WRC 6 teszt

2016. október 14.
74.4471
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Esküszöm nektek, az év utolsó negyedévében még sokkal jobb gamernek lenni, mint általában. Ilyenkor halmoznak el bennünket szebbnél szebb portékájukkal a fejlesztők, ami nekik ugyan nem a legjobb, hiszen mérsékelten diszkrét verseny alakul ki közöttük, mi viszont úgy érezzük magunkat, mint valami kisebbfajta királyság uralkodója, akinek kegyeit keresik alattvalói.
Advertisement


Kivételesen leszűkíteném a kört, hiszen ahogy látjátok, egy újabb rallys stuff futott be hozzánk, így most csak ezeknek a halmazáról beszélnék. Már a cikk elején őszinte leszek hozzátok: a WRC 6 egy kifejezetten jó próbálkozás, mindene megvan ahhoz, hogy elfoglalja az előkelő második helyezést a stíluson belül. Ezt csak és kizárólag a Dirt Rally létezésének köszönheti, mert az a legtöbb dologban köröket ver rá - a környezet kidolgozottságában, a mozgások folytonosságában, az autók érezhető súlyában, valamint magában a vezetési élményben.

Ugyanakkor jelen tesztünk alanya egyből a Dirt alá pozícionálja magát, ami egy nagyon szép eredmény, hiszen előbbi a műfaj talán legjobban sikerült darabja, míg a hatodik hivatalos World Rally Championship pedig egy generációs klasszikus.

Mosás után

Mosás után


Elég impresszív az, amilyen autentikusan adja vissza nekünk ennek a bajnokságnak savát - borsát, miközben rettentően szórakoztató marad. Monte Carlo csúszós aszfaltjától kezdve a finnországi utcai pályákon át (amiket valószínűleg egy nagyon türelmes szadista tervezett) minden azt a célt szolgálja, hogy ritmusba kerüljünk, ne féljünk semmitől, főleg a sebességtől, és olyan élményekkel gazdagít minket, amit valószínűleg a mezei sofőrök sosem élnek át.

Persze játszhatunk sokkal óvatosabban is, ám ekkor mutatkoznak meg igazán a bajok, ugyanis valamiért lassabb tempónál bizonytalanná válik autónk mozgása, mindig azon fogunk agyalni, most mit fogunk elrontani. Abban a pillanatban, ahogy ezt elengedjük, rizikósabban vezetünk, padlóig nyomjuk a gázt, hirtelen azon kapjuk magunkat, hogy mind a negyven fogunkat kivillantjuk vigyorgásunk közepette. A hosszú, rövid kanyaros szakaszokban ahogy elrobogunk hidak alatt, farönkök mellett és felett, pedig egyenesen valami istenségnek gondoljuk magunkat.

Hatalmas pozitívum: a WRC 6 magát a játékot erőlteti, nem pedig azt, hogy valami kusza menü rengetegben bóklásszunk, így nagyon minimális dolgot kell elvégeznünk két verseny között. Természetesen javíthatjuk autónkat a rendelkezésünkre álló időből, valamint az elég világosan megfogalmazott célokat nézhetjük meg újra. Ahogy azt kell (és elvárjuk), sérülgetünk autókázás közben, amit a rendszer három eltérő színnel jelez. Értelemszerűen minél durvább az okozott kár, annál több ideig tart majd kijavítani. Oké, elismerem, nem ez a leginnovatívabb rendszer a találatok jelzésére, de kiválóan működik.

Ami viszont ennél sokkal érdekesebb, hogy a program már az első pillanattól kezdve megpróbálja személyre szabni a nehézséget. Új játék indításakor különféle kérdéseket kapunk, majd rögtön egy futamon találjuk magunkat. Amint ezeket abszolváljuk, megállapít egy bizonyos szintet, amit szerintem fogadjunk is el. Persze ezen bármikor variálhatunk, de javallott kipróbálni először. Akad ugyan egy kis balansz probléma az eltérő szakaszok között (mondjuk simán lehet, hogy egyszerűen csak pancser vagyok a havas tájon), de alapjába véve remekül lőtte be az egészet.

Kicsikocsi bummbumm jó kis gép

Kicsikocsi bummbumm jó kis gép


Érdemes amúgy mindenkinek a full simulation beállításokon játszania, mert amikor visszább vettem, feltűnt, mennyivel rosszabb a vezetési élmény. Ilyenkor furcsa segédfékezéseket generál a cucc, így kissé bizonytalan lesz a kormányzásunk. Szóval inkább maradjunk a profi szimulációnál. A karrier módon kívül kapunk amúgy egy két részre osztott netes szegmenst. Az egyik ilyen a challange, ami a valós életből veszi az adatokat.

Előre szólok, ne lepődjünk meg néhány eredményen és nem, ilyenkor ne higgyük azt, hogy a mi autónkkal van a hiba. A másik maga az online verseny, amiről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, iszonyúan jól sikerült. Ilyenkor ugyanis az összes résztvevő egyszerre kezd, nyilván szellemautó formában. Hatalmas élmény, amikor látjuk, legfőbb ellenlábasunk rosszul vett be egy hajtűkanyart, mi pedig tökéletes ívben farolva érkezünk meg, hogy homokkal szórjuk tele a szélvédőjét távolodásunk közben.

Van egy fura, abszolút nem ide illő dolog, amit nem is értettem először. Ha a Go felvillanás előtt benyomva tartjuk a kéziféket, majd így startolunk, boost-tal kezdünk. Ez tipikusan árkád elem, aminek nincs semmi keresnivalója itt, de mégis muszáj lesz elsajátítanunk, ha nem akarunk az egész futamon kullogni a többiek után. Ettől függetlenül, a játék bizony hardcore rally szimuláció, pontosan ezért a legtöbben normál kormánnyal tolják majd. Ezzel együtt a joystickos kezelhetőség kifejezetten jó, látható hátrányom sosem volt emiatt.

A grafika egyébként határozottan pofás lett, ahol az autók kidolgozottsága viszi a prímet. Megszokott dolog, de még mindig eszméletlenül jól néz ki, ahogy koszolódik a kasztni, valamint a törésmodell is kellően autentikus. Környezetünk már sajnos nem sikeredett ennyire szépre, de még innen is kiemelkednek a fák, bokrok meg az élővilág. Ennyire háromszög alakú dolgokat nagyon rég láttam, eléggé csúnyán eltervezték itt magukat a fejlesztők. Pedig a lombkoronán átsütő fények, a félig havas, félig saras látképek szintén rendben vannak.

Életem első menő kanyarja. Hüpp hüpp.

Életem első menő kanyarja. Hüpp hüpp.


Technikai oldalról viszont nem ennyire rózsás a stuff, ami főleg a képfrissítésben mutatkozik meg. Riválisa, a Dirt simán, nyekkenés nélkül hozza Ps4-en a FullHD/60 FPS kombót, míg itt az előbbi ugyan megvan, de utóbbi néha a 25-t is csak alulról karcolja, ami a tempót figyelembe véve néha kész öngyilkosság. Összességében még így is bőven kiemelkedik mezőnyéből, csak ugye ott az a fránya másik játék.

Nem kicsit tudja megdobni a játékélményt egy jól összerakott és megkevert audio szegmens, amit a WRC 6 esetében nagyon jól sikerült, már - már az emlegetett mesterművet idézi. Nyilván alap, hogy teljesen más hangja van a különféle felületeknek. Egy idő után csukott szemmel is meg tudjuk mondani, éppen hol kocsikázunk. Töréseknél, ütközéseknél is jól szól minden, össze fogjuk húzni magunkat a nagyobb karamboloknál, falnak csapódásoknál azt garantálom.

Kicsit visszakanyarodnék még a tartalomra. Elsőre nem tűnik soknak, de ez ne tévesszen meg senkit, mert garantált a több tíz órás szórakozás. Az online részről már beszéltem, de mi a helyzet az esszenciával, az egyszemélyes karrier móddal? Némi bemelegítés után le kell szerződnünk egy csapattal, ahol figyelembe kell venni a brigád mentalitását, mert mindenkinek más a fontos.

Van, aki azt szeretné, hogy mindenáron vigyázzunk az autónkra, a lehető legkisebb sérülést okozva neki. Lesz olyan is, aki rugalmas, jól reagálnak a legváratlanabb helyzetekre is. Amint eldöntöttük, kikkel szeretnénk leszerződni, máris a Junior WRC berkein belül találjuk magunkat.

Csak a turbo!

Csak a turbo!


Helyezésünktől függően lépünk majd fel a WRC 2-be, majd pedig a király kategóriába. Addig azonban iszonyú sok mérföldet kell ujjunkba belerakni, pont ezért nem eszik ilyen forrón a dolgot. Egyre nehezedő pályákon kell bizonyítanunk, amik aztán ugye sok - sok kis szakaszból állnak majd. Igaz, ez sincsen túlbonyolítva, de nem is kell, működik a formula. Volt olyan, amikor annyira ráéreztem a sebességre, a kanyarokra meg úgy en bloc az egész programra, hogy két és fél óráig nem láttam, nem hallottam mást, csak a motorok dübörgését, a kerekek surrogását.

Az értékelésnél relatíve egyszerű helyzetben vagyok, mivel kifejezetten jól sikerült a műfaj hivatalos terméke. Teljesen rendben van a fizika, a stuff felépítése. Semmi felesleges villogás, vagy agyonbonyolított menü rengeteg: nekünk az a dolgunk, hogy minél többet szórakozzunk a játékkal. Nagyon pofásak a járgányok, borzalmasan élvezetes mind az online, mind pedig az egyszemélyes rész. A hangok úgyszintén sokat dobnak mindenen.

Ritkán látható pillanat

Ritkán látható pillanat


Persze nem fenékig tejfel az élet, mert a környezet kidolgozására sokkal több figyelmet kellett volna fordítani, megoldani a sokszor nagyon alacsony képfrissítést, esetleg még néhány kreatív, a vezetési technikánkat próbára tevő egyéb lehetőségeket belerakni.

Amennyiben kedveled a stílust, nyugodtan ruházz be rá, csalódni egy pillanatig sem fogsz. Ha esetleg már meg lenne a Dirt, egy próbát ettől függetlenül tegyél vele. Noha nem ér fel annak a komplexitásához, de kiváló alternatíva válik belőle.

WRC 6 / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2016. október 07.
  • Ár: 6.790 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Nagyon erős online multi
  • Szuper karrier mód
  • Kifejezetten jó sebesség élmény és vezethetőség
  • A pályák néha túl nehezek
  • Mérsékelten szép környezet
  • Nem túl stabil FPS érték
  • Pechére létezik a Dirt Rally
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7.8
11 hozzászólás

A demo szerintam ogyan olyan mint a WRC 4 demoja.

válasz erre

Morzsi1

8 éve, 17 napja

Tényleg milyen pozitív hangvételű teszt. Mégis félek kicsit ettől a játéktól. Marad a Dirt Rally.
Ja, valóságban vezetni meg- hát vezessen a nyavaja, napi másfél órát autózok, örülök, ha hétvégén a közelébe se kell menjek. Jó nekem az XBOX!

válasz erre

totyak

8 éve, 22 napja

5t3v3nk3 írta:
Én meg inkább kocsiba ülök és elmegyek vezetni ha vezetni akarok. mosolygó smiley
Valóságban vezetni és játékban versenyezni, az nem ugyanaz. Mindekttő szórakoztató, csak nem egyformán. Illetve, ha elmész kocsikázni, az a benzinárak miatt manapság már nem annyira kifizetődő. Utolsó probléma pedig, hogy nincs kocsim röhögő smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

8 éve, 22 napja

[Tiltott felhasználó!]

totyak

8 éve, 22 napja

rDAVE írta:
Rally-ban megtanulni pályán maradni sokkal nagyobb élmény, mint versenyt nyerni Dirt 3-ban... (:
Neked lehet. Nekem az nem szórakozás, hogy leülök és esetleg órákat eltöltök azzal, hogy megtanuljam hogy tudok pályán maradni. Engem ez inkább frusztrál.

válasz erre

rDAVE

8 éve, 22 napja

totyak írta:
Wow, végre egy értelmes rallys játék. Úgy sejtem iPet végig a tesztben a Dirt Rally-t és nem a Dirt3-at méltatja, szerény véleményem szerint pedig a 3 sokkal jobb. Másikat csak kipróbáltam, de az úton sem bírtam maradni. Azt hiszem ezzel is tennem kell egy próbát, mert már elég rég nem nyomtam semmi versenyt.
Rally-ban megtanulni pályán maradni sokkal nagyobb élmény, mint versenyt nyerni Dirt 3-ban... (:

válasz erre

Mordorer

8 éve, 22 napja

Na VÉGRE egy jó rally játék! Remélem megnyerem ma GC-n. röhögő smiley Ha nem, kénytelen leszek megvenni. röhögő smiley

válasz erre

Eltohn

8 éve, 23 napja

nem gondoltam hogy ennyire sikerül odatenni magukat. Az előzők nem voltak nagy eresztések, úgy látszik tanultak a fejlesztők a visszajelzésekből!

válasz erre

totyak

8 éve, 23 napja

Wow, végre egy értelmes rallys játék. Úgy sejtem iPet végig a tesztben a Dirt Rally-t és nem a Dirt3-at méltatja, szerény véleményem szerint pedig a 3 sokkal jobb. Másikat csak kipróbáltam, de az úton sem bírtam maradni. Azt hiszem ezzel is tennem kell egy próbát, mert már elég rég nem nyomtam semmi versenyt.

válasz erre

muki

8 éve, 24 napja

Nagyon pozitív hangulatú teszt lett! mosolygó smiley

válasz erre

kpal

8 éve, 24 napja

nekem ez nagyon tetszik,elég szép lett.

válasz erre
WRC 6
6.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja