Wanted: Weapons Of Fate teszt

2009. május 02.
73.4251
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Rövid, tömör és lényegre törő. Nagyjából ez a három fogalom jutott eszembe először a Wanted: Weapons Of Fate kijátszása után, ami nem is áll olyan messze az igazságtól, de a teljes összkép csak akkor áll össze, ha hozzávesszük a csúnya, unalmas és agyatlan kifejezéseket is, hiszen van bőven pozitívum a Wanted: Weapons Of Fate játékban, de sajnos negatívum is szép számmal. A történet ott kezdődik, hogy volt egy képregény, ami kiváló volt, mint szinte mindegyik másik kortársa. A sztori pedig ott folytatódik, hogy tavaly úgy gondolták, érdemes lenne ebből a képregényből egy filmet is összehozni, ami, mint tudjuk jól, szinte mindig félresikerült ötlet. Ezúttal sem volt másképp, és igaz, a kivétel erősíti a szabályt, akik ismerték a képregényeket, azok inkább néztek volna meg egy több órás háborús drámát, mint ezt.

/>
Wanted: Weapons Of Fate teszt - 2. kép

Természetesen a film nagy robbanással tört be a köztudatba, és mikor kiderült, hogy Angelina Jolie, Morgan Freeman és társaik is szerepelnek benne, kérdés nem volt, hogy mekkora sikere lesz. Akik csak a sztárokra mentek rá, és szerettek volna egy pörgős akciófilmet látni, nyilván elégedetten, pattogatott kukoricával megtöltött hassal jöttek ki a moziból, és már fizettek is be a következő vetítésre. Érdekes volt akkor, hogy pont ebből a filmből nem készül el a játékadaptáció, és reménykedtek is benne sokan, hogy talán ezt végre békén hagyják, és nem traktálnak minket mindenféle középkategóriás adaptálásokkal, de a végzet senkit és semmit nem kerülhet el. Majdnem egy éves csúszással, de megérkezett a Wanted: Weapons Of Fate játék, sokak nagy örömére, de még többek bánatára.


Wanted: Weapons Of Fate teszt - 3. kép

Előrevetítve a történteket, a filmhez nem sok köze van a játéknak, hiszen tulajdonképpen az előzményeket és a következményeket élhetjük át betöltése után, ami a rajongóknak máris egy pozitív pont lehet, főleg ha ehhez hozzátesszük, hogy két karaktert (Wesley és Cross) terelgethetünk a játékban. Meglepetésekre persze nem kell számítanunk, bár a kezdő és az utolsó képsorok meghatóak, mást nem árulnék el ezzel kapcsolatban. Azt viszont mindenképpen kiemelném, hogy a szokásos lineáris úton haladó minőségromlás, amely első körben a képregényből a filmbe való megálmodásnál volt figyelemmel kísérhető, az most is, a filmből a játékba adaptálás esetében is tetten érhető, hiszen egy alsó-középkategóriás alkotással van dolgunk, ahol sem szép látvány (na jó, annyira nem rossz), sem kiemelkedő játékmenet, sem ötletek nem állnak a rendelkezésünkre.

Rendhagyó módon mindenképpen a grafikával kell kezdenem a mondandómat, hiszen meglepő hasonlóságot vélhetünk felfedezni egy nem is olyan régen megjelent játékkal, a Watchmen: The End Is Nigh-al. Sajnos nem tudom, hogy a véletlen művelte-e, de szinte ugyanaz a kicsit túlpolírozott grafikai világ fogadott a Wanted betöltése után is, mint említett társánál. Ez a tipikus álcázott grafika, ahol szépnek látjuk a dolgokat, mert minden csillog villog, de ha jobban elmélyedünk, és éppen nem mossák el nekünk a látványt, akkor hamar rájöhetünk, hogy ez a látvány bizony nem is olyan szép. Sebaj, a játék attól még lehet jó, ugye?


