A Nosgoth a Legacy of Kain univerzumba kalauzolja el a játékosokat. Aki esetleg nem ismerné, ez egy eléggé sötét, dark fantasy környezet, rengeteg vérrel, harccal, kicsit talán a Warhammer-hez tudnám hasonlítani a hangulatot. Hatalmas népszerűségnek örvend az Eidos egyik legemlékezetesebb címe, hiszen öt játék is érkezett már ebben a világban, mind jelentős sikereket ért el, és emelte a klasszikusok közé Kain és Razel harcát. 2003 óta azonban csend övezi a sorozatot, és a Nosgoth bejelentése miatt kapott is hideget-meleget a stúdió, hiszen a nagy fanok egy folytatásra várnak már régóta, és nem egy újragondolt részre. Egyelőre azonban be kell érniük 'csupán' ezzel.
A játék alapvetően egy csak pvp-re kihegyezett akció TPS, ahol 4v4-es csatákban küzdhetünk életre halálra, különböző játékmódokban. A két szembenálló fél, ahogy az alcímből is sejteni lehet, az emberek (Sarafan vámpírvadász rend) és a vámpírok (Kain által irányított vámpírklánok tagjai). Történetet nem igazán találunk a játékban, hacsak azt nem számítjuk annak, hogy Nosgoth országáért szállnak harcba a fentebb említett fajok képviselői. Érdekesség még, hogy ez csak és kizárólag online játszható stuff, tehát kampány és egyebek nincsenek és nem is lesznek a végleges verzióban sem. A bétateszt idején kipróbálható játékómdok közül a team deathmatch-hez tudtam csak hozzáférni, a januárban bejelentett siege-ről nem tudok nyilatkozni, egyelőre ez még nem kipróbálható.
A két szembenálló fél gyökeresen eltérő stílusban harcolhat egymással. Míg a Sarafan-harcosok a scout, hunter, prophet és az alchemist közül választhatnak, addig a vámpírok a tyrant, reaver, sentinel, és a deceiver egyikével indulhatnak csatába. Az emberek kasztjai meglehetősen hasonlóak, különbséget az általuk használt fegyverek jelentik. Nyílpuskákat, íjakat, alkimista tüzet, vagy akár mágiát is bevethetnek ellenfelik ellen. Kain követőinél már más a helyzet: mind a négy faj teljesen eltérő harcmodort használ: a tyrant kihasználva nagy testét, őrült pusztításra képes, lendületből letarolhat bárkit, a reaver lopakodik, nagy ugrásokkal lepi meg az arra járót, a prophet a nyílt területeket kedveli, felkaphatja áldozatát, hogy magasról ledobálja, míg a deceiver felveheti ellenfeli alakját, halálos meglepetést okozva.
Érdemes hozzátenni még, hogy a vámpírok felmászhatnak a falakra, és a házak tetejéről csendben kovácsolhatnak rajtaütési terveket. Ez a teljesen eltérő harcmodor azonban mit sem ér, ha nem dolgozunk csapatként: muszáj összetartani, együtt mozogni, különben a játék átmegy egyfajta mészárlásba: ha a csapattársak össze-vissza rohangálnak, keményen összejátszó ellenfélnek csupán annyi a dolga, hogy egyesével levadásszon mindenkit. Fontos különbség még, hogy míg a vámpírok a lecsökkent életerőt az elhullott emberek szipolyozásával, vagy egy kis pihenővel tölthetik vissza, addig a vámpírvadászoknak a pályák területén kialakított raktárszerűségeknél kell rendbeszedniük magukat.
A csaták élvezetesek, pörgősek, nincs megállás, ha megöltek 5 másodpercen belül jön a respawn. Az irányítás is abszolút rendben van, a kamera jól követi mozgásainkat, a vámpírok falmászása bugos még kicsit.
Egy kör nagyjából kétszer tíz percig tart. Ez azonban nem mindig igaz, hiszen ha az egyik csapat eléri a harminc kill-t, automatikusan megyneri az adott játékot, és jön máris a visszavágó, fordított szereposztásban, majd az összesítés. Így mindkét félhez mindenképp hozzáférünk, nincs az mondjuk, hogy valaki folyamatosan csak vámpírokra vadászik: ezzel nagyszerűen elkerülve a monotonitást. Matchmaking rendszer nincs nagyon még, csakis a hivatalos szervereken játszhatunk, de természetesen ez kibővül majd a későbbiekben.
A játék free to play modellt használ, és úgy tűnik, nem muszáj feltétlenül fizetni a játéktartalmakért: ötös szintenként kilockolhatjuk az eleinte nem játszható fajokat (kezdésnek csak két-két érhető el mindkét oldalon), és minden napra jut egy 'daily perk', ami mindig valami pluszt ad a játékhoz. A shop-ban vásárolhatunk magunknak új fegyvereket a játékban megszerzett aranyakból, persze valódi pénzért további cuccokkal tudjuk magunkat erősíteni. De fontos megjegyezni, hogy elsőre úgy látszik, nem fogunk hátrányba kerülni, ha esetleg nem szeretnénk pénzt beleölni a játékba, kellő játékmennyiséggel is felvehetjük a versenyt pénzesebb kollégáinkkal.
A játék kinézete teljesen rendben van, a Nosgoth alatt az Unreal 3-as motor dübörög, és teljesít jól. A helyszínek remekül néznek ki, a pályák kidolgozottsága elsőrangú, remekül el lett találva a hangulat is, az ember szinte ott érzi magát a csatatéren: a városok, kikötők kihaltak, de ég a házakban a villany, itt-ott hullákat találni, varjak köröznek a felhők között, a romoknál törött szobrok övezik útjainkat. A zene jól társul mindehhez, remélhetőleg a kényesebb legacy of Kain rajongókat is meg tudja majd győzni.
Az animációkra sincs különösebb panasz, jól kidolgozták a különböző mozdulatokat, kivégzéseket. Összességében elmondható, hogy a látvány nincs ugyan egy súlycsoportban a mai nagyágyúkkal, de jól néz ki minden és nincs az emberben hiányérzet ezzel kapcsolatban. A gépigény is igen baráti ennek fényében, nem kell a játék indításához különösebb erőmű, egy mai alacson-középkategóriás gépen simán elfut a Nosgoth, különösebb akadások nélkül. Sajnos még a framerate nincs igazán a helyén, nagyobb csatáknál nagyon lecsökken, illetve néha simán csak akadni kezd az egész, de ezen bőven van idő finomítani.
Mit lehetne mondani végszóra? Ez ugye még csak bétateszt, sokminden változhat a végleges verzióig, de már most látszik, hogy remek szórakozást fog biztosítani a játék, amikor a végleges verzió megjelenik. A kiadó még nem közölte a végleges verzió piacra kerülési idejét és érdekes, akármennyire kerestem, egyáltalán nem találtam róla pontos megjelenési dátumot, csupán annyit, hogy idén télen lesz egy nyílt bétateszt, ott szerintem érdemes mindenkinek vetni rá egy pillantást.
Sok más dolgot is már vagy bejelentettek, vagy megígértek, ilyen például a további játékmódok, vagy például a céhrendszer bevezetése. A Steam-et egyelőre jól kihasználja a Square Enix, a bétateszt pár napjában is többször jött ki javítás, szóval valóban úgy tűnik, nagyon tepernek a fejlesztők. Ha nagy siker lesz a Nosgoth, ki tudja, talán idejét látják, hogy folytassák az Eidos örökségét, és egy teljesen új Legacy of Kain cím érkezhet valamikor a távoli jövőben.
A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.