Risen 2: Dark Waters előzetes előzetes

2012. február 27.
72.3191
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
lamagra profilja, adatai
lamagra
Böjti időszakot élünk, melyben kénytelenek vagyunk egy kicsit kevesebbel beérni, mint általában. Persze, tisztában vagyok vele, hogy ez a megállapítás első látásra talán abszolút nem illik egy gamer magazin virtuális hasábjaira, mégis, ha kicsit jobban körülnézünk, azt kell megállapítanunk, hogy hőn szeretett játékaink terülj-terülj asztalkája sem roskadozik manapság annyira, mint azt esetleg tette korábban. Ugyan jelentek már meg szép és nagy címek idén, az igazán átütőnek számító, sokak által várt alkotások még váratnak magukra. De ne keseregjünk, hiszen nem tart sokáig a böjt, és hamarosan úgyis ellepnek minket az igazán AAA kategóriába tartozó játékok! Addig meg csak elleszünk valahogy kenyéren és Risen...


A fentihez hasonló, rémesen gagyi szóviccekért persze előbb-utóbb illik bocsánatot kérni, ezért ezt most, engedelmetekkel, meg is teszem. Méghozzá duplán, hiszen valójában nem áll még rendelkezésünkre a Risen folytatása, hogy olthatatlannak tűnő RPG-hiányunkat csillapítsa; be kell érnetek ezzel a rövid előzetessel, melynek létrejöttét a játékot kiadó Deep Silver támogatta egy preview változattal, vagyis a játék közel sem teljes és közel sem végleges verziójának kölcsönadásával. Még egyszer mondom tehát, hogy az alább leírtak nem a teljes verzió tapasztalatai, hanem csupán egy ízelítő benyomásai. És hogy miért jó ez? Hogy előre láthassuk és beszámolhassunk róla, nagyjából milyen lesz, és hogy addig is hagy folyjon a nyálunk - sötét vizű - patakokban. Nézzük tehát, milyen lesz a Risen 2: Dark Waters!

Pazar kikötői látvány

Pazar kikötői látvány


A történet szerint a nagybetűs Inkvizíció egyik, bánatát alkoholba fojtó embereként térünk magunkhoz egy Caldera nevű város kikötőjében. Szomorkodásra azonban nem csak nekünk, hanem az egész társaságnak van oka, hiszen a tengert uraló titánok elfogták a hajót, mely épp az ellenük fordítandó fegyverarzenál nagy részét szállította volna bázisunkra, így nem csoda, hogy mindenki egy esetleges támadás veszélyétől retteg. Remény viszont, mint tudjuk, mindig van! A szóbeszéd szerint ugyanis létezik megoldás a biztonságos tengeri hajózásra, ám ennek titkát mindössze egyetlen ember, méghozzá történetesen egy kalóz, Steelbeard kapitány ismeri. Ahhoz azonban, hogy erre a titokra fény derüljön, szorosabb kapcsolatot kellene ápolni a kalózokkal...

A történet főhőse egyébként azonos az első rész névtelen főszereplőjével, és a játékban felbukkanó ismerős nevek sem a véletlen művének köszönhetők; a készítők igyekeztek tehát erős kapcsolódást létrehozni az előző epizód történéseivel.


Egy kalóz kellékei: kard, térkép, rumoshordó

Egy kalóz kellékei: kard, térkép, rumoshordó


Pontosan ezt a feladatot kapjuk első, a játék menetét végképp befolyásolni látszó küldetésként egy bizonyos Carlostól. Főhősünk így nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy elhitesse a kalózokkal, hogy ő már nem tagja az Inkvizíciónak, és minden vágya, hogy kalóz váljon belőle. Beépített ügynökké válásunk útja azonban meglehetősen rögös. Először is el kell hajóznunk Tacarigua szigetére, ahol ruháinktól és nagyrészt eszközeinktől is megfosztva kell partra lépnünk. Mielőtt azonban a sziget északi részén portyázó kalózok felé vennénk az irányt, néhány küldetés erejéig a mindössze néhány főből álló legénységünket fogadó emberek szolgálatába kell állnunk, hogy aztán térképpel és egyéb hasznos eszközökkel felszerelkezve kereshessük fel jövendőbeli barátainkat. Ha nagy nehezen sikerül végre eljutnunk hozzájuk, még akkor sem érezhetjük igazán egyenesben magunkat, annak ellenére sem, hogy útitársunk nem más, mint keresett kapitányunk korábban a bázisunkra tévedt lánya. A barátságtalan fogadtatás után azonban fellelhetjük végre a rumvedelő Steelbeard mestert, aki próbatételek egész sorozata elé állít minket, hogy bebizonyítsuk, méltóak vagyunk a kalózzá válásra.

Megvan a rák ellenszere: egy kard és egy jól irányzott rúgás

Megvan a rák ellenszere: egy kard és egy jól irányzott rúgás


Nem szaporítom tovább a szót, a lényeg, hogy egy fordulatosnak, érdekesnek és izgalmasnak ígérkező sztorival van dolgunk, melynek helyszíne ezúttal nem egy, hanem több, egyedi környezettel megáldott sziget lesz. Ezen tengerközépi földdarabok méretével kapcsolatban viszont igen felemás érzéseim vannak, mert kicsinek ugyan egyáltalán nem nevezhetők, mégis van egy egyszerű ok, amiért nagyobbnak képzelhetjük őket, mint amekkorák valójában. Ez az ok pedig nem más, mint főhősünk közlekedési sebessége, melyből rögtön három opció is rendelkezésünkre áll: sétálhatunk, kocoghatunk, és futhatunk. Ezek közül az első csak nagyon indokolt esetekben ajánlott (például amikor egy, árulónak feltételezett jómadarat kell követnünk az éjszaka leple alatt, hogy kiszimatoljuk, miben mesterkedik), hiszen borzasztó lassú előrehaladást eredményez, míg az utolsóra csupán rendkívül korlátozott ideig képes edzettnek tűnő főhősünk. Így marad a kocogás, ami - nevével ellentétben - csak kicsivel gyorsabb tempót jelent az kunmezőakarattai nyugdíjas otthon lakóinak átlagsebességénél.

Párbaj a sikátorban

Párbaj a sikátorban


Így lehet tehát, hogy az általunk bebarangolt szigetek óriásinak tűnnek, holott valójában csak szimplán nagyok. De természetesen, mint azt kisméretű testrészekkel megáldott társainktól már ezerszer hallhattuk, nem a méret a lényeg. Főleg akkor, ha a táj, ami körülvesz minket, ilyen szép és ilyen változatos, mint a Risen 2-ben. Van itt a lakott területek épületeitől kezdve mezőkön és erdőkön át a barlangokig minden, mi szem-szájnak ingere, sőt, olykor egy-egy világítótoronyba, vagy épp ősi szentélybe is belebotolhatunk. A külcsínhez persze az is hozzátartozik, hogy ha nem is sokat, valamennyit azért mindenképpen sikerült javítaniuk az első rész grafikáján a készítőknek, ám az ilyen megjegyzésekkel továbbra is vigyáznék kicsit, hiszen ki tudja, mennyit fejlődik ez még a végleges verzió megjelenéséig. Ami azonban már most biztos, hogy a fejlesztők által monitorra teremtett világ atmoszférája rövid időn belül képes magába szippantani az erre fogékony játékost.

Remélem, az a hajó nem közelít...

Remélem, az a hajó nem közelít...


Köszönhető ez többek között annak is, hogy az előzetes ígéretek szerint minden cselekedetünk hatalmas súllyal bír majd a játék során. Így tehát közel sem mindegy, milyen válaszokat adunk egy-egy párbeszédben, kit próbálunk kirabolni, megölni, vagy épp kivel próbálunk baráti viszonyba kerülni a számtalan, számítógép által irányított karakter közül. Mivel a játék elején semmiféle kaszt mellett nem kell elköteleznünk magunkat (így is bőven elég az az identitásválság, amit beépített ügynök voltunk eredményez), kizárólag az interakcióinkon fog múlni, hogy milyen ember válik belőlünk. Na meg, persze, karakterünk fejlesztésén, melyekhez nehezen összekuporgatható glory-pontokat kell gyűjtenünk, és azokat az általunk kívánt képesség erősítésére felhasználnunk. Így idővel mégis egy irányba fog tolódni a jellemünk annak függvényében, hogy inkább a harchoz, a rabláshoz és trükkökhöz, vagy épp a fekete mágiához szükséges skilleket részesítjük-e előnyben, de erről elég pusztán azután döntenünk, miután mindbe belekóstoltunk egy minimális szinten - és még akkor sem feltétlenül muszáj!

A játék során összesen öt fő kategóriát fejleszthetünk, melyek sorban a következők: szúró- és vágófegyverekkel történő hatékonyabb bánásmód, lőfegyverek kezelésében mutatott jártasság, támadások ellen mutatott szívósság, ravaszság, és fekete mágiában való jártasság. Noha meglehet, hogy ez kevésnek tűnik, borzasztóan nehéz lesz fejlesztenünk őket a vért izzadva megszerzett pontjainkból, így mindenképpen érdemes alaposan átgondolnunk, melyikben szeretnénk kiemelkedően teljesíteni!


Vigyázz, lépcső!

Vigyázz, lépcső!


Az mindenesetre jól látszik, hogy a bátorságon és egyre komolyabb képességeken kívül a Risen 2 világában is ugyanaz a három dolog kell a sikeres csatákhoz, mint ami a való életben is: pénz, pénz, és pénz - és talán mondanom sem kell, hogy ezt sem lesz könnyű dolog beszereznünk. Az aranytallérokban mért fizetőeszköz nem csupán azért fontos, hogy újabb és jobb felszerelést tudjunk vásárolni magunknak, hanem azért is, mert ha meg szeretnénk tanulni valamilyen, a későbbiekben még hasznosnak bizonyuló mesterséget (a skála a rumkészítéstől a kovácsmesterségen át a majomszelídítésig terjed), akkor bizony súlyos összegeket kell leszámolnunk tandíjként aktuális tanáraink markába. (Még mielőtt bárki megkérdezné: nem, államilag támogatott képzés sajnos egyáltalán nem indul a szigetvilágban!)

Mindenki mindenki ellen

Mindenki mindenki ellen


Mivel csak a játék preview, azaz előzetes változata állt rendelkezésemre, sok dologban még nem mernék ítéletet hirdetni a Risen 2: Dark Waters fölött. Reménykedem benne, hogy néhány dolgot egy az egyben megtartanak a mostani formájában (például a kiválóan hangulatfestő zenét), és abban is, hogy lesz, amin kicsit még dolgoznak (például kiirtanak néhány bugot, valamint finomítanak a harcok végső döféseinek jelenleg kissé elnagyolt belassításán). Száz szónak is egy a vége: nagyon várom már, hogy a boltok polcaira kerüljön a játék végleges változata. Ez a kis ízelítő biztosított róla, hogy érdemes várni április 27-ét!
25 hozzászólás

Vendég

12 éve, 6 hónapja és 26 napja

Uhhh de jó kis gáma ez!

válasz erre

Maniac

13 éve, 1 hónapja és 1 napja

Shade írta:
Csak nekem nem jön be ez a kalózos eröltetés benne...?
Nem csak neked, nekem is hányingerem van tőle... De ne feledjük, nagy valószínűséggel a Piranha vissza fogja szerezni a Gothic jogokat, szóval szerintem ezért volt ez a váltás, hogy azzal tudják folytatni a klasszikus formulát.mosolygó smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 1 hónapja és 1 napja

Csak nekem nem jön be ez a kalózos eröltetés benne...?

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 16 napja

Hatalmas gamma lesz, iszonyat várós!mosolygó smiley

Ezeken behaltam:

"...elleszünk kenyéren és Risen", "...a rák ellenszere: kard és egy jól irányzott rugás"

Konkrétan szakadtam a röhögéstől!röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

válasz erre

sasikaa

13 éve, 1 hónapja és 16 napja

Vendég írta:
"De természetesen, mint azt kisméretű testrészekkel megáldott társainktól már ezerszer hallhattuk, nem a méret a lényeg."

Hogy te mekkora egy **** vagy!röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley
Igazad van, a cikk írója nem semmi poénokat dob be. De a cikk miatt és a képek miatt ez a gamma kell nekem. MOST!

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 16 napja

"De természetesen, mint azt kisméretű testrészekkel megáldott társainktól már ezerszer hallhattuk, nem a méret a lényeg."

Hogy te mekkora egy **** vagy!röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 17 napja

Jó teszt, kár hogy nincs bétaszomorú smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 17 napja

Főszereplő ugyanaz lesz aki az első részben?

válasz erre

BDSAeron

13 éve, 1 hónapja és 17 napja

Még az alappal sem játszottam de mindig is érdekelt. Csak most megjelent a skyrim és egy RPG egyszerre elég nekem röhögő smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 17 napja

Év RPG-je nálam már most!

válasz erre

Shade

13 éve, 1 hónapja és 17 napja

lamagra írta:
Tényleg, sajnos addig még várnunk kell...
Mér, ez nem is sok, sokkal többre számítottam!

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 17 napja

Király teszt, várós game!

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Risen 2: Dark Waters
8.900 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaXTomiX0029 profilja