WRC 7 teszt

2017. szeptember 29.
73.8401
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
adriano profilja, adatai
adriano
Ruházzuk fel egy pillanatra emberi jellemzőkkel a rali-játékokat: Itt van nekünk a DiRT, az úttörő, az innovátor, aki mindenbe belenyúl, amibe csak lehet. Aztán a Sébastien Loeb Rally EVO, aki egy bár okos, de csendes, csúnyácska és jelentéktelen, végezetül pedig a hivatalos, az eredeti, a WRC-széria, aki egy olyan figurához hasonlít, aki szép és márkás cuccokban jár, és mindene megvan a sikerhez, valahogy mégis képtelen ezt igazán kiaknázni.
Advertisement


A Kylotonn fejlesztőcsapata kezei közül immár sorozatban harmadszor kerül ki új rész, és talán elmondható, hogy a WRC 5 még nem lett az igazi, a 6 pedig szintén nem, de a fejlődés és az irány jól látható volt. Hogy sikerült-e végre az áttörés, azt jó szokásunkhoz híven most megosztjuk veletek.

Csapjunk is egyből a lovak közé, hisz a WRC 7 is ezt teszi. Ahogy elindítjuk, egyből rákérdez, hogy először játszunk-e ilyen játékkal, vagy profik vagyunk-e. Messze nem először játszom ilyet, de már láttam magam előtt a sötét jövőt, kikapcsolt segítségekkel az árokba borulva, úgyhogy az első lehetőség mellett döntöttem. Ezt követően kipróbáltam magam profiként is, de meglepetésemre szinte semmi sem változott, csupán jóval gyengébbek lettek a fékeim-ebből már leszűrhető, hogy bizony itt nem (sem) épp szimulátorral lesz dolgunk.

Jó állapotú Volkswagen idős orvostól eladó.

Jó állapotú Volkswagen idős orvostól eladó.


Miután nagyjából belőttük a számunkra megfelelő nehézségi fokozatot, egyből szembesülhetünk is a WRC-sorozat legnagyobb előnyével, amit maguk a hivatalos licenszek jelentenek. Itt van nekünk a 2017-es kiírás teljes felhozatala, méghozzá beleértve a WRC 2 és a Junior WRC kategóriákat is.

Akárhogy is nézzük, ez egy rajongó számára bármi másnál nagyobb örömet jelent. (Kiváltképp, hogy ugye természetesen benne vannak a Škoda Fabiák is, de meglehet, hogy ezeket csak én hiányolom az összes többi rali-címből.)

Néhányan talán úgy gondoljátok, hogy ez hivatalos játékról lévén szó természetes, és igazatok is van, de ne feledjük, hogy a WRC 5-ben még e téren is volt némi hiányosság. A versenyzők és kocsik mellett persze a hivatalos pályák is megtalálhatóak, amelyek a fejlesztők saját bevallása szerint ugyan nem egyeznek meg méterről méterre a valósággal, de ezt szerintem nincs ember, aki észrevenné. Kivéve esetleg, ha történetesen az életben is a WRC-ben versenyez.

Rosszkor jöttem, már üres a dinnyés stand.

Rosszkor jöttem, már üres a dinnyés stand.


Ha a körítésen kiörömködtük magunkat, akár bele is vethetjük magunkat a karrier-módba, ami a legtöbb játékhoz hasonlóan itt is az egésznek a lelke kéne hogy legyen, de elég ingerszegényre sikeredett. Pályafutásunkat a Junior WRC kategóriában kezdjük, rögtön többféle csapat és szerződés közül választhatunk: akad olyan, aki mindenekelőtt a jó időeredményeket és a sebességet várja el tőlünk, de olyan is, akinek ez másodlagos, a lényeg hogy a kocsi maradjon épségben, stb. Ha jól teljesítünk, feljebb juthatunk, értelemszerűen egészen a királykategóriáig, ahol akár maga Sébastien Ogier is vetélytársunk lehet.

Ez eddig mind szép és jó, főleg, ha rajongó az ember, de mindezt eléggé sótlanul tálalta a Kylotonn konyhája.
Se egy hangulatos átvezető, vagy néhány karakter, akihez kötődni lehetne. Értem én, hogy itt messze nem ez a lényeg, de az ilyesmi azért megdobja az egésznek a feelingjét, lásd például F1 2017. Ott is kezdetlegesen van megoldva a dolog, de mégis hangulatos. A játékmódnak tehát ismét csak a licensz siet a segítségére, azért nyilván sokkal jobb a már ismerős kiírásokban versenyezni, mint kitaláltakon.

Fabia a jeges úton, eszébe

Fabia a jeges úton, eszébe' sincs, hogy lassítson.


De milyen is a versenyzés maga? Azt kell mondjam, ezen a téren nem bukik el a WRC 7, és "ez a nagyon nagy lényeg", ahogy egyik válogatott labdarúgónk mondta nemrégiben. A fizika, a verdák viselkedése valahol félúton jár a szimuláció és az árkád között, mint már említettem is, jóval közelebb az utóbbihoz. Ennek ellenére senki ne higgye, hogy a féket nem kell nyomnunk, nagyon is kell! Ha nem elég gyakran tapossuk azt a bizonyos pedált, könnyen a pálya mellett végezhetjük, 9 másodperces büntetéssel.

Nagyon jól sikerült viszont a vezetés és a sebesség élményének átadása, és ez az, ami nagyon-nagyon sokat nyom a latban a végső értékelésnél is. Szinte érezzük a veszélyt, ahogy szűk utacskákon a fák között repesztünk, vagy épp jeges hegyi pályákon manőverezünk.

Erre még rátesz egy lapáttal a kocsi realisztikus viselkedése is. Rögtön megérezzük, ha kavicsokra vagy sárra futunk, szinte látjuk a szétrepülő köveket a kerekeink alatt. Erről szól a rali, ezért tehát legalább egy egész plusz pontot mindenképp megérdemel a végén a darab.

Megbikázzam, tesó?

Megbikázzam, tesó?


A csúszkálásnál maradva, versenygépünket akár össze is törhetjük, de ez a rész ismét csak érdekes lett. Egészen pontosan nagyon megbocsátó és megengedő, ha értitek mire gondolok. Össze-vissza zúthatjuk a kocsit, de azon kívül, hogy az ilyen elakadásokkal időt vesztünk és valamilyen törés.jpg jelenik meg a kasznin, más bajunk nem lehet belőle. Ezen mindenképpem kéne még optimalizálni valamit, hisz bár a túlzottan üvegből lévő járgány se jó, de hogy ez sem az igazi, annyi szent.

A grafikai megjelenítés is rendelkezik a játék szinte minden téren megemlíthető tulajdonságával, mégpedig, hogy elég felemás. Az autók szépek, semmi gond nincs velük, a pályák viszont helyenként elég elnagyoltak. Még mindig találkozhatunk jó ismerőseinkkel, a kidolgozatlan bokrokkal, akik 2017-ben is szinte minden autós játékban ott statisztálnak valahol az út szélén.

Ismét jön azonban a DE: a fények, a tükröződések, az időjárási viszonyok megjelenítése, az, ahogy a nap hirtelen a szemünkbe vág, mind-mind nagyon rendben vannak.

Mert csapat csak egy van.

Mert csapat csak egy van.


A nézőket is muszáj megemlíteni, egyszerűen nem lehet elmenni mellettük szó nélkül. Nos, ezek valószínűleg ugyanazok az emberek, akik már a WRC 5-ben is a pálya szélénél tébláboltak, mert hogy egy fikarcnyival se mozognak vagy néznek ki jobban, az egészen biztos. Ne felejtsük el, már akkor is vércikinek számítottak szerencsétlenek, és az már csak hab a tortán, hogy gyakran nagyon veszélyes helyeken verődnek csoportokba.

Én nem nézek raliközvetítéseket, de el nem tudom képzelni, hogy ilyen helyekre a valóságban is embereket engednének, mikor kavicsos úton száguld feléjük egy versenyautó. Ez nem csak az élmény miatt gázos kicsit, hanem mert ha veszélyesen megközelítjük őket, akkor már dob is minket vissza a program a pálya közepére, és jön az időbüntetés.

Multizhatunk is, igaz, inkább csak a helyi lehetőségek muzsikálnak szépen. Van osztott képernyőnk, vagy Hot Seat módunk, előbbi egyértelmű, utóbbiban pedig az a móka, hogy maximum nyolcan adogatjuk egymásnak a kontrollert, és megpróbálunk egyazon verdával, egyazon pályán minél jobb eredményt elérni.

Na, már az autósportban is divat a szlovák rendszám.

Na, már az autósportban is divat a szlovák rendszám.


Ez egy ideig tényleg egészen szórakoztató tud lenni, ha sikerül rá páran összejönnünk, az online multinak azonban több rákfenéje is van. A legsajnálatosabbak, hogy nem áll módunkban kifejezetten hozzánk hasonló kvalitású ellenfelet választani, továbbá, hogy hiányoznak az online táblázatok.

Végezetül meg kell említenem a hangokat is, amelyek szerencsére szintén a jól sikerült dolgok táborát erősítik. Az autók gyönyörű hangokat adnak ki magukból, szinte ott érezzük magunkat mellettük. Még ennél is királyabb, amikor belső nézetből versenyzünk, és halljuk, ahogy kopog az eső a tetőn, vagy ahogy az apró kőtörmelékek csúsznak a kerekeink alatt. Igazi élmény a rali szerelmeseinek, ha beruháztok a játékra, mindenképp próbáljátok ki ebből a nézetből.

Olyan érzésem van a WRC 7 kapcsán, mintha a fejlesztők fogtak volna mindent, ami szerintük valóban lényeges egy rali-stuffban, és azt kidolgozták volna szépen, a maradékot meg csak úgy összedobták volna, "majd legközelebb az is jó lesz" felkiáltással. Nos, remélem, hogy ez így lesz, mert addig is van itt nekünk egy teljesen jó kis játékunk, néhány kisebb-nagyobb hibával.

Kilinccsel előre, ahogy a nagyok. Legalábbis majdnem.

Kilinccsel előre, ahogy a nagyok. Legalábbis majdnem.


A fejlődés, az előrelépés tehát továbbra is megkérdőjelezhetetlen. Ha így haladnak tovább a Kylotonn háza táján, akkor a WRC 8 már nagyon komolyan megszorongathatja a DiRT-sorozatot, hiszen a hivatalos jogokkal felvértezett körítés óriási fegyvertény.

Egyelőre még a Codemasters játéka a műfaj királya, de már jó, ha nézik a visszapillantótükröt, és csipkedik magukat ők is-ebből a versenyből pedig mi, játékosok csak jól jöhetünk ki.

WRC 7 / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2017. szeptember 15.
  • Ár: 15.299 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Hivatalos licencek
  • Jól elkapott versenyhangulat
  • Élethű hangok
  • Vérszegény karrier
  • Helyenként elnagyolt grafika
  • Gyengécske online-mód
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.5
5 hozzászólás

Ronalddo

7 éve, 3 napja

Rengeteget fejlődött az évek alatt. Mostanra igazán játszható game lett. Grafikán kell még csiszolni.

válasz erre

Patrik94

7 éve, 6 napja

Nagyon jó úton halad ez a széria! Az előzőkkel nem annyira tudtam megbarátkozni de ez láthatóan sokat fejlődött. Használtan átveszem bárkitől PC-re! mosolygó smiley

válasz erre

Direktor

7 éve, 10 napja

Egész jó lett, autós játékok ****abb pontokat szoktak kapni általában. mosolygó smiley

válasz erre

Mordorer

7 éve, 10 napja

PC-n teszek vele egy próbát.

válasz erre

Tommy

7 éve, 10 napja

Nem lett rossz, tetszik. A karrier mód hiányai miatt viszont megvárom majd valami akcióban.

válasz erre
WRC 7
15.299 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja