Transformers: War for Cybertron teszt

2010. július 18.
76.4281
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Yoyo profilja, adatai
Yoyo
A képregény-világokat hálás téma feldolgozni játék formájában, de legtöbbször éppen az ilyen produktumok szoktak a leggyengébbre sikerülni. Bár volt pár olyan adaptáció, amely egészen jól sikerült, összességében elmondható, hogy nagyrészt csapnivaló alkotásokat sikerül létrehozni. A Spider-man 2, a Punisher eredeti játékverziója, valamint a Batman: Arkham Asylum kivételt képeztek az ilyen témájú játékok között, a többi, hasonló műfajú produktumot azonban jobb lenne elfelejteni. Az eddig megjelent Transformers játékok ugyanebbe a kategóriába tartoztak, az első film zsenialitásának a közelébe se értek. A Transformers: War for Cybertron egy újabb próbálkozás arra, hogy beleélhessük magunkat kedvenc alakváltó robotjaink szerepébe. A High Moon Studios embereinek sikerült is egy olyan alkotást létrehozni, amely a világot ugyan nem váltja meg, de még így is egy minőségibb produkció, mint az előző Transformers játékok.

/>
Transformers: War for Cybertron teszt - 2. kép

A Transformers: War for Cybertron egy hagyományosnak nevezhető third-person shooter, amely a műfajt ugyan nem újítja meg, mégis remek kikapcsolódást nyújt. A játék különlegessége, hogy végre nem a film által lefektetett alapoknak akar megfelelni, hanem az eredeti képregényre épül. A helyszínválasztás szinte tökéletes, hiszen az alakváltó robotok szülőbolygóján, a Cybertronon játszódik a cselekmény. A "szinte" jelző azért szerepelt az előző mondatban, mert a látványvilágra éppen ez nyomja rá legjobban a bélyegét, a futurisztikus, technokrata világ ugyanis kevés lehetőséget nyújt arra, hogy grafikailag tökéletes élményben részesülhessünk. Ettől függetlenül magára a kinézetre kevés panaszunk lehet, a játék alatt duruzsoló Unreal 3 Engine azonban ennél jóval többre képes.


Transformers: War for Cybertron teszt - 3. kép

Az egyszemélyes játék elkezdésekor az előző Transformers játékokhoz hasonlóan lehetőségünk van arra, hogy a Deceptionok vagy Autobotok közül válasszunk. A történet megértéséhez azonban érdemes az "álcák" misszióival kezdeni, hiszen a cselekmény eleje hozzájuk kötődik. A sztori egy egészen magas színvonalat képvisel, szemben a kissé bugyuta filmekkel, s így az alapművekhez, azaz a képregényekhez is jóval hűbb, mint a filmszínházas testvérei. Külön öröm, hogy szinte az összes alakváltó robot szerepel a játékban, így harmincnál is több Transformert láthatunk a kalandok során. Természetesen az Autobotok között is megannyi olyan gép szerepel, amelyeket a filmekben is láthattunk, így Optimus Prime mellett Bumblebee és Jetfire irányítását is magunkénak tudhatjuk a játék során.

Transformers: War for Cybertron teszt - 4. kép

Az előző részekkel ellentétben már a menü is azt sejteti, hogy egy egészen kivételes konverzióval van dolgunk. Az intro kellőképpen megadja az alaphangulatot, az egészen látványos render-videó pedig a játék tényleges kinézetét is hűen tükrözi. Már az első képsorok is arról árulkodnak, hogy egy vérbeli lövöldözős játékkal lesz dolgunk, a Transformers: War for Cybertronnak a játékmenet terén a pedig a későbbiekben se lesz szégyenkeznivalója. Minden egyes küldetés előtt lehetőségünk van kiválasztani egy robotot, így mindenki a saját ízlésének megfelelő géppel vonulhat csatába. Érdemes megnézni a karakterek speciális képességeit, hiszen minden egyes alakváltónak más speciális tulajdonsága van. Akadnak olyanok, akik egy rövid ideig képesek repülni, mások szélsebes manőverekkel vetődhetnek el a feléjük száguldó lövedékektől, de olyan képesség is megtalálható egyes robotok repertóárjában, amely segítségével az ellenfelek energiáját tudjuk elszívni. A számunkra ideális képességű robot kiválasztása különösen fontos, mert jelentősen megkönnyítheti a dolgunkat.


Transformers: War for Cybertron teszt - 5. kép

Maga a játék egy becsületes iparosmunka, amely szinte semmiben nem különbözik az átlagos lövöldözős játékoktól, de a körítés miatt mégis van egy sajátságos bája. Ennek megfelelően a játékmenet egy pillanatig sincs túlbonyolítva, a run-and-gun elveit követve minden pályán az lesz a feladatunk, hogy A-ból B-be eljussunk, s közben lelőjünk mindenkit, aki az utunkba kerül. A készítők még az ilyen játékoknál megszokott, gyakran gyengén kivitelezett logikai feladatokat is kihagyták a játékból. Éppen ezért a monotonitás egy rövid idő után már jelentkezik a War for Cybertronban, de szerencsére a produktum hangulata miatt ez nem igazán tűnik fel. A féktelen lövöldözést egyedül az ugrálós részek törik meg olykor-olykor, de viszonylag ritkán, s ez egy örvendetes dolog. A platformer-elemek ugyanis kifejezetten idegesítőek tudnak lenni, a kissé elfuserált checkpoint-rendszer miatt ráadásul a legtöbb esetben ezeknél a részeknél vagyunk kénytelenek egy közel tíz perces jelenetet újra megcsinálni.

Transformers: War for Cybertron teszt - 6. kép

A lövöldözés viszont kifejezetten élvezetes, ami nem elhanyagolható dolog egy shooter esetében. Az előző Transformers játékokkal szemben itt valóban érezzük a lövések erejét, ellenfeleink pedig a leglátványosabb módokon haláloznak el. A célzás könnyű, mint ahogy az irányítás maga is: A War for Cybertron az első Transformers játék, amelyben a kontroll tökéletesen lett megoldva. A különböző robotok különféle járművekké tudnak átalakulni, s mindez egyetlen, kényelmes gombnyomással kivitelezhető. Az előző részek rákfenéje éppen az irányítás volt, ennél az epizódnál azonban semmi probléma nincsen, robotjainkat kifejezetten könnyedén irányíthatjuk. Fegyverből az utóbbi idők trendjét követve összesen kettő lehet nálunk. Az alap fegyvereket azonban csak ritkán érdemes lecserélni, hiszen az ellenfelektől felszedhető gyilkoló-alkalmatosságok ugyanis jóval gyengébbek, mint amik alapból nálunk vannak.

Transformers: War for Cybertron teszt - 7. kép

Ennek ellenére gyakran fogunk rákényszerülni a fegyvercserére, mert a lőszer még Cybertronon is fogyóeszköz. Bár sok helyen lehet találni lőszeres-ládákat, sajnos a legtöbbször annyira beleolvadnak a környezetbe, hogy simán elsétálunk mellettük. Éppen ezért gyakran találhatjuk magunkat olyan helyzetben, hogy egyetlen töltényünk se lesz, s csupán a közelharci támadásra támaszkodhatunk. Talán ez a játék legnagyobb problémája, a felvehető ládákat ugyanis nagyon nehéz észrevenni. Az ütés azonban jóval erősebb, mint bármelyik fegyverünk, így ha kevés a lőszerünk, érdemes közelebb menni az életünkre törő robotokhoz, és közelharcban legyűrni őket.

Transformers: War for Cybertron teszt - 8. kép

A kinézetről már ejtettem egy pár szót, de érdemes egy kicsit belemenni a részletekbe is. A War for Cybertron az Unreal 3 motorját használja, ám nem feltétlenül számít a legjobban kinéző U3-as játéknak. Bár meglehetősen látványos produktummal van dolgunk, sajnos az engine-re jellemző csillogó textúrák lépten-nyomon fellelhetőek a kaland során. A robotok kidolgozása kifejezetten jó, de egyes példányok mégsem hozzák az elvárható színvonalat. Megatron kidolgozottsága messze elmarad a többi robottól, ami azért is szomorú, mert az álcák vezéréről van szó. A pályák részletgazdagsága kifejezetten szép a szemnek, de sajnos Cybertron sajátosságai miatt viszonylag homogén környezetben csatázunk a játékban. Egy-két esettől eltekintve egyetlen egyszer se csodálkozunk rá a grafikára, inkább csendben nyugtázzuk, hogy tűrhetően néz ki a program. Nem így a hangok és a zenék, amelyek viszont üdítően hatnak: a robotok hangjai remekül sikerültek, Optimus hanglejtésétől még a hideg is kirázott néha. A zenék ugyan semmi különlegeset nem nyújtanak, afféle filmes-hatásúak, mégis rengeteget adnak a hangulathoz.

Transformers: War for Cybertron teszt - 9. kép

A Transformers: War for Cybertron végre egy olyan játék, amely a legendás képregényhez hasonló színvonalat képvisel, ám még így se nevezhető tökéletesnek. Az előző részekhez képest azonban egy minőségi ugrás, annak ellenére, hogy a körítéstől eltekintve semmiben se különbözik a mostanában elszaporodott tucat-lövöldéktől. Aki szereti az alakváltó robotok világát, az mindenképpen szerezze be a játékot, hiszen egy remek élmény, de olyan sokat azért ne várjuk el tőle. Könnyed, hétvégi kikapcsolódásnak remek, ráadásul a többjátékos mód is egészen jól sikerült; a legjobb képregény-adaptáció címét azonban nem fogja elvinni a program. Még egy ideig várni kell arra, hogy a Transformers címhez méltó játékot lássunk, de a High Moon Studios alkotása már megközelíti az elvárt színvonalat.

Transformers: War for Cybertron / Tesztplatform: XBOX360

jó lesz ez!
  • Stílus:
  • Megjelenés: 2010. június 25.
  • Ár: 11.900 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • végre egy jó transformers játék
  • könnyű irányírás
  • élvezetes
  • kissé monoton
  • lehetne szebb
  • Hang
    9
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.8
Transformers: War for Cybertron egy újabb próbálkozás arra, hogy beleélhessük magunkat kedvenc alakváltó robotjaink szerepébe. A High Moon Studios embereinek sikerült is egy olyan alkotást létrehozni, amely a világot ugyan nem váltja meg, de még így is egy minőségibb produkció, mint az előző Transformers játékok. '>
Transformers: War for Cybertron egy újabb próbálkozás arra, hogy beleélhessük magunkat kedvenc alakváltó robotjaink szerepébe. A High Moon Studios embereinek sikerült is egy olyan alkotást létrehozni, amely a világot ugyan nem váltja meg, de még így is egy minőségibb produkció, mint az előző Transformers játékok. '>
5 hozzászólás

Vendég

11 éve, 7 hónapja és 13 napja

hali nem tudjátok mi a telepitő kód??

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 20 napja

nagyon szépek a grafikákmenő smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 11 hónapja és 7 napja

jó lett csak kár hogy rövid

válasz erre

Vendég

14 éve, 11 hónapja és 7 napja

nagyon jó lett

válasz erre

Vendég

14 éve, 11 hónapja és 8 napja

Kevés benne a fegyver, de amúgy tetszik.

válasz erre
Transformers: War for Cybertron
11.900 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profilja