Torchlight II teszt

2012. szeptember 27.
76.5301
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Habár azzal sokan vitába szállnának, hogy nem a Diablo-sorozat legendás bemutatkozó epizódja volt az első hack and slash alapokon nyugvó akció-szerepjáték a színtéren, de abba már nyilván kevesebben tudnának belekötni, ha azt mondjuk, hogy a Blizzard remekműve volt az első olyan cím, aminek köszönhetően a stílus szélesebb körben is elterjedt és rajongókat toborzott magának. Bizonyos téren a Diablo stílusteremtőnek tekinthető, ezért is volt szokás a múltban - illetőleg mind a mai napig - hozzá hasonlítani az összes felső nézetes akció-szerepjátékot.


Diablo-klón, halljuk sokszor és még többször nem megalapozatlanul a jelzőt, hiszen az olyan sorozatok, mint a Beyond Divinity vagy éppen a Sacred nyilván sehol sem lettek volna, ha a kilencvenes évek közepén a Blizzard nem teszi le a franchise alapjait. Sokan mondták már a múltban - szubjektív vélemény, de szerintem alaptalanul -, hogy a cég manapság elfelejtett játékot fejleszteni, de aki csak egy kicsit is belekóstolt a Diablo III-ba, az nyilván butaságnak találhatja az efféle megnyilvánulásokat. Na, de mi van akkor, ha valakinek mégsem tetszik a legendás széria legújabb epizódja, és valami hasonló minőségű alkotást szeretne keríteni magának a műfaj keretein belül? Ekkor jött el kedves olvasók a Torchlight II ideje!

Várjál már, nekem is kell ekkora szakáll!

Várjál már, nekem is kell ekkora szakáll!


Hogy mi is az a Torchlight? Mielőtt rátérnék ennek a kérdésnek az alapos kifejtésére, előbb utazzunk egy kicsit vissza az időben, tételesen 2008-ba. Ekkor történt ugyanis, hogy több játékipari veteránnal a fedélzeten megalakult a Runic Games csapata, akik között olyan neveket találhattunk alapítóként, mint Travis Baldree, a Fate megalkotója, vagy éppen Max és Erich Schaefer, akik a Diablo-szérián munkálkodtak még a kilencvenes évek második felében. Egy ilyen névsort követően nem is számítottunk másra a Runic Games csapatától, minthogy múltjukat tiszteletben tartva és felidézve, egy olyan videojátékot készítenek el nekünk, amilyenre a Diablo II óta nem volt példa. Sokan hitetlenül álltak a srácokhoz - többek között én is -, főleg az után, hogy néhányan rosszul lettek az első rajzfilmes képek láttán, de 2009-ben csak megjelent a Torchlight, ami egy csapásra az összes Diablo rajongó szívébe belopta magát, természetesen egyáltalán nem véletlenül, hiszen bár hangulatilag teljesen más volt, mint a Blizzard legendája, ugyanakkor a játékmenet tekintetében ott volt benne az a bizonyos különös szikra, aminek köszönhetően mind a mai napig könnybe lábad a szemünk a Torchlight név hallatán, és megnyugtatnék mindenkit, nem a hagymaszeletelés kötelező kellékeként.

Látod fiam, ezért nem szabad olyan sokáig napozni!

Látod fiam, ezért nem szabad olyan sokáig napozni!


Ma pedig már ott tartunk, hogy közöttünk van a folytatás is, avagy történetesen a Torchlight II, ami a hirtelen jött sikernek köszönhetően várható volt a Runic Games részéről, akárcsak az, hogy a srácok képesek lesznek túltenni mindazon, amit három évvel ezelőtt, még a bemutatkozó epizód esetében megmutattak nekünk. Én legalábbis éppen azt vártam az új résztől, hogy az eredeti rajzfilmes hangulat mellett orvosolja és kibővítse az előd hibáit, és újfent olyan kalandokba keveredjek általa, amelyeket utoljára csak gyermeki fejjel, a mesekönyveket lapozgatva, az elmém által teremtett legszebb vidékeken bóklászva élhettem át. Jelentem, a Torchlight II sikerrel vette ezt az akadályt, hiszen alighogy felvázolják előttünk az alapkoncepciót - több egyéb mellékszál mellett újfent a világ megmentése lesz a feladatunk, semmi újdonság ezen a téren - máris belecsöppenünk az első küldetésekbe, néhány másodpercen belül pedig már óriási csatákba csöppenhetünk, amelyek továbbra is rendkívül intenzívek, de az OGRE grafikus motor miatt sajnos kissé korlátoltak is. Hogy rendhagyó módon már itt szóba hozzam a küllemet, a játék ezen a téren nem sok újdonságot hozott elődjéhez képest, sokkal letisztultabb és átláthatóbb grafikát vártam tőle - főleg a csaták esetén -, de a rajfilmes külalak és a túlszínezett helyszínek azért így is megmelengették a szívemet.

