Trine 2 teszt

2011. december 19.
74.0881
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
lamagra profilja, adatai
lamagra
2009-ben a finn Frozenbyte fejlesztőgárdája megalkotott egy minden addiginál gyönyörűbb ügyességi-logikai platformjátékot, melyet Trine névre kereszteltek. A játék remekül ötvözte a varázslatos hangulatú fantasy világot a logikai fejtörőkkel, az átgondolt fizikát a szép küllemmel, így nem csoda, hogy rajongói körében osztatlan sikert aratott. Mint ahogy az sem, hogy a készítők a folytatás mellett döntöttek, így idén decemberben szinte pontosan a Mikulással egy időben megérkezett a Trine 2.



Trine 2 teszt - 2. kép

A második rész nem sokat változtat az előző epizódban egyszer már jól bevált játékmeneten, Ugyanúgy adott a három főhős - a félénk, időnként csetlő-botló varázsló, Amadeus, a fürge és légies mozgású tolvajnő, Zoya, és a semmitől meg nem rettenő lovag, Pontius - akik ugyanúgy veszélyesebbnél veszélyesebb szituációkba keverednek, mint előző kalandjuk során. Ami más, az elsősorban a történet, hiszen míg hőseink feladata két évvel ezelőtt a címadó Trine felkutatása volt egy csontvázhadsereggel zsúfolt úton, addig a mostani részben épp ez a varázslatos tárgy gyűjti újra egybe és bízza meg szereplőinket egy újabb feladattal, ami nem más, mint a birodalmat fenyegető goblinok támadásának visszaverése. Habár az előző rész tényleg hatalmas siker volt, a Trine sajnos nem tudott kilépni a rétegjáték kategóriából, így biztos vagyok benne, hogy bőven akad olyan a kedves olvasók között, akinek az első rész a teljes ismeretlenség homályába vész. Éppen ezért nézzük az eddigieknél kicsit részletesebben, hogy milyen játékkal is van dolgunk!

Trine 2 teszt - 3. kép

Adott a három fentebb említett hős, akik - karakterükhöz méltó módon - különböző alapképességekkel és eszközökkel lettek megáldva. A varázsló egyes dolgok - elsősorban emelvényül szolgáló vasszerkezetek - megidézésére képes, valamint varázspálca és mindenféle varázsige nélkül tudja azt, amit Harry Potterék csak szorgos hadonászás és "vingardium leviosa"-mondogatás után tudtak elérni - egyes tárgyak lebegtetéséről van szó, ha esetleg valakinek ennyiből nem lett volna világos. Zoya íja a távolabbi ellenfelek oldalát fúrja (át) egy-egy pontos célzás esetén, Batmantől kölcsönkért, kampós végű, kilőhető kötele pedig elérhetetlennek tűnő magasságokba röpíti a pehelysúlyú tolvajlányt - bár ehhez némiképp több akrobatikus mozdulatra van szüksége, mint méltán kedvelt emberszabású bőregerünknek. A magát rettenthetetlennek képzelő lovag az időnként felbukkanó goblinok, és egyéb vérszomjas teremtmények ellen nyújt hathatós segítséget a továbbjutásban, akik támadásait pajzsával hárítva, csöpp kis testüket pedig kardjával miszlikbe aprítva gondoskodik az egyes pályák teljesíthetőségéről - és akkor még nem is beszéltünk az elsősorban falak szétverésére szolgáló, kolosszális méretű kalapácsáról, mely mellett Thor pörölye is csak törékeny játékszernek tűnik.

Trine 2 teszt - 4. kép

Az eléjük gördülő akadályok leküzdéséhez és a hol könnyebb, hol nehezebb feladatok megoldásához általában mindhárom karakter képességeire szükség van - vagy legalábbis az egyes pályákon belül biztosan akad olyan pont, ahol nem tudunk továbbjutni azzal a szereplővel, akivel az adott pályát kezdtük - így a játék egyáltalán nem állít minket a kezdetekkor karakterválasztási kényszer elé: egyszerre lehet és kell is irányítanunk mindhárom jómadarat a továbbjutás érdekében. A dolog érdekessége azonban - ami talán a mellékelt képeken is látszik -, hogy egy időben mégis csupán egyik szereplőnk látható a képernyőn, ám őt egy varázsütésre - a megfelelő gomb megnyomásával - bármikor és bármennyiszer lecserélhetjük az épp irányítani kívánt hősre. Röviden összefoglalva: mindannyian ott vannak, ám egyszerre mégis csak egyikük látszik.

Trine 2 teszt - 5. kép

Ez a megoldás egyrészt jó, másrészt viszont kevésbé. A pozitívum benne az, hogy így minden karakterünk ugyanazon a pontján tart a pályának, ahova az egyikkel eljutottunk. Így oldható meg könnyedén például az, hogy cammogós, a gravitáció törvényének leginkább engedelmeskedő lovagunk is feljusson olyan magaslatokba, ahová egyébként csak fürge tolvajnőnk lenne képes, és fordítva: így tud áthatolni két kisebb fizikumú hősünk olyan falakon, melyeket csak Pontius kalapácsa képes porrá zúzni. A dolog negatívuma azonban, hogy mivel szereplőink nincsenek egyszerre jelen, nem tudják egymást segíteni a feladatok megoldása során. Hogy erre is hozzak egy példát: így kivitelezhetetlen az, hogy Amadeus átrepítse hőseinket bizonyos akadályok fölött, akik utána a túloldalról tudnák segíteni a nagy varázsló átkelését.


Trine 2 teszt - 6. kép

Mindez azonban épp megfordul a jól kidolgozott többjátékos módban, melyben egyaránt találhatunk online és offline mókázást is. Itt már sokkal inkább amiatt főhet a fejünk, hogy hogyan juttassuk át társunkat az ő karaktere számára nehezebben leküzdhető akadályokon, ám tény, hogy itt legalább az ő szolgálatába állíthatjuk saját hősünk képességeit is. A sztori mód mind a tizenhárom pályája helyet kapott a mulitplayer módban is, melyet különböző nehézségi szinteken teljesíthetünk. Mivel a készítők a játékosra bízták, hogy inkább egy-két cimborája kezébe nyom-e egy-egy kontrollert, hogy a monitor fényében közösen eszeljék ki a lehető legjobb taktikát, vagy a világhálón keres magának játékostársakat egy újabb kalandhoz, bátran kijelenthetjük, hogy a Trine 2 kijavította elődje talán egyetlen nagyobb hibáját, a kissé kidolgozatlan multiplayer játékmódot is. Az online kooperatív játékmód gépezetébe azonban még így is került néhány porszem, melyek közül a legzavaróbb, hogy mindig csupán a szervert indító (host) játékos szintjén tudunk becsatlakozni az eseményekbe. Ez magyarán azt jelenti, hogy ha egy olyan játékoshoz sikerül csatlakoznunk, aki még nem fejlesztett ki túl sok képességet hőseinek, akkor bizony az általunk korábban már bezsebelt skillek sem állnak rendelkezésünkre a játék során.

Trine 2 teszt - 7. kép

Ugyanis képességeink fejlesztésére is lehetőségünk, sőt, szükségünk is van a Trine 2-ben, melynek képességfája ugyan nem túl nagy - a Skyrim után legalábbis nevetségesen kicsi -, így is bőven elegendő fejleszthető skill áll benne rendelkezésünkre. Hogy egy jótanáccsal is szolgáljak: az ilyen szintlépésekkor nem érdemes fukarkodni nehezen összegyűjtött pontjainkkal a varázslót illetően, hiszen - logikai játékról lévén szó - mégiscsak a mágiák bizonyulnak leghasznosabbnak a feladatok megoldása során. Ahhoz, hogy hőseinket fejleszteni tudjuk, kék folyadékkal töltött üvegcséket és gömböket kell gyűjtögetnünk a pályákon, melyek nagy részét a legeldugottabb helyeken találjuk, így érdemes alaposan körülnéznünk, és olyan helyekre is feltornáznunk magunkat, ahová egyébként a játék nem feltétlenül követelné meg. Ha megfelelő mennyiséget kuporgattunk össze a kék löttyökből, akkor nyílik lehetőségünk egy-egy újabb képességgel megáldani valamelyik szereplőnket.

Trine 2 teszt - 8. kép

A fejtörők között egyaránt helyet kaptak könnyebbek és nehezebbek, valamint olyanok is, melyek az előző részből már ismerősek lehetnek a Trine-rajongók számára. Megijedni azonban nem kell, újítás is bőven akad a játékban, melyek közül talán a pályákon elhelyezett teleportkapuk, illetve a lángcsóvát, vagy éppen erős légáramlatot kilövellő csövek a leginkább említésre méltóak. Van, hogy a felfelé áramló levegőt kell használnunk hőseink reptetéséhez, és van, hogy a tüzet kell úgy irányítanunk, hogy be tudjunk vele gyújtani egy-egy kondér alá, melyből aztán óriási légbuborékok törnek fel, ezzel könnyítve meg a magasba jutást. Utunkat rendszeresen nehezítik földből kiálló, hegyes karók, melyek közé egyik hősünk sem szívesen kerül, és a játék előrehaladtával méregköpő szobrokból sem lesz hiány, melyek szintén nincsenek túl jó hatással karaktereink testi épségére. Ha be is következne az időnként már-már elkerülhetetlen halál, akkor egy karakterváltással folytathatjuk tovább kalandunkat a következő (vagy éppen az előző) mágikus üveggömbig, mely újraéleszti elhullt harcostársunkat, és maximálisra tölti minden sérült szereplőnk életerejét.

Trine 2 teszt - 9. kép

A Trine 2 sikerének kulcsa ugyanakkor véleményem szerint az arányosságban, és a remek kivitelezésben van. Előbbi alatt azt értem, hogy a számos agytornász feladat közé remek érzékkel iktattak be csupán a kaszabolásról, és elsősorban lovagunk fizikai erejének fitogtatásáról szóló részeket - ám tény, hogy az időnként szembekerülő főellenségek likvidálásának legtöbbször mégis a gondolkodás, és nem az erőből nekimenés a legjobb, és sokszor egyetlen eszköze. Ami pedig a kivitelezést illeti, nem hiszem, hogy volna bárki, aki csúnyának merné nevezni ezt a legtöbb grafikus fantáziáját felülmúló világot, melyet a Frozenbyte rajzmesterei megalkottak. És ha ehhez hozzávesszük azt a csipetnyi humort, mely elsősorban a szereplők - némileg skizofrén színezetű - párbeszédeiben nyilvánul meg, valamint azt a cseppet sem elhanyagolható tényt, hogy egy remekül optimalizált motor fut a játék alatt, akkor azt hiszem, minden szösszenetnyi hibáját megbocsáthatjuk a Trine 2-nek, és nyugodt szívvel vághatunk bele Amadeus, Zoya és Pontius újabb kalandjába.

Trine 2 teszt - 10. kép


Aki az első rész tesztjét elmulasztotta volna, itt pótolhatja: Trine teszt
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Trine 2 teszt / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: Platform
  • Megjelenés: 2011. december 07.
  • Ár: 4.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • szépen megrajzolt látványvilág
  • jól optimalizált
  • többféleképp megoldható feladatok
  • a zene egy idő után egysíkú és unalmas
  • kisebb multis beállítási bakik
  • Hang
    7
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
8.8
16 hozzászólás

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 17 napja

5 ezer nem sok érte. Igazi jó logikai feladványok vannak benne, látványos, és szép. Jó játék, még jobban bejön mint az 1.

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 19 napja

Nekem az első is bejött, ezt meg most veszem meg, a teszt alapján nagyon jó!

válasz erre

Shade

9 éve, 3 hónapja és 19 napja

Vendég írta:
szinesebb volt kicsit lehet h arra gondolsz
Akkor nem, utálom ha színes, akkor viszont csak nem a leg szebb pillanatok lettek elkapva.

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 19 napja

Shade írta:
Furcsa, mintha az előző rész szebb lett volna. Vagy csak rosszul emlékszek.
szinesebb volt kicsit lehet h arra gondolsz

válasz erre

Shade

9 éve, 3 hónapja és 19 napja

Furcsa, mintha az előző rész szebb lett volna. Vagy csak rosszul emlékszek.

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 20 napja

Nekem tetszik.

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 20 napja

Erdekes gama...

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 20 napja

frankó jók ezek a logikai játékok, a trine ráadásul szép is

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 20 napja

Jópofa, kell.

válasz erre

Kekmedve

9 éve, 3 hónapja és 20 napja

Brutálisan jó játék!

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 20 napja

Végre valami agyalós játék nem gyaklós fps!

válasz erre

Vendég

9 éve, 3 hónapja és 20 napja

Nem is hallottam róla!

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Trine 2
4.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

1000feri profiljarDAVE profiljaTotosama profiljaMarduk profiljaManiac profiljamarco profiljaSándorkolbász profilja