F1 2020 előzetes

2020. május 13.
75.8451
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Azt hiszem, bátran kimondhatjuk, hogy sok licensz alapú játék között a Codemasters F1 sorozata évről évre eleget tesz a rajongók várakozásaiknak, sok címmel ellentétben, hozza azt a minőséget, amit elvárhatunk egy ilyen jellegű játéktól. Úgy fest, hogy idén is egy olyan Formula 1 játékot fogunk kapni, mely megtartja az elődök minden pozitív tulajdonságát, miközben kibővíti és javítja azokat. Megjelenés előtt alaposan nyúztuk a preview verziót, előzetesünk következik!
Advertisement


Az egyik legfontosabb új adalék a hőn áhított "My Team" játékmód. Ebben a módban mi alakítjuk a tizenegyedik csapatot a bajnokságban; egyszerre kell menedzselnünk embereinket és a futamokon győzelmet kicsikarnunk a volán mögül, hogy ne csak a világbajnoki címet, de a konstruktőrit is bezsebelhessük. Azonban itt nem csak mi, hanem az egész csapat a figyelem központjában van. Például pilótatársunk lealázása nem feltétlenül fog jobb eredménnyel járni egy futam végén, hisz az összpontszám viszi előre a csapatot.

Majdhogynem teljesen szabad kezet kapunk a szponzor, a motorgyártó, a második pilóta és a jármű kiválasztásában, majd az egyre bővülő, fejlődő műhely igazgatása és a morál szinten tartása is szerves részei lesznek a feladatkörünknek. Interjúk során a válaszaink befolyásolhatják egyes részlegek teljesítményét, morálját, így a taktikus válaszhozás elengedhetetlen lesz az ugyancsak újdonságként megjelenő, méltán híres riporter, Will Buxton, kérdéseire.

Egy egyenesben háromszor ugyanaz a reklám. De legalább olajt akarnak ránk sózni...

Egy egyenesben háromszor ugyanaz a reklám. De legalább olajt akarnak ránk sózni...


Tipikusan a valamit valamiért felfogás járja át a "My Team" rendszerét. Nekünk kell beosztanunk, hogy az egyes kutató és fejlesztő részlegek mely alkatrésztípusokra koncentráljanak, ám emiatt a többi elhanyagolódik, illetve a pilótákat is be lehet adni edzőtáborba, de cserébe viszont nem tudnak reklámcégekkel együtt dolgozni ilyenkor, kevesebb bevételt és szponzorlehetőségeket eredményezve így. Az egyensúly a kulcsa mindennek.

A Karrier és a "My Team" módok különállóak, de szerencsére nem teljesen függetlenek. Ez azt jelenti, hogy néhány funkció az utóbbiból átkerül az előbbibe, gazdagabbá téve annak a játékélményét. Az egyik ilyen a "Rush" opció, mely nevéhez hűen felgyorsít egy fejlesztést, de a kapkodás miatt a végeredmény nagyobb eséllyel lesz selejtes.

Továbbá már nem csak más csapatokhoz való átigazolással tehetünk szert több pénzre, de a jelenlegi egyezményünket is újratárgyalhatjuk. A rengeteg lóvét pedig "Perk"-ekbe (is) fektethetjük, melyek különféle bónuszokkal fognak szolgálni emberkénknek. A Haas szóviccek királya (Will Buxton) visszatér a Karrier interjúknál is, hogy "segítsen" válaszaink alapján kiválasztani a riválisunkat.

DriftMaster2000 túl későn vette észre, hogy rossz játékot indított el.

DriftMaster2000 túl későn vette észre, hogy rossz játékot indított el.


A következő nagy újítás a "Casual" irányítás, mely a nevéből fakadóan, azon játékosoknak lett kitalálva, akik szeretik az F1-et, de nem igazán értenek a bonyolultabb részletekhez. Ez egy exkluzívan offline, szóló lehetőség, ahol le lett csökkentve a pálya melletti felületek akadályozó, megragasztó tulajdonsága, továbbá AI segítségével válik könnyebbé a kanyarodás. Van automatikus kocsi visszahelyezés a pályára, illetve egy egyszerűsített menürendszer is jár még hozzá.

A haladóknak sem kell félniük, nekik is jön némi fejfájást csökkentő implementáció az üzemanyag keverésének, és a DRS bekapcsolásának az automatizálásával. Ezek mellett lehet dönteni egy szezon hosszúságáról és, hogy mely pályák szerepeljenek rajta, illetve megjelenik a Split Screen Grand Prix is, mely értelemszerűen osztott képernyős mókát ígér nekünk és egy barátunknak.

A teljesen személyre szabható HUD most már nem csak a PC-seknek lesz kiváltsága, hanem konzolokon is elérhetővé válik. Továbbá megjelenik a visszapillantó tükör autónkon, illetve az ERS mód alapjáraton való automatikus működése is. Ezt azért nem említettem meg egy sorral fentebb, mert a szóban forgó rendszer felett bármikor átvehetjük az irányítást verseny közben, ha épp szükségünk van a plusz energiára.

A RedBull szárnyakat ad... jó kis verseny lesz ez.

A RedBull szárnyakat ad... jó kis verseny lesz ez.


Az alapvető tartalom semmi meglepővel sem fog szolgálni, de ezzel nincs is baj. Megkapjuk az egész F1 2020-as szezont a hivatalos pilótákkal, csapatokkal és pályákkal (köztük a debütáló Hanoi (Vietnám) és a 35 év után visszatérő Zandvoort-i (Hollandia) pályával is találkozhatunk), továbbá a 2019-es F2 bajnokság is elérhető lesz, míg a 2020-asat DLC-k formájában fogjuk később megkapni.

A bétateszt során limitált tartalom volt elérhető, de ettől függetlenül roppantul szórakoztató volt újra kocsiba ülni, és végighasítani az új pályákon, no meg a régieken. A "Casual" irányítás rendkívül nyugalmas élmény volt, főleg, mikor "Time Trial" köröket róttam, hisz ott tényleg senki sem zavart, még a murvás, kavicsos pályaszél sem.

Azzal a szép zöld szlogennel kissé elkéstek.

Azzal a szép zöld szlogennel kissé elkéstek.


Azonban versenyek közben nem volt kényelmes ez az irányításfajta. A vezetést segítő AI állandóan a zöld jelölőnyilakon akarta tartani a kocsit, és a kanyarodást is lefogta, egyedül hajtűkanyarokban engedett fel. Nehezemre esett trükközni, mivel állandóan egyenesbe akarta tenni az autómat, így végső soron hátráltatott, semmint segített volna. Jó, hát kezdőknek talán tetszeni fog, de én azonnal visszaváltottam a szabad irányításra.

Körülbelül két hónap múlva fut be a hetvenedik születésnapját ünneplő autóverseny széria legújabb része, július 10-én. A Deluxe Edition előrendelői azonban már három nappal korábban belevethetik magukat az akcióba Cipőkészítő Mihállyal, ifjabbik nevén Michael Schumacher-el. Ezen kiadáshoz rengeteg hozzá kapcsolódó öltözék és általa vezetett ikonikus autó is jár, illetve egy egyedi pódium "emote" is a mienk lehet... mert ünnepelni csak stílusosan jó.

Ha biztosítani szeretnéd saját példányodat, már most megteheted, ha előrendeled a Play 24/7 webshopból.
7 hozzászólás

Direktor

4 éve, 2 hónapja és 4 napja

rDAVE írta:
Azért kicsit fura ez így szezon nélkül... röhögő smiley
De talán éppen ezért nagyon jó hogy itt van ez a játék, és normális minőséget hoz. mosolygó smiley Azért így valamennyire tudjuk pótolni a kimaradt élményeket.

válasz erre

Tommy

4 éve, 2 hónapja és 4 napja

DriftMaster2000 röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley

válasz erre

rDAVE

4 éve, 2 hónapja és 4 napja

Azért kicsit fura ez így szezon nélkül... röhögő smiley

válasz erre

VaPe

4 éve, 2 hónapja és 5 napja

Ez a casual rohadt jó ötlet! mosolygó smiley

válasz erre

muki

4 éve, 2 hónapja és 5 napja

Szépen felfejlődött ez a játék bakker.

válasz erre

Vidoros

4 éve, 2 hónapja és 5 napja

Kíváncsian várom. Nekem már a tavalyi is nagyon bejött.

válasz erre

Gólem

4 éve, 2 hónapja és 5 napja

Úgy látom, ez idén is várós! Évről évre jobb. mosolygó smiley

válasz erre
F1 2020
13.699 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja