Valentino Rossi: The Game teszt

2016. július 04.
72.2111
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Ohhohóóó, milyen csoda landolt a tesztelős fiókomban! Amennyiben kedveled az autó és motorsport versenyeket, akkor ha azt a nevet mondom, Valentino Rossi, nyilván Te sem tudsz semleges maradni. Egészen hihetetlen, amit ez az ember letett az asztalra, mind a pályán belül, mind pedig azon kívül. A 46-os szám legalább annyira legendás saját sportágában, mint Jordané a kosárlabdában. Meg is kapta saját játékát annak rendje és módja szerint.
Advertisement


Gondolom a bevezető sorok olvasása közben már rájöttetek, hogy igencsak kedvelem az úriembert. Nem, ez nem is jó szó, mert sokkal inkább tisztelem mindazt, amit a motorsportért tett. Az egy dolog, hogy hétszeres MotoGP világbajnok. Tisztán emlékszem rá, milyen csatákat vívott anno Casey Stonerrel, illetve Max Biaggival. Az, hogy kiadtak egy Monster energiaitalt a nevével fémjelezvén, már csak a cseresznye volt az egésznek a tetején. Ha egy ilyen nagy név adja magát egy hivatalos, licencelt játékhoz, illik a fejlesztőknek összekapniuk magukat, mert senkinek sem hiányzik a negatív élmény.

A Milestone srácai és lányai vállalták végül magukra a digitális formába való öntés terhét. A választás amúgy nem feltétlenül rossz, hiszen ez egyben egy hivatalos MotoGP 16 stuff is, ők pedig tapasztaltnak mondhatóak ezen a téren, noha a Sebastien Loeb Rally Evo mérsékelten sikeredett jól. És hogy itt milyen eredménnyel zártak? Az egyik szemem sír, a másik pedig nevet.

Nap villan, bukósisak csukódik.

Nap villan, bukósisak csukódik.


Egészen pontosan kettő részre kell osztanunk a programot. Az egyik fele, ahogy már gondolom kitaláltátok, jó nagy tisztelgés a Doktor előtt, az ő hóbortjaival, illetve karrierjének nagyobb állomásaival megfűszerezvén. Ezt a játék Rossi Experience-nek hívja. A stuffban fellelhető összes pályán mehetünk a nagyfőnökkel amolyan time trial módban, minél jobb időeredmény elérésének érdekében.

A másik opció már sokkal izgalmasabb, itt ugyanis legendás hősünk karrierjének legfontosabb eredményeit újra lejátszhatjuk. Összesen 20 darab ilyet kapunk, ráadásul mindegyik előtt egy rövidebb-hosszabb bejátszással fűszerezve, ahol Rossi személyesen mondja el, mit érzett az adott pillanatban, valamint segít, hogy mire figyeljünk, amíg teljesítjük azokat. Ha te is kedveled a fazont, egy minimális libabőr garantált lesz az eseményeknél, hiszen digitálisan újra átélhetjük, saját irányításunkkal a történelmet.

A második elérhető játékmód természetesen a hivatalos MotoGP 16. Kicsit trükkös amúgy a játék elnevezése, de valahol érthető, hiszen borítékolhatóan több fog így fogyni belőle, még a tesztek elolvasása előtt, de gyaníthatóan utána is. Az innovatív, kreatív jelzőket elég nehéz lenne felvésni a fejlesztők névjegyébe, mert ők mindig inkább amolyan biztonsági játékosok voltak (és akkor most nagyon enyhén fogalmaztam). Örömmel jelentem azonban, hogy egy kicsit fejlődtek ezen a téren, aminek az eredménye egy relatíve szórakoztató karrier módban manifesztálódott.

Mint mindig, most is első lettem.

Mint mindig, most is első lettem.


Ugye a legtöbb esetben ezekkel a hivatalos versenyjátékoknál az a baj, hogy nagyon hamar iszonyú monotonná és repetitívvé válik mindazok számára, akik nem intravénásan kapják a sportot 24/7-ben. A legalacsonyabb osztályban kezdünk, ahonnan néhány szezon alatt felverekedjük magunkat elismert sofőrré. Ekkorra már nagyon sok órát beleraktunk az anyagba (ha kibírtuk) és a lelkesedésünk, minden rajongás ellenére, elérte határait. Gondolom, ez ismerős mindenkinél.

Meglepő módon itt érdekes újításokat vezettek be a fejlesztők, amik szépen kitolják ezt az intervallumot. Az első ilyen, hogy nem csak motorozni fogunk, aszfalton. Salakmotor, rallyautós események valamint driftelés színesíti a palettát, ráadásul ezek eltérő vezetési metodikát igényelnek, így kerülvén el azt, hogy az agyunk túl hamar váltson át automata üzemmódba, ami csak a körök, versenyek teljesítésére figyel. A második érdekesség a tanulási és fejlesztési idő lerövidítése.

