TxK teszt

2014. február 25.
70.5041
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Mit kapunk akkor, ha keverjük a klasszikus árkád lövöldözős stílust a vektoros grafikával? Nos, nagyjából az, amire számítunk, egy klasszikus árkád lövöldözős játékot vektoros grafikával. A brit Llamasoft legújabb programja nem alapjaiban kívánja megrengetni a játékipart, helyette csupán a klasszikus módon szórakoztatja a PlayStation Vitával rendelkezőeket. Epilepszia gyógyszereket bevenni, TxK teszt következik!


Jeff Minter neve keveseknek csenghet ismerősen, holott a walesi úriember már több évtizede aktív szerepet vállal a játékipar virágzásáért. Számos, korábban elsődlegesen árkád masinákra, majd az utóbbi időben mobil platformra megjelenő egyszerű menetű, ám annál élvezetesebb játék köthető a nevéhez, és legújabb szerzeménye sem lóg ki a sorból. A TxK tulajdonképpen nem más, mint az 1994-ben Atari Jaguarra megjelent Tempest 2000 (T2K) Vitára átírt és kibővített változata, ami pedig az 1981-es Tempest felújítása volt, szóval jelen tesztünk alanya tulajdonképpen egy remake remake-je.

A fejvakargatás folytatódik...

A fejvakargatás folytatódik...


Mint ahogyan a bevezetőben is írtam, a TxK egy klasszikus árkád shooter, amelyben annyi csavar van, hogy a stílus védjegyének számító felülnézetes mód helyett egy vektoros grafikával megrajzolt pályán, kvázi TPS nézetből kell lőnünk... azokat a valamiket, amiket lőnünk kell. És ezzel nagyjából mindent el is mondtam a játékról. A néhány perc alatt, ami során felfogjuk, hogy mégis mi folyik körülöttünk, már teljesen meg is ismerhetjük a programot, így akit a felfedezés öröme hajt, az jobb is, ha tovább áll. A TxK egy olyan klasszikus módon klasszikus árkád játék, hogy ennél klasszikusabb csak akkor lehetne, ha aprót kellene valahol a gépbe dobálni minden egyes menet előtt. Klasszikus módon, ugyebár.

A TxK egyik legnagyobb vonzereje egyértelműen a retro érzés, de nem ez az egyetlen. Akármennyire is egyszerű a program, ez nem azt jelenti, hogy kihívást nem találunk benne, és a pörgős játékmenet miatt bizony nem kell tíz percig nyüstölnünk ahhoz, hogy az ásításunkat felváltsa "pislognisemmerek" állapot, mint jó pár másik casual társa esetében. Az egy-két szintes bevezetés után bizony eléggé bedurvul a játék, és a pettinget felváltja a kőkemény életben maradásért való küzdelem - hogy aztán azt megszokva ismét lankadjon a figyelmünk, amit követve ismét jöhet a kihívás növekedése.

Gyakorlatilag ez a játék egy interaktív OLED-teszt

Gyakorlatilag ez a játék egy interaktív OLED-teszt


A játék kinézetét tekintve ismételten azt mondhatom, hogy a klasszikus vektoros grafikát kapjuk, de persze mai részletesség mellett. Az, hogy ez bejön-e a játékosoknak, nyilván egyénenként változik. Nekem személy szerint jó pár menetet le kellett nyomnom, mire fel tudtam fogni, hogy mégis mi folyik a képernyőn, azonban amikor végre "ráállt" a szemem, bejött az összkép. Tény és való azonban, hogy aki nem bírja a villogó fényeket és a vibráló színeket, annak nem való a TxK, mivel itt mást nem is kapunk.

Nem meglepő módon a játékkal eltöltött három óra során egyszer sem tapasztaltam semmilyen akadást vagy szaggatást, de valljuk be, ilyen kinézet mellett azért az durva is lett volna.

Megvan a maga szépsége

Megvan a maga szépsége


A hangok tekintetében a játék semmi extrát nem vonultat fel, és bár az effektekkel nincs is probléma, a zenék terén egy kis változatosság nem ártana.

A játék irányítása nem hagy kívánni valót maga után, mivel azonban összesen három gombot használunk, ezt elég nehéz is lett volna elszúrnia a Llamasoftnak. A Vita egyedi képességei közül, ha kedvünk tartja, akkor az érintőképernyőt használhatjuk a bombák felrobbantásához (ezt megtehetjük a körrel is), illetve a mozgásérzékelőnek van némi esztétikai hatása, amely alatt az enyhén mozgó hátteret kell értenünk.

Retro stílus, retro körítés

Retro stílus, retro körítés


Csavarhatom azonban bármennyire is a szavakat, mindez nem változtat azon a tényen, hogy egy egyszerű játékkal van dolgunk, ami vagy bejön valakinek, vagy nem. Aki kapható a retro stílusra, esetleg ő maga is szerelmese volt a vektoros lövöldéknek, az nyugodtan tehet egy próbát a Llamasoft legújabb játékával, aki azonban a következő AAA kategóriás óriást várja, az nyugodtan álljon tovább, mert a TxK nagyon nem az ő játéka.

TxK / Tesztplatform: PlayStation Vita

jó lesz ez!
  • Stílus: Lövöldözős
  • Megjelenés: 2014. február 11.
  • Ár: 1.800 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Árkád shooter vektoros körítéssel
  • Árkád shooter vektoros körítéssel
  • Hang
    6
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    10
  • Hangulat
    7
7.8
TxK teszt következik! '>
TxK teszt következik! '>
12 hozzászólás

totyak

11 éve, 1 napja

Ettől a játéktól én biztosan agyrákot kapnék. El nem tudom képzelni, hogy élvezheti valaki, hogy folyamatosan ugrálnak, meg villódznak a színes csillagok, vonalak, stb.

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 7 napja

marco írta:
Szerkesztőség lehetősége a fórumban tecciktunnyi...kacsintó smiley

De ha az a baj, hogy nem mozog, hát akkor igen, sajnos az animgif itt nem megy (fészbukkon se jám röhögő smiley)...
Mikor még belinkeltem a gif-t akkor még nem voltak letiltva a bejegyzések, csak utána. :Đ

Amúgy a "jajjmár admin"t a tiltásra írtam. :Đ

válasz erre

marco

11 éve, 7 napja

PaulMarloW írta:
Ajjmár admin!
Szerkesztőség lehetősége a fórumban tecciktunnyi...kacsintó smiley

De ha az a baj, hogy nem mozog, hát akkor igen, sajnos az animgif itt nem megy (fészbukkon se jám röhögő smiley)...

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 7 napja

Ajjmár admin!

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 7 napja

Vendég

11 éve, 7 napja

Vendég

11 éve, 7 napja

Vendég

11 éve, 7 napja

Hát nem tudom de a csillámok túlmennek a szemrevalóság féltekéjén és azt érzem hogy első a lényeg ami itt távol sincs. Szóval a sztori és a főhős erőteljes hiányt keletkeztet ami miatt ez a játék csak második lehet már nálam, de az biztosan nem. De szóljátok meg ha nincs igazam de általába az van. Ezért mondom ez a játék elkárhoztatott és csak a jóisten tudja megmondani sorsát. Vagy igen?

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 7 napja

Na majd ha a marihuana legális lesz akkor kipróbálom. :Đ

válasz erre

Vendég

11 éve, 9 napja

Azta dejó pontot kapott!!!!!!meglepett smiley Pedig nagyon egyszerűnek tűnik.

válasz erre

Vendég

11 éve, 10 napja

hinnye.röhögő smiley

válasz erre

Vendég

11 éve, 10 napja

Micsoda game!röhögő smiley

válasz erre
TxK
1.800 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaXTomiX0029 profilja