Shadows of Kurgansk előzetes

2016. július 27.
76.1821
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Excalibur profilja, adatai
Excalibur
Manapság egyre divatosabb early acces-ben kiadni játékokat, amely valljuk be, elég sok rizikót rejt magában: egyrészt érdeklődés hiányában akár még az is előfordulhat, hogy végül törlik az egészet, továbbá a különböző visszajelzések alapján rengeteg minden változhat benne a végső megjelenésig. Én személy szerint nem pártolom az ilyen megoldásokat, kissé pénzlehúzásnak tűnik, de az előzetesünk témája nem egy vita indítása, hanem a tesztalanyunk, a Shadows of Kurgansk, amely július közepén lépett olyan stádiumba, hogy a nagyközönség elé tárva megmutathatja oroszlánkörmeit.
Advertisement


A fejlesztőstúdió orosz csapat, a kiadó pedig a Gaijin Entertainment, akiknek többek között a War of Thunder-t is köszönhetjük, úgyhogy már van némi tapasztalatuk játékkiadással kapcsolatban. Az oroszokról pedig annyit érdemes tudni, hogy ez az első nagyobb projektjük, eddig mobiljátékokat hegesztettek, de végül megkapták a lehetőséget arra, hogy a nagyhalak vizében is megmutassák.

A játék egy túlélő-szimulátor, amely egy nagyon kietlen és barátságtalan világban játszódik. A történet szerint hősünkkel egy hegyi túra közben szenvedünk furcsa balesetet, és így kerülünk erre a rejtélyes területre, amelynek hangulata első látásra a Stalkerhez hasonlítható.

Morcos és ronda, nem biztos, hogy barátok leszünk

Morcos és ronda, nem biztos, hogy barátok leszünk


A feladatunk egyrészt megtudni, mi történt, hol is vagyunk, miképp kerülhetünk ki innen élve, és ehhez muszáj lesz használni a környezet által kínált lehetőségeket. Sokatoknak eszébe juthat erről a Rust, vagy a the Forest is, nem véletlenül, gyakorlatilag ugyanarra a sémára épül itt is a játékmenet.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy számtalan eszközre lesz majd szükség a túlélés érdekében, amelyekhez az alapanyagokat a világban barangolva fogjuk összeszedegetni. Készíthetünk íjakat, fejszéket, főzhetünk italokat, ráadásul ahhoz mondjuk, ha egy nyers húst szeretnénk elfogyasztani, előbb fát kell szerezni, majd valami gyúlékony anyaggal tábortüzet gyújtani, így már sütögethetünk kedvünkre.

Életerőnk mellett helyet kapott egy 'mind' és egy 'moral' csík is, ha nem figyelünk eléggé ezekre, főhősünk szép lassan megőrül és máris vége ígéretes pályafutásunknak.

Pikk-pakk szereljük meg és húzzunk innen!

Pikk-pakk szereljük meg és húzzunk innen!


Természetesen ellenségekkel is tele van a Zóna, furcsa zombiszerű lények akasztanak tengelyt velünk, akiket bevallom kissé nehéz legyőzni, elég keményen oda tudnak sózni egyet-egyet. Nem maradhattak el a barátságosabb alakok sem, pozitívum, hogy sokuknál szinkron is van, így nem csupán a felbukkanó szövegezést kell olvasgatni.

A kinézet és a hangok tekintetében egyelőre felemás érzéseim vannak. A hangulat alapvetően rendben van, az atmoszféra hihető, de a grafika úgy gondolom hiába próbál kissé Borderlands szerű megoldást választani, 2016 második felében járva már ez kevés.

Egyrészt az animáció darabos, mikor valamit elkészítünk, abból nem látunk semmit, csupán egy töltőcsíkot nézegetünk, illetve a harcok is egy kaptafára mennek. Karakterünk kezét láthatjuk a képernyőn, ami meg sem moccan szinte, harcok közben mozog előre vagy oldalra. Tudom, hogy egy ilyen kis stúdiónál nem a grafikai trón elfoglalása a cél, de szerintem van olyan szint, amit illene mindenkinek megugrania.

Otthon, édes otthon. Nem túl barátságos

Otthon, édes otthon. Nem túl barátságos


A játékmenet folyékony, pár kisebb bug kivételével nem igazán találkoztam gondokkal, továbbá fagyások, vagy szaggatások sem nehezítették kalandjaimat. Egy pár dolgot azért megjegyeznék, amiket nem tudok egyelőre hova tenni: először is, nem tudunk ugrani! Futás az van, de szökkenni nem lehet, reméljük, ez a roppant egyedi funkció később bekerül a végső változatba.

A másik érdekes jelenet akkor jön elő, amikor elfogynak fegyvereink (amúgy is érthetetlenül hamar kopnak el): ha egy szimpla növényt szeretnénk valamilyen főzetünkhöz felhasználni, nem simán leszakítjuk a kiválasztott virágot, hanem addig kell ököllel püfölni, amíg az életereje nullára nem csökken. Ez igaz amúgy minden tereptárgyra, egy rozoga faajtónak is több száz 'hp'-ja van, amibe simán bele tud törni több csavarkulcs is, úgyhogy vannak még itt tennivalók balanszolás terén, úgy érzem.

Azt mondták, arra egy ritka pokémon lesz

Azt mondták, arra egy ritka pokémon lesz


Összegzésképpen értékelve a tapasztalatokat, nem látom még a játékon azt, hogy bármiféle újat, vagy egyediséget tudna felmutatni a nála nagyobb nevekkel szemben. Ugyan még csak a single rész áll rendelkezésre, és több játékmód már most kipróbálható (Adventure, Survival) el tudom képzelni, hogy ha a multiplayer szekciót is hozzáadják, az dobni fog a játék szavatosságán.

Nem rossz kis próbálkozás ez a Shadows of Kurgansk, viszont ahhoz, hogy valóban érdemes legyen rá beruházni, többet kell a későbbiekben mutatnia az orosz brigádnak. Meglátjuk majd, sikerül-e ez nekik.
Shadows of Kurgansk, amely július közepén lépett olyan stádiumba, hogy a nagyközönség elé tárva megmutathatja oroszlánkörmeit. '>
9 hozzászólás

kpal

8 éve, 3 hónapja és 6 napja

ezzel garafikaval nem kell hozza izom vas.

válasz erre

Santonio

8 éve, 3 hónapja és 11 napja

Jajj istenem de csúnyácska szegény. röhögő smiley Mindenesetre érdekel, ránézek mert a hangulata nem tűnik rossznak.

válasz erre

Mordorer

8 éve, 3 hónapja és 14 napja

Sok sikert a srácoknak a végeredményhez! Nem tűnik eddig rossznak bár tény hogy van még mit csiszolni rajta!

válasz erre

totyak

8 éve, 3 hónapja és 18 napja

A kinézet szerintem a grafikai hiányosságokat takargatja, hozzá lehet szokni, nem vészes. A történet, hát, az már neccesebb. Nem kevés hasonló témájú játék jött már ki. Tényleg nagy kérdés lesz az ára. Ha nem ezen akarnak hirtelen meggazdagodni és pár darab ezresért odaadják, akkor lehet vele tenni egy próbát szerintem.

válasz erre

petrovicsz

8 éve, 3 hónapja és 19 napja

Sokat fog ez változni a megjelenésig szerintem de már így se rossz. Egy próbát megér ha olcsó.

válasz erre

zender

8 éve, 3 hónapja és 19 napja

Szerintem teszek vele egy próbát, így képekről nem is olyan szörnyű.

válasz erre

muki

8 éve, 3 hónapja és 19 napja

Hű az a ház kb úgy néz ki mint valami 95-ös játék. röhögő smiley

válasz erre

Gólem

8 éve, 3 hónapja és 19 napja

Nekem így elsőre tetszik. Semmi kiemelkedő nincs benne, de a hangulata jónak tűnik.

válasz erre

Patrik94

8 éve, 3 hónapja és 19 napja

Van ahol rettenetesen néz ki, de összességében nekem tetszik! mosolygó smiley

válasz erre
Shadows of Kurgansk
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Monyo profiljaManiac profiljamarco profilja