A War of the Overworld a beharangozók szerint egy dungeon-, azaz szép magyarul, katakomba-menedzser program. Anno a múlt évtizedben és a múlt évezredben volt egy hullám, amikor a Dungeon menedzselés nagyon felkapott volt, emlékezhetünk a Dungeon Keeper sorozatra. A játék azt a feelinget kívánja megadni nekünk, lássuk hát milyen gonosz önkényúrnak lenni.
Devláskodás
A játékot elindítva a menüben egyből jön a retro feeling, sötétség van és rengeteg menüpont. Kampány, Skirmish, Survival, helyi és online meccsek lehetősége. Jó érzés tölt el ilyenkor, mert ez tényleg sok opció. Bőszen rábökünk a kampányra és eljutunk a térképhez, ami egy kerek terepasztalhoz hasonlít, kiválasztjuk az első küldetést és elindul az ördöghősködés.
Egy kenetteljes hang üdvözöl minket, gonosz nagyurakat, örül, hogy visszatértünk birodalmunkba, ám távollétünk alatt változtak az idők, ideje rendet rakni, újra igába hajtani a földalatti világot, nosza essünk is neki. A kampány hozza a szintet, a sztoritól nem kell eget rengető fordulatokat várni, de a motiváció megvan, legyünk NAGYON gonoszak.
A küldetések céljai annyira nem, de a küldetések kiindulási helyzetei eléggé változatosak, van ahol szépen ki tudjuk építeni a bázist, de van ahol foglalnunk kell, vagy szinte alig vannak falak (egy bazinagy földalatti csarnok az egész pálya) így nekünk kell újrafalazni a terepet, hogy az ellen ne szedjen darabokra 10 perc alatt. Összességében elmondható, hogy egyre keményedő kihívásokkal nézünk szembe, és ezek teljesítése kellemes elégedettséget ad.
A skirmish a szokásos, ám remek gyakorlási lehetőség, hisz itt minen fejlesztés és építési lehetőség a rendelkezésünkre áll egyből a meccs elején, szóval a játékkal való ismerkedésre, stratégiák kidolgozására is remek ez a mód.
A survival mód egyértelmű, nem is részletezem, de nagyon jó dolog, hogy van rendes multiplayer lehetőség is, így egymás ellen is gonoszkodhatunk a világhálón át.
Kopott ez a szikla, de ismerős valahonnan
A játék elindulása után, és miután agyam feldolgozta a grafikát, gyorsan elővakartam a Dungeon Keeper 2-t és felszaladt a szemöldököm, majd csekkoltam az épp futó játék címét, ez még minidig a War for the Overworld.
A játék grafikai felépítése, stílusa és a kezelőfelület egy az egyben a Dungeon Keeper 2-ben is látható látvány, persze jócskán felturbózva, modernizálva. A modernizáció a kezelőfelületet szebbé tette, a játékról ugyanez már nem mondható el. A modellek szögletesek, a textúrák lehetnének magasabb felbontásúak is, az effektek sem hoznak semmi extrát. Mégsem mondom azt, hogy csúnya, hanem inkább stílusos, mert a retro feelinget anélkül hozza elő, hogy a gyomortartalmunk kikívánkozna.
Nagy pozitívum, hogy egy alapszintű varázslatnak köszönhetően lényeink felett átvehetjük az irányítást, és bejárhatjuk a birodalmunkat FPS nézetben, de ilyenkor néha azért az ember gyorsan visszamenekül a madártávlati nézetbe. Lehetett volna ez szebb is na!
Pozitívum azonban, hogy habár a grafika közepes szintű, a különféle csarnokok, szobák, helységek és a rengeteg féle undorító szörnyecske változatos, ez némiképp kárpótol, még ha itt is kopogtat a Dungeon Keeper stílusa. Mondhatjátok, hogy ez a cucc a öreg motorosoknak készült, de egy szebb grafikai pakkal a fiatalokat is jobban bevonhatná, mert a grafikán túl van a játék igazi esszenciája, ami viszont nagyon jól működik! Nosza nézzük.
Underground Csürhe
A játék felépítése a következő: rendelkezésre áll egy központ, a dungeonunk szíve, ha ez elpusztul, konyec. Ezt kell védeni és eközben meghódítani mindenki mást. Lehetőségünk van járatokat vágni, és a kialakított üregekbe (csarnok, oké?) különféle funkciójú helységeket kialakítani. A teljesség igénye nélkül: Hálókörlet, kocsma, mészárszék, okkultista labor, alkimista labor, kripta, szörnykeltető stb.
Amint megépítgetünk pár ilyet (az építésnek az arany és a hely szab határt csak) elkezdenek szálingózni a menet közben megnyitott portálon keresztül a szörnyek, és belakják a nekik tetsző részeket. Minden szörnytípusnak megvan a saját szükséglete, és nekünk az a feladatunk, hogy azokat kielégítsük.
A játékban van egy fejlesztési fa, melynek egyik funkciója az új épületek feloldása, a másik pedig az ezekhez tartozó funkciók (főzetek, csapdák varázslatok) kifejlesztése, pontokat harcért és fejlődésért kapunk, érdemes mozgásban tartani a gépezetet. Régi rendszer, de még minidg remekül működik!
Miután megépült a Katakomba Wellness Központ, elkezdhetünk terjeszkedni, munkásainkkal járatokat fúrni mindenfelé. A kampány missziók alatt általában konkrét célpont van, amit vagy el kell pusztítani, vagy el kell foglalni. Van olyan szitu, amikor az ellen ezt nem várja meg és masszív harcok alakulnak ki, ha a mi területünkön, az már régen rossz. Lendületet kell vinni a gonoszságba és nem lesz baj!
Tömegverekedés
A harc a következő szerint zajlik: van egy csatatotem - lobogó - , amit a felfedezett területen akárhová leszúrhatunk, ekkor a hadra fogható rusnyaságok megindulnak felé. Ha útjukba kerül ellenség, vagy akármi ami elpusztítható, nekiesnek. A csata kő papír elv szerint megy, az egységek mozgatásába nem nagyon van beleszólásunk, de milyen urak lennénk, ha nem támogatnánk csatlósaink harcát? Nem kell pánikba esni, rengeteg féle mágia áll rendelkezésünkre, kezdve a sima villámcsapkodástól a gyógyításon át a béklyózó varázslatokig bezáróan.
A harcokat egyértelműen a létszám dönti el, de a varázslatoknak köszönhetően azért jócskán van beleszólásunk, és az MI hozza a színvonalat, így a csaták élvezetesek, izgalmasak.
Minden egységnek vannak igényei, mint már említettem, és csata közben ugye kimerül a démon fattya, így elkezd panaszkodni, kevésbé effektív a csatában, ilyenkor el kell törölni a lobogót, és a dicső harcosaink elindulnak vissza a katakombába, hogy kielégítsék szükségeleiket (aludjanak, leigyák magukat, elmenjenek WC-re stb.) Bah, micsoda igények.
Poénosra vettem a figurát, de a visszahívás ritmusa csatákat dönthet el, ugyanis ha rosszkor vonulunk vissza, esetleg egy nagyobb ellenséges csapat túl mélyre jön, mire visszaérünk. Az ilyen rush-ok ellen jöhetnek jól a védelmi eszközök: ajtók és csapdák. Rengeteg féle van ezekből is, érdemes fejleszteni őket, mert életet (dungeon szívet) menthetnek.
Hegy mélye ipara
A csatán kívül még a katakombák működési hatásosságát is fejleszthetjük, például főzetekkel, melyet az erre a célra kialakított laborokban főzhetünk ki. Ezek az italok rövid ideig ható, de masszív bónuszokat adnak, például gyorsabb gyógyulás, több arany, gyorsabb bányászat.
A fejlesztési fa vége felé vannak elég durva dolgok is, például terméketlen földblokkok arannyal való feltöltése stb, szóval érdemes azt az aspektust is figyelemmel követni és kihasználni.
A másik nagy osztály a hm... Ördögi mágiák (Isteni ugye nem lehet) melyek szintén képesek átformálni a terepet, ám rengeteg manába kerülnek. Apropó mana, a fentebb említett csatamágiák is ezt emésztik, a szintjét a okkultista laborok területének és számának növelésével lehet növelni.
A mélység morgása
Komornyikunk szinkronhangja telitalálat, ennyire behízelgő és mézes mázos, annyira megjátszott kétségbeeséssel, kajánsággal bírja mondani, hogy éheznek a lényeim, hogy látom magam előtt a vigyorát. A többi hangról sajnos ez már nem mondható el, ugyanis a grafikához hasonlóan, nyílván a retro feeling jegyében elég egyszerűek lettek, illeszkednek a grafikához, de önmagukban elég közepesek.
Alvilági úrnak lenni jó, báár néha darabos
Aki képes túllépni a grafika kopottasságán (LÉPÉS INDULJ!) az egy remekül felépített és szerteágazó lehetőségekkel teletömött, tartalmas játékba fektetheti drága szabadidejét. A teszt alatt voltak elég komoly gondok a játék indításakor: lefagyott, kilépett, szétesett, de aztán javult a helyzet, így ezt a RAM Overload szerű hibát nem írom a negatívumok listájára.
A Subterranean Games kiváló játékélményt pakolt a War for the Overworld-ba és a nosztalgia csodájával könnyeket csal szemeinkbe. Az audiovizuális csomag lehetett volna (sokkal) jobb, de lehet az már csorbította volna az eredményt.
Ha érdekel, milyen gonosz Úrnak lenni egy földalatti birodalomban és szereted eltaposni a gyengébbeket és gyámoltalanokat (muhahahaaa) akkor mindenképp tegyél vele egy próbát!
A Game Channel fő teszthardvere nVidia GTX 780 videókártyát, 16GB Kingston HyperX Beast memóriát és ASUS Maximus VI Hero alaplapot tartalmaz, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszerrel.