The Division bétateszt előzetes

2016. február 02.
73.4331
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Béta állapotban lévő játékokhoz kedvcsinálót írni mindig egy nagyon nehéz dolog. Sőt, tovább is megyek, ismerve a játékos társadalmat, ez a legtöbb esetben egyenlő a halálos ítélettel, főleg akkor, ha még sok dolgot kell javítania a fejlesztő stúdiónak. Kevesen fogadják el, hogy a készítők ilyenkor stressz tesztelik a szervereket, felmérik, mekkora igény mutatkozik a stuffra és persze rengeteg adatot gyűjtenek a további javításokhoz, finomhangolásokhoz. The Division első benyomások következnek.
Advertisement


Abban a szerencsés helyzetben voltam a hétvégén, hogy a Microsoft konzolján lehetőségem volt kipróbálni Ubiék következő nagy dobását. A rendelkezésemre álló idő alatt megpróbáltam a lehető legtöbb információt begyűjteni nektek a játékról, sokszor az idegrendszerem épségének rovására.

Ne legyenek kétségeink afelől, hogy amint megjelenik márciusban a kész termék, azonnal össze fogják hasonlítani egy csomó másik darabbal. Mivel a Division is egy MMO-TPS hibrid, mint a Destiny, ezért kézenfekvő a párhuzam, de a teljesen nyitott világ miatt elő fog kerülni még a GTA V, a Watch Dogs és a Witcher is. Sőt, a Divízió az a játék, ami akár a WD is lehetett volna.

Határozottan sz*rul fest a város. Tisztítsuk meg!

Határozottan sz*rul fest a város. Tisztítsuk meg!


A háttér sztoriról annyit, hogy Manhattanben játszódik a kaland. Egy szép Fekete Pénteken brutális, célzott smallpox járvány tört ki. A kormány nem volt felkészülve, szinte a romjaiban hever a közigazgatás, valamint mindenhol felkelések és tüntetések vannak, miközben a halálos áldozatok számához már egy excel tábla sem elég.

Így kerülünk mi a képbe, mint egy civil alvó sejt ügynöke, aki megpróbálja visszahozni a Nagy Almát a pokol széléről. Sokat nem is vacakolt a program, egyből a közepébe csöppentünk az eseménynek, két társammal együtt, ráadásul negyedik szinten kezdtünk, de erről később.

Első körben egy műveleti központot kell létrehoznunk, három főbb alegységgel: biztonsági szárny, tech szárny és egy medikus szárny. Ezekhez meg kell találnunk három fontos szereplőt: egy virológust, egy ex katonát, aki kiválóan ismeri a város infrastruktúráját, valamint a Joint Task Force parancsnokát. Amint ezzel megvagyunk, meg is nyílnak az elsődleges és másodlagos feladatok, természetesen a fenti lehetőségek között elosztva.

Fontos, hogy ezeket bármilyen sorrendben teljesíthetjük, de figyeljünk arra, hogy némelyik meghaladja a jelenlegi szintünket és teljesíthetetlenül nehéz. A fentebb felsorolt három oszlop adja emberünk alap képességeit, valamint ezek a belépők a Division RPG elemeihez is.

Az utolsó hőstettetek volt, mielőtt kibújok a rejtekhelyről

Az utolsó hőstettetek volt, mielőtt kibújok a rejtekhelyről


A többi hasonló anyagtól eltérően itt nincsenek karakter osztályok. Abba az irányba tudunk fejlődni emberünkkel, ami a játékstílusunkhoz a legközelebb áll. Ez egyben azt is jelenti, hogy szabadon variálhatjuk képességeinket, akár menet közben is. Iszonyú sok perk és egyéb képesség közül tudunk válogatni, ráadásul a fegyvereinket is moddolhatjuk kedvünk szerint.

Tehát amint látjátok, az alapkoncepció nagyon tetszetős, de evezzünk át egy kicsit technikaiabb vizekre, mert érdemes, ugyanis a stuff pompázatosan fest. Én nem tudom, hogy ezt a Snowdrop Engine-t ki fejlesztette, de nyomnék egy nagy puszit a kobakjára (biztos? :D), ugyanis teljesen élethűre sikerült megalkotni Manhattant. Nincs kopipészt érzésünk az utcákon barangolva, minden teljesen hiteles és realisztikus.

A környezeti tényezők is hihetetlen jók, rendkívül változatos lett az időjárás. Néha a semmiből olyan hóvihar csap le ránk, hogy az orrunkig sem látunk, hogy aztán pillanatok alatt kitisztuljon az ég, olyan friss és ropogós levegőt hagyva maga után, hogy szinte a tv előtt ülve is érezzük azt. Ahogy írtam, nem egyedül próbáljuk megmenteni a várost, hanem társakkal leszünk körbe véve.

Ez természetesen azt jelenti, hogy minden missziót letudhatunk többedmagunkkal is, sőt, még PvP-re is lehetőségünk van, ha behatolunk a Sötét Zónába. Ez a térkép közepén helyezkedik el, egy marha nagy piros kör jelzi. Itt semmilyen közbiztonság nincs, farkastörvények uralkodnak. Figyeljünk arra, ha megtámadunk bárkit, akkor a progi rouge agent-ként fog számon tartani minket, egy szép nagy célkereszttel a hátunkon. Hihetetlen nehéz, de élvezetes és hangulatos amúgy ez a rész!

Ezer felirat és isteni fény is jelzi, mégis merre kéne mennünk. Marha nehéz. Eltévedni.

Ezer felirat és isteni fény is jelzi, mégis merre kéne mennünk. Marha nehéz. Eltévedni.


Amit viszont minden kiadónak át kellene vennie, az bizony a multi technikai megvalósítása. Felejtsük el az extra töltő képernyőt, a lobbit, a várakozást, mert itt elég, ha csak besétálunk egy központi részbe, csatlakoznak hozzánk néhányan és már nyomhatjuk is. Ennek mondjuk az az ára, hogy az anyag indításakor extra mennyiségű adatot kell betöltenie a játéknak, viszont tényleg nincs több üresjárat. Simán vállalható szerintem. Viszont most jön az a rész, amit senki sem szeretne olvasni, gondolom, azaz következzenek a negatívumok. Hangsúlyozom, ez csak egy béta teszt alapján készült észrevétel, azaz még változtatnak néhány dolgon, bár elég közeli a megjelenés.

Temérdek apróbb, de annál idegesítőbb bug tarkítja a játékot. Beragadó ellenfelek, eltűnő fegyverek, széteső pálya, semmibe lezuhanás, hogy csak néhányat soroljak. A hitbox is elég random működik, mert volt, amikor három lövéssel leszedtem valakit, aztán meg a következőnél két tár sem volt elég.

Néha a zene is beakadt, illetve egyszer produkált egy teljes szétfagyást is a játék, ami után a gép is alig akart elindulni újra. A legnagyobb probléma viszont a szerverekkel volt. Elképzelhető, hogy nem vártak ekkora érdeklődést, vagy csak szimplán nem dedikáltak eleget a teszt idejére, nem tudom, de az biztos, hogy az első nap 20 percenként dobott vissza a főmenübe, connection error címszó alatt. A második napon már stabilabb volt a dolog, de még így is messze volt a jótól.

Tesókám valami kifityeg az orrodból!

Tesókám valami kifityeg az orrodból!


Nagyon érdekes hétvégét töltöttem el a The Division mellett. Egyrészről iszonyú jól néz ki már most, amikor működött, akkor a folyamatos multi hihetetlen jó élmény volt. A térkép hatalmas és változatos, a szereplők kőkemények, a Dark Zone integrálása pedig remek ötlet.

Viszont a szerverekkel valamit kezdeni kéne a maradék egy hónapban, mert ha így jön ki a teljes játék, akkor lázadás lesz, hiszen a teljesen folyamatos online élmény adja a játék savát-borsát. Én őszintén drukkolok nekik, mert bitang cuccnak ígérkezik.
The Division első benyomások következnek. '>
14 hozzászólás

Santonio

8 éve, 9 hónapja és 27 napja

Őszinte leszek, én sokkal de sokkal rosszabb értékelésre számítottam az előzetesnél. Lemondtam már róla, mert húzzák halasztják, meg na hát Ubisoft röhögő smiley de ez a teszt most felpörgetett. Adok neki egy esélyt. mosolygó smiley

válasz erre

zender

8 éve, 9 hónapja és 27 napja

Összességében ezek szerint akkor nagyon pozitív a dolog. mosolygó smiley Remélhetőleg a szervereket gatyába rázzák. Most már kíváncsi lettem rá.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
The Division
13.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja