Fallout 76 előzetes

2018. november 09.
69.7671
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Nyakunkon a Fallout 76 megjelenése, és lángolnak a szerverek, ugyanis a legutolsó bétafázisban annyi játékost zsúfolt azokra a Bethesda, hogy mindenkinél egy jobb minőségű diavetítéshez hasonló FPS-t produkált a játék. Ez persze csak annak volt igazán fontos, aki harcolni, esetleg túlélni szeretett volna, de nem baj, hisz ha most elkapják a túlterhelésből adódó problémákat, megjelenésre már minden tökéletesen működni fog.
Advertisement


Mivel ez a legelső MMO-ja a cégnek, nem meglepő, hogy nem akarják ugyanazt eljátszani, mint a többi Fallout-nál, illetve a Skyrim-nél, vagyis ki akarnak szűrni annyi bug-ot, amennyit csak tudnak, és ez rendkívül becsülendő. Ha félretesszük a szerverek állapotát, és azt nézzük, ami már biztosnak tűnik, akkor a Fallout 76 első ránézésre, sőt második és harmadik pillantás után is magával ragadó.

2102-ben járunk, a visszafoglalás napjával kezdődik a történetünk (és mindenki másé is). Huszonöt évvel ezelőtt egy nukleáris háború elől bújt el a 76-os Vault-ban Amerika legképzettebb lakossága, és ma eljött a pillanat, hogy visszahódítsuk Appalachia-t, a körülöttünk lévő területet. Egy gyors karakteralkotás után mi is hátra hagyjuk a páncélpalotát, készséges Mr Handy robotok ellátnak felszereléssel, tanácsokkal, mi pedig, csatlakozva játékostársainkhoz, kilépünk a színes pusztaságba.

Lemegyek és bekopogtatok abba a sátorba, hátha nem akarnak kinyírni.

Lemegyek és bekopogtatok abba a sátorba, hátha nem akarnak kinyírni.


Ez a szókapcsolat természetesen egy rendkívül ellentmondásos képet alkothat az olvasó elméjében, de mi, Fallout megszállottak tudjuk, hogy bármilyen terület lehet "Wasteland", ha egy nukleáris háborúnak hála nincs egy élő ember sem a környéken. A két és fél évtizednyi elhagyatottság meg is tette a hatását, átvette a természet az uralkodást; a leomlott épületek, az üres autók, a kietlen utak és a vadonná vált negyedek mind be vannak nőve, és furcsa, sugárfertőzés által mutálódott állatok bújnak meg bennük, a Feral Ghoul-okról nem is beszélve.

Lenyűgöző, de egyben szívszorító a látvány; a természet szépíteni próbálta az emberi kéz által matematikai pontossággal megtervezett épületerdőt, melynek a végeredménye egy olyan művészi kettősség, amit nagyon nehéz szavakban visszaadni. A képet csak az rontja el, amikor elugrál előttünk egyik játékostársunk üvöltve, mint a sakál, mert mi elfelejtettük lekapcsolni a "Voice Chat"-et.

Ahányas szintű a tulajdonság, annyi értékben lehet hozzárendelve kártyát.

Ahányas szintű a tulajdonság, annyi értékben lehet hozzárendelve kártyát.


A magába szippantó hangulatba bizony az tud alkalomadtán belecsúfítani, ami egyébként a játék markáns tulajdonsága: a multiplayer. Teljesen egyedi ötlet úgy küldetéseket és eseményeket csinálni, hogy soha nem találkozunk élő NPC-kkel, kizárólag hangfelvételeken, vagy terminálokon van bármiféle kapcsolatunk más civilizált emberi lényekkel, viszont nehéz komolyan venni a kietlenséget, ha hordaszámra szaladgálnak más játékosok fel s alá. A cél Appalachia visszafoglalása, így a többiek, ha jó, ha nem, de a Vault családunk része, úgyhogy kénytelenek leszünk elengedni ezt az érzést, és összedolgozni a küldetéseken.

Elhódítani a természettől a területet nem lesz egyszerű, de már az ősember is tudta, mi kell a hatásos túléléshez: gyűjtögetés, evés, ivás, kézművesség és sugárfertőtlenítés. Na, jó az utóbbi egy modern dolog. Mivel zsenik vagyunk, legalábbis karakterünk az, így értünk mindenhez, legyen szó fegyverek, páncélok készítéséről és fejlesztéséről, gyógyszerek előállításáról vagy pusztán főzésről. Ha megvan a recept, akkor menni fog a munka is.

Legtöbb zsákmányunk használhatatlan szemét lesz, melyeket le tudjuk bontani alkotóelemeikre, és az így kapott alapanyagokból tudunk végül használható eszközöket létrehozni. Szükségünk is lesz mindenre, amit csak elbír a hátizsákunk, ugyanis nemcsak a vadvilág akar minket elevenen felemészteni, de saját embertársaink is szomjazhatnak a vérünkre.

Mi már a konyhába is pisztollyal merünk csak belépni.

Mi már a konyhába is pisztollyal merünk csak belépni.


Igen, a PvP-re gondolok, ami rendkívül érdekesen lett megoldva, legalábbis a szabad területen. Emellett lehet a Pip-Boy rádió funkcióján a Hunter/Hunted állomásra tekerni, ahol egy Battle Royale-féle megmérettetés vár ránk. Az előbbi haddelhadd rendszere viszont trükkös: egy játékos belelőhet egy másikba minimális sebzést okozva ezzel, viszont jelezve a célpontnak, hogy nem tetszik neki az arca, úgyhogy menjenek ki a hóra. Erre a célpont vagy lelép, sőt, még akár blokkolhatja is a támadót, aki ezzel eltűnik a térképéről teljesen (mert alapvetően minden játékos látható azon), vagy visszalőhet, és kezdetét veszi a csetepaté.

Ekkor már teljes sebzést okoznak egymásnak a felek, és a legyőzött, újraéledés után, megpróbálhatja bónusz pénzjutalomért megbosszulni a saját halálát... vagy valahol távolabb "respawn"-ol és inkább olajra lép. Azért is lehet érdemes visszarohanni a hullánkat szimbolizáló papírszatyorhoz, mert ilyenkor elhagyjuk az összes szemetünket, amit a győztes felkaphat, és boldogan széttörhet alapanyagokra. A leleményesek ezt megakadályozandó, a játékterületen elhajigált, külön erre kitalált tároló ládákba helyezhetik az "értékeiket".

Ez a szigony inkább néz ki fém karónak, de én csak egy tudatlan játékos vagyok.

Ez a szigony inkább néz ki fém karónak, de én csak egy tudatlan játékos vagyok.


Nemcsak eszközeink, de szerepjátékos fejlődésünk is hozzájárulhat a túléléshez. A megszokott S.P.E.C.I.A.L. (strength, perception, endurance, charisma, intelligence, agility, luck) értékek növelése mellett úgynevezett "Perk" lapokat is kapunk. Ezek egy karakterisztikánkhoz köthető különleges képességek. Például a "Dromedary" kártya az endurance-hez tartozik, és megnöveli az italok szomjúságcsökkentő hatását. Ha több ugyanolyan kártyánk van, akkor megvan a lehetőség, hogy fúzióra léptessük őket, egy erősebb hatású lapot létrehozva így; minél több csillagos egy lap, annál erősebb, de annál több karakterisztika érték kell ahhoz, hogy használni tudjuk.

Kalandos, színes, részletes és hangulatos; így lehetne jellemezni a Fallout 76-ot egy alapos bétázás után. Tesztünk hamarosan érkezik, de az már biztos, hogy Nyugat Virginia, az Appalachia-t ihlető terület, soha nem látott turizmusnak örved, úgyhogy ők már most köszönik Bethesdának az indirekt támogatást. Hogy mi, hogyan fogjuk végső soron szeretni ezt a programot, arra nemsokára fény derül, de addig is: Country roaaaaaaaaads take me hooooooooooome...
Fallout 76 megjelenése, és lángolnak a szerverek, ugyanis a legutolsó bétafázisban annyi játékost zsúfolt azokra a Bethesda, hogy mindenkinél egy jobb minőségű diavetítéshez hasonló FPS-t produkált a játék. Ez persze csak annak volt igazán fontos, aki harcolni, esetleg túlélni szeretett volna, de nem baj, hisz ha most elkapják a túlterhelésből adódó problémákat, megjelenésre már minden tökéletesen működni fog. '>
6 hozzászólás

zender

5 éve, 9 hónapja és 24 napja

Várom a tesztet is majd, engem ez a játék eddig nem győzött meg. Még annak ellenére sem, hogy ez egy igen pozitív előzetes... mosolygó smiley

válasz erre

Hentes

5 éve, 9 hónapja és 24 napja

Isten bizony, bízom bennük, hogy jó lesz, de egyelőre nagyon csúnya, és értem én hogy a béta a hibák kiderítésére van de na... Ez így egyelőre nem annyira erős még.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 9 hónapja és 24 napja

[Tiltott felhasználó!]

Mordorer

5 éve, 9 hónapja és 24 napja

Végre egy valódi bétatapasztalatok alapján íródott előzetes! mosolygó smiley Remélem a hibákat kijavítják, ha már a grafika ilyen idejétmúlt, mert ez így kevés lesz.

válasz erre

petrovicsz

5 éve, 9 hónapja és 24 napja

Ez komoly lesz gyerekek! mosolygó smiley

válasz erre

Vidoros

5 éve, 9 hónapja és 24 napja

W-os de király lesz ez. mosolygó smiley

válasz erre
Fallout 76
9.499 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Monyo profiljaManiac profiljamarco profilja