World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt

2008. november 22.
78.3351
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A World Of Warcraft körül ismét felpörgött az élet, hiszen megérkezett az új kiegészítő a Wrath Of The Lich King képében. Több, mint 11 millió előfizető nem tévedhet, szokták mondani, így elég komoly feladat egy ekkora játékról pontos összképet adni, de megpróbáljuk a lehetetlent. A fizetős MMORPG kategóriába sorolható játék minden apró pontjának és apróságának felfedezésére nem, hogy néhány nap, de több hónap is kevés lehet, de a kiegészítőben szerencsére egy kisebb területről és kevesebb újdonságról beszélhetünk, mint egy nagy folytatásban, de a lecke így is fel van adva...


A tesztben nagy segítségünkre volt fanatikus WoW-mágus olvasónk, Oze, aki keményen kezelésbe vette a Lich King világát, hogy minél jobban bemutathassuk Nektek! Ezúton is köszi Oze!

A Wrath Of The Lich King története nagyjából ugyanarra a sablonra épül, mint a Burning Crusade című nagy elődje. Egy távoli kontinensen él egy gonosz öregúr, aki világmegváltó terveket szövöget a háttérben, a játékosoknak pedig az a feladtuk, hogy elérjék őt, majd kiiktassák a virtuális világból. Ez a fő-gonosz természetesen maga Lich King lesz, akinek élőhalott hordáival kell első ízben megbirkóznunk. Az ő sztoriját nagyobb Warcraft fanatikusok már ismerhetik, de legalábbis biztosan találkoztak vele, méghozzá a harmadik Warcraft epizódban jutott neki szerep, amit a telepítés során fel is idéznek előttünk egy diasorozat segítségével.

World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 2. kép

Megkérdőjelezhetetlen tény, hogy az új kiegészítő megint hónapokra odaszegez minket a képernyőkhöz, rengeteg játékos csak a kiegészítő miatt jött vissza a szerverekre újra kalandozni, így nézzük is át rögtön, hogy milyen újdonságokkal szolgál nekünk a Wrath Of The Lich King. Három komolyabb újítást kaptunk elsősorban a pénzünkért! Az első ugye a teljesen új kontinens, Northrend, a második a fejlődési szinthatár emelése 70-ről 80-ra, a harmadik pedig az új kaszt, a Death Knight. Ez a triumvirátus adja elsősorban az expanzió csodáját, így a sok apróság mellett elsősorban nézzük át ezt a három dolgot.


World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 3. kép

A lelkes kalandozók, akik nekivágnak Northrendnek rögtön két helyszínen kezdhetik meg a küldetéseket, mintegy lefelezve ezzel az egy kezdőzónára eső, túl sok játékos jelentette szerverterhelést. Mindkettő (Borean Thundra és Howling Fjord) elképesztő látvánnyal rendelkezik, látszik hogy meghallgatták a pszichológuscsapat véleményét, miszerint nem tesz jót az eladási statisztikáknak az, ha a játékosok, vásárlás és telepítés után rögvest a legeslegrondább területen találják magukat (lásd Hellfire Peninsula). Az új kontinens körülbelül egyharmadát bejártam a "tesztidőszak" alatt és elég gyakran kellett az államat a padlóról felszednem. Azt kell mondjam, a fejlesztők rendesen megdolgoztak a pénzükért. Northrend alapterülete körülbelül kétszerese Outland teljes területének, de látványos elemből egyértelműen sokkal több van. Elég csak az Un'goro kráter fejlesztett változataként emlegetett Scholazar Basin-re, vagy a trollok lépcsős felépítésű városára Zul'Drak-ra gondolni. Rengeteg új lénytípust véltem felfedezni kalandozásaim során, mind az ellenséges szörnyek, mind az útközben található őslakosok között. A rozmáremberek mellett valószínűleg nem sokan képesek nevetés nélkül elmenni és néhányuk még azzal is tetézi jókedvre hangoló megjelenését, hogy egy teknősbékán lovagol. Érdemes egyébként jó barátságban lenni velük, hiszen ők üzemeltetik a kontinens két szélét összekötő viziteknős-hajókat.


World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 4. kép

A kezdőterületre belépve nincs időnk csodálkozni, hiszen bele is csöppenünk az ellenük inváziót indító zöld, vikingszerű lények rajtaütésébe és felvehetjük velük a harcot, nagy fogú barátaink oldalán. A továbbiakban is bízhatunk az ilyen és az ehhez hasonló eseményekben, hiszen a Blizzard nem adta lejjebb a színvonalat most sem. Ha már megcsömörlünk a lényirtástól vagy a gyűjtögetéstől, mindig időben érkezik egy vicces feladat, ami a sárkánybefogástól kezdve a bébimamut terelgetésig bármit felölelhet, így téve izgalmasabbá és változatosabbá a szintlépést.


World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 5. kép

Kalandozásaim közben feltűnt, hogy jóval több lett a nagyméretű, látványos szörnyekből, a különféle óriásokból, sárkányféleségekből, kígyókból és egyebekből. Rögtön szembeötlik az is, hogy nem az ezerszer bejáratott berendezési tárgyakkal találkozunk, hanem új típusú házakkal, tornyokkal, postaládákkal és a barlangok alaprajza sem feltétlenül az eddig megszokott két séma egyikét követi. Akiknek nem tetszett az előző kiegészítő enyhe sci-fi beütése, azok most örülhetnek mert igazi régimódi fantasy hangulatú területet kaptak űrhajók, lila és zöld színű zónák, fénylények és társaik nélkül. Összességében az első benyomásom az új zónákról az, hogy megérte a pénz amit a designereknek kifizettek, látszik rajtuk a beléjük fektetett munka és az idő is amit várnunk kellett mert elképesztően jól sikerült Northrend. Az eddig látott területek egyike sem okozott csalódást és amikor visszanéztem a mélybe Howling Fjord szirtjéről vagy megpillantottam Utgarde Keep-et, csak egy szó jutott az eszembe: csodálatos.

World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 6. kép

A tesztidő rövidsége miatt a szintfejlődésről sajnos nem derült ki sok minden, az a néhány küldetés amit megcsináltam a szokásos felépítésű volt, de korábban említettem, hogy rengeteg olyan újdonságot csempésztek bele, ami megtöri a monotonitást és persze később ezek fognak eszünkbe jutni, nem az amikor órákig vadásztunk egy-egy leadandó cuccra. A játék lehetőséget ad arra, hogy a régi, 70-es napi vagy az esetlegesen elmaradt normál küldetéseinket megcsináljuk most XP-ért, de én nem tudok elképzelni olyan mazochistát aki a vadonatúj helyszínek helyett az unalomig ismert régi területeken szeretne fejlődni, ráadásul a 71-es szinthez szükséges másfél millió XP-t jóval egyszerűbb Nortrenden összeszedni.

Az eddigi tapasztalatok szerint az Outland-i küldetésekhez képest itt a feladatok jobban szét vannak szórva, ráadásul a területek is nagyobbak, szóval több mászkálásra számíthatunk, de ez a rengeteg látnivaló miatt egyáltalán nem zavaró. Legalábbis, míg szemünknek újként hat a táj, addig biztosan nem. A tárgyakban nincs olyan hatalmas ugrás, mint annak idején 60-as szintről 61-re, mivel a Burning Crusade korszak végén két kézzel szórták a jobbnál-jobb cuccokat, így most csak azt kell felzárkóztatni aki friss 70-esként kezdi meg áldásos tevékenységét. A korábban megszerzett epikjeinket tehát még jó pár szintig megtarthatjuk.


World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 7. kép

Miután beléphettem az egyik első dolgom az volt, hogy megnézzem hogyan is fest az új karakter, a Death Knight. Ifjonc fekete lovagunkat 55-ös szintűként kapjuk meg és nincs semmi különösebb feltétele csak legyen a szerveren egy legalább 55-ös szintű karakterünk. Lehetünk bármilyen faj tagjai (igen, amitől sokan rettegtek: gnóm is!), hiszen ugyanúgy kell elkészíteni, mint a hagyományos karaktereket. A Halál Lovag kezdőterülete egy kis lebegő palota lesz Western Plaguelands kies tengerpartján, amelynek a lakberendezője ugyanaz volt, aki annak idején Naxxramas-t is dizájnolta. Látszik, hogy a szívét-lelkét beleadta - néhol szó szerint. Külön öröm, hogy a régi cimboráink véletlenül pont itt nyaralnak és ennek köszönhetően találkozhatunk Razuvious-al, Mograine-el és Baron Rivendare-el is, ők fogják bemutatni nekünk a halállovag lét minden apró szépségét.


World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 8. kép

Felettesünk, a Lich King személyesen, neki kell küldetéseket végrehajtanunk első ízben, hogy megismerkedjünk minden képességünkkel, illetve megtanítja nekünk a rúnakovácsolás minden csínját-bínját is. Ezt követően egy heveny anorexiában szenvedő griffmadár hátán leereszkedhetünk a földre, hogy néhány hangulatos küldetés során bebizonyítsuk rátermettségünket a halállovagságra. Magáról a kasztról azt kell tudni, hogy úgy néz ki mint egy koromfekete paladin (legalábbis eleinte) de a varázslatai inkább a warlock gonoszabbnál gonoszabb dolgaira emlékeztetnek, természetesen démoni háziállat nélkül. Közelharcban sem kell félteni, egyik különleges képessége a Rúnakardja, amivel szép pusztításokat tud véghez vinni, ha úgy hozza a sors. Mivel jómagam nem fejlődtem sokáig és az interneten sem találtam még leírva a képességeiket, ezért csak azt tudom elmondani, hogy nem fukarkodtak a hangulatos speciális effektusokkal amikor a varázslatait kitalálták. Volt szerencsém látni őket élőhalott kísérővel, egy csapatnyi féreggel, földből kinyúló csontvázkezekkel...

Egyszóval bármit is csinál, látványosan teszi. A Blizzard a halállovagot hero class-ként emlegeti a kézikönyvben is, ami hagyományosan egy normál kaszt folytatása illetve továbbfejlesztése a legtöbb fantasy játékban. Itt erről a klasszikus értelmezésről szó sem lehet, hiszen ha ez valamiféle extra erős, mindenkit felszecskázó szuper-paladin lenne, akkor nagyon gyorsan elszaporodna és szinte mindenki ezzel játszana. Vagyis egyensúlyba kell hozni a többi kaszttal, tehát egyszerűen behoztak egy új játékos kasztot ami 55-ös szintről indul. Ha rosszindulatú akarnék lenni, akkor azt feltételezhetném, hogy megfogadták a már említett pszichológuscsapat tanácsát és felkészülvén arra az esetre ha valaki a 80-as szintű karakterét megunná és szeretne újat kipróbálni, de nincs kedve 1-es szintről felfejleszteni egyet, nehogy véletlenül abbahagyja a játékot. Indítson inkább egy hero class-t (ha jól tudom terveznek újabbakat is bevezetni) amivel pikkpakk eléri ismét a 80-at. Persze ez színtiszta paranoia, legyünk inkább jóindulatúak és gondoljuk azt, hogy egy kis feketével szerették volna színesíti a játékot. Mihelyst a lelkesedés alábbhagy és nem fog minden nagyobb kő alól egy halállovag előmászni, valószínűleg hasznos tagja lesz egy-egy partynak vagy raidnek, de most még az újdonság varázsa miatt túl sokan választották ezt a kasztot.


World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 9. kép

Nagy vonalakban ezek lettek volna a kiegészítő nagyobb újdonságai. Ezeken kívül persze még rengeteg szívet melengető aprósággal tett minket boldoggá a Blizzard, de azok többnyire akkor kerülnek elő ha már elértük a 80-as szintet. A minimális gépigény nem változott jelentősen, amelyik gépen eddig elfutott a játék, ezután is el fog , ellenben ha valaki Northrenden felveszi a grafikai beállításokat a maximumra már egy kicsivel erősebb vasra lesz szüksége. A jó taktikázásnak köszönhetően (dupla kezdőzóna, ráadásul rengetegen inkább a death knightjukat növesztik a régi területeken) nem volt komolyabb fennakadás a szerverek működésében, súlyosabb lag-ot sem igazán tapasztalhattunk. Arra még nem volt elég idő, hogy kipróbáljam a beígért PVP zónákat, illetve az ott található harci gépeket, de gondolom a fejlesztők is tisztában vannak vele, hogy legyen egy PVP esemény bármennyire is hangulatos, ha nincs meg a megfelelő jutalom a kutya sem fog vele foglalkozni pár napnál tovább.

World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King teszt - 10. kép

Amiben igazán komoly különbség mutatkozik az eddig megjelent két kiegészítő között, az a fejlődés. Szemmel láthatóan tanultak a Burning Crusade hibáiból és igyekeztek ezúttal kiküszöbölni őket, tovább erősítve a függőségünket, így biztosítva a havi befolyó összeget maguknak, amit mi ezúttal minden rossz szájíz nélkül kicsengetünk, hiszen maradéktalanul elégedettek lehetünk az Élőhalott Varázsló Király Haragjával...

World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: MMORPG
  • Megjelenés: 2008. november 13.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • új terület
  • Death Knight
  • apró újdonságok
  • néha monoton küldetések
  • még mindig van havidíj
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9.3
17 hozzászólás

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 14 napja

menő smiley könnyen letöltöttem ingyen

válasz erre

Vendég

13 éve, 8 hónapja és 9 napja

nekem van
menő smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 24 napja

mondja el valaki a jelszót kéremszomorú smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 1 hónapja és 7 napja

nem tudja valaki a wow wrath of the lich king-hez a regisztációhoz?

válasz erre

paradicsom07

16 éve, 5 hónapja és 13 napja

csösztök.a wow comon 10 napig ingyen használható wrath of the lich kinget lelehet tölteni ingyen.

válasz erre

hyperhaxor

16 éve, 5 hónapja és 27 napja

A legjobb! Mountr,ól bombázni!menő smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 6 hónapja és 1 napja

hogyan kell ingyen letolteni?
röhögő smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 6 hónapja és 6 napja

hahahahahahahahahahahahahahahahaha

válasz erre

Vendég

16 éve, 6 hónapja és 27 napja

valaki tudja hollehet ingyen letőlteni?

válasz erre

Vendég

16 éve, 7 hónapja

nekem mikor föltetem nem volt mega realm

válasz erre

dani1998

16 éve, 7 hónapja és 6 napja

ki nek van meg a pokoli szomszédok 1 2 az küldje át ide a cimét és elöre is köszönöm!

válasz erre

Cyb

16 éve, 7 hónapja és 13 napja

Hát valaoszinüleg valamelyik oroszra röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja