World of Warcraft: Cataclysm teszt

2011. január 26.
75.2861
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Nagyjából másfél hónapja jelent meg hivatalosan a World of Warcraft legújabb kiegészítője, a Cataclysm. Az érdeklődők régóta tudhatják már legalább nagy vonalakban, hogy milyen változásokat fog hozni, az új belépők pedig itt és most elolvashatják. A történet egyszerűen annyi, hogy a Warcraft II óta visszatérését tervezgető Halálszárny végre megtette az első lépéseket, és ezzel szanaszéjjel dúlta a jól megszokott Azerothunkat, szökőárakat, vulkánkitöréseket és hasonló meglepetéseket okozva mindenfelé. Ezt egyébként a csodaszépre sikerült bevezető animáció remekül dokumentálja. Az, hogy miért is kellett szögeket veretnie saját magába és, hogy az a vasbikini és fogszabályzó amit feltettek rá mire lesz jó, csak akkor derül ki, amikor a "legkockább" játékosok először szembenéznek vele. Egyszóval ebben a kiegészítőben nem (csak) új területeket kapunk, hanem az eddigi játéktér bizonyos zónái is teljesen átalakulnak.

/>
World of Warcraft: Cataclysm teszt - 2. kép

Rengeteg terület teljesen megváltozott, érdemes "felnőtt" karakterrel is ellátogatni oda, megnézni az új részeket. Stranglethorn Vale-t kettévágták és egy szép kis vizes katlan lett a közepén, Darkshore-t elpusztította a szökőár, a régi elf épületeknek csak a romjai vannak meg, Western Plaguelandsen Andorhalt újjáépítik - a Szövetség egyébként rengeteg helyen felhúzott valamiféle komolyabb erődítményt, gondolom a Horda is csak inkább Kalimdoron - és Ashenvaleben tovább eszkalálódott a két fél közti konfliktus. Sorolhatnám napestig, lényeg, hogy szinte minden zóna megváltozott, és az új területeken szebb, újabb típusú textúrák vannak. Összességében remekül "ráncfelvarrták" a jó öreg Azerothot. Lényegesen jobb lett a közlekedés is, szinte minden zónába tettek be még griffpontokat (a hordások denevérpontnak hívják ezeket vajon?), ahol eddig át kellett gyalogolni (jó esetben lovagolni) az egyik végéből a másikba küldetés végrehajtás közben, ott most repkedhetünk.

World of Warcraft: Cataclysm teszt - 3. kép

A látványosan gyors haladás miatt megéri felhúzni egy kicsi karaktert, és szétnézni a felújított világban. Jómagam még csak a worgen (erről majd később) küldetéseket próbálgattam, de az a véleményem, hogy az új küldetésrendszer segítségével (régebben questhelper addon, egyébként ez nem most került bele, csak azóta még senki nem kérdezte a véleményemet róla) már teljesen mindegy, hogy milyenek a küldetések, el sem kell olvasni a szövegeket, csak oda menni ahová a nyíl mutat, és ott azt tenni, ami ki van írva jobb oldalon. Még a küldetésekhez kapott eszközök keresgélése is elmarad, mert annak az ikonja is kint van, szóval egyik sem igazán kihívás, és többszörösére gyorsul az egész folyamat, amire a szinthatár emelése miatt persze szükség is van. Az öreg játékosok kicsit tán keserű szájízzel veszik majd tudomásul, hogy most már egy betépett kölyökmackó is vígan "elquestelget", de ezért talán kárpótol a sok remek újdonság és a gyors fejlődés. Egy személyes javaslatom: ne hagyjátok ki semmiképp Badlands új Szövetséges küldetéseit, különös tekintettel a középen keletkezett kiégett szakadékban ácsorgó három hülyére... a hangos röhögés garantált. Ha valaki karakterfejlesztésre adja a fejét, jó ha tudja, hogy Outland nem változott semmit, de itt is variáltak valamit a kapott tapasztalati pontokkal illetve a ponthatárokkal, mert ezúttal összesen két délutánt töltöttem itt (61-ről 68-ra), és mehettem is Northrendre, vagyis elég gyorsan túl lehet jutni rajta.

World of Warcraft: Cataclysm teszt - 4. kép

Az új szintkorlát 85 lett és az egyszeri játékos azt gondolná, hogy egy jól felszerelt 80-as szintű karakter simán veszi még a 85-ös akadályokat, de ez a feltételezés most nem igazán állja meg a helyét. Az eddigi kiegészítők közül talán most a legnagyobb az osztogatott tárgyak szintugrása. Odamentem az első új területre, kezemben egy 5 fős instance-ból származó, kellemesen kék baltával, és kaptam az elvégzett küldetésért egy közel kétszer akkora szintű zöld fegyvert. Azt hittem, amikor megláttam a sebzését, hogy elírták, és ez kétkezes. Most nem követtem, hogy hol és ki volt a legelső, de nem sokkal a megjelenés után lehetett 85-ös szintű karakterrel összefutni, és röviddel később megjelentek a nagyra nőtt worgenek is. Egy kis ideig csodálkoztam, hogy szinte a megjelenés napján láttam 85-ös farkasembert, de ennek a titka mint kiderült nem a szorgalmas fejlesztés, hanem a Blizzard által lehetővé tett fizetős fajváltás, ami egyből hozzáférhető volt, és sokan így kreáltak karaktert maguknak az egyik új fajból. Azért megnyugtató, hogy a fanatikusok ott vannak és teszik a dolgukat.

World of Warcraft: Cataclysm teszt - 5. kép

Két új játékos fajt hozott a Cataclysm, egyik sem volt meglepetés, a Horda oldalára megérkezett a goblin, a Szövetség támogatására pedig a worgen, tovább csökkentve ezzel a két oldal közti, eleinte markáns különbséget. Az előbbi kicsi, zöld, nagyfülű kereskedő és bütykölő népség. Eddig csak egy néhány perces pillantást vetettem a kezdőterületükre, de ahogy számítani lehetett rá minden pöfög, kattog, zakatol, füstöl és vicces, mindenképp megérdemelnek egy pár órányi játékot, a poénáradat garantált. Faji képességük, hogy "rocketjumpolhatnak" időnként, ezt manapság nem rakétavetővel teszik, hanem csak úgy, előre ugranak pár yardot egy füstfelhő kíséretében. A másik faj, a worgenek az eddig elszigetelt Gilneas lakói, akik szinte mind farkasemberré fertőződtek, de a játékos egy gyógyszer hatására visszakapta az irányítást az őrjöngő vadállat fölött, és most így átváltozva tevékenykedhet. Nagyon hangulatos, gótikus farkasemberes-horror életérzés uralkodik a kies Gilneasban, érdemes tenni velük is egy próbát. A faji képességük egy 10 másodperces, 40%-os gyorsítás. Én annak örültem, hogy személyükben végre kapott a Szövetség még egy fajt, aki lehet druida, nem kell mindenképp elfnek lenni, úgyhogy kezdtem is egy ilyet.

#tv#

Tovább színesítik a játékot az új megengedett faj-kaszt kombinációk is, most már lehet paladin a tauren, lehet varázsló az ork, druida a troll, hunter az élőhalott és pap a gnóm. Ez utóbbi kettő nem szúrt szemet amikor keresgéltem, de így immár megoldódott a játék egyik borzasztó nagy hibája, hogy nem lehetett csak gnóm csapatot kreálni, mert nem volt gyógyítójuk, de most, hogy megtértek, ennek már semmi akadálya, indulhat az óvodáscsoport. Ezer éve ígérgetik, és most végre valóra váltották, hogy a repülő hátasokat használhatjuk a régi területeken is. Immár kedvünkre repkedhetünk mindenfelé, megnézhetjük mit csinálnak a törpék a sárkánnyal a hegyen, az Ironforge - Stormwind légi folyosó alatt, aki még nemvolt fent (van ilyen?) megnézheti a kilátást Ironforge tetejéről, stb., és az örökbérlet csak 400 arany körüli összegbe fáj. 80-as szinten megvehetjük a turbófeltöltőt eddig is gyors hátasunkra, a végsebességét 280%-ról 310%-ra növelve. Érzékelhetően sok különbség nincs, mindenképp nagy segítség a küldetésekben, és így most már nem feltétlenül éri meg a griffpontokat használni otthon, Azerothon sem. Arról még nincsenek információim, hogy ez mennyire lendítette fel a "gankelés" és "hullakempelés" iparágat a PvP szervereken, de néhány játékost biztosan kerülgetett már a sírógörcs emiatt.

World of Warcraft: Cataclysm teszt - 6. kép

Volt szerencsém kipróbálni a kezdőszintű 5 fős dungeon-okat és egyelőre maximálisan meg vagyok elégedve velük. Köszönhetően az újfajta küldetésrendszernek, ahol út közben kaptam az újabbakat a régi elvégzése után, gyakorlatilag egy instance alatt teljesen szépen felöltöztettek az új, Cataclysm-kollekcióba, így már a küldetések is gyorsabban pörögtek. Az akváriumkinézetű dungeon pedig Vash'jr-ban elképesztően hangulatos, az ember a Tropikáriumban érzi magát, persze azzal a - nem elhanyagolható - különbséggel, hogy ott nem halsz bele ha véletlenül valami zöld trutymóban állsz. Tovább is adom nektek azt a bölcsességet, amit egy alkalmi csapattársam fogalmazott meg, mint túlélési taktikát erre az instance-ra: Baromi gyorsan állj ki mindenből ami más színű, mint a talaj! A heroic szintű dungeonok nagyon nehézre sikerültek, így újra divatba jöttek a rég elfeledett tömegkezelési taktikák, amelyek során az ellenfelek egy részét báránnyá, békává változtatják, leütik, lefagyasztják, vagy ezeknek tetszőleges kombinációjával csökkentik a létszámukat. Persze ez a mozgalom valószínűleg csak addig fog tartani amíg egyrészt el nem kezdik a játékkészítők szép csendben gyengíteni a szörnyeket, másrészt nem lesz mindenkinek olyan ruhája, hogy bírja a rászakadó áldást.

World of Warcraft: Cataclysm teszt - 7. kép

A következő új dungeonok kerültek be a játékba: Blackrock Caverns, Throne of the Tides, Stonecore, Vortex Pinnacle, Lost City of the Tol'vir, Halls of Origination, Grim Batol az 5 fős instance-ok, illetve Throne of the Four Winds, The Bastion of Twilight, Blackwing Descent a többrésztvevős raidek. Deadmines és Shadowfang Keep 85-ös heroic módot kapott végre. Mindkettő megérdemli mert nagyon hangulatos helyek és aki nem az achievementekre hajtott, az többnyire az utóbbit nem is látta (Hordánál az előbbit). Betettek egy új PvP zónát is, Tol-Barad-ot, amihez tartozik raidelhető boss is, mint annak idején Wintergrasphoz. Átalakítottak nagyon sok játékmechanikai dolgot. Az új rúnarendszerben lett egy új típusú, úgynevezett Prime (elsődleges) kategória, és most már nem kell minden alkalommal újat vennünk, hanem megtanulhatjuk őket, mint a varázslatokat, és bármikor "házilag" újrarúnázhatjuk magunkat. A talent-fája minden kasztnak átalakult, és lényeges újítás, hogy az első 30 pontot egy fán kell elköltenünk, csak utána térhetünk át másikra. Általánosan is rengeteg változás történt szinte minden kaszt működésében (warlock soul shardok, sámán totemek, harcos rage, hunter 1-es szintű pet, stb.), ebbe nem merülnék bele mélyebben, egyrészt mert nem játszok mindennel, másrészt mert nagyon hosszú lenne összefoglalni.

World of Warcraft: Cataclysm teszt - 8. kép

Változtattak továbbá a tárgyak tulajdonságain, lényegében nincs armor penetration, defense rating, mp5, helyettük egy új tulajdonság a mastery van. A varázstárgyakat újra lehet kovácsoltatni, ha nem vagyunk megelégedve a tulajdonságaival, ilyenkor bizonyos keretek között, de növelhetünk egy-egy értéket valamelyik másik rovására. Lett egy új másodlagos képzettség: Archeology - Nagyjából régészet. Elég értelmetlennek tűnik elsőre, de majd a Blizz biztos tesz róla, hogy boldog-boldogtalan a földet túrja. A klánok is fejlődhetnek bizonyos mennyiségű klános tapasztalati pont összegyűjtése után, és kaphatnak különböző képességeket (+5% tapasztalati pont, mindenkinek gyorsabb lovaglás, stb.), ezeket felsorolni is képtelenség. Úgy néz ki, a Blizzard még mindig tudja mitől döglik a légy. Ideje volt, hogy felfrissítsék az alapjátékot, így a felújított küldetésekkel sokkal többen esnek neki a kis worgen/goblin felhúzásának, mintha a már unásig ismert fejlődési folyamaton kellene végigrángatni szegénykéket. Van rendesen tartalom a kockáknak is, hogy mennyi időre foglalja le őket az majd kiderül (nem követem mostanában a klánok haladását, lehet, hogy már ki is végeztek mindenkit). Ha röviden össze kellene foglalnom a véleményemet a World of Warcraft: Cataclysm-ről, akkor találónak látom a "tisztességes iparosmunka" kifejezést. A rajongóknak tetszeni fog, az előző tartalom befejezése miatt elvándorolt játékosokat visszacsábítja, új előfizetőket nem feltétlenül fog szerezni ezzel, de gondolom ez nem is volt cél, mert különben nem farkasembereket tettek volna bele hanem emós tinivámpírokat...

A tesztben nagy segítségünkre volt fanatikus WoW-mágus olvasónk, Oze, aki keményen kezelésbe vette a Cataclysm világát, hogy minél jobban bemutathassuk Nektek! Ezúton is köszi, Oze!

World of Warcraft: Cataclysm / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: MMORPG
  • Megjelenés: 2010. december 07.
  • Ár: 9.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • számtalan friss tartalom
  • rengeteg vadonatúj játéktér
  • a kinézet nem sokat változott
  • már-már átláthatatlan mennyiségű újdonság
  • Hang
    9
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
8.8
9 hozzászólás

BDSAeron

13 éve, 4 hónapja és 12 napja

Valahogy örülök hogy nem lettem a rabja a wownak, különben végem lenne röhögő smiley

válasz erre

marco

14 éve, 3 hónapja és 14 napja

Vendég írta:
Hogy játszak a Wow Cataclysm-ön ? Nem találok szervetszomorú smiley
Eredeti játékod van igaz?

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 14 napja

Hogy játszak a Wow Cataclysm-ön ? Nem találok szervetszomorú smiley

válasz erre

bentix11

14 éve, 3 hónapja és 19 napja

Igen, ign, igen a polcon a helye mint, mindegyiknek röhögő smiley
Én már a harmadik karimat izzítom, hál istennek. Amm nagyon köszi a bétakulcsot.
A teszt pedig egyszerűen kiváló, részleteni meg úgysem lehet ekkora helyen.

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 20 napja

Na én is nekiálltam a Wownak. Pedig sokáig nem csábított el. Eddig.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 21 napja

Az eddigi legjobb Wow. Végre újításokkal!

válasz erre

Lac

14 éve, 3 hónapja és 22 napja

Vendég írta:
De sokára hoztátok ki ezt a cikket!meglepett smiley
Jó munkához idő kell!röhögő smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 22 napja

De sokára hoztátok ki ezt a cikket!meglepett smiley

válasz erre

skyman

14 éve, 3 hónapja és 22 napja

Háát én sose porbáltam ki a WOW-ot de szerintem soha nem is fogom. Ennek elenére tetszik a most olvasottak, látottak.

válasz erre
World of Warcraft: Cataclysm
9.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaMonyo profiljaKisember001 profilja