Hát most aztán jól megkaptuk mind, aminek csak örülni lehet, mivel kiderült, hogy lehet a nagyszerű játékmenetet még tökéletesíteni. Azon kívül, hogy egy rakás új lehetőség nyílik meg ezzel a DLC-vel, a történet is kiteljesedik, ugyanis, ha emlékszünk, az XCOM 2 sztorija ugyan jó volt, de kissé hézagosnak tűnt, mintha nem mondott volna el mindent a játék.
Egyet se búsuljunk, ugyanis a hézagok betömődni látszanak, amit a "Chosen"-eknek köszönhetünk. Ez a legnagyobb implementáció, mely az egész játékra kihat; három sosem látott "boss" ellenség száll szembe az XCOM egyesületével, és jelenlétük nagyon könnyen átbillentheti a csataterek egyensúlyát az UFO-k oldalára.
Mindhárman egyediek külsőleg, belsőleg, és képességek terén is. A legelső, akivel találkozni fogunk az Assassin lesz. A karcsú, de mégis szívós hölgy láthatatlanul kerül a pályára, de a kamera mutatja, ha belép a látómezőbe, vagyis vele együtt mozog, így nem fog teljesen váratlanul lecsapni ránk. Halálos közelharcos, akinek támadásai kábító hatásúak, bár ez a képesség a másik kettőre is jellemző.
A következő a Warlock. Ez a masszív élien robbanó zombikat hív be, illetve pszivel bántja katonáink elméjét, és akaraterejét. A harmadik kellemetlen rosszfiú a Hunter, aki amellett, hogy páratlan mesterlövész, "grapple" képességével bármikor felülkerekedhet rajtunk... szó szerint.
Ezeknek a "Chosen"-eknek egyetlen céljuk van: levadászni az "Avenger"-t, és visszagyömöszölni a Commandert a kémcsőbe, ahonnan kiszabadították. Ehhez infóra van szükségük, így készüljünk fel, hogy embereinket nem feltétlenül ölik meg, hanem elkapják, hogy kivallassák őket. Ha nem szabadítjuk ki őket hamar, akkor az Avenger veszélybe kerülhet, és így bejön a következő nagy újítása a kiegészítőnek, ezek pedig frakcióküldetések. Apropó frakciók...
A "Chosen" hármasát ellensúlyozandó, megjelenik három szakadár csoport a játékban, akik ugyan nem kedvelik egymást, de az ADVENT-et mind utálják, így van lehetőségünk összefogni őket, és küldetéseket teljesíttetni velük. A frakciók katonákat is szolgáltathatnak az arzenálunkba, melyek egyedi kaszttal rendelkeznek, kiknek a nevük megegyezik a frakció nevével is.
A "Reaper"-ek mesterlövészek, akiket nehéz kiszedni a "Conceal"-ből, még, ha támadnak, akkor is van esély arra, hogy felfedezetlenül maradnak. A "Skirmisher" csoport emberei rajtaütő katonák, akik gyors, precíz lövésekkel ríkatják az ellent, mászó karommal kerülnek gyorsan magas helyekre, és akár kivégző csapásra is beránthatnak humanoid ellenségeket. Végül a "Templar" egy pusztító közelharci kaszt, aki a pszi energiáival tépi halomra az UFO-kat, és energiatámadásokkal zavarja össze őket, ha nincs kedve vért ontani (ritka eset).
Mindhárom frakciónak megvannak az előnyei, hátrányai, de egyben mindig is jók lesznek: a "Chosen"-ek büntetésében. Ezek a szuper-alien-ek nem tökéletesek, könnyen meg lehet őket ölni, ha kihasználjuk a gyenge pontjaikat, és itt jönnek be a fent említett speciális kasztok, ugyanis mindegyik "Chosen" gyenge egy bizonyos frakcióval szemben. Persze hiába öltük meg őket egy pályán, az "Elder"-ek kiválasztottjairól van szó, azonnal hazateleportálják őket, és számíthatunk rájuk már akár a következő küldetésen is. És ez sajnos nem minden.
Említettem a frakcióküldetéseket; ezek olyan feladatok, melyeket nem felügyelünk, csak a háttérben megtörténnek, de a "Chosen"-ek néha kapnak az alkalmon, hogy nem vagyunk ott, és elrabolnak onnan egy embert. Nem kell megijedni, vissza lehet szerezni pórul járt katonánkat, de előbb fel kell deríteni, hogy hová dugta el őt a "Chosen", utána egy külön misszió keretei között kell betörni, és visszahozni a rabot.
Szerencsére ilyen ritkán fordul elő, így nem kell félni a frakcióküldetésektől, és gyakran lehet nyersanyagot, vagy plusz katonát küldeni egy ilyen küldire, hogy kivédhessük ezeket illetve más negatív hatásokat. Ráadásként az ilyen missziók értékes jutalommal kecsegtetnek, mint frakció parancsokkal, személyzettel, vagy képességpontokkal.
A frakcióparancsok valójában bónuszok, melyeket megfelelő "frakció-slot"-okba kell helyezni, hogy aktiválódjanak, vagy az XCOM "Wild Card Slot"-ba. A képességpontok viszont magukkal vonják az újonnan bevezetett baráti rendszert.
Katonáink kapcsolatokat alakíthatnak ki egymás között, ami nem csak arra jó, hogy egy plusz cselekvést aktiváló képességgel gyarapítja a párost, hanem egymás kasztjából is tanulhatnak képzettségeket, ha elköltenek megfelelő mennyiségű képzettségpontot. Ilyet ölésekkel szereznek leginkább, és már csak ezért is érdemes kinyírni a "Chosen"-eket, mert ők sok képzettségpontot adnak.
A sok szép segítő dolog mellé kapunk egy maréknyi kellemetlenséget is, új ellenségek képében. Természetesen vannak új ADVENT csúnyaságok, mint például lángszórós katona, vagy egy nagy adag minirobot, mely emberi formát öltött, de akik játéktechnikailag igazán fontosak azok a Lost-ok.
Ezek nem mások, mint zombik; emberek, akik kicsit túl sokat kaptak az élienek által elterjesztett sugárfertőzésből, és most húst akarnak... vagy nem, minden esetre az egészségünkre ártalmasak, le kell lőni őket. Ez nagyon könnyű dolog, ugyanis a legtöbbnek nincs sok élete, és miután egyet megölt egy karakterünk, azonnal kap még egy akciólehetőséget.
Új pályákkal is gyarapodott az arzenál, melyek földalatti, vagy gyárépületes témájúak, és a lázadó táborok megvédésénél már vannak táborvédő NPC-k, akik pergősebben lopják az öléseket, mint a "flamer" kisgyerekek LoL-ban. Új küldetésfajtákra is számítsunk, mint mondjuk a "Supply" ládák elhappolása az ellen elől.
Rövid leszek: vegyétek meg és játsszátok, én is ezt fogom most tenni. Most már talán ismerem annyira a taktikákat, hogy ne seggeljen el a normál nehézségi fok. Túlságosan.