Azt már megszokhattuk, hogy a Blizzard háza táján semmit nem szokás úgymond elkapkodni. Azt is,hogy ha valami tőlük kikerül, az általában nagyot is szól. De az a tény, hogy gyakorlatilag egy teljes évtizedet várasson magára egy hihetetlenül népszerű játékprogram folytatása, az bizony példa nélküli. Most azonban felszállni látszik a fehér füst, idén tavasszal beharangozták a a Starcraft folytatását, remélhetőleg belátható időn belül itt a második rész.
/>
Az első rész még ma is komoly rajongótáborral bír, több tucat díjat zsebelt be, nagyon hosszú ideig a legnépszerűbb stratégiai játéknak számított, elsősorban a remekül eltalált multi játéklehetőségnek és a Brood War című kiegészítő lemeznek köszönhetően. A második résszel immár sorozattá válik a Starcraft. A sorozatok pedig akkor bírnak értelemmel, ha a következő rész tud valami újat mutatni közönségének. A Blizzard legalábbis ezt az elvet hangoztatja, a Diablo és a Warcraft sorozatok pedig igazolják, hogy nem csak a levegőbe beszélnek, hanem időről-időre fölül tudják múlni saját teljesítményüket. Most a Starcrafton a sor.
Az új rész történetileg szorosan kapcsolódik az előzőhöz, a küldetéspakk vonalát viszi tovább. Az első rész hősei szintén fellelhetőek lesznek a játékban, a történetről azonban egyenlőre nem sokat tudni, annyi viszont bizonyos, hogy a megerősödött Zergek hatalmi törekvéseire alapszik. A három faj maradt a régiben, azaz a Zerg, a Protoss és a Terran fajok közül választhatunk majd, a Brood War-ból megismert hibridek ezúttal kimaradnak. A jól megszokott egységek is visszaköszönnek, avagy némileg módosulva, új képességekkel felruházva térnek vissza. Ennek köszönhetően jelentősen bővül a taktikai arzenál, azaz nem feltétlenül a "gyűccsegycsomóembertoszttámadjá" stílusú stratégia lesz a nyerő. Ezt bizonyítandó felkerült egy 20 perces, amolyan tutorial jellegű, hatásvadász trailer is, ami az újításokat és a csaták menetét hívatott bemutatni némi audiokommentárral fűszerezve.
Az egységek tulajdonságai tehát változtak, ez mindenképp színessebbé teszi a játékot, ugyanakkor óriási változásokat ne várjon senki az előző részhez képest, a játékmenetet és az irányítást illetően. A Starcraft továbbra is úgymond "hagyományos" stílusú stratégiai játék marad, az egyes egységeknek nincsenek például egyéni képességei, nincsenek benne hősök, a játék ízig-vérig stratégiai játék marad, nélkülöz majd mindenféle szerepjátékos jellemvonást.
A pályák is ismerősek lehetnek az előző részekből, a jól bejáratott helyszínek (Braxis, Mar sara, Char) mellett újak is helyet kaptak a játékban. A kreativitással és rengeteg szabadidővel megáldott játékosoknak pedig ott a pályaépítő editor, mely minden bizonnyal remek időtöltést nyújt.
Az új rész szinte minden porcikája az előzőt juttatja eszembe. A készítők is igyekezték hangsúlyozni, hogy folytatásról van szó és ez valóban nem csak a történetben mutatkozik meg, hanem a játékmenetben, a grafikában is. A színhatások, az egységek mozgása, a pályák, a csaták: Szinte folyamatos déja vu érzése van az embernek a trailereket bámulva. Igen, a bámulva szó itt hangsúlyos, mert a látvány minden bizonnyal ezt a tevékenységet váltja ki a műfaj kedvelőiből, no meg azt, hogy lázasan kezdünk az egér felé matatni, míg nem tudatosul, hogy csak videót nézünk. Egy szó mint száz, tényleg látványos lesz a játék, a kameraállások (és persze egy jó PC) pedig lehetővé teszik, hogy viszonylag sok egységet láthassunk a képernyőn a játékélményt fokozandó. Az új részben már nincs korlátolva a kijelölhető egységek száma, annyit irányíthatunk, amennyit csak szükséges. Ha pedig a játékmenet túl gyorsnak, vagy lassúnak találtatik, úgy három sebességi fokozat közül választhatunk.
Windows Vista-n és az XP-n túl MAC alatt is játszható lesz a játék. A játékkonzolok tulajdonosai viszont ezúttal kimaradnak a pixisből, ugyanis nem terveznek a játékból konzolos verziót. (Muhahahahahaaaaaaa!!!) Gépigényről még nincs "hivatalos ajánlás", a készítők ígérete szerint nem lesz szükséges atomerőmű a futtatásához azzal együtt sem, hogy a DirectX 10-es számos extra funkcióját használja majd a látvány érdekében. Gyűjtői változat is készül majd a játékból, egyenlőre még nem lehet tudni, milyen extrákat tartalmaz majd. Kétségtelen, hogy a játék legnagyobb vonzereje -az elődhöz hasonlóan- a többjátékos módban rejlik, de a fejlesztők egyenlőre szűkszavúak a multiplayerrel kapcsolatban, ígéretük szerint számtalan újítást tartogat majd.
Azt, hogy a játék mikor lesz végre elérhető, egyenlőre rejtély. Pletykák szerint már idén játszhatunk vele, de gyaníthatóan csak jövőre dobják piacra. Fejlesztői híresen jók a határidők tologatásában, de még a játékkészítésben is, de ha viszont még időpontot sem jelölnek meg, az minden bizonnyal azt jelenti, hogy a megjelenésig még aludhatunk párat. Nem tudom ezt milyen megfontolásból teszik, az elérhető multiplayer demo és a trailerekből kiindulva viszont elég egyértelmű, hogy a
Starcraft 2 megjelenésével újabb etalon születik a Blizzard védjegye alatt.