A projekt kivitelezésének szellemi atyja a Zero Gravity, egy szerb fejlesztőcsapat, akik 2015-ben alakultak indie stúdióként és a játékiparba való betörésük első megtestesülése a Hellion. A történet tipikus űrutazós: az emberek eljérkezettnek látták az időt a Hellion csillagrendszer "meghódítására" a 23. században, így nagyjából egymillió telepes indult meg kriosztázisban a rendszer felé. Csakhogy hiba csúszik a tervbe, amikor felébrednek - bár elérték célpontjukat - valamiért mindenki szétszórtan lebeg az űrben, a túlélőkabinjában. Mit lehet csinálni, ahol nem tudjuk, mi történt, vagy nem lenne senki, aki elmondaná, hogy mi a következő lépés? Túlélni.
Ez lenne az alap, de a részletekben bújik meg a lényeg, úgyhogy lássuk, mit nyújt nekünk a játék. Elsősorban realisztikus űrt, vákuumot, mely a newtoni fizikának engedelmeskedik. Emellett a csillagrendszer realisztikus felépítése, na meg annak folyamatossága teszi az egész élményt életszerűvé, ami jó is, meg nem is - sajnos. Ahogy az űrben, illetve a vákuumban ennek lennie kell, nincs hang, egyedül a hajók motorjának zúgása, ajtók nyílása, a vákuum behatolása a nem nyomáskiegyenlített helyekre jár egyedül hanghatással. A kietlenség hangulatát tökéletesen kialakítja. Mindezt a Unity Engine megtámogatja egy csinos képi megjelenítéssel, így a prezentációra nem lehet egyáltalán panasz.
A világ megvan, ideje túl is élni benne. Legfőbb célja a játékosnak a bázis "modulból" való kiindulás után, hogy más "modulokat" találjon az űrben, és a bázisához csatlakoztassa azokat. A "modul" itt annyit jelent, hogy a hajónak egy része. Nyomáskiegyenlítő folyosó, hajtóművel ellátott hajó, illetve bármely jövőben implementált rész, melyet hozzá lehet majd dokkolni a bázisunkhoz mind a modul gyűjtőnév alatt van.
De ez még kevés, hisz alkatrészek is kellenek a modulok rendszereinek működése érdekében, így egyelőre, ameddig a crafting rendszer nincs bevezetve, lopni kell másoktól, vagy ki kell üríteni általunk nem felhasznált modulokat. Persze üzemanyagot, oxigént, nitrogént nem fogunk tudni modulokból szerezni, így bejön a következő adalék, a nyersanyag gyűjtögetése.
Aszteroidamezőkből lehet értelemszerűen a jeget és nitrátokat lefúrni, melyekből kinyerjük az életben maradáshoz szükséges oxigént, nitrogént és a hajónkhoz, jetpack-ünkhöz az üzemanyagot. Ha mindez nem lenne elég, figyelnünk kell kedves játékostársainkra is, akik vagy jó szándékkal vagy gyilkos gondolatokkal csatlakoznak hozzánk, ha botor módon meghívnánk őket (Hegylakó az űrben).
Mivel multiplayer online játékról van szó, frissítések olyan ritmusban jönnek, ahogyan a fejlesztők pumpálni tudják őket, és bizony jelenleg még messze nincs elég tartalom a játékban, hogy sokáig bárkit is lekössön (hacsak nem akar mestere lenni az irányításnak - nekem valamiért nem volt kedvem hozzá). Tervbe vett jövőbeli kiegészítések a hőmérséklet, és a sugárzás, mint járulékos, de annál halálosabb külső tényezők.
Emellett a hajóval történő bányászás, illetve a gázóriások kisajtolásának a lehetősége is előrelátható, nem beszélve a már említett crafting rendszerről, mely a nyersanyag gyűjtögetés kiterjesztésével, nyersanyagok szaporításával fog párhuzamosan megjelenni. Végül a hajónk kedv szerinti modifikálása és a hajócsaták lettek biztosra bejelentve, de ezek csak a rövidtávú célok, természetesen a közösség is előállhat ötletekkel, melyek meggondolásra kerülnek majd; dicséretes a közvetlen kapcsolat a játékosok és a fejlesztők között.
Ennyit a nyers tényekről, ideje megnézni, hogy valóban minden olyan jónak fest valóságban, ahogyan papíron. Sajnos nem, de ez egyelőre még nem a játék hibája, nem kiforrott még a rendszer ilyen korai stádiumban. Kezdésnek vegyük is elő az induló lépéseket: a játékbeli tutorial használhatatlan, semmit sem tudunk meg belőle, jómagam szégyenszemre több videót voltam kénytelen megnézni (többek között a fejlesztők saját gameplay-ét), hogy biztos legyek abban, mi mire jó.
Macerás megtalálni, hogy merre vannak a panelek, ahol ki kell cserélgetni a bizonyos rendszerek alkatrészeit, szerencsére ez volt a legkisebb probléma. Nagyobb ennél az EVA, vagy Extravehicular Activity, vagyis az űrséta. A bázismodulnak nincs nyomáskiegyenlítő rendszere, így, ha manuálisan kinyitjuk az űrre nyíló ajtót, akkor azonnal kiránt a vákuum és messze kerülünk a bázistól, hacsak nem tudjuk, hogy meg kell kapaszkodni előbb (én nem tudtam).
A jetpack-el való irányítás is macerás, itt jön be a realizmus kellemetlen aspektusa. Elvileg a kis gázfröccsök elegek, de én néha veszettül nyomtam a gombot és így is csak nehezen váltott irányt. Emellett fordulni is nehéz, a lendület gyakorta tovább visz a kelleténél, és ugyan a SHIFT-tel tudjuk stabilizálni magunk, ha pörögnénk, de megállni még nem fogunk tudni.
Ráérezni az űrbeli irányításra roppant nehéz és a dokkolási művelet is egy élmény segítség nélkül, főleg a konzol megtalálása, mely ha nincs kezelőfelület a modulon belül (ergo bármilyen modul, ami nem hajómodul), akkor kint a testen kell keresni ezt a konzolt. Miután megtaláltuk rá kell fókuszálni célpontunkra, és annak egy dokkolásra alkalmas pontjára, az narancssárgán világítani kezd, végül oda kell centire pontosan manőverezni a modult. Én legalább ötvenszer próbáltam, de bug miatt nem jutottam messzire. Sokat elmond, hogy a fejlesztőnek sem sikerült halál nélkül elérnie ezt.
Apropó bug: szomorú dolog, ha nem tudom a játékban magam tapasztalni a részleteket, és máshonnan kell lopnom információt, de kénytelen kelletlen a játék nem hagyta magát játszani. Néhány konzolfelületen egyszerűen nem jelent meg a kurzor, így sosem tudtam oxigénnel feltölteni a jetpack-em, vagy bejutni bármely hajómodulba, ugyanis a nyomáskiegyenlítési konzolon sem járt nekem az egérke.
A radarom öntudatra ébredt, nem akart bekapcsolni, így a dokkolási fázisban nem tudtam ráfókuszálni semmilyen célpontra, és csak keringtem, mint gólyatrutyi a levegőben, és mellékesen aszteroidamezőt sem tudtam találni bányászás végett. Lehozó tény, mely az űrben való navigáció nehézségével összesítve egy eléggé lehangoló játékélményt nyújtanak.
Jelenlegi állapotában a Hellion még nem igazán játszható, de az irány jó: a megjelenítés, a hangulat már most érzékelhető, azonban a játék nehézségén még sokat kell csiszolni, mert nem mindenki hardcore űrhajós. Remélhetőleg ezen változtatnak és a casual játékosok felé is nyitnak, akik nem akarnak végtelen tanulási fázis után elkezdeni játszani. Épp elég MOBA van a piacon.