World of Warcraft: Legion teszt

2016. szeptember 06.
70.8901
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Shaquiry profilja, adatai
Shaquiry
A nosztalgia érzés keltése sokszor visszaüt, ha kedvenc játékunkkal kísérleteznek a fejlesztők, mert megszépült emlékeinket nehéz túlszárnyalni. A World of Warcraft: Legion azonban ezt az akadályt is elegánsan megugrotta augusztus 30-i megjelenésével.


Magam részéről nincsenek magasztos emlékeim a Vanilla és az első kiegészítő a Burning Crusade időszakáról, ugyanis a Wrath of The Lich Kinggel indult el wowos karrierem, és a mai napig hallom vissza ismerőseimtől, hogy az egyik legjobb kiegészítő volt valaha. A WoD-dal pedig csak annyit játszottam, ami feltétlenül szükséges volt a végső kontent eléréséhez.

Ugyanakkor a Legion körüli hype-vonat szele engem is megcsapott és 2016. augusztus 29-én már kora délutántól minden karakterem Dalaranba költöztettem, majd hátradőlve vártam, hogy éjfélt üssön az óra és lehaljanak a szerverek...

Ami nem történt meg. Teljes sokkban vettem fel az első küldetést Khadgartól, hogy ez valami álom lehet, hogy ilyen simán megy minden. Talán az első, teljesen problémamentes launch a WoW megjelenése óta.

Launch-party, csak szolidan

Launch-party, csak szolidan


A Legion kiegészítő valahol ott veszi fel a történet fonalát, hogy Khadgarral az alternatív idősíkon megmentett Draenorról visszatérve szembesülünk a ténnyel, hogy Gul'dan átjutott a mi világunkba és továbbra is a démonoknak dolgozva igyekszik Azerothra szabadítani Kil'jaeden seregeit, melyet mi természetesen nem hagyhatunk.

A játékba bekerülő új terület - a Broken Isles - adja az események központját, illetve a rebootolt Dalaran, melyet még a megjelenés előtt (kivéve, akiknek a Legion az első kiegészítő) nekünk kellett Northrendről először Karazhan fölé, majd a Broken Isles közelébe teleportálnunk.

Kezdjük is talán az elején, a karakter készítéssel. Az új kiegészítőben már a pre-expansion patch-csel érkeztek a nagy átalakítások, így aki visszatérő játékos, meglepetten tapasztalhatja, hogy az egyes klasszok és specializációik komoly változáson mentek keresztül. Ez sokak számára elég nagy csalódás, nekem is azóta a régi mainem kispadra került, mert annyi módosításon esett át, hogy már nem volt vele ugyanaz a játék.

Vannak specializációk melyek mintha új spec-ként kerültek volna be, csak ugyanazon a néven. Például az új survival hunter közelharcossá vált, és íj helyett polearmot használ csak és kizárólag.

Yo mama is so fat...

Yo mama is so fat...


A Legion kiegészítővel érkezett egy új klassz is, a Demon Hunter, mely valószínűleg valaha élt minden wowos álma volt, onnantól kezdve, hogy először pillantotta meg Illidan Stormrage bőrredős szárnyait (a tetkókról inkább nem is szólok, jummi!). Akik előrendelték a kiegészítőt, már a megjelenés előtt július 19-től elérhető volt számukra.

Akik viszont most állnak neki a játéknak, ne aggódjanak, bármennyire is zsúfolt lesz a kezdő zóna - Mardum - könnyen és gyorsan fejlődhetnek. Az új mob-tagging systemnek köszönhetően, ha saját frakciónkból maximum öten megütünk egy mobot, ugyanúgy számolódik, ami eléggé gyorsít az olyan küldetések teljesítésében, ahol le kell ölni 10 medvét.

A Demon Hunter úgynevezett hero class, nem 1-es szinttől kell felküzdeni magunkat 110-es szintre, hanem 98-as szinttől indítható és két specializációja van: tank (Vengeance) és DPS (Havoc). Mindkettőnek megvan a maga bája, a racial skilljének köszönhetően játékosként megkapjuk az első olyan karaktert, amely képes double-jumpolni, illetve szárnyai segítségével vitorlázni a levegőben (glide), mely szerves részét képezi a harcmodorának, illetve fejlődés során is számos előnyt jelent, ha le akarjuk rövidíteni a távokat... indokolatlan halálozás nélkül.

Hmm, helyes pasi, elkérném a számát! :D

Hmm, helyes pasi, elkérném a számát! :D


Az új klasszon kívül kapunk egy 100-as boostot is, melyet egy meglévő vagy egy kezdő szintű karakter fejlesztésére is elhasználhatunk. A boostolás tapasztalt játékosoknak ajánlott (de legalábbis alapos utánaolvasást igényel a kezdők és visszatérők számára), lévén rengeteg változáson mentek át a klasszok és specializációik és könnyen beleeshetünk abba, hogy olyan karaktert választunk, amit utána ki is törölhetünk.

Tartalomból már az első felütésnél sincs hiány. Őszintén szólva a játék kezdésével annyiféle feladatot kapunk egyszerre, hogy nehéz megmaradni az egyik vonalán, mert mindegyik érdekes. Másrészt a Blizzard nem spórolt a tartalmakkal, így a 110-es maximális szint meglépése talán túl korán történik meg. Kezdjünk ott, hogy miután a Legion kieget aktiváltuk, Dalaran (a régi/ új fővárosunk) belebeg a Broken Isles fölé, és máris megindul az Order Hall küldetéslánc.

Valószínűleg minden wowos rémeket látott már benne, aki játszott a WoD-dal, hogy ez lesz az új Garrison. Mindenki fellélegezhet, az Order Hall tényleg bázisként szolgál, ahol nem vagyunk izolálva más játékosoktól. Minden Order Hallnak saját küldetés sorozata van, mely során ennek a bázisnak a lényege is jól megmutatkozik, mégpedig az, hogy mindkét frakció (Horde és Alliance) egy fedél alatt hogyan képes a démonok inváziójábal szembenézni.

Amikor a fegyvered több önálló akarattal rendelkezik, mint te

Amikor a fegyvered több önálló akarattal rendelkezik, mint te


Van némi hasonlóság a Garrisonnal, az Order Hall kampányunk részét képezi, hogy followerjeinket elküldjük mission-ökre, de amíg várakozunk rájuk (kb. 8-12 órát jelent), addig bőven van feladatunk, amivel elszórakoztathatjuk magunkat.

Az Order Hall, mellett ott van a másik nagy újítás, az Artifact Weapon rendszer bevezetése. Egy legendary és minden klassz minden specializációjának egyénire szabott szcenárió során megszerezhetünk egy-egy WoW történelmében elhíresült fegyvert, mely az egész kiegészítő során végigkísér. Akartad valaha a Doomhammert forgatni? Nesze itt van!

Az Artifact Weapon kiváltja a megfelelő item levelű fegyver utáni kajtatást és item level-je velünk együtt nő. Ezen kívül a fegyver saját talenttel rendelkezik, melyek a passzív képességeit erősítik, és az úgynevezett Artifact Powerrel unlockolható az Order Hallban. A Powert küldetések, kincsek, elitek, World Questek, dungeon bossok adhatják.

Lehet kinőttem már a baby sárkány úsztatóból?

Lehet kinőttem már a baby sárkány úsztatóból?


Ezen kívül a fegyver kinézete is változtatható a kampányok, PvE és PvP tevékenységek teljesítésével. Hogy melyik fegyvert válasszuk, nem kell keseregni, 102-es szinttől klasszunk mindegyik specializációjának Artifact Weaponjét szabadon megszerezhetjük.

A Legion-nel a fejlődés is zökkenőmentessé vált és a korábbi kiegészítőkkel ellentétben mi magunk mondjuk meg azt, mely zónában szeretnénk kezdeni. A négy terület: Val'sharah, Highmountain, Azsuna és Stormheim látványosak, ikonikusak. A legszebb az egészben, hogy bármelyik zónában is kezdünk, az ellenfelek mindig az adott szintünknek megfelelő nehézségűek lesznek és a loot is a nekünk szükséges item levellel rendelkezik.

Maradtak a jól ismert quest-típusok, szedj össze ennyi kristályt, ölj le annyi egyszarvút (igen, vannak egyszarvúak, a kislánykori énem gyilkolt volna értük). Azonban minden zónában a fő történetszálhoz kapcsolódó, izgalmas és dinamikus küldetések a dominánsak, melyek olyan cinematikokkal operálnak, hogy szem nem marad szárazon, ráadásul az NPC-k a Warcraft RTS-ekből ismert animált szövegbuborékban szólnak hozzánk angol szinkronnal.

Odyn angyalai

Odyn angyalai


A pörgős történet-alapú küldikhez csatlakoznak még a profession questek is, melyeket a fejlesztők igyekeztek izgalmassá vagy viccessé tenni. Sikerült is. Ezen kívül már most elérhető 10 dungeon, ahova szintén küldetéseink szólnak, és szeptember 20-án érkezik egy új nehézségi fokozat a dungeonokhoz, a Mythic+, valamint első raidként a Normal/Heroic Emerald Nightmare és a Legion Season 1 a PvP kedvelőinek.

A PvP-sek számára pozitív és negatív változásokat is tartalmaz a játék. Új PvP szettek nem lesznek, hiszen most már battlegroundokon és arénán mindenki majdnem egyelő esélyekkel fog indulni a stat normalizálásnak köszönhetően, viszont bevezetésre került az úgynevezett Honor Talents, mely egy külön PvP talent. Az egyes képességeket PvP- való részvétellel szerezhető Honor Pointsokkal unlockolhatjuk, hasonlóan, mint ahogyan XP-t szerzünk fejlődés közben, és amelyeket a talentfa egyes sorainak feloldására, különböző jutalmakra (arany, Artifact power) megszerzésére használhatunk fel.

A maximális, 110-es szint elérésével (mert az alvás a gyengéknek való), megnyílik Suramar, az ötödik zóna a Broken Isles-on, ahol az epic sztorin kívül a helyiekkel barátságos viszonyt ápolva (reputation) egy külön dungeon is elérhetővé válik.

Az én nagyanyám is pont így űzi el a kártevőket a veteményesből

Az én nagyanyám is pont így űzi el a kártevőket a veteményesből


Ezenkívül a térképen megjelennek az időhöz kötött World Questek, melyeket teljesítve magas item levelű felszerelést, Artifact Weapon Powert, Order Hall resource-ot, aranyat és egyéb kozmetikai kiegészítőket (minipet, toy) kaphatunk.

Végezetül az összkép... A World of Warcraft: Legion esetében bármennyire is féltünk, hogy látványvilága radioaktív zöld színben úszik majd, mégsem lett így. A fejlesztők ügyeltek arra, hogy a Broken Isles egyes területei megkülönböztethető, sajátos hangulattal rendelkező területek legyenek. További pozitívum, hogy javítottak a meglévő grafikán, például az élsimításokon és a látótávolság is megnövekedett. A skillek is új effekteket és animációkat kaptak.

A történet feszes vezetése mellett ott van a jól ismert, szinte már ikonikussá vált grafikája a játéknak, melyet ugyan sokan lenézhetnek, hogy már elavult motorral készült és ennél sokkal élethűbb ábrázolása van számos, "WoW-gyilkosnak" mondott MMORPG-nek. De a szépsége pont az egyedisége WoW világának, a Legion kiegészítő pedig beilleszkedik a megszokott képbe! A környezet karakteres, egyedi és részletes.

Tovább erősíti a játékélményt a zene, mely a Broken Isles minden zónájában egyedi és az adott terület stílusához igazodik. Nekem különösen a viking kultúrát idéző Stormheim soundtrackje tetszett. Érdemes még megemlíteni az egyes események között átvezető cinematicokat, melyeknek mind a rendezése, mind a szereplők szinkronja szinte azért kiált, hogy a Blizzard készítsen végre egy egész estés animációs filmet belőlük.

Szövetkezz (démonokkal), ne háborúzz

Szövetkezz (démonokkal), ne háborúzz


S ha már szinkronról van szó, a Legionben az előző kiegészítőkhöz képest sokkal több angol szinkronos küldetés van, mely még valóságosabbá teszi számunkra a küldetéseket adó NPC-kel való interakciót.

A Legion kiegészítő az elejétől kezdve húzza be a játékosokat dinamikus küldetéseivel. Érezhető benne a nosztalgia - hiszen régről ismert hősök és ellenségek térnek vissza -, mégsem éreztem azt egy pillanatig sem, hogy rám akarná kényszeríteni a játék, hogy felüljek a nosztalgiavonatra.

Talán csak a WoD utáni poszttraumás stressz szindróma teszi, de nagyon úgy néz ki, hogy a Blizzardnál ezúttal sikerült egy régóta várt legendás kiegészítőt útra bocsátani.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

World of Warcraft Legion (PC)9.899 Ft

World of Warcraft Legion Collectors Edition (PC)18.899 Ft

World of Warcraft: Legion teszt / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: MMORPG
  • Megjelenés: 2016. augusztus 30.
  • Ár: 9.899 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Dinamikus küldetések
  • Rugalmas fejlődés
  • Új klassz: Demon Hunter
  • Grafika sokat javult
  • Epic Order Hall és Artifact Weapon
  • Order Hall kampányokat NPC-k végzik
  • Megszűnt a PvP szett
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9
11 hozzászólás

illegalfreq

2 éve, 1 hónapja és 24 napja

Jó írás lett összességében, de egy kicsit magyartalan néhol. Döntsd el szerintem, hogy angolul akarod-e írni vagy inkább magyarul. Sok kifejezésnek van szép magyar megfelelője, ilyeneknek mint például a "kontent", "klassz", "double-jumpolni", "followerjeinket elküldjük mission-ökre", "cinematikokkal", "talentfa". Értem én hogy ez egy játék és a játékban így vannak, de nagyon csúnyává teszi az írást, ráadásul néhol kevered, mert egyik helyen k-val írod, hogy "cinematik", míg később c-vel "cinematic". Ugyanígy van képességek valahol meg "talentfa", illetve van "klassz" és "hero class". Amúgy a klassz magyarul egy jelző, azt jelenti nagyszerű. A karakterosztály már inkább jelenti a class-t. Szerintem nem kell új szavakat kreálni.

A double-jumpolásnál nem magyarázod meg mit jelent (tudom, hogy tudjuk!!), míg utána magyarul írod a vitorlázást és zárójelben magyarázod hogy az a glide. Ez így összevissza van Akkor legyen magyarul és zárójelben a magyarázat a játékból, vagy akkor mindkettő fordítva, de ne különbözően.

Nagyon nem hangzik jól a "kieget" szó, ilyet szerintem mások által olvasott felületen ne használj, írd ki végig, szakdolgozatban sem lehetett így rövidíteni szerintem

A "küldetéssorozata" szó egyben írandó.

Ezek lennének a nem támadó jellegű észrevételeim, szívesen olvasnám máskor is az írásaid!

válasz erre

Eltohn

2 éve, 2 hónapja és 18 napja

Mindenkitől azt hallom hogy ez lett a legjobb rész. Ezek szerint tényleg.

válasz erre

iPet

2 éve, 2 hónapja és 18 napja

Kicsit szaggat, kockák vannak a szereplők feje helyén, 7 pont. ()

válasz erre

Shaquiry

2 éve, 2 hónapja és 18 napja

Santonio írta:
Kiváló lett a teszt, és nagyon örülök hogy a grafika 8-at kapott, nem pedig többet. Mert ez így reális.
Köszönöm.
Igen, ha még feljebb pontozom, az már szentimentális

válasz erre

Shaquiry

2 éve, 2 hónapja és 18 napja

Marduk írta:
Hát ja, erős gamer szleng.
Nem nevetni!
Tudjátok milyen nehéz volt a pre-patch után tank DK-zni, mert elvették a frost-blood-unholy rúnáimat, a képességeim felét és most újra kellett tanulni, hogy hogyan rotáljak és melyiknek mi a cédéje?!

válasz erre

Shaquiry

2 éve, 2 hónapja és 18 napja

5t3v3nk3 írta:
Jöttem elmondani , hogy sose Wowoztam és nem is értem azokat akiket ez ennyire megtud mozgatni.
A cikk jó, bár a felét nem értem, de legalább nincs benne ilyesmi hogy:
"a Druid/pala mixed class skill treeje tök unlore, mert a foztresi nem is klassz sajátság a paladin fájában, meg amúgy is a cédézés már tök ciki a grandmaster talentek esetén"
...vagy mi...
Atya ég, ezen felvisítottam! Amúgy megnézném, ha lenne paladin druida... az mi a franccal harcolna? Farönkkel és közben fellőné a szárnyakat?

Köszönöm a visszajelzést, igen, lehet szótárat is kellene mellékelnem hozzá. ^^'

válasz erre

Santonio

2 éve, 2 hónapja és 19 napja

Kiváló lett a teszt, és nagyon örülök hogy a grafika 8-at kapott, nem pedig többet. Mert ez így reális.

válasz erre

Marduk

2 éve, 2 hónapja és 19 napja

5t3v3nk3 írta:
Jöttem elmondani , hogy sose Wowoztam és nem is értem azokat akiket ez ennyire megtud mozgatni.
A cikk jó, bár a felét nem értem, de legalább nincs benne ilyesmi hogy:
"a Druid/pala mixed class skill treeje tök unlore, mert a foztresi nem is klassz sajátság a paladin fájában, meg amúgy is a cédézés már tök ciki a grandmaster talentek esetén"
...vagy mi...
Hát ja, erős gamer szleng.

válasz erre

5t3v3nk3

2 éve, 2 hónapja és 19 napja

Jöttem elmondani , hogy sose Wowoztam és nem is értem azokat akiket ez ennyire megtud mozgatni.
A cikk jó, bár a felét nem értem, de legalább nincs benne ilyesmi hogy:
"a Druid/pala mixed class skill treeje tök unlore, mert a foztresi nem is klassz sajátság a paladin fájában, meg amúgy is a cédézés már tök ciki a grandmaster talentek esetén"
...vagy mi...

válasz erre

Shaquiry

2 éve, 2 hónapja és 19 napja

Marduk írta:
Nagyon jó cikk! Bár egy kis észrevétel: ahol idézőjelek lennének, ott kérdőjelek vannak.
Köszönöm
És javítottam

válasz erre

Marduk

2 éve, 2 hónapja és 19 napja

Nagyon jó cikk! Bár egy kis észrevétel: ahol idézőjelek lennének, ott kérdőjelek vannak.

válasz erre
World of Warcraft: Legion
9.899 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

marco profiljaWarriorAutobot profiljaHellblade profiljaVis Major profiljagery1113 profiljaImperator profiljaWickedSick profiljaManiac profiljaszattila profilja