Mass Effect 3 előzetes előzetes

2012. február 29.
70.0871
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
A múlt hét derekán a Microsoft HQ zárt ajtajai mögött jártunk, ahol az Electronic Arts meghívásának eleget téve, a Mass Effect 3 végleges verzióját volt szerencsénk nyúzni - órákon át. Immáron nem csak demók és preview-k hada áll rendelkezésünkre, hogy kimondhassuk, ez aztán valóban olyan lett, amire minden rajongó várt. A kapitány ment, látott és nem győzte ropogtatni a kontrollert, mert hát ki tudná féken tartani érzelmeit az utánozhatatlan "messzefekt" élménnyel összezárva, nemde?


Mindjárt le is huppantunk a kanapéba, szemben az egyik válaszfal méretű TV-vel, és hezitálás nélkül kezembe ragadtam a kontroller formájú gyeplőt, füleimre cuppantottam a fejhallgatót - ettől a pillanattól fogva pedig a világ számomra megszűnt létezni. Csupán elvétve vigyorodtam el egy-egy másodpercre, ugyanis unos-untalan elképzeltem, milyen szájízzel olvassa majd eme cikket a fanatikus Mass Effect-ista hírében álló iPet kollégám - akire egyébiránt jó lesz odafigyelni, mivel várhatóan reá hárul majd a teljes verzió tesztelésének megtisztelő feladata. Most pedig egy hajgumi kanyarral térjünk is vissza a kapitány parancsnok kalandjaihoz.

"Nincs ösetleg ögy kis aprója? Vonatra köll..."

"Nincs ösetleg ögy kis aprója? Vonatra köll..."


Shepardöt csakis egy Start gomb választotta el az univerzum megmentésétől: hát üsse kavics, rajtam aztán ne múljék! Minthogy mentett állást senki sem hagyott maga után és a demót is volt szerencsém kivinni, úgy határoztam, felpörgetem kissé az eseményeket. Így történt, hogy a klasszikus RPG-s játékmód helyett az Actiont választottam, amiből adódóan Shepard nagyságrendekkel kevesebbet töpreng a válaszokon és fegyvertárával sem piszmog annyit - ezeket egyébként már bizonyára úgy-ahogy kitapasztaltátok az említett demóban - és a döntést végül nem bántam meg, mivel ennek köszönhetően még közvetlenebb kapcsolatba kerülhettem a játék harci rendszerével.

Több planétán is alkalmam volt elsütni a fegyvert - egyebek közt a Marson is -, és tapasztalataim alapján bátran kijelenthetem: a Mass Effect végre a harctéren és magára talált. Az előző rész során mondhatni fájdalmasan zöttyentünk a GoW-szerű vágányra, azonban a harmadik felvonásban már sokkalta kifinomultabb fedezékrendszer fogad minket és a munícióért sem kell felforgatnunk a tájat - én legalábbis rendszeresen hasra estem bennük. Ezenfelül érdemes tudni, hogy míg a Mass Effect 2-ben olykor hajlamos volt kizárólag ránk fókuszálni az ellenség, itt hála az égnek újfent az első részből ismert elfogulatlanság jellemzi ellenlábasainkat. Természetesen ez a nagyobb dögökre is igaz, mert bizony olyanokkal is összeakasztjuk néha a bajszunkat...

IMMA FIRIN MA LASEEEER!

IMMA FIRIN MA LASEEEER!


Most pedig rugaszkodjunk el a talajtól és röppenjünk néhány percre az űrbe, a kapitánynak ugyanis örvendetes jelentenivalója van: a fránya bolygószkennelésnek (planet scan) hivatalosan is búcsút inthetünk, legalábbis a második részből ismert formájának. Immáron nem nyersanyagokért fogunk égitesteket átfésülni, sokkal inkább túlélőkért kutatva, akikért szondákat küldhetünk, mihelyst rájuk bukkantunk. Ugyanezen eljárással tehetünk szert üzemanyagra is, amit nem csupán a bolygókon találhatunk, de az űrben sodródó hajóroncsokból is kinyerhetünk. A roncsokat egyébiránt egy amolyan szonárral szúrhatjuk ki, ám nem érdemes veszett egér módjára futkározni föl-le és püfölni a szonár gombot, tekintve hogy ez idővel a Reaperek figyelmét is felkelti, ami köztudottan káros lehet az egészségre. Ilyenkor egyéb lehetőségek híján a lehető leggyorsabban kereket kell oldanunk, mert pillanatok alatt ránk cuppanhatnak.

Grafikailag ismét hatalmas fejlődést láthatunk. Már a második rész is javított az előd pixelrengetegén, de a Mass Effect 3 rátett még egy lapáttal. Sok apró részletre figyeltek a fejlesztők, minden szépen kidolgozott, minden mozog a háttérben is, egyszerűen pörög az akció, semmi nem zökkenti ki a játékost, ha egyszer leül elé. Mert hogy magába szippantja a játék.

Hangok tekintetében csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a Shepard-el eltöltött pár órám élményei alapján. A zene fantasztikusan illleszkedik a játékhoz, jól megkomponált melódiák csendülnek fel, akkor és ott amikor és ahogy annak kell. Hangeffektek terén sincs okunk panaszra, hiszen brutális robbanások, folyamatosan hallható effektek teremtik meg a tökéletes atmoszférát a világvége környezethez.

Az átvezető animácók bár hatásvadásznak tűnnek, de megbocsájtjuk az EA-nak, mert ezzel is tökéletesen szíven találják az egyszeri gamert. Látványosak, kellően mozifilmesek és teszik a dolgukat, átvezetnek minket az akciók és a helyszínek között, úgy ahogy a nagy könyvben meg van írva.

"Hogy én? Én csak... léghárfázok..."

"Hogy én? Én csak... léghárfázok..."


Ami a történetet illeti, nos mintegy 2-3 órányi játék után azt hiszem, nem lenne érdemes és éppen ezért nem is óhajtok nyilatkozni e téren, mindazonáltal azt leszűrtem, hogy az idei Mass Effectben sem fogunk semmit megoldani egy lélegzetvétellel, és a gondosan rétegelt cselekményből eredően jó néhány fényévet teszünk majd meg, s számtalan ellenséget terítünk le, mire Sheparddel végre lehuppanhatunk a karosszékbe és kólát szürcsölve végignézhetjük a stáblistát.

A Mass Effect 3 minden kétséget kizáróan nagyot fog szólni - jómagam biztosra veszem, hogy még elődeinél is nagyobbat - és a preview során begyűjtött tapasztalataim alapján bátran kijelenthetem: érdemes ugrásra készen várni. A szót ezennel átadom iPet kollégámnak, aki - mint azt már fentebb említettem - záros határidőn belül boncasztalára fekteti a várva várt RPG-t, hogy egy igazán kimerítő teszttel lepjen meg bennünket. Én pedig köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

31 hozzászólás

iPet

8 éve, 5 hónapja és 9 napja

Vendég írta:
Köszönjük Emese.

válasz erre

iPet

8 éve, 5 hónapja és 9 napja

Vendég írta:
Szerintem itt ő most nem pc verziókra gondolt hanem konzolra. Ott nagyon ritka a lokalizáció.
Így van, a konzolos feliratokra gondoltam. Közben meg eszembe jutott hogy a Crackdown első részében és talán valamelyik Halo-ban is volt.

válasz erre

Vendég

8 éve, 5 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Hát te hülye vagy. Legkirályabb game.

válasz erre

Vendég

8 éve, 5 hónapja és 10 napja

****

válasz erre

Vendég

8 éve, 5 hónapja és 13 napja

fabre írta:
Alap, hogy vannak nagy gémekre is magyar feliratok, de sztem az AC az általad felsorolt játékokat is maga mögé utasitja.
Szerintem itt ő most nem pc verziókra gondolt hanem konzolra. Ott nagyon ritka a lokalizáció.

válasz erre

fabre

8 éve, 5 hónapja és 13 napja

iPet írta:
Én most hirtelen kettő játékra emlékszem amiben volt magyar felirat. A 24-The Game-ben és a Dead Space első részében. Egyik se a kiejezetten gagyi kategória
Alap, hogy vannak nagy gémekre is magyar feliratok, de sztem az AC az általad felsorolt játékokat is maga mögé utasitja.

válasz erre

iPet

8 éve, 5 hónapja és 14 napja

fabre írta:
Az AC-ben is az egy nem tetszik, hogy nem lehet kikapcsolni a dumálásokat. Nyilván úgy voltak vele a fejlesztők, hogy igazán úgy jó a játék, ha végignézzük a párbeszédeket. Mondjuk engem se zavarna, ha rendesen érteném. Biztos érdekesebb lenne a gém is. Legalább valami magyar feliratot készithettek volna hozzá. Az AC túl nagy játék lett ahhoz, hogy ne csináljanak hozzá. A gagyi játékokhoz peresze csinálnak...
Én most hirtelen kettő játékra emlékszem amiben volt magyar felirat. A 24-The Game-ben és a Dead Space első részében. Egyik se a kiejezetten gagyi kategória

válasz erre

Vendég

8 éve, 5 hónapja és 14 napja

Nem unalmas kicsit am a bolygók közötti mászkálás?

válasz erre

marco

8 éve, 5 hónapja és 14 napja

iPet írta:
Óóóóóóó, Marco ez gonosz volt
Jaaaaaj, hát ööö nem annyiraaaaa.

válasz erre

Vendég

8 éve, 5 hónapja és 14 napja

fabre írta:
Az AC-ben is az egy nem tetszik, hogy nem lehet kikapcsolni a dumálásokat. Nyilván úgy voltak vele a fejlesztők, hogy igazán úgy jó a játék, ha végignézzük a párbeszédeket. Mondjuk engem se zavarna, ha rendesen érteném. Biztos érdekesebb lenne a gém is. Legalább valami magyar feliratot készithettek volna hozzá. Az AC túl nagy játék lett ahhoz, hogy ne csináljanak hozzá. A gagyi játékokhoz peresze csinálnak...
Nekem az a gáz hogy egyáltalán tudok angolul és ezért maradnak ki az ilyen játékok.

válasz erre

fabre

8 éve, 5 hónapja és 14 napja

Vendég írta:
A sok dumálás kikapcsolásának lehetősége: Epic!
Az AC-ben is az egy nem tetszik, hogy nem lehet kikapcsolni a dumálásokat. Nyilván úgy voltak vele a fejlesztők, hogy igazán úgy jó a játék, ha végignézzük a párbeszédeket. Mondjuk engem se zavarna, ha rendesen érteném. Biztos érdekesebb lenne a gém is. Legalább valami magyar feliratot készithettek volna hozzá. Az AC túl nagy játék lett ahhoz, hogy ne csináljanak hozzá. A gagyi játékokhoz peresze csinálnak...

válasz erre

Vendég

8 éve, 5 hónapja és 14 napja

Már csak alig több mint egy hééét!!!!!

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Mass Effect 3
2.899 Ft-tól
kövesd a játékot!

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

marco profiljaWarriorAutobot profiljagery1113 profiljaSándorkolbász profiljaRobi022 profiljaMarduk profilja