Magam részéről nincsenek magasztos emlékeim a Vanilla és az első kiegészítő a Burning Crusade időszakáról, ugyanis a Wrath of The Lich Kinggel indult el wowos karrierem, és a mai napig hallom vissza ismerőseimtől, hogy az egyik legjobb kiegészítő volt valaha. A WoD-dal pedig csak annyit játszottam, ami feltétlenül szükséges volt a végső kontent eléréséhez.
Ugyanakkor a Legion körüli hype-vonat szele engem is megcsapott és 2016. augusztus 29-én már kora délutántól minden karakterem Dalaranba költöztettem, majd hátradőlve vártam, hogy éjfélt üssön az óra és lehaljanak a szerverek...
Ami nem történt meg. Teljes sokkban vettem fel az első küldetést Khadgartól, hogy ez valami álom lehet, hogy ilyen simán megy minden. Talán az első, teljesen problémamentes launch a WoW megjelenése óta.
A Legion kiegészítő valahol ott veszi fel a történet fonalát, hogy Khadgarral az alternatív idősíkon megmentett Draenorról visszatérve szembesülünk a ténnyel, hogy Gul'dan átjutott a mi világunkba és továbbra is a démonoknak dolgozva igyekszik Azerothra szabadítani Kil'jaeden seregeit, melyet mi természetesen nem hagyhatunk.
A játékba bekerülő új terület - a Broken Isles - adja az események központját, illetve a rebootolt Dalaran, melyet még a megjelenés előtt (kivéve, akiknek a Legion az első kiegészítő) nekünk kellett Northrendről először Karazhan fölé, majd a Broken Isles közelébe teleportálnunk.
Kezdjük is talán az elején, a karakter készítéssel. Az új kiegészítőben már a pre-expansion patch-csel érkeztek a nagy átalakítások, így aki visszatérő játékos, meglepetten tapasztalhatja, hogy az egyes klasszok és specializációik komoly változáson mentek keresztül. Ez sokak számára elég nagy csalódás, nekem is azóta a régi mainem kispadra került, mert annyi módosításon esett át, hogy már nem volt vele ugyanaz a játék.
Vannak specializációk melyek mintha új spec-ként kerültek volna be, csak ugyanazon a néven. Például az új survival hunter közelharcossá vált, és íj helyett polearmot használ csak és kizárólag.
A Legion kiegészítővel érkezett egy új klassz is, a Demon Hunter, mely valószínűleg valaha élt minden wowos álma volt, onnantól kezdve, hogy először pillantotta meg Illidan Stormrage bőrredős szárnyait (a tetkókról inkább nem is szólok, jummi!). Akik előrendelték a kiegészítőt, már a megjelenés előtt július 19-től elérhető volt számukra.
Akik viszont most állnak neki a játéknak, ne aggódjanak, bármennyire is zsúfolt lesz a kezdő zóna - Mardum - könnyen és gyorsan fejlődhetnek. Az új mob-tagging systemnek köszönhetően, ha saját frakciónkból maximum öten megütünk egy mobot, ugyanúgy számolódik, ami eléggé gyorsít az olyan küldetések teljesítésében, ahol le kell ölni 10 medvét.
A Demon Hunter úgynevezett hero class, nem 1-es szinttől kell felküzdeni magunkat 110-es szintre, hanem 98-as szinttől indítható és két specializációja van: tank (Vengeance) és DPS (Havoc). Mindkettőnek megvan a maga bája, a racial skilljének köszönhetően játékosként megkapjuk az első olyan karaktert, amely képes double-jumpolni, illetve szárnyai segítségével vitorlázni a levegőben (glide), mely szerves részét képezi a harcmodorának, illetve fejlődés során is számos előnyt jelent, ha le akarjuk rövidíteni a távokat... indokolatlan halálozás nélkül.
Az új klasszon kívül kapunk egy 100-as boostot is, melyet egy meglévő vagy egy kezdő szintű karakter fejlesztésére is elhasználhatunk. A boostolás tapasztalt játékosoknak ajánlott (de legalábbis alapos utánaolvasást igényel a kezdők és visszatérők számára), lévén rengeteg változáson mentek át a klasszok és specializációik és könnyen beleeshetünk abba, hogy olyan karaktert választunk, amit utána ki is törölhetünk.
Tartalomból már az első felütésnél sincs hiány. Őszintén szólva a játék kezdésével annyiféle feladatot kapunk egyszerre, hogy nehéz megmaradni az egyik vonalán, mert mindegyik érdekes. Másrészt a Blizzard nem spórolt a tartalmakkal, így a 110-es maximális szint meglépése talán túl korán történik meg. Kezdjünk ott, hogy miután a Legion kieget aktiváltuk, Dalaran (a régi/ új fővárosunk) belebeg a Broken Isles fölé, és máris megindul az Order Hall küldetéslánc.
Valószínűleg minden wowos rémeket látott már benne, aki játszott a WoD-dal, hogy ez lesz az új Garrison. Mindenki fellélegezhet, az Order Hall tényleg bázisként szolgál, ahol nem vagyunk izolálva más játékosoktól. Minden Order Hallnak saját küldetés sorozata van, mely során ennek a bázisnak a lényege is jól megmutatkozik, mégpedig az, hogy mindkét frakció (Horde és Alliance) egy fedél alatt hogyan képes a démonok inváziójábal szembenézni.
Van némi hasonlóság a Garrisonnal, az Order Hall kampányunk részét képezi, hogy followerjeinket elküldjük mission-ökre, de amíg várakozunk rájuk (kb. 8-12 órát jelent), addig bőven van feladatunk, amivel elszórakoztathatjuk magunkat.
Az Order Hall, mellett ott van a másik nagy újítás, az Artifact Weapon rendszer bevezetése. Egy legendary és minden klassz minden specializációjának egyénire szabott szcenárió során megszerezhetünk egy-egy WoW történelmében elhíresült fegyvert, mely az egész kiegészítő során végigkísér. Akartad valaha a Doomhammert forgatni? Nesze itt van!
Az Artifact Weapon kiváltja a megfelelő item levelű fegyver utáni kajtatást és item level-je velünk együtt nő. Ezen kívül a fegyver saját talenttel rendelkezik, melyek a passzív képességeit erősítik, és az úgynevezett Artifact Powerrel unlockolható az Order Hallban. A Powert küldetések, kincsek, elitek, World Questek, dungeon bossok adhatják.
Ezen kívül a fegyver kinézete is változtatható a kampányok, PvE és PvP tevékenységek teljesítésével. Hogy melyik fegyvert válasszuk, nem kell keseregni, 102-es szinttől klasszunk mindegyik specializációjának Artifact Weaponjét szabadon megszerezhetjük.
A Legion-nel a fejlődés is zökkenőmentessé vált és a korábbi kiegészítőkkel ellentétben mi magunk mondjuk meg azt, mely zónában szeretnénk kezdeni. A négy terület: Val'sharah, Highmountain, Azsuna és Stormheim látványosak, ikonikusak. A legszebb az egészben, hogy bármelyik zónában is kezdünk, az ellenfelek mindig az adott szintünknek megfelelő nehézségűek lesznek és a loot is a nekünk szükséges item levellel rendelkezik.
Maradtak a jól ismert quest-típusok, szedj össze ennyi kristályt, ölj le annyi egyszarvút (igen, vannak egyszarvúak, a kislánykori énem gyilkolt volna értük). Azonban minden zónában a fő történetszálhoz kapcsolódó, izgalmas és dinamikus küldetések a dominánsak, melyek olyan cinematikokkal operálnak, hogy szem nem marad szárazon, ráadásul az NPC-k a Warcraft RTS-ekből ismert animált szövegbuborékban szólnak hozzánk angol szinkronnal.
A pörgős történet-alapú küldikhez csatlakoznak még a profession questek is, melyeket a fejlesztők igyekeztek izgalmassá vagy viccessé tenni. Sikerült is. Ezen kívül már most elérhető 10 dungeon, ahova szintén küldetéseink szólnak, és szeptember 20-án érkezik egy új nehézségi fokozat a dungeonokhoz, a Mythic+, valamint első raidként a Normal/Heroic Emerald Nightmare és a Legion Season 1 a PvP kedvelőinek.
A PvP-sek számára pozitív és negatív változásokat is tartalmaz a játék. Új PvP szettek nem lesznek, hiszen most már battlegroundokon és arénán mindenki majdnem egyelő esélyekkel fog indulni a stat normalizálásnak köszönhetően, viszont bevezetésre került az úgynevezett Honor Talents, mely egy külön PvP talent. Az egyes képességeket PvP- való részvétellel szerezhető Honor Pointsokkal unlockolhatjuk, hasonlóan, mint ahogyan XP-t szerzünk fejlődés közben, és amelyeket a talentfa egyes sorainak feloldására, különböző jutalmakra (arany, Artifact power) megszerzésére használhatunk fel.
A maximális, 110-es szint elérésével (mert az alvás a gyengéknek való), megnyílik Suramar, az ötödik zóna a Broken Isles-on, ahol az epic sztorin kívül a helyiekkel barátságos viszonyt ápolva (reputation) egy külön dungeon is elérhetővé válik.
Ezenkívül a térképen megjelennek az időhöz kötött World Questek, melyeket teljesítve magas item levelű felszerelést, Artifact Weapon Powert, Order Hall resource-ot, aranyat és egyéb kozmetikai kiegészítőket (minipet, toy) kaphatunk.
Végezetül az összkép... A World of Warcraft: Legion esetében bármennyire is féltünk, hogy látványvilága radioaktív zöld színben úszik majd, mégsem lett így. A fejlesztők ügyeltek arra, hogy a Broken Isles egyes területei megkülönböztethető, sajátos hangulattal rendelkező területek legyenek. További pozitívum, hogy javítottak a meglévő grafikán, például az élsimításokon és a látótávolság is megnövekedett. A skillek is új effekteket és animációkat kaptak.
A történet feszes vezetése mellett ott van a jól ismert, szinte már ikonikussá vált grafikája a játéknak, melyet ugyan sokan lenézhetnek, hogy már elavult motorral készült és ennél sokkal élethűbb ábrázolása van számos, "WoW-gyilkosnak" mondott MMORPG-nek. De a szépsége pont az egyedisége WoW világának, a Legion kiegészítő pedig beilleszkedik a megszokott képbe! A környezet karakteres, egyedi és részletes.
Tovább erősíti a játékélményt a zene, mely a Broken Isles minden zónájában egyedi és az adott terület stílusához igazodik. Nekem különösen a viking kultúrát idéző Stormheim soundtrackje tetszett. Érdemes még megemlíteni az egyes események között átvezető cinematicokat, melyeknek mind a rendezése, mind a szereplők szinkronja szinte azért kiált, hogy a Blizzard készítsen végre egy egész estés animációs filmet belőlük.
S ha már szinkronról van szó, a Legionben az előző kiegészítőkhöz képest sokkal több angol szinkronos küldetés van, mely még valóságosabbá teszi számunkra a küldetéseket adó NPC-kel való interakciót.
A Legion kiegészítő az elejétől kezdve húzza be a játékosokat dinamikus küldetéseivel. Érezhető benne a nosztalgia - hiszen régről ismert hősök és ellenségek térnek vissza -, mégsem éreztem azt egy pillanatig sem, hogy rám akarná kényszeríteni a játék, hogy felüljek a nosztalgiavonatra.
Talán csak a WoD utáni poszttraumás stressz szindróma teszi, de nagyon úgy néz ki, hogy a Blizzardnál ezúttal sikerült egy régóta várt legendás kiegészítőt útra bocsátani.
World of Warcraft: Legion / Tesztplatform: PC
kihagyhatatlan!- Stílus: MMORPG
- Megjelenés: 2016. augusztus 30.
- Ár: 9.899 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Dinamikus küldetések
- Rugalmas fejlődés
- Új klassz: Demon Hunter
- Grafika sokat javult
- Epic Order Hall és Artifact Weapon
- Order Hall kampányokat NPC-k végzik
- Megszűnt a PvP szett