Prime Arena előzetes

2017. szeptember 27.
71.0551
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
A játékos világban kétség kívül nagyon nagy hírnévnek örvendenek, jó néhány éve már, a MOBA típusú, illetve a PUBG és az ahhoz hasonló King of the Hill, avagy Battle Royale módokkal ellátott játékok. Ezek a játékosok individuális és csapatban történő gondolkodását, reakcióit, döntéshozó képességüket teszik próbára egy addiktív játékmenet során, mely legtöbb esetben gyors leforgású.
Advertisement


Ebből kifolyólag erőteljes a versengés ezekben a meccsekben, és elkerülhetetlen, főleg a mindenki által annyira "szeretett" League of Legends-ben, hogy ne történjenek kisebb-nagyobb szócsaták a csapattársak között. Ezt elkerülendő, legújabb játékunk, a Prime Arena, mely később, október-november tájékán fog megjelenni, egy teljesen forradalmi ötlettel lepett meg minket: ötvözte a MOBA stílusát, a PUBG játékmenetével.

A Nival fejlesztőcsapat nevéhez köthető ez a merész játékötlet, és annak kivitelezése. Ez már egy bíztató jel, hisz az ő tollukból származik a nagyszerű Heroes of Might and Magic 5, illetve a Blitzkrieg sorozat többek között. Stratégia beállítottságúak, és, ha a Prime World című korábbi játékuk bukását nem nézzük, akkor máris izgalommal eltöltve vethetjük bele magunk a mostani alkotásuk bétájába.

A kisasszony valamiért sosem fázik. Ez egy gyakori látvány ebben a játékban.

A kisasszony valamiért sosem fázik. Ez egy gyakori látvány ebben a játékban.


Már az elején leszögezik a készítők, hogy itt nem kell félni a siránkozó csapattársak miatt, mivel csakis magunkra leszünk utalva. Huszonöt választható karakter egyedi képességekkel ellátva vár ránk, hogy a mi oldalunkat fogják ezen az egyszemélyes túlélő próbán. Többféle véletlenszerűen választott térképre kerülhetünk be harmincegy vetélytársunkkal, akiket, nem meglepő mód, mind ki kell iktatni a győzelemért.

A pályák szerkesztése hasonló, egyedül a megjelenésük más, viszont ez aligha fog feltűnni, miközben ide-oda szaladgálunk, semleges szörnyeket gyilkolásszuk tárgyakért és tapasztalati pontokért, hősöket meg a magasabb helyezésért. A képességrendszer a Blizzard Heroes of the Storm játékához hasonló, ahol a "q-w-e" képességek meg vannak nyitva, és az "ultimate" csak később lesz elérhető, pontosabban a tízes szint után. Nincs több választási lehetőség, mint a HotS "ulti"-jánál, és mindegyik "skill" egy meghatározott karakter "level" után kap egy bónuszt, szintezni nem lehet őket.

Jobb oldalon láthatjuk, hogy összesen négyen voltunk játékosok a 32 főből.

Jobb oldalon láthatjuk, hogy összesen négyen voltunk játékosok a 32 főből.


Ez kissé rugalmatlannak tűnik, de legalább könnyebb megtanulni, hogy melyik bajnoktól mire számítsunk, de szerencsénkre a tárgyak belevisznek egy kis véletlenszerűséget az egyenletbe. Ezeket a "semleges" szörnyek dobják, melyek olyan értelemben azok, hogy mindenkit megtámadnak, nem csak minket, és ritkán várják meg, hogy mi üssünk előbb, hanem elég csak túl közel menni hozzájuk, hogy megelégeljék jelenlétünk... általában, mivel az AI kicsit furcsa ezeknél. A térkép pajzzsal jelzi, hol vannak, ami minél sötétebb, annál nehezebb ellenfél vár ott reánk, de a tárgy, amit kapunk halálakor, jobb lesz.

A Battle Royale féle halálzóna is tiszteletét teszi, hogy még véletlenül se húzódjon el egy meccs tíz percnél tovább. Nem nehéz észrevenni, ha benne vagyunk, ugyanis a képernyőnk kap egy diszkrét piros filtert, életünk meg elkezd leamortizálódni, így mindig érdemes egy a fákon átjárást biztosító köpenyt magunknál tartani, vagy egy portál közelében rendetlenkedni.

A kiegyensúlyozottság jele, ha majdnem minden ütésed crit-el... mint az ellenfelemnek.

A kiegyensúlyozottság jele, ha majdnem minden ütésed crit-el... mint az ellenfelemnek.


Életünk harcon kívül pergősen regenerálódik, és látszólag mindenki "cooldown"-okból dolgozik, nincs mana, vagy hasonló, ami gátolna minket képességeink használatában. Persze néhány karakter generál speciális "nyersanyagot" támadásaival, mely erősíti azokat illetve a varázslatait, de ez mindig egyedi. Ha viszont mindenképp felénk akarjuk billenteni a harc mérlegét, akkor a tárgyak mellett áldásokat is lehet szerezni kis "shrine"-nak nevezett gömböknél, melyek csak időlegesek, de jobb, ha rajtunk semmint az ellenfeleken csillognak.

Az ötlet, illetve a kivitelezés is egész jól fest, bár egyelőre a balanszolással bajok vannak, mely sajnos a jellegzetes átka az összes MOBA játéknak. Van egy-két karakter, akik egyszerűen túl törékenyek a szóló akciózáshoz, hisz még a könnyebb semleges szörnyek is hamar legyalulják őket. Egyelőre a tankosabb bajnokok nyernek a leggyakrabban, illetve azok, akik tudnak familiárisokat beidézni, hogy fogják helyettük a sebzést.

Marco Mindjártmegöllek annyira erős, hogy az már fárasztó (heh, lőjetek le).

Marco Mindjártmegöllek annyira erős, hogy az már fárasztó (heh, lőjetek le).


Emellett néhány neutrális szörny sebzése kicsit túl sok, aminek a játékosok kevésbé, de inkább az AI issza meg a levét, lévén annyi esze van, hogy a halat simán kimentené a vízből, nehogy belefulladjon. Eddig főleg hozzájuk volt szerencsém, de nem halott a játék teljesen, néhány orosz kollégával már találkoztam, ami szinte biztos, hogy a Nival védjegye már, hála a Prime World játékuknak.

A grafika szép, MOBÁ-hoz képest, a hangok viszont nem valami izgalmasak; hallatszik, hogy a játszható karakterek szinkronját a lehető legkevesebb színész felhasználásával akarták megoldani, akik ezt a titulust is csak nagy jóindulattal tudhatják magukénak.

Egy "Rating" rendszer számolja pontjainkat, mely mindenkinek 1500-ról indul, és nem kell nyerni azért, hogy kapjunk pluszt rá, elég csak jó sokáig bent maradni a mezőnyben. Ez fog előre láthatóan átalakulni valamiféle ranglistává, de jelenpillanatban csak azt jelzi, hogy ki teljesített jobban a játékban, extrákkal nem jár, így a "matchmaker" lelkiismeretfurdalás nélkül fog bárkit bárkivel összesorsolni.

Az AI megint bizonyított; a sötétség hercegét (vámpír) megzabálta egy véletlenszerű patkányka.

Az AI megint bizonyított; a sötétség hercegét (vámpír) megzabálta egy véletlenszerű patkányka.


Remélhetőleg ez a játék nem fog a Prime World sorsára jutni, mely a Nival MOBÁ-ja volt, amit, mivel nem foglalkoztak vele, manapság már csak csalók, és angolul nem beszélő oroszok játsszák, így megölve a lehetőségét, hogy új játékosok megszeressék. Mindemellett a Prime World-ben tapasztalható környezet erőteljesen mérgező, és mára tele lett trollkodó, vagy lelépő játékosokkal, akik játszhatatlanná tették azt.

Ezt a mizériát akarja a Nival egy új játékkal megszűntetni, ami végső soron jó ötlet, főleg, ha még az új produktum is tetszetős (úgy fest), de nekem annyira nem szimpatikus a süllyedő hajó elhagyása, és egy új készítése, mikor az előbbiben még vannak makacs emberek, és néhány esetleges őrült, aki fel akar rá szállni.
4 hozzászólás

fighterlaci

7 éve, 11 napja

Szóval itt is a balanszolás a probléma. szomorú smiley Ez nagyon sok játékot elront.

válasz erre

Direktor

7 éve, 11 napja

Ez egész jól hangzik. Kipróbálnám.

válasz erre

VaPe

7 éve, 12 napja

Abszolút nem néz ki rosszul, bejön.

válasz erre

zender

7 éve, 12 napja

Érdekes stratégiát választottak, de alapvetően nekem tetszik ez a játék (is).

válasz erre
Prime Arena
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja