Trainz: A New Era teszt

2015. május 29.
71.5201
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
5t3v3nk3 profilja, adatai
5t3v3nk3
Minden hobbinak, szubkultúrának, közösségnek megvannak a maga csodabogarai, akikre a többség furcsálkodva, értetlenül, és sokszor tisztelettel tekint. A PC-s játékos társadalom egyik ilyen al-közössége a szimulátor rajongók és azon belül egy kisebb, a vonat szimulátor rajongók csoportja. Az N3V games csapata öreg rókának számít a vonat szimulátorok piacán, rengeteg stuffot kiadtak már, főleg hardcore cuccokat, de egy kellemes puzzle játék is kötődik a nevükhöz, ami szintén a vonatok témakörére épít. Mostani játékukat a Deep Silver gondozza.


A játék indításakor egy elég puritán, 90-es éveket idéző látvány tárul a szemünk elé, ám a menüpontok a helyükön vannak, nincs konkrét kampány, hanem van jópár előre telepített útvonal. Ezek mellé szabadon tölthetünk le fejlesztők és a közösség által készített menet-vonalakat, mozdonyokat, vagonokat és számtalan egyéb összetevőt. Alapjáraton elmondhatjuk, hogy a nem épp baráti árért csupán egy keretprogramot kapunk, némi előtelepített tartalommal.

A kettes vágányon tolatás zajlik, a vágány mellett kérjük, vigyázzanak!

A kettes vágányon tolatás zajlik, a vágány mellett kérjük, vigyázzanak!


Ahogy kiválasztottuk az egyik küldetést, elindul a játék, és szembesülünk ennek a szimulátor típusnak a legnagyobb hátulütőjével, ami egy mezei játékost könnyen el is riaszt. A grafikára hatalmas kontraszt jellemző, ugyanis a központi elemek, azaz a mozdonyok és a vagonok már-már pazarul néznek ki, a környezet és az effektek, pedig szem véreztetően rondák. Értem én, hogy egy vonatimádónak a nagyvas a lényeg, de sosem értettem - még ha ezek a szimulátorok nem nagy büdzséből készülnek (AAA játékokhoz képest) - miért nem fekszenek rá kicsit jobban a környezetre. Mert igazából nagyon sokat megyünk egy sínpáron, és nem ártana, ha néha rámernénk nézni a környezetre is.

Visszakanyarodva a vonatokra, még egy laikusnak sem lehet panasza rájuk, jól néznek ki és a fülkék belső képe is egészen realisztikus tud lenni. De azt továbbra se értem, hogy ha egy gőzmozdonyt ilyen szépen megcsinálnak, az effektek miért ilyen gyengék. Mindegy, meg lehetne szokni, meg a grafika nem is a szimulátorok fő eleme, de az kissé kiakasztó, hogy a stuff egy olyan gépen, ahol a GTA5 és Witcher 3 kaliberű játékok ultrán remekül játszhatóak, ez a játék még LOW beállítások mellett sem képes 15 fps-nél többre. A screenshotok high beállításon készültek, miközben viaskodtam a diavetítéssel.

Az izgalom a tetőfokára hág: egy másik szerelvény.

Az izgalom a tetőfokára hág: egy másik szerelvény.


A grafikán és optimalizálatlanságon túllépve mag a játék tartalmas, és kellemesen kikapcsol agyilag, a vonatozás nem merül ki a mozdony kezelésén, sokszor mi kapcsoljuk le illetve fel a vagonokat, váltókat állítunk, szemaforokat figyelünk, berakodunk, kirakodunk. Apropó, vonatok kezelése! Két mód van, az egyik a casual, ami már-már sértően fapados az egyszeri játékosnak is, hisz csak egy, a sebességet megadó kart kell kezelni meg néha meg kell nyomni az éberség jelző gombot, nehogy elaludjunk a fülkében (vagy a gép előtt).

A hardcore irányítás pedig brutálisan élethű, egy mozdony szabályos elindításához körülbelül 10 kart kell kezelni, 4 kijelzőt figyelni, és ekkor elkezdjük tisztelni a mozdonyvezetőket, mert ha bizony kőkemény figyelem kell ehhez, akkor a valóság milyen lehet? Ilyenkor jön ki a játék remek fizikája, érezzük a szerelvények súlyát, erejét.

A gázt és a villanyt is elzártam, indulhatunk? öm, izé.

A gázt és a villanyt is elzártam, indulhatunk? öm, izé.


Itt szögezném le, hogy a játék NEHÉZ, annak meg, pláne aki nincs hozzászokva ahhoz, hogy húsz percig nem nagyon nyúl semmihez, aztán egy elrontott lassítás miatti kettőméteres túlfutás máris a küldetés bukását jelenti, és kezdheti előről az egészet.

Kiemelném a hangokat, amik zseniálisan jók lettek, és hatalmasat dobnak az grafikai csomag által megnyirbált élményen. A lassan maximális fordulatra pörgő több száz lóerős villanymotorok hangja zene a fülnek! Konkrét zene azonban nincs, de minek is az, elnyomná a kerekek édesen muzsikáló zakatolását.

A játékhoz folyamatosan érkeznek az új tartalmak, küldetések, ám ezek fényében is elmondható, hogy nem ez a piac legjobbja, számomra legalábbis a Train Simulator 2015 még mindig szimpatikusabb választás. Főleg hogy a Steamen a Trainz: ANE 40 euro, amiben csak az alapjáték van benne, míg TS 2015 Steam Edition verziója, amiben van pár jóféle DLC pakk is még így is olcsóbb 37 eurós árcédulájával.

Vonat ritkán "néz" ilyen döbbenten.

Vonat ritkán "néz" ilyen döbbenten.


Ez annak fényében még nagyobb visszalépésnek tűnik, hogy sokan a Trainz 12-t tartják az egyik legjobb vonat Simnek. Elmondható tehát, hogy a Trainz ANE a laikusok számára elrettentő, míg a fanatikusok számára szimplán csalódás lett.

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Trainz: A New Era teszt / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: szimulátor
  • Megjelenés: 2015. május 15.
  • Ár: 7.999 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • szépen kidolgozott mozdonyok, vagonok
  • rengeteg plusz tartalom érkezik folyamatosan
  • a vonatokon és vagonokon kívül minden RONDA
  • optimalizálatlan
  • drága
  • Hang
    8
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    6
  • Hangulat
    6
6.3
12 hozzászólás

fox107

4 éve, 5 hónapja

Grafikája egyáltalán nincs... műanyag az egész...

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

4 éve, 5 hónapja és 2 napja

[Tiltott felhasználó!]

xpforever

4 éve, 5 hónapja és 2 napja

Nyilván egy szimulátor nem az izgalomról szól, ahogy a kicsit szélesebb körben ismert Euro Truck Simulator 2 sem.

válasz erre

kpal

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

Jó game ,de nekem a Train Simulator jobabn bejön. CSak végre ezeket a játékokat is utolérhetné a inger dúsabb látvány .

válasz erre

bekecs

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

Hű ez nem semmi játék.

Amúgy én bírom az ilyeneket de szerintem 8 ezerért ez kicsit túl van árazva...

válasz erre

Yanez

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

Változatos játékmenet van? Ugyanilyen küldetések? Bossharcok? Esetleg fatality? Legalább szintet lehessen lépni vagy új mágiákat megnyitni! Áhh kihagyom...

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

[Tiltott felhasználó!]

totyak

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

Az a nagyon szomorú tény, hogy minden vonatszimulátor ilyen, mint ez. Amiket én láttam, egytől egyig megvannak ugyanezek a hiányosságai, mint az itt felsoroltak. Nehézkes irányítás, játékkezelés, csúnya grafika, de mégis irdatlan gépigény. Ha legalább a gépigényre figyelnének, már nem lenne olyan gáz az egész, hiszen a grafika másodlagos, az irányítást meg tessék megtanulni.

válasz erre

GOD

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

NEWERA a kedvenc baseball sapi márkám!

válasz erre

zender

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

Van ilyen is na... Enélkül mihez kezdenénk ha új vonatszimulátort keresnénk?

válasz erre

wegh

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

Lehet benne ütköztetni a vonatokat? Ki lehet siklatin, mondjuk egy hídról? Esetleg úgy, hogy utasokat szállítasz? Ha bármelyik kérédre NEM a válasz akkor kihagyom, de téged tisztellek, hogy így le tudtad ezt tesztelni

válasz erre

Mordorer

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

Elképzelhető hogy ezt kihagyom...

válasz erre
Trainz: A New Era
7.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

marco profiljaPajti24 profiljagery1113 profiljaWarriorAutobot profiljaiPet profiljaHellblade profilja