Csöpi mindig olyankor tűnik el, amikor a legnagyobb szükség lenne rá.

Csöpi mindig olyankor tűnik el, amikor a legnagyobb szükség lenne rá.


Mielőtt egyébiránt eddig a megállapításig eljutottam volna, át kellett esnem a karakterválasztás - a karakterkészítés a gyenge opciók miatt nem alkalmas kifejezés - procedúráján, ahol megdöbbenve vettem észre, hogy a Runic Games nem spórolt az új ötletekkel, hiszen kapásból négy új szereplőt is megalkotott a történethez, a régieket pedig olyan gyorsan kukázták, amilyen gyorsan csak tudták. A döntés kiváló volt, hiszen négy olyan hős került így a Torchlight II kampányába, akik szinte kivétel nélkül egyediséget hoznak az alkotásba. Hogy miért csak szinte? Lássuk akkor a fekete levest! A négy karakter között ugyanis kettő elég átlagosnak, de sokkal inkább ismerősnek tekinthető a többi között, ők az Embermage, avagy a mágus karakter, valamint az Outlander, akinek szép neve van, de egyszerű orvgyilkosnak tekinthető, valamint az alacsony mágiával rendelkező, netán a távolsági fegyverek megszállottjának. Habár jogos lehet a feltevés, hogy ennyi erővel a Berserker is a tank karakter személyesíti meg, de ez ebben a formában nem igaz, mert állati - szó szerint - különleges képességei kellő változatosságot biztosítanak számára. Nem úgy az Engineer esetében, aki szerintem a legjobb dolog volt, ami a Torchlight II-vel történhetett, a teljes egészében a közelharcokra kiélezett karakter ugyanis különféle steampunk kütyükkel lesz felszerelve - illetőleg ilyeneket is kap majd az ellenfelekből - amelyek között a fantasy játékok esetében egyáltalán nem megszokott felszereléseket és kombinációkat is találni fogunk.

Kellett nektek beásni magatokat a homokba!

Kellett nektek beásni magatokat a homokba!


Hogy a játékmenetről se feledkezzünk meg, nagy általánosságban ki lehet jelenteni, hogy a Torchlight és a Torchlight II között ezen a téren nem sok különbséget tapasztalhatunk. Megijedni azért nem kell, hiszen természetesen vannak minimális különbségek, így például sokkal nagyobbak a bejárható helyszínek, változatosabbak az ellenfelek - jóval többen is bóklásznak a pályákon -, javult valamicskét a mesterséges intelligenciájuk is, a helyszínek sokszínűségével sincs probléma, sőt, néha még viharba is keveredhetünk majd az időjárási effektusok bevezetésének köszönhetően. A jól ismert - és akár tetszik, akár nem, a Diablo-sorozattól lenyúlt - játékmenet természetesen változatlan maradt, így ismét járunk-kelünk a pályákon, a főküldetések adottak, a mellékküldetéseket mi magunk kutathatjuk fel - érdemes lesz foglalkoznunk velük a szintezett helyszínek miatt, ahová csak egy bizonyos fejlettség mellett ajánlatos belépni -, a százával érkező ellenfeleket pedig különleges képességeink segítségével döngölhetjük a földbe, aminek az eredménye számtalan elhullajtott tárgy, páncél vagy egyéb felszerelés lesz, amelyekben csak úgy dúskálni fog a hátizsákunk, apropót adva arra, hogy gyakran ellátogassunk egy kereskedőhöz, illetőleg gyakran ellenőrizzük aktuális kellékeinket, nem-e dobott egy jobb kardot, netán egy büdösebb zoknit az egyik barlangi szörnyeteg.

Srácok, megjött a csontkovács!

Srácok, megjött a csontkovács!


A Runic Games finomított egyébiránt a felhasználói interfészen is, de nem nagyon nyúlt hozzá a fejlődési rendszerhez, amely ismét a régi Diablós emlékeket idézi fel, miközben karakterünk állóképességét vagy erejét tornázzuk egyre magasabb szintekre, ugyanakkor lépcsőnként újabb speciális képességeket is feloldhatunk hősünknek - vagy fejleszthetünk egy már meglévőt. Még mindig nem változtattak a készítők egyébiránt a fejlődési szisztéma intenzitásán, hiszen tulajdonképpen ötpercenként újabb szinteket érhetünk el a Torchlight II-ben, ami nem rossz ugyan, de a Diablo III rendszere például minden téren letisztultabb és kellemesebb volt, nagyobb kihívást nyújtott, amit itt csak lényegesen magasabb szinteken fogunk megtapasztalni. A játék kalandjait ezúttal is átélhetjük majd egymagunk, magányos farkasként - pontosabban egy sajátosságnak számító kisállat oldalán -, de az igazi újdonság az, hogy ezúttal már kooperatív módban is nekikezdhetünk az alkotás felfedezésének, ami - talán mondanom sem kell - lényegesen nagyobb élményekkel szolgál, mint bármi, és ha másért nem is, ezért már mindenképpen megérte elkészíteni és kiadni a Torchlight II-t. Tény, hogy jómagam egy kicsivel több újdonságot vártam a játéktól, így igazi megdöbbenést a karaktereken kívül csak a kooperatív opció okozott, de mivel a hangulat és a felfedezés, valamint a kaland öröme ismét azonnal magával ragadott, biztosra merem állítani, hogy aki szerette az elődöt, az most sem fog egy kicsit sem csalódni a Runic Games alkotásában. Sőt!

Torchlight II / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2012. szeptember 21.
  • Ár: 4.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • a legjobb Diablo-klón
  • kooperatív mód
  • új karakterek
  • mesés kalandok
  • még mindig túl lineáris
  • a nagy harcok alatt elmosódnak az animációk
  • ránk erőszakolt szintlépés
  • kevés újítás
  • Hang
    8
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8
32 hozzászólás

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 15 napja

Nagyon jó kis játék lett, szerintem messze jobb az elsőnél. Sokkal emlékezetesebbek a karakterek, helyszínek és az ellenségek. Idén eddig talán a legjobb játék, amivel találkoztam (sajnos sokkal nem találkoztam mosolygó smiley). Nálam megy normálisan, belassulás nélkül (ATI kártya).

válasz erre

jezzahun

12 éve, 5 hónapja és 21 napja

nagyon jó játék,és jobban bejön mint a diablo 3!!! sokkal

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 22 napja

Full képernyőn, fullhd-ben nekem semmilyen akadás nincs.

Iszonyat nagy game, imádom, messze veri a Dio3-at, amire sokat vártam és egy **** lett.

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 26 napja

Nekem nincs ilyen akadás amiről többen írnak. Ati kártyám van, nem lehet hogy csak nvidiánál fordul elő?

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 26 napja

Nagyon tetszik csak baromi sok időt vesz el mert nagyon rá lehet kattanni.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 26 napja

Remélem javítják hamar a belassulós hibát mert kurvára idegesítő.

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

Ez a lassulás nálam is jelentkezett. Még nem is kellett hogy sokan legyenek a képernyőn. Jó tudni hogy nem nálam van a hiba, remélem hamar javítják.

válasz erre

Raiden

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

Matteo_GS írta:
Raiden, teljesen jó, amit írtál és hasznos is. Csak előfordulhat, hogy ennél a játéknál nem működik, mert a játék motorjával, illetve annak optimalizálával vannak gondok.
Jó lesz ez a játék, azaz már most jó...csak a tipikus PC-s bakikat kell kijavítani.
Bocsesz én is rájöttem már hogy jószándékból,de helytelenül válaszoltam,azért ezt a lehetőséget is közölnöm kellett volna mentségemre legyen szólva nem tudtam hogy ennek a játéknak is ilyen jellegű problémái vannak.Köszönöm a kiigazítást.

válasz erre

Matteo_GS

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

Raiden írta:
A kérdésből következtettem a vendég életkorára(tapasztaltságára),és próbáltam ennek megfelelően segíteni.
Raiden, teljesen jó, amit írtál és hasznos is. Csak előfordulhat, hogy ennél a játéknál nem működik, mert a játék motorjával, illetve annak optimalizálával vannak gondok.
Jó lesz ez a játék, azaz már most jó...csak a tipikus PC-s bakikat kell kijavítani.

válasz erre

Vendég

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

Raiden írta:
A többivel,amit írtál egyet értek,sok játéknál elcseszték az optimalizálást,ami elég bosszantó,pont az élményt veszi el.
Bizony, tele van vele a net (külföldi) hogy mennyire el lett rontva az optimalizálás. Tudtommal javítás alatt is van már.

Olyan gépeken is képes leesni 20 fps-amin amúgy 80 fps-en fut..

válasz erre

Raiden

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

A többivel,amit írtál egyet értek,sok játéknál elcseszték az optimalizálást,ami elég bosszantó,pont az élményt veszi el.

válasz erre

Raiden

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

Matteo_GS írta:
A megoldás alapvetően hasznos, ám a Torchlight II-vel kapcsolatban mindenképp akadnak optimalizálási problémák. Remélhetőleg ezeket hamarosan javítják a fejlesztők, illetve a VGA-gyártók is elkészítik a végleges játékprofilt az eszközillesztőkhöz.
A kérdésből következtettem a vendég életkorára(tapasztaltságára),és próbáltam ennek megfelelően segíteni.

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Torchlight II
4.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaMonyo profiljaXTomiX0029 profilja