonunk kiapadhatatlan energiaforrásait), viszont a korábbiakkal ellentétben, ha mondjuk meguntad a drágakövek csiszolását, a szakmád törlése után ha mégis visszatérnél az ékszerkészítéshez, nem kell megint nulláról felhúzni a professiont. Így igazából az összes szakmát megtanulhatjuk és váltogathatunk kedvünk szerint.

A Garrisont más szempontból is elfelejthetjük, ugyanis hála az égnek, az Order Hall nem Garrison! Konfetti! Az Order Hall sokkal sociálisabb hely kevesebb followerrel, bár itt meg kell jegyeznem, annak ellenére, hogy kevesebben vannak, akiket missonökre küldhetünk ki, azért volt olyan, mikor azt mondtam, szívesebben mennék a followerekkel arra a küldire, semmint a saját küldetéseimet csináljam.

Egy pár max szintű Open World Questet is sikerült abszolválnom ennyi idő alatt, melyek között vegyesen vannak izgalmasak és kevésbé izgalmasak is, véletlenszerűen bukkannak fel a térképen és meghatározott időn belül (pl. 1 órán belül, 2 napig) teljesíthetőek, jutalmul viszont értékes itemek (játékok és / vagy artifact weapon power) járnak a felszereléshez.

Láttátok mit csináltak a magyarok az EB-n? Erősebb csapat kell, többen kellünk!

Láttátok mit csináltak a magyarok az EB-n? Erősebb csapat kell, többen kellünk!


Igen, nem feledkeztem meg róla! Csak szerettem volna a fangirlinget a végére hagyni. Artifact Weapon! Igen, ennél legendary-bb fegyverünk nem volt és nem is lesz a WoW történelmében, mint saját klasszunknak és specünknek megfelelő relikvia. Sajnos azt kell mondjam, nagyon széles spektrumon mozog az Artifact Weapont megszerző küldetés élvezhetőségi szintje.

Vannak kifejezetten izgalmas és epik küldetéssorozatok és vannak, olyanok, hogy nah... A fegyver önálló talenttel rendelkezik (mint amit utoljára a WoTLK-ben láttunk), külön skillje és passzívjai is vannak, fejleszteni a küldetésekből kapott Artifact Weapon Powerrel lehet. Emellett kinézete is egyénire szabható (az más kérdés, hogy van olyan skin, amiért nagyjából a lelked kéne eladni).

Remélem tetszett ez a kis összefoglaló, ugyanakkor még csak a felszínt kapargattuk. Ha kíváncsiak vagytok a részletekre, egyes új mechanikák (pl. transmog system, talent, PvE, PvP difficulties), írjátok meg kommentben és igyekszem spoilermentesen megválaszolni!
World of Warcraft: Legion bétájáról. '>
13 hozzászólás

Gyugyubro

8 éve, 4 hónapja és 22 napja

Nagyon jó teszt, kellemes kis olvasmány. Mi ismerősökkel már felis ugrodtunk a hype vonatra. mosolygó smiley Sok éves hordás kaszabolás után alliance oldalon megy a karakter húzás gőzerővel ! ^^

válasz erre

Shaquiry

8 éve, 4 hónapja és 24 napja

muki írta:
Nem WoWozok (nincs most PC-m), de ha játszanék vele, erre most nagyon rá lennék kattanva! mosolygó smiley Rengeteg időt kell beleölni gondolom, hogy valaki igazán sikeres legyen benne, és ha nekiáll az ember nincs visszaút. röhögő smiley
Természetesen idő, energia és pénz (igen az is, mert havidíjas rendszer van) szükséges ahhoz, hogy 1-ről 100, lassan 110-es szintig feltornászd magad. De bármilyen játékkal ugyanez van, ha igazán foglalkozni szeretnél vele.

Magam részéről és "casual" wowosnak tartom magam, szeretem az end contentet kivinni, de például már hónapok óta nem, vagy nagyon ritkán játszom a legutóbbi kiegészítővel, lévén már nincs új a nap alatt. Addig más játékot pörgetek mosolygó smiley

Szerencsére a WoW olyan játék, ha abbahagyod, ugyanazzal a lendülettel térhetsz vissza hozzá. Szóval ha kedvet kaptál és lesz lehetőséget játszani vele, hajrá mosolygó smiley
Én meg majd írom a jó kis teszteket hozzáröhögő smiley

válasz erre

Shaquiry

8 éve, 4 hónapja és 24 napja

VaPe írta:
Kiváló teszt, remélem a végleges verziót is te nyúzod majd! mosolygó smiley
Naná hogy! mosolygó smiley A démonok nem űzik ki magukat. röhögő smiley

válasz erre

muki

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

Nem WoWozok (nincs most PC-m), de ha játszanék vele, erre most nagyon rá lennék kattanva! mosolygó smiley Rengeteg időt kell beleölni gondolom, hogy valaki igazán sikeres legyen benne, és ha nekiáll az ember nincs visszaút. röhögő smiley

válasz erre

VaPe

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

Kiváló teszt, remélem a végleges verziót is te nyúzod majd! mosolygó smiley

válasz erre

Shaquiry

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

Gólem írta:
Ejjjjj nem fogom kibírni, hogy ne próbáljam ki. Pedig minden erőmmel azon vagyok. Félek hogy beszippant. röhögő smiley
Nyugi, csak állj hátrébb, majd én tankolok röhögő smiley

válasz erre

Gólem

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

Ejjjjj nem fogom kibírni, hogy ne próbáljam ki. Pedig minden erőmmel azon vagyok. Félek hogy beszippant. röhögő smiley

válasz erre

Shaquiry

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

RyutheStaR írta:
Én már nem tervezem, hogy visszatérek, maradok a konzolnál, de jó volt olvasni. mosolygó smiley Ahogy nézem, azért még vannak jó ötletek a Blizznél...
A mai nap pont egy olyan küldetést csináltam, ami szerintem a WoW történetének legcsodásabb küldetése valaha.
Ezek után nincs kérdésem, vannak még ötleteik a Blizzardnak WoW terén is. mosolygó smiley

válasz erre

Shaquiry

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

Mordorer írta:
Király beszámoló! mosolygó smiley Sajnos bétakulcsot nem sikerült nyernem, amit most kicsit sajnálok, de ez van, már csak néhány (8-10 röhögő smiley) hét...
Köszönöm a pozitív visszajelzést. mosolygó smiley
Örülök, hogy kedvet csináltam. Kitartás, augusztus vége nincs messze. mosolygó smiley

válasz erre

RyutheStaR

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

Én már nem tervezem, hogy visszatérek, maradok a konzolnál, de jó volt olvasni. mosolygó smiley Ahogy nézem, azért még vannak jó ötletek a Blizznél...

válasz erre

Mordorer

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

Király beszámoló! mosolygó smiley Sajnos bétakulcsot nem sikerült nyernem, amit most kicsit sajnálok, de ez van, már csak néhány (8-10 röhögő smiley) hét...

válasz erre

Shaquiry

8 éve, 4 hónapja és 25 napja

zender írta:
Ez egy nagyon olvasmányos teszt lett, köszönjük szépen! mosolygó smiley Ahogy látom rengeteget módosítottak rajta, ha pedig jól érzem, neked személy szerint tetszenek is ezek a módosítások, Shaquiry! mosolygó smiley
Amit eddig láttam, érdemes lesz visszatérni azoknak, akik egy ideje már nem tevékenykednek aktívan Azerothon. Akik pedig most is aktívan játszanak, felüdülés lesz.

Ha érdekelnek majd a részletek, szólj és úgy tervezem megírnia következőt! mosolygó smiley

Illetve, köszönöm a visszajelzést mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
World of Warcraft: Legion
9.899 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja