Tomb Raider: Underworld teszt

2009. január 28.
81.6461
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Lara Croft, a játékvilág szexistennője újra visszatért közénk egy kis kalandozás erejéig. Most biztos sokan legyintenek kedvenc régésznőnk hallatán, hiszen a sorozat megélt már mélypontokat és kétségtelen, hogy az első részek óta csak a név után loholnak az aktuális fejlesztők, akik megújulást kevésbé, új történeteket viszont annál szívesebben kreálnak Lara Croft köré. Tekintsük át egy kicsit tüzetesebben, honnan indult ez az egész história.

/>
Tomb Raider: Underworld teszt - 2. kép

1996-ot írtunk, mikor először megjelent képernyőnkön, piramis cicikkel Croft kisasszony, rengeteg díjat besöpörve magának, hiszen akkoriban unikumnak tekintettük a játékot, nem csak a női karakter miatt. Alig egy éven belül megérkezett a folytatás és a töretlen siker egészen 2000-ig tartott, a Tomb Raider Chronicles-ig, amely már tulajdonképpen az ötödik epizódja volt a játéknak. Ez a rész már elég silánynak mutatkozott, sokan elfordultak a Tomb Raider históriától, amit újabb mélypont követett a 2003-as Angel Of Darkness képében, ami szinte egyhangúlag a minden idők legrosszabb Tomb Raider játékaként tetszeleg.

Az újbóli felemelkedés 2006-ban történt, mikor is a sorozat ismét összeszedte magát és egy kiváló részt, a Tomb Raider: Legend-et köszönthettük, amit egy évre rá az Anniversary követett, mint az első rész újragondolása. A 2008-as esztendőben sem maradtunk Lara Croft popsija nélkül, hiszen elérkezett a friss epizód, az Underworld képében, amely kicsit felemásra sikeredett, legalábbis a PC-s verzió mindenképpen.

#tv#


Tomb Raider: Underworld teszt - 3. kép

Tekintsük át első körben a sztorit. Lara édesapja egy tragikus balesetben életét vesztette, miközben Arthur király mitikus nyughelyét keresgélte. Az Avalon néven ismert helynek, Mr. Croft szerint köze van Lara édesanyjának eltűnéséhez. Szívünk vágya, hogy megtaláljuk szerető anyánkat, akit, hogy megtalálunk-e nem árulnám el, hiszen a történet legvégén egy elég morbid megközelítésből tudjuk meg a teljes igazságot. Az utazásnak mindenesetre nekilátunk, hiszen ha nem is találjuk életben anyánkat, legalább tudjuk meg mi történt vele.

A Tomb Raider: Underworld a Croft birtokon veszi kezdetét teljesen logikátlanul. A birtok kigyulladt, mi pedig