Wanted: Weapons Of Fate teszt - 4. kép

De nem az! Alapjaiban egy TPS, tehát hátsó nézetes lövöldözésről beszélünk, ahol kiemelkedő fontossággal bírnak a fedezékek, hiszen érdekes módon, ha nem vagyunk fedezékben, azonnal leszednek, ha egy fedezék mögött állunk, akkor pedig szinte halhatatlanok vagyunk. Ez a húzás egyértelműen a fedezékrendszer használatára kényszerít minket, ami alapjaiban nem is lenne baj, de már itt is akadnak hiányosságok. Alapjáraton a Space gombbal ugrálunk fedezékbe, és váltunk másik védőállásba, ami egyszerű, és a használata sem nehéz, hiszen a képernyőn folyamatosan láthatjuk, hogy most éppen merre lehetséges ugrani, melyik fedezéket kívánjuk használni, első ránézésre tehát jónak tűnik, de a gyakorlatban már nem az. Többször előfordult például, hogy fedezékben voltam, teljesen elbújva, mivel az ellenség annyi ólmot pumpált belém, hogy már veszélyes volt egy nyílt színi támadás. Gondoltam a fedezékben, hogy megnézem mi van mögöttem, mert jó katonának a hátán is van szeme, ugyebár. El is indultam a kis egeremmel hátranézni, főhősünk pedig szépen felállt a fedezék mögül, és puff, már telibe is kapták, tölthettem be a mentett állást. Többször kipróbáltam, mindig előfordult, rossz pont, sajnálom. Hogy még egy példával éljek, a fedezéktől való eljövetel sem jött mindig hiánytalanul össze. Volt, hogy a harc kellős közepén fél percet szenvedtem egy-egy fedezékből való kiugrásért, vagy egy másik védelmi ponthoz való osonás miatt, mert egyszerűen képtelen volt a program felismerni, hogy most mit is akarok tőle. Ez sajnos egyértelmű fejlesztői mulasztás, de lássuk mivel ellensúlyozzák ezt.

Wanted: Weapons Of Fate teszt - 5. kép

Nagy meglepődésünkre, speciális képességekkel. Meglepő ugye? Van egy hatalmas rakás speciális képességünk (na jó annyi nincs), amiket csak akkor használhatunk, ha alapjáraton elegendő embernek fizettünk elő egy testre szabott koporsóra. Stílusosan a képernyő jobb felső sarkában jelzik nekünk, néhány pisztoly golyó fenekével, hogy most éppen használhatjuk-e különleges képességeinket, vagy sem. Ha golyók normál színűek, akkor még gyilkolásznunk kell egy kicsit, azonban ha pirosas árnyalatúak, akkor már rá is feküdhetünk arra a bizonyos speciális gombra, és megkezdődhet a speciális vérengzés. Lássuk, mik ezek.

#tv#

Többek között van a szokásos időlassítás, amelyet csak akkor tudunk használni, ha egyik fedezékből a másikba ugrunk. Ilyenkor szépen lelassul az idő, de a mi fegyverünkre valamiért ez az egész immúnis, ezért jó sok lövést le tudunk adni néhány másodperc alatt, aminek következményeképpen ha ügyesek vagyunk, sok beutalót oszthatunk ki a hullaházba. Van azonban egy nagyon jópofa speciális képességünk is, amelyik tényleg hasznos is lehet. Ez nem más, mint a hajlított vagy ívelt lövés, aminek segítségével a fedezékben lapuló klón-katonákat pörkölhetjük meg. Használata érdekében nem kevesebb, mint három gombot kell lenyomnunk (csak, hogy egyszerű legyen minden), és ha pisztollyal lövünk, akkor egy sima találatot érhetünk el, ha gépfegyverrel, akkor pedig egy nagy-nagy robbanás lesz a végeredmény. Érdemes egyébiránt ilyen lövések leadásakor rápillantani főhősünk kezére, mert ennyire bénán ábrázolni valamit, már tudás kérdése komolyan, hiszen szinte kifordítja saját kezét a lövés közben, ami nem csak, hogy gusztustalan, még összképromboló is. Mindemellett a hajlított pályán repülő golyók nagyon jó pofák és első használatuk után még néhányszor élvezetet is nyújtanak, de később már el fogjuk felejteni őket, mert monotonná és unalmassá válik a játékmenet, ami szépen belefullad az akciózásba, és az agyatlan öldöklésbe, kihívás nélkül.

Wanted: Weapons Of Fate teszt - 6. kép

Ehhez társul még kedves ellenfeleink mesterséges intelligenciája, ami körülbelül az eldobott bothoz hasonlítható, bár lehet egy gallyba is több értelem szorult. Igaz, hogy fedezékeiket nagyon jól használják, de összességében kétféle ellen különböztethető meg. Van, aki fedezék nélkül ránk ront és ha be is vonul néha egy-egy tereptárgy mögé, ott csak rövid ideig időzik, valamint van, akinek esze ágában sincsen kijönni a védelmet nyújtófedezék mögül, vaktában lövöldöz ránk, nekünk pedig muszáj lesz használni a speciális képességünket, amivel kiszedhetjük őt onnan. Mindösszesen kétféle fegyver áll majd rendelkezésünkre a vérfürdőhöz, lesz egy snassz pisztolyunk (vagy ennek duplázott változata), és lesz egy dupla, tehát két kezünkben egy-egy golyóköpködőnk is, amivel értelemszerűen nagyobb tűzerőt képviselünk, de pisztolyaink sokkal többet fognak érni, természetesen ezek attól függenek, hogy éppen melyik karakter irányítjuk. Ellenségeinktől maximum töltényt vehetünk el, az általuk birtokolt fegyverekhez sajnos nem lesz hozzáférésünk, ami elég nagy hiba, de kicsit ellensúlyozza a néhány pályán elsütött kifogyhatatlan távcsöves puskával, na meg golyószóróval elkövetett pusztítás, amik szinte már megkönnyebbülést hoznak a sok fedezékből-fedezékbe való ugrálás után. Egyébként állandó jó barátunk lesz egy kés is, amit alapjáraton nem tudunk előrántani, de ha közel férkőzünk az ellenfélhez, akkor biztos halálhoz juttathatjuk vele őket, miközben enyhén véres kivégzéseket láthatunk viszont a képernyőn. A végigjátszható pályákon egyébiránt felbukkannak fő-ellenfelek is, amelyek legyőzéséhez ismét nem kell majd nagy ész, legtöbbször az időlassítással hatalmas sikereket érhetünk el, gondolkodni tehát nem, az egérre ráfeküdni viszont annál többször kell majd a játék alatt.


Wanted: Weapons Of Fate teszt - 7. kép

A 9 pályán ugyanakkor nem csak öldökölhetünk, hanem gyűjtögethetünk is, ami nagyon jó és extra feloldható tartalmakat eredményez. Persze ezek nem játékbeli tartalmak, de érdemes lesz bekukkantani majd néhány eldugott helyiségbe, mert jutalmul koncepciós rajzokat, posztereket, videókat kaphatunk, valamint képeket a fejlesztőkről, de a legjobb mégis a feloldható képregény borítók lesznek, amikből sajnos nincs túl sok, de az a néhány darab is kiváló csemege. A teszt elején ugyan már előkerült a grafika, de néhány gondolat erejéig még mindenképpen elő kell vennünk. A kinézet már meg volt említve, arról nem kívánnék szólni, nem rossz az, de láthattunk már jobbat is, a fizikai modellezés viszont meglepően jól sikeredett. Nem kell egy Stranglehold szindrómás "minden ami itt van szétlőhető" dologra gondolni, de nagyon sok apróság (adaptációhoz képest tényleg sok) szétlőhető, rombolható, stb. Ablakok törhetők be, betonoszlopok darabolhatók szét, persze ezek is csak ott, ahol a program hagyja, tehát senki ne lepődjön meg ha az egyik pályán ezek még működtek, a másikon pedig már sajnos csak az emberek múlandóak, a tereptárgyak nem. A zenéket és hangokat röviden kielemezve, mondhatjuk bátran, hogy nem kiemelkedőek, a zenéket inkább hagyták volna ki, a fegyverhangokat pedig egy kicsit életszerűbbre is vehették volna, de hát ez csak egy gyermekbetegség, a játékélmény attól még van akinek tetszhet.


Wanted: Weapons Of Fate teszt - 8. kép

Továbbá meg kell említeni a pályák kidolgozottságát is, hiszen azok kellő változatosságokkal kecsegtetnek. Igaz, hogy sokszor nem értjük, hogyan kerülünk a hegyes völgyes helyszínen elterülő raktárakból, a meleg irodaházakba, de attól még szépen kidolgozott, változatos pályákkal van dolgunk. Amit viszont itt negatívumként meg lehetne említeni, az a fedezékek elrendezése. Vannak részek, amikor profin el lett találva, hogy most éppen mi hol van, ellenben akadtak olyan helyek, ahol azért megkérdeztem volna a fejlesztőket, hogy "Srácok, most ez a doboz mégis hogyan került ide a semmi közepére?". Nem tudni, ahogyan azt sem, hogy miért nem használták ki a képregényben és a filmben lévő többi lehetőséget a nemes cél érdekében.

Wanted: Weapons Of Fate teszt - 9. kép

Kevés, sajnos túl kevés amit a Wanted: Weapons Of Fate nyújtani tud. Az, hogy rövid, csak egy dolog, hiszen láthattunk már rövid, ám annál szórakoztatóbb alkotásokat. Szebb grafikával, több ötlettel, változatosabb játékmenettel sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle, mert az rendben van, hogy a fejlesztőknek meg volt kötve valamilyen szinten a kezük, de ennyire biztosan nem. Aki szereti a hátsó nézetes lövöldözéseket, az áramló ellenfelek sokaságát, és a fedezék rendszeren alapuló harcot, az tegyen vele egy próbát, mert annyira nem lett azért rossz ez, de jövőre már senki sem fog rá emlékezni, ebben biztos vagyok...

#tv2#

Wanted: Weapons Of Fate / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2009. március 24.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • ívelt lövés
  • adaptációhoz képest jó fizikai modellezés
  • feloldható extrák
  • nem a film történetét élhetjük újra
  • buta MI
  • lehetett volna szebb
  • néhány ötlet még jól jött volna
  • kevés fegyver
  • Hang
    7
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    6
7
Wanted: Weapons Of Fate kijátszása után, ami nem is áll olyan messze az igazságtól, de a teljes összkép csak akkor áll össze, ha hozzávesszük a csúnya, unalmas és agyatlan kifejezéseket is, hiszen van bőven pozitívum a Wanted: Weapons Of Fate játékban, de sajnos negatívum is szép számmal. A történet ott kezdődik, hogy volt egy képregény, ami kiváló volt, mint szinte mindegyik másik kortársa. A sztori pedig ott folytatódik, hogy tavaly úgy gondolták, érdemes lenne ebből a képregényből egy filmet is összehozni, ami, mint tudjuk jól, szinte mindig félresikerült ötlet. Ezúttal sem volt másképp, és igaz, a kivétel erősíti a szabályt, akik ismerték a képregényeket, azok inkább néztek volna meg egy több órás háborús drámát, mint ezt. '>
Wanted: Weapons Of Fate kijátszása után, ami nem is áll olyan messze az igazságtól, de a teljes összkép csak akkor áll össze, ha hozzávesszük a csúnya, unalmas és agyatlan kifejezéseket is, hiszen van bőven pozitívum a Wanted: Weapons Of Fate játékban, de sajnos negatívum is szép számmal. A történet ott kezdődik, hogy volt egy képregény, ami kiváló volt, mint szinte mindegyik másik kortársa. A sztori pedig ott folytatódik, hogy tavaly úgy gondolták, érdemes lenne ebből a képregényből egy filmet is összehozni, ami, mint tudjuk jól, szinte mindig félresikerült ötlet. Ezúttal sem volt másképp, és igaz, a kivétel erősíti a szabályt, akik ismerték a képregényeket, azok inkább néztek volna meg egy több órás háborús drámát, mint ezt. '>
1 hozzászólás

Vendég

15 éve, 10 hónapja és 6 napja

Sziasztok! A Wanted ba nem tudok továbbjutni ahol lődd le a rohadékot az a feladat! Már mindenkit kinyírtam de nem tudok bemenni!meglepődött smiley

válasz erre
Wanted: Weapons Of Fate
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja