Unreal Tournament 2004 teszt

2004. június 02.
82.5951
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Methas profilja, adatai
Methas
Nos, azt hiszem az Unreal fanatikusok nagy örömére megjött a következő része kedvenc játékuknak. Sokan gondolnák: "Ugyan már, ez csak az UT2003 kiegészítője, amiből csak a készítők akarnak még nagyobb hasznot húzni, ahelyett, hogy valami újat készítenének." Hát ez egy hatalmas tévedés. Bár őszintén megvallva én sem voltam másként. Amint beléptem a játék egyből eloszlott minden gyanúm. Átszerkesztett menürendszer, jóval több beállítási lehetőséggel, valamint a no de vágjunk bele a részletekbe.



Unreal Tournament 2004 teszt - 2. kép

A menüben az igazi változások a settings-en belül észlelhető. Áttekinthetőbb lett, oly módon, hogy kisebb térközökkel oldották meg a beállítási lehetőségek elhelyezését. Bár mindenhol történt módosítás a beállítások közt, számomra főként a hangok bekonfigurálásánál volt a legszembeötlőbb. Az alapbeállításokon fellül még választhatunk bemondó hangot, méghozzá mindjárt öt féle verzióból: az UT első részéből már megszokott hang, az UT2003-ból ismert hang (ha valakinek ez jött volna be jobban), egy szexi női hang, aki mindig benyögdécseli a mondandóját, egy natúr női hang, valamint egy férfihang, ami valami elképesztő mélyen beszél. A lényeg azonban az voice chat. Ezzel kiirthatjuk az általunk bemondott szöveget, valamint még továbbítja is a hangot játékos társainkhoz. Azonban ez az opció akkor is funkcionál, ha csak singleplayer módban játszunk, ugyanis a csapatos modoknál szóban kiadhatjuk a parancsokat csapattársainknak és azt a botok végre is hajtják, így nem kell a gombokat keresgélni, hogy milyen utasítást is adjunk.


Unreal Tournament 2004 teszt - 3. kép

Ezen kívül még érdemes benézni az input menüpont alá is, ahol az egeret immár sokkal precízebben bekonfigolhatjuk. Jó ötletnek tartom, hogy a mouse smoothingot már nem csak egyszerűen bekapcsolhatjuk hanem annak mértékét is állíthatjuk. Sőt ha valaki úgy gondolja, hogy valamilyen force feedback cuccal szeretné nyomni a játékot arra is van lehetőség. Ide négy opció tartozik, amin annyit állíthatunk milyen effektekhez kívánunk force feedbacket használni: sebződés, jármű, fegyver felvétele, fegyver lövése. Ha valaki benéz a fegyverek beállításokba itt is észrevehet némi változást. Mégpedig azt hogy minden egyes fegyverhez más-más célkeresztet lehet rendelni (értendő ez színben és formában egyaránt). Azonban ha mindez nem tetszik akkor ki is kapcsolhatjuk és így mindenhez egyforma célkeresztet kapunk. Ha már a fegyvereknél tartunk, nézzük meg milyen változtatások történtek ebben a kategóriában. A shock rifle és a link gun új skint kaptak. Azonban ha valakinek jobban tetszik az UT2003-ból megszokott külső, akkor az a fegyverek beállításánál kiválaszthatja, hogy ő inkább úgy szeretné látni. Került be némi új fegyver is, ezek pedig a következők. A játék első részéből megismert mesterlövész puska ismét helyet kapott a játékban. Ám a készítők itt némi nehezítést vittek a használatába.


Unreal Tournament 2004 teszt - 4. kép

Mégpedig ha sokat lövöldözünk vele egy helyben állva akkor a céltávcsővel úgy 2-3 lövés után nem igazán látunk sok mindent, ugyanis minden lövést követően füst száll fel fegyverünkből. Ezzel megnehezítették a beállózás lehetőségét, mert egyhelyben maradva nem igazán tudunk lövöldözni sokat, valamint ha jó rejtekhelyet találtunk valahol magunknak a füst akkor is elárulhat. A játékba így még egy mesterlövész fegyver került, aminek viszont nehezebb a használata. Ezen kívül az első részben használt dupla Assault Rifle is ami igazából látványos. Sőt még két gránátot is lehet vele kilőni, ha úgy tartja kedvünk. A következő fegyver az AVRIL nevet kapta, ami az Anit-Vehicle Rocket Launcher rövidítése. Mint neve is mutatja járművek ellen való (ezekről majd kicsit később írok). Másra igazán nem használható, mert elég lassan tölti újra. Hasznos tulajdonsága, hogy lövedéke célkövetős a járgányok ellen. Ez főként a kisebb gyorsabb mozgású járművek ellen célszerű és nem a nagy lassú tankok ellen. A következő két fegyver közös jellemzője, hogy egyszerre nyolc lövedék lehet kilőve. Ebből következik hogy hatásuk nem azonnali, vagyis ha nem közvetlenül találunk el vele valakit, akkor nem azonnali. Ezeknél a fegyvereknél az elsődleges lövési móddal kilőjük akár a nyolc lövedéket, és ha azok nem találtak akkor másodlagosan befolyásolhatjuk azok későbbi sorsát.


Unreal Tournament 2004 teszt - 5. kép

Az egyik ilyen fegyver a Granade Launcher. Ezen fegyverrel próbálhatjuk eltalálni az ellenfelet de célszerűbb megszórni a nyolc lövedékkel a terepet és ha valaki betévedne egy másodlagos tűzgombbal felrobbantani mind. Ezen módszer hatásos akár járművek ellen is. A másik a Mine Layer amivel kis robotpókokat lőhetünk ki. Ezek a legközelebb eső ellen félnek nekirontanak és felrobbannak. Persze csak akkor indulnak el, ha egy bizonyos távolságon belül helyezkedik el az ellenfél, egyébként csak összehúzódva várnak a megfelelő pillanatra. Ezen fegyver másodlagos tüzelésével egy lézerpontot rak ki amivel kedvünkre irányíthatjuk merre szaladgáljanak a pókok. Akár nyolc pók kíséretében is rohangálhatunk csak vigyázni kell, nehogy egymásba szaladjanak, mert akkor bumm . Így akár távolról is indíthatunk támadást gyanútlan ellenfeleink ellen. Ha valaki előbb végig szeretné játszani a történetét a játéknak az eleinte nem fog látni szinte semmilyen változást 2003-as verzióhoz képest. Bár felépítésében ugyan az a lényeg; eleinte egy-egy majd több ellenfél ellen kell bizonyítanunk. Ezek után össze kell állítani egy csapatot, amit le is kell győzni. Ezt követően négy Team DeathMatch-el kell kvalifikálni a csapatot. Ezt követően négyféle csapatos küzdelemben kell bizonyítani rátermettségünket a főellenséggel való megmérettetéshez. Azonban a változás, ami összetettebbé és egyben nehezebbé is tette a játék: minden küzdelemért fizetni kell. Ha nyersz több pénzed lesz, ha veszítesz buktad a tétet.


Unreal Tournament 2004 teszt - 6. kép

Minden lejátszott pálya után lehetőség van arra, hogy még több pénzt szerezz, illetve bukj el. Meghatározott keretek közti téttel egy-egy elleni küzdelemre lehet kihívni a már ismert ellenséges csapat vezérét. Elég sok küzdelmet lefolytathatunk egy fő ellen 15-s frag limitekkel, de ez egy idő után unalmassá válhat. Azonban van még egy opció a két játszma közt, azonban ez inkább a pénz elverésére, mint annak gyarapítására való, ez pedig a Bloodrites. Itt a másik csapattól vehetünk el "embereket". Ha kidellázzuk a megfelelő összeget meg kell küzdeni Team DeathMatch formában az adott csapat ellen. Ha nyerünk mienk az ember, ha vesztünk akkor csak egy jót költekeztünk. A hátulütője a dolognak, hogy amikor kiválasztjuk az embert, akit szívesen látnánk a csapatban akkor nem kimondottan tudjuk milyen tulajdonságokkal rendelkezik, csak ha már benn van a csapatban. . A csapatok főemberét nem lehet elvenni a csapatból legnagyobb bánatomra. További nehezítés a játékban, hogy a vége felé már Godlike-on kell megküzdeni az ellenséges csapattal (hiába van legkönnyebb szintre állítva a játék). Volt olyan eset, amikor azért nyertem meg egy Double Dominationt, mert valahogy sikerült egyetlen pontot szereznem, az ellenfélnek pedig nem és így járt le a 20 perces játékidő. A játék folyamán ismét feltünik Xan, aki az első részben volt a főellenség.


Unreal Tournament 2004 teszt - 7. kép

Gondoltam ismét ő lesz az utolsó pályán, azonban tévednem kellett, az UT2003-ban is ezt a pozíciót betöltő Malcolmmal kellet a végső csatában megküzdenem. Bár a pálya egyezett az első rész utolsó pályájával az ellenfél nem. A pályáknál maradva rengeteg új pálya került a gaméba. Például DeathMatch-ben "csak" 44 pálya található, a Capture The Flag-ben pedig 23. Ezen pályák tartalmazzák az UT2003-ból már megismert pályákat, valamint rengeteg új pályát. Legnagyobb örömömre visszatért néhány pálya az Unreal Tournament első részéből is. Ilyenek a DM-Morpheus3, a DM-HyperBlast2, a DM-Deck 17(Deck16 utódja), a CTF-December, a CTF-FaceCalssik... és még néhány pálya. Bár ezek közül némelyik lenyomata felfedezhető volt a 2003-as verzióban is, de itt szinte teljesen visszatértek a UT első részében megismert pályákhoz. Azonban némely pályán észrevehető némi módosítás az UT2003-ból megismert pályákon is. Valamint felfedeztem két olyan pályát is amit még annak idején mutattak be az UT2003-hoz videókon, de végül is nem került bele a játékba. A pályák után következzenek a fellelhető modok. Némely játékmód csak Instant Actionban érhető el. Legelsőként a DeathMatch-et említeném. Ehhez szerintem nem kell semmi különösebb magyarázat: ami mozog azt lőni kell, és aki a legtöbbet ölt az nyer. Ennek kicsit már nagyobb taktikát igénylő változata a Team DeathMach.


Unreal Tournament 2004 teszt - 8. kép

Itt már két csapat irtja egymást, és amelyik előbb eléri a megadott limitet az nyer. Szintén csapatos játékmód a Capture The Flag, ahol az ellenfél zászlóját kell elrabolni és a sajátunkhoz vinni. Azonban ha a mienk nincs a helyén, nem tudunk addig pontot szerezni, amíg azt vissza nem szereztük. Itt már jobban kell taktikázni, hogy mennyien védjenek és mennyien támadjanak. Az UT 2003-ban debütált BombingRun szintén helyet kapott a 2004-es változatban is néhány új pályával kiegészülve. Itt az a lényeg, hogy a pálya közepén található labdát eljuttassuk az ellenfél kapujába. Nehézsége, hogy azon kívül, akinél a labda van mindenki más fegyverekkel rohangál. A Double Domination az első Unreal Tournamentből ismert Domination továbbfejlesztett változata. Itt két ellenőrző pont található és egy csapatnak 10 másodpercig birtokolnia kell mindkét pontot ahhoz, hogy kapjon egy pontot. Szintén az első részre vezethető vissza az Assult mod. Itt két csapat van, egy támadó és egy védekező. A támadó csapatnak kijelölt célpontokat kell elérnie, megsemmisítenie, átkapcsolnia. Mindezekből a célokból egy-egy pályán több is található és azokon sorba kell menni a győzelemhez egy bizonyos idő alatt. A támadók segítségére van némely pályán néhány tank, illetve kisebb járművek. A védő csapat feladata mindezen célpontok megvédése. A védő fél segítségére szolgálnak automata, illetve használható turetek. Ha egy csapat sikeresen végrehajtja a feladatokat, azaz sikeres támadást hajt végre, fordul a helyzet, a támadókból lesznek a védők és fordítva. Itt azonban a támadó fél már nem az alap idő szerint kell teljesíteni a feladatokat, hanem annyi idő alatt amennyi alatt az előző csapat teljesítette.


Unreal Tournament 2004 teszt - 9. kép

Teljesen új játék mód az Onslaught. Itt az a lényeg, hogy az ellenfél bázisán található központot kell megsemmisítenünk. Azonban ez nem olyan egyszerű. Mindenek előtt el kell foglalni a két bázis közt elhelyezkedő kontroll pontokat, ezzel kiépítve az utat az ellenfél bázisáig. Azonban az ellenfél is ugyan ezt teszi és a kontroll pontokat le is lehet rombolni majd a sajátunkévá tenni. A központot csak akkor lehet sérteni, ha az odavezető út ki van építve. Itt hatalmas pályákkal találkozhatunk, ahol járművek segítségével lehet közlekedni, illetve pusztítani. Ez talán a legnagyobb újítás a játékban. Elég sok járműt felsorakoztattak a készítők, amiket egyszerűen a "use" gombbal vehetünk igénybe, illetve hagyhatunk el. Az ellenfél bázisán parkoló gépeket azonban nem lehet elcsenni, csak ha azt már használta valaki. A járművek között fellelhetőek kisebb, egyszemélyes, főként gyalogság ellen használható járművek (Scorpion Buggy,Manta); egy repülő szerkeze ami célkövető rakétával és lézer ágyúval van ellátva (Raptor); egy tank aminek már elég nagy tűz ereje van azonban lassú (Goliath), egy teherautó aminek a fegyverzetét nem használhatja a vezető, de még egy személlyel már kellőképpen hatásos (Hellbender); valamint egy hatalmas monstrum aminek nem csak páncélzata nagy hanem tűzerejét is jelentősen befolyásolja a négy erőteljes lézerágyú, valamint a vezető által irányított löveg (ez a Leviathan). Ez utóbbit le lehet rögzíteni így egy még hatalmasabb fegyvert kaphatunk kézhez, hatása a Redeemeréhez hasonlítható (talán még nagyobb is) csak nem hat akkora területre. Megsemmisíteni elég nehéz hatalmas tűzereje és erős páncélzata miatt. Fellehető még egy Mutant játékmód is ami azon alapszik, hogy egy fő teljes fegyverzettel és megnövelt sebességgel vadászik a többiekre. Élete azonban folyamatosan fogy, feltölteni csak az ellenfelek megölésével tudja. Aki éppen a mutáns azt igen nehéz megölni, csak úgy lehet ha a többi játékos kellőképpen összefog ellene.


Unreal Tournament 2004 teszt - 10. kép

Aki megöli, abból lesz a mutáns. Ezen felül egy rendkívül érdekes mod az Invasion. Itt néhány játékosnak körönként az egyre erősebb szörnyek ellen kell megküzdenie. Ha valakit megölnek a szörnyek az csak akkor éledhet újra ha az adott kör szörnyei elfogytak. Az utolsó mod a Last Man Standing. Ezzel a moddal már találkozhattunk az UT első részében is. A lényege hogy meghatározott számú élete van mindenkinek akit ennyiszer megölnek az kiesik, akinek pedig a legvégén megmarad még legalább egy élete, úgy hogy már mindenki kiesett, akkor ő győz. Ejtenék még néhány szót a választható karakterekről is. Megmaradtak az UT2003-ban megszokott figurák és még ezek mellé került jó néhány új is. Ilyenek a Xan csapatát képező robotok, a Malcolm csapatába sorolható zöld ruhások, a színes hajú punkok és a skarjok. Ily módon jelentősen bővült a választék is a karakterek között (kb. a duplájára nőt). Mindegyik típusú karakterkaszthoz tartozik egy főnök is akit nem választhatunk addig amíg végig nem játszottuk a játékot (ilyen pl.: Xan, Malcom...stb.). A játék zenéjét elég jól eltalálták a készítők. A menü alatt az első rész menü zenéje hallható, míg a pályák alatt különböző stílusú zenék lelhetőek fel. Némely szerintem nem éppen illik a játékba, de a nagy többségét sikerült eltalálniuk a készítőknek. Grafikai újításokkal nem igazán találkozhatunk, de talán valamennyire jobban optimalizálták, és ezért szebben fut egy ugyan akkora gépen, mint az UT2003. A pályák viszont sok esetben megnőttek ezért a töltési idők megnőttek. Ezt memóriabővítéssel lehet eszközölni.

Összességében tehát egy teljesen új, és rengeteg izgalmat kínáló játékot kaphatunk kézbe ha megvásároljuk az UT2004-et. Ezért tudom ajánlani minden Unreal rajongónak és mindenki másnak, még a quakeseknek is (már láttam olyan quakest aki leült az Unreal Tournament 2004-hez és minden eddigi véleményével szemben tetszett neki a játék ).

Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Unreal Tournament 2004 teszt / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2004. március 16.
  • Ár: 10.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • izgalmas játékmenet még Single Playerben is
  • rengeteg újdonság az előző verzióhoz képest
  • sok töltési idő (256MB memória vagy kevesebb)
  • Hang
    7
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    7
7.5
38 hozzászólás

Marduk

4 éve, 4 hónapja és 11 napja

Még mindig felfoghatatlan számomra, hogy ez a játék 11 éves...

válasz erre

Petya1987

5 éve, 1 hónapja és 11 napja

régi UT rlz

válasz erre

Milu86

5 éve, 7 hónapja és 13 napja

Igen a régi jobb volt!

válasz erre

tommygarros

6 éve, 2 hónapja és 13 napja

én maradok a régi UT-nél :'D

válasz erre

Marduk

6 éve, 5 hónapja és 21 napja

sasikaa írta:
A 2 és a 2003 nagyon tetszett. De ez már nekem sok volt. Maradok a régi stílusnál!
Szerintem a 2003 a 2004 olyan "technikai bemutatója", mint a Portal 2-nek az első Portal.

válasz erre

sasikaa

6 éve, 6 hónapja és 3 napja

A 2 és a 2003 nagyon tetszett. De ez már nekem sok volt. Maradok a régi stílusnál!

válasz erre

Marduk

6 éve, 7 hónapja és 8 napja

Így 9 év után még mindig jó játék.

válasz erre

Vendég

8 éve, 11 hónapja és 10 napja

mi a cd kodja?

válasz erre

Vendég

9 éve, 10 hónapja és 9 napja

kúrvajó játék

válasz erre

Vendég

10 éve, 1 hónapja és 26 napja

BE IROD HOGY DOWNLOAD OSZT MEG KERESED

válasz erre

Vendég

10 éve, 9 hónapja és 26 napja

:jo
o

válasz erre

Vendég

10 éve, 10 hónapja és 12 napja

Hol lehet letőlteni?

válasz erre
1234a(z) 4 -ből
Unreal Tournament 2004
10.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Monyo profiljababem profiljaWickedSick profiljaManiac profilja