Nyilván a leggyengébb osztályban, a Moto3-ban kezdünk. Amennyiben jól teljesítünk versenyeken, meglepően hamar feljebb tudunk jutni a Moto2-be, majd pedig a legerősebb, MotoGP részbe.

A harmadik érdekesség az egyszemélyes módban, az bizony egy RPG elemekkel feldúsított fejlődési rendszer. Ez elsőre furán fog hangzani, pedig teljesen frankón működik. Minél többet versenyzel, annál jobban erősödnek majd az értékeid (Rider Skills). Jobban tudsz esőben menni, agilisabb leszel, bátrabban vagy épp lazábban nyúlsz a fékhez, ügyesebben helyezed el testsúlyod a kasztnin, meg néhány másik képesség.

A Doktor autóban is rendel!

A Doktor autóban is rendel!


Menet közben, adott géposztályban elsőre nem tűnnek fel ezek pozitív hozadékai, viszont ahogy feljebb lépünk, más motorra huppanunk, egyből értelmet nyernek. Ahogy látjátok, eddig meglepően kellemes a VR: The Game. Jön viszont az a rész, ami kegyetlenül lehúzza az egészet. Gondolom kitaláltátok, hogy ez a külcsín, meg persze a vezetési élmény.

Sajnos nem tudom szebben megfogalmazni: döbbenetesen ocsmány lett az anyag! Egyszerűen nem hiszem el, hogy a kiadónál ezt senki sem veszi észre! Vagy azt gondolják, ők a Bethesda 2, tesznek magasról a külcsínre, majd az élmény elviszi a hátán? PS4-en teszteltük a játékot egyébként, szóval simán lehet, hogy a PC verzió szebb valamivel, bár nehezen hiszem. Egyébként a legtöbb Milestone által fejlesztett cucc itt vérzik el.

Komolyan mondom, ha az előző generációból valamelyik Burnout játéknak megvennék a motorját, azzal is többet érnének el. Maguk a pilóták, illetve paripáik talán nem annyira vészesek, de a környezet, na, az nagyon kemény. Teljesen elavult fény/árnyék hatások, időjárás effektek, alacsony felbontású textúrák garmada az aszfalton, hogy csak a legdurvábbakat említsem. Nem tudom például, mikor láttam utoljára ennyire görényül festő esőt, illetve közönséget.

Ha ez nem lenne elég, technikai oldalról se túl acélos a produktum. Nyilván 60 FPS közelében sincsen, de sokszor a 30-t sem éri el. Főleg akkor szenved nagyon az engine, amikor nagyobb tumultus alakul ki, meg közben némi folyadékot is meg kéne jelenítenie. A másik sarokpont egy szimulátor jellegű játéknál az ugye maga a kezelhetőség. Nos, alapjáraton ezen a ponton is elvérzik a stuff, mivel annyi dologra kellene egyszerre figyelnünk, amire szinte lehetetlen.

Mint mindig, most is kisodródok

Mint mindig, most is kisodródok


Természetesen bőven lehet skálázni az egészet, de hiába molyoltam el órákat, állítgatván mindent, amit lehet, egyszerűen nem tudtam élvezhető szintre tornázni a dolgot, pedig nem ma kezdtem a szimulátorok tesztelését. Sajnos túlzottan szigorú ez a rész, ami azért baj, mert ha valaki csak a név miatt veszi meg a játékot, akkor másodpercek alatt megy el a kedve az egésztől, mivel túl sok sikerélményben nem lesz része az első időszakban.

Persze idővel nyilván együtt fejlődünk motorosunkkal, de ezt valószínűleg kevesen fogják kivárni. Hogy újra pozitívabb vizekre evezzek, természetesen kapunk multiplayer opciót is. Ha kedvünk támad, akkor a barátainkkal is tudunk rondáskodni offline, mivel az anyag támogatja a splitscreen versenyeket. Ne nevessetek, ez lassan kuriózummá válik, olyan kevés játék engedi meg ezt a módot. Aztán ha megunjuk, másszunk fel nyugodtan a világhálóra, ahol egy egészen jól kidolgozott szegmenssel találkozunk.

Gyakorlatilag mindenben indulhatunk, amit az offline részben láttunk, megspékelve mini bajnokságokkal, rally eseményekkel, drifteléssel. Szóval ez nagyon jól hangzik, csak egyetlen aprócska baj van: egészen konkrétan kong az ürességtől a lobby. Ezt ne úgy értsétek, hogy pár percet kell várni, amíg összegyűlnek a srácok aztán veretjük. Volt olyan, hogy fél óra alatt összesen ketten jelentkeztek egy kis gurulásra.

Elvben nem kellene nehéz helyzetben lennem a Valentino Rossi: The Game értékelésénél, mivel pontosan ott vérzik el, mint ahol az összes többi Milestone cucc. Ha csak a MotoGP részét vizsgálnám, öt pontnál nem lehetne többet adni a játéknak, mert oké, hogy új ötletekkel dobják fel a karriert, de egy fabatkát sem ér, ha maga az esszencia megint gyalázatosra sikeredett.

Impozáns táj, állkapocs szaggató külcsín

Impozáns táj, állkapocs szaggató külcsín


Rossi életútjának megelevenítése viszont a pozitívabb tartományba sodorja az egészet, mert azon a részen tényleg érződik az igyekezet meg a tisztelet, ahogy a legendához fordultak. Iszonyatosan király átélni és átérezni azt, amit a Doktor, ráadásul a felvett kisfilmek is nagyon jól funkcionálnak, mint dopping.

Ezzel együtt sajnos nem tudok több pontot adni az anyagnak. Tartalmilag teljesen rendben van, ugyanakkor a grafika, a technikai elemek, valamint maga a vezetési élmény botrányosan rossz lett. Ha Te is kedveled a központi szereplőt, illetve élsz-halsz a motorokért, akkor szerintem egy próbát tehetsz a játékkal, mert még így is tud kellemes perceket szerezni. Ha ez az egész totál hidegen hagy, akkor sajnos kerüld el, jó nagy ívben.

Valentino Rossi: The Game / Tesztplatform: PlayStation 4

egynek jó...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2016. június 16.
  • Ár: 11.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Rossi Experience
  • Kis vérfrissítés a karrier módban
  • Licenszelt MotoGP
  • Elavult grafika
  • Technikai hibák garmadája
  • Rosszul belőtt kezelhetőség
  • Hang
    7
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    6
  • Hangulat
    6
6
9 hozzászólás

totyak

8 éve, 4 hónapja és 13 napja

Én csak azt nem értem, hogy A Rossi név mellé hogy jön a Rally, meg a drift, meg a fene tudja még mi nem. Az egy dolog, hogy Rossi sok mindenben kipróbálta magát, (ült ő már F1 versenyautóban is, mégsem látok ilyen módot a játékban) de attól még nem kellene mindent belezsúfolni. Rossi neve mindenkinek egyet jelent a MotoGp-vel.

válasz erre

iPet

8 éve, 4 hónapja és 13 napja

kpal írta:
Ahhoz képest Paradise 2008 elején jött ki ma is szép és látványos. mosolygó smiley Szerintem egy olyan régi motort meg venni a játékhoz nem lett volna nagy érvágás az eladhatóság szempontjából..
Annál, amit most kapott, minden jobb. Szerintem még én is jobbat tudnék kódolni/tervezni hozzá.

válasz erre

kpal

8 éve, 4 hónapja és 13 napja

petrovicsz írta:
Uhh mondjuk az roohadt jó game volt. Ezt meg sem nézem élesben. Szerintem még a hat pont is rengeteg érte. szomorú smiley

2016 van.
Ahhoz képest Paradise 2008 elején jött ki ma is szép és látványos. mosolygó smiley Szerintem egy olyan régi motort meg venni a játékhoz nem lett volna nagy érvágás az eladhatóság szempontjából..

válasz erre

iPet

8 éve, 4 hónapja és 13 napja

petrovicsz írta:
Uhh mondjuk az roohadt jó game volt. Ezt meg sem nézem élesben. Szerintem még a hat pont is rengeteg érte. szomorú smiley

2016 van.
Sokáig az öt ponton gondolkodtam, viszont a Rossi rész tényleg nagyon jó lett, simán el tudom képzelni, hogy a fanok csak amiatt megveszik az egészet.

válasz erre

petrovicsz

8 éve, 4 hónapja és 13 napja

kpal írta:
Burnout Paradise motorja dolgozna altta akkor sokkal sokkal kellemesebb lenne és multi is vonzóbb lenne sokaknak.
Uhh mondjuk az roohadt jó game volt. Ezt meg sem nézem élesben. Szerintem még a hat pont is rengeteg érte. szomorú smiley

2016 van.

válasz erre

kpal

8 éve, 4 hónapja és 14 napja

Burnout Paradise motorja dolgozna altta akkor sokkal sokkal kellemesebb lenne és multi is vonzóbb lenne sokaknak.

válasz erre

Mordorer

8 éve, 4 hónapja és 14 napja

Milestone hogy szerez meg ilyen jó licenszeket nem tudom, de hogy képtelen normális grafikusokkal dolgoztatni az biztos. Egyszerűen nem értem, hogy mehet át a rostán ilyen kinézettel valami.

Kár érte.

válasz erre

Brutal Terror

8 éve, 4 hónapja és 14 napja

Aaaaaaz szééééép! meglepett smiley

Egyetlen jó pontot tudok neki felróni: hogy van benne autó is.

válasz erre

Ronalddo

8 éve, 4 hónapja és 14 napja

Jajj is-te-nem. röhögő smiley

válasz erre
Valentino Rossi: The Game
11.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja