A legutóbbi béta fázis a kiadó szerint már a végleges állapotokat tükrözi, némi csiszolás persze még érkezhet, valamint a matchmaking rendszert tovább fogják finomítani a tömeges tapasztalatok alapján. Természetesen készülünk teljes teszttel is, így most egy előzetes bepillantást szeretnénk nyújtani abba, mi fog érkezni május 24-én az Overwatch megjelenésével.
Ami az online FPS-ek egyik legnagyobb hibája (legutóbb például a Doom béta kifejezetten élen járt ebben), hogy a matchmaking nem találja meg a megfelelő készültségű játékosokat. Ez a hiba az Overwatcch esetében szerencsére nem tűnik fel. A rövid tutorial után azonnal belevethetjük magunkat az online mókába és a velünk egy csapatba kerülők, valamint az ellenfelek is hasonló paraméterekkel érkeznek meg a csatákba, a tesztidőszakban egyszer sem fordult elő, hogy irreálisan erős vagy épp gyenge ellenfélbe futottunk bele.
Az Overwatch stílusából adódóan nem rendelkezik single kampánnyal, a MOBA elemekből építkező multiplayer FPS esetében azonban nem is érezzük annak hiányát. Adott két hat fős csapat, rengeteg - jelenleg 21 - különféle választható karakterrel, akiknek különféle - szokásos payload és capture the point - feladatokat kell megoldani, amit esetünkben Assault, Escort, Controll mód néven emlegetünk. Alapvetően az ellenfél területének elfoglalása, valamint a saját területünk megvédése a cél.
Karaktereink mindegyike teljesen más és más, drasztikus különbségek lehetnek mind tudásban, mind felszereltségben, érdemes mindenkivel próbát tenni, hogy megtaláljuk az adott környezethez és saját játékstílusunkhoz legjobban illő hőst. Általánosságban egyébként igaz az, hogy nincs rossz választás, az Overwatch az elején határozottan könnyű, nem fog nehézséget okozni a beilleszkedés. Egy jó csapattal a sikerélmény sem marad el, ami nekem már-már gyanús is volt a tesztidőszak alatt, mert egyszer sem vesztettünk.
Felmerült a gyanú hogy az ellenünkre állított csapatok egyáltalán valódi játékosokat rejtenek-e, mert nagyjából 25-30 harcot vívtunk meg egy, az időközben elég jól összeszokott csapattal. Persze az igazi megmérettetés a megjelenés után várható, és nem egy pár napos tesztidőszak alatt, mégis fura volt ez az állapot.
Pályák tekintetében nem sok jóval kecsegtet még az Overwatch, a bejárható területek száma elég alacsony, mindössze 12 helyszín található, persze ez a későbbiekben valószínűleg jelentősen bővül - ha hihetünk a Blizzard-nak, akkor ingyenesen. A pályák több esetben is valós helyszínről mintázottak, ami elég különös élmény annak, aki végigcsapatott már mondjuk a 66-os úton. Mikrotranzakció lesz az egyébként fizetős játékban, azonban ezek elméletileg csak bizonyos teljesítmények elérésének felgyorsítására, valamint csillivilli fegyverszépítgetésre fognak szolgálni.
A tesztben 4K-s monitoron, 3440X1440px natív felbontáson játszottunk - volna, ha képes lenne rá a játék. A menüben hiába állítjuk be ugyanis a maximális felbontást, megjelenítésben mégsem ez, hanem a 2560X1440px fogad minket, ami érthetetlen. Mindenesetre megelőlegezzük a stuffnak a bizalmat hogy a 21:9-es felbontást is megfelelően kezeli majd, hiszen beállítható.
Sebességben kiválóan teljesít az Overwatch, a 60FPS simán megvan FullHD-ben, a 4K-s felbontásnál a mi konfigurációnk esetében ez beesett a 30FPS szintre, de valószínűleg ezt kártyacserével tudjuk csak majd orvosolni. Akadás, szaggatás egyáltalán nem tapasztalható, igaz egyszerre maximum 12 szereplő rohangál csak az adott - nem túl óriási - pályán.
A hangok jól eltaláltak, a futurisztikus fegyverek speciális hangjai mellett a colt is úgy szól ahogy kell, a kiegészítő effektek nagyszerű adrenalinnövelő aláfestést biztosítanak a csatamezőn. Az aláfestő zene pont olyan amilyen az egész játék: pörgős és színes, na és persze változatos.
Az Overwatch egy jól eltalált szegmenst céloz, könnyen kezdünk és egyre nehezebben jutunk előre, ezáltal megtartva a folyamatos élvezetes játékélményt. A május 24-én érkező játékot érdemes várni, az online lövölde nem csak szép és gyors, de igazi élmény is a maga különleges látványvilágával és egyedi humorával.