Heroes of Neverwinter bétateszt előzetes

2011. október 26.
70.4621
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
A közösségi oldalak napról napra növekvő népszerűsége a böngészőből játszható játékok egyre nagyobb léptékű térnyeréséhez vezetett. Míg eleinte szinte minden ilyen jellegű programról elmondható volt, hogy a "made by Zynga" felirat díszeleg rajtuk, az idő múlásával egyre több kis, vagy éppen más platformokon tevékenykedő csapat készítette el a saját online játékát, melyek frissítőleg hatottak az egy kaptafára készülődő "...ville"-ek uralta oldalakon. A kaliforniai illetőségű Liquid Entertainment vállalta magára a nemes feladatot, hogy hidat épít szerepjátékok kőkemény rajongói és a "casual" játékosok, azaz az alkalmi kikapcsolódást keresők népes tábora között. Az, hogy tervük sikerült-e, és egy masszív építmény pilléreit verték-e le, vagy pedig csupán egy tészta-hidat sikerült összehozniuk, kiderül alant. Bárdokat a kézbe, varázsitalokat a zsebbe, Heroes of Neverwinter teszt következik!

/>
Heroes of Neverwinter bétateszt előzetes - 2. kép

A Dungeons & Dragons név hallatán feltehetőleg nem egy embernek dobban meg a szíve. A népszerű szerepjáték, noha sok más társához hasonlóan papír alapokon kezdte, haladva a korral a digitális étert is meghódította, s kidolgozott világa nem egy kiváló alkotásnak adott kitűnő alapot. Olyan nagy nevek merítettek a kidolgozott szerepjátékból, mint például Neverwinter Nights, az Icewind Dale, vagy éppen a Baldur's Gate széria.

Jelen tesztünk alanya újfent átjárót nyit a fantasy világba, azonban egy teljesen új platformon igyekszik meghódítani a játékosok szívét, ez pedig nem más, mint a legnépszerűbb közösségi oldal, a sokak által imádott és gyűlölt Facebook. Na gyerünk, lássuk a goblint!

Mielőtt azonban mélyebben belevágnánk, fontosnak tartom, hogy felhívjam arra a figyelmet, hogy a játéknak nem a végleges verzióját vettem górcső alá, hanem csupán a béta változatot. Szerencsére azonban már elmúlt azon időszak, amikor az ebben a fázisban leledző játékok használhatatlan vackok voltak, amikkel csak a stílus keménymagja múlatta az idejét, hiszen nincs is nagyobb reklám egy-egy programnak, mintha egyfajta próbaverzióként közkézre teszik a még fejlesztési stádiumban lévő verzióját, hiszen ezzel szinte mindenki csak nyer. A lelkes playerek belekóstolhatnak a majdnem kész játékba, míg a készítők felmérhetik, hogy milyen javítanivalók vannak még hátra, melyek azok a funkciók, amelyeket sokan szívesen látnának még.

Heroes of Neverwinter bétateszt előzetes - 3. kép

Mint minden valamirevaló szerepjátékban, a kezdés után első dolgunk ezúttal is a karaktergenerálással kezdődik. A választék ugyan lehetne kissé nagyobb, mindenesetre nagyjából lefedi a szerepjátékok általános kínálatát. Választhatunk sárkányszülött harcost, eladrin mágust, ember papot, illetve félszerzet zsiványt. Akiket tehát Frodó helyett Gimli sorsa érdekelt, azoknak sajnos csalódniuk kell, azonban mint azt már említettem, a játéknak ez nem a végleges változata, s lehet még esély arra, hogy a tömzsi szakállasok is belekerülnek majd.

Miután kiválasztottuk a karakterünk, minimális szinten faraghatunk rajta egy kicsit, majd miután sokadik próbálkozásra sikerül megadnunk neki egy olyan nevet, amit még nem foglalt le senki más. A precíz névválasztási ceremónia egyébként ilyenkor - miután rájöttünk, hogy az összes jó név foglalt már - szokott a billentyűzet ritmikus csapkodásába átváltani. Miután mégis sikerül nevet adni karakterünknek (asdwsaa és társai), elég csak rácsapnunk a befejező gombra, és kezdődhet a nagy kaland.

Heroes of Neverwinter bétateszt előzetes - 4. kép

A tényleges játékkal töltött első percek alatt ugyan nem esett le az állam, de azért kissé bizonytalanul kezdett himbálózni az állkapcsom. Nem kell félni, nyári szabadságom alatt nem szedtem össze semmilyen egzotikus betegséget, szimplán nem gondoltam volna, hogy a böngészős játékok ilyen mértékben fejlődtek azóta, hogy évekkel ezelőtt további sok szerencsét és hosszú életet kívántam a Mafia Wars-nak, majd vele együtt letiltottam az összes Facebook-os alkalmazást. A meglepődésem oka nem más volt, minthogy valamiért az előbb említett maffiás alkotáshoz hasonló szöveges kalandjátékra számítottam, a Heroes of Neverwinter azonban az kilencvenes évek második felében megjelent RPG-khez hasonlóan izometrikus kameranézettel, és tényleges harccal operál. Lehet persze, hogy nem ez az első ilyen típusú játék az oldalon, de mint említettem, engem régen elengedett a gépszíj, és csak most tértem vissza, mondhatni abszolút kezdőként.

Heroes of Neverwinter bétateszt előzetes - 5. kép

Ami a címből a az első "D"-t illeti, a kalandozás a következőképpen néz ki: szobáról szobára, erdőből rétre kell járnunk, csapdákat kikerülnünk és hatástalanítanunk, valamint, ha ellenséggel kerülünk szembe, akkor hidegre tennünk őket. A harcok végeztével sokszor zsákmányolhatunk is, amihez a játék egy meglehetősen pofás aspektusa kapcsolódik. Az ellenségekben és a tárolókban ugyanis nem a megszokott módon kutakodhatunk, azaz véletlenszerűen kapjuk a dolgokat, hanem a "loot-képernyőre" kerülve tíz darab ismeretlen tartalmú csomag közül választhatunk egyet, aminek a tartalma illet meg minket. Legtöbbször pénzt szerezhetünk így, de a gyógyitalokra is így a legkönnyebb rátennünk a mancsunkat. Persze, hogy ne csak zsákbamacska legyen a dolog, egy varázsszerrel felfedhetjük a pakkok tartalmát, így aki a biztosra menne inkább, annak sem kell csalódnia.

Heroes of Neverwinter bétateszt előzetes - 6. kép

A Liquid Entertainment alkotása egyébként nem lett túlbonyolítva, a legtöbb ilyen jellegű böngészős játékhoz hasonló a mechanizmusa. A harcokért, sikeres küldetésekért pénz és tapasztalati pont jár, amiből kellő mennyiséget összegyűjtve szintet léphetünk. A városban jobbra cserélhetjük a felszerelésünket, bevásárolhatunk varázsitalokból, valamint miután társakat toboroztunk, nekiindulhatunk a katakombáknak. A program tehát nem igényel MIT diplomát, sem 180-as intelligenciahányadost.

Érdekes színfoltja a játéknak, hogy ha elérjük a tízes szintet, akkor elkészíthetjük a saját katakombánkat, ahova beinvitálhatjuk barátainkat, hiszen semmi nem hozhatja jobban össze az embereket, mint egy közös goblinvadászat.


Heroes of Neverwinter bétateszt előzetes - 7. kép

Ahogyan azonban az lenni szokott, semmi sem tökéletes, így a Heroes of Neverwinternek is megvannak a maga hibái, igaz, ezek kevésbé technikai, mint inkább elvi jellegűek. Míg az alkalmi játékosok ugyanis eléggé "mélynek" találhatják a programot, addig a gyakorlottabbak igen hamar ráunhatnak a folyamatosan ismétlődő dolgokra.

Másik nagy probléma, hogy a legtöbb böngészős játékhoz hasonlóan a cikkünk alanya is a pénztárcánkra utazik. Legyünk őszinték, mondjuk ki: szinte minden a lehúzásról szól. A Facebook Coinokért cserébe Astral Diamondot vehetünk, amelyeket rendszeresen használnunk kell, ha nem szeretnénk nagyon lassan fejlődni. Ha ugyanis elfogy a kalandpontunk (ezek fejébe léphetünk be a katakombákba), akkor Astral Diamondért feltölthetjük. Ha elfogyott a gyógyitalunk, szintén gyémántért frissíthetjük fel magunkat. Az említésre méltó felszerelés szintén drágakőbe kerül, szóval, ha nem szeretnénk mindig a fogunkat szívni, akkor érdemes mélyen a zsebünkbe nyúlnunk.

Ami a technikai jellegű hibákat illeti, mindössze egyet találtam, ami sok embernek nem fog problémát okozni, páran azonban szidhatják az égieket. Ez nem más, mint a Flash. Nem, nem Barry Allenre gondolok, hanem az Adobe gyermekére, ami sokszor szeret rosszalkodni. Nem egyszer kellett újraindítanom a böngészőt, mert a Flash kegyetlenül belassította, megnehezítve ezzel a más oldalakon való böngészést is.

Heroes of Neverwinter bétateszt előzetes - 8. kép

Mindent összevetve nem mondhatjuk, hogy a Dungeons & Dragons: Heroes of Neverwinter egy rossz játék lenne, de hiába a nemes cím, nem a szerepjátékok keménymagjának készült, hanem egyértelműen az alkalmi játékosoknak. A Liquid Entertainment egy olyan alkotást tett le az asztalra, amelyben ugyan vannak olyan elemek, amelyek kellően érdekesek ahhoz, hogy kiemeljék a hasonszőrű, egy kaptafára készülő játékok közül, de valahogy mégsem képes teljesen felülemelkedni azokon. Alkalmi szórakozásnak megteszi, de aki egy komoly szerepjátékra vágyik, annak máshol kell puhatolóznia. A kipróbálását ettől függetlenül mindenkinek ajánlom, ha másért nem, hát azért, hogy rákapjon a D&D világának ízére.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

14 hozzászólás

Szaby1980

8 éve, 10 hónapja és 21 napja

Gagyi.

válasz erre

Vendég

9 éve, 9 napja

Hát jópofább mint a Farmville, de amúgy ****.

válasz erre

Shade

9 éve, 10 napja

Jópofa ez!

válasz erre

Vendég

9 éve, 10 napja

jó játék de a fészbúk nem jó ötlet

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 napja

Catilina írta:
Nos, ez sem győzött meg az Arckönyv használatáról
engem sem. egyszerűen ritka nagy baromságnak tartom.

válasz erre

Catilina

9 éve, 11 napja

Nos, ez sem győzött meg az Arckönyv használatáról

válasz erre

Vendég

9 éve, 12 napja

Vendég írta:
most akkor ha nincs fészbúkom akkor nem is tudok vele játszani?
Nem bizony.

válasz erre

Vendég

9 éve, 13 napja

Dehát ez a jövő nincs mit tenni. Mindenki ott van. A játék meg ronda de azért nekem igy is bejön.

válasz erre

marco

9 éve, 13 napja

Szerintem **** ez a trend. Nem tetszik az irány, hogy minden a ****bukkra költözik. Állítsuk meg a vírust!

válasz erre

Cpt_Nihil

9 éve, 13 napja

Nem fest rosszul... Szerintem, amit ki lehet hozni a Facebook-os "platformból", azt kihozták. Hiányzott már valami ilyesmi az epertortából, repesztoárból vagy mifenéből...

Természetesen nyomtam a kesztyűt, Lac barátom

válasz erre

Vendég

9 éve, 13 napja

Mondjuk eléggé ultragagyinak néz ki!

válasz erre

Vendég

9 éve, 13 napja

most akkor ha nincs fészbúkom akkor nem is tudok vele játszani?

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Heroes of Neverwinter
nincs ár
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Maniac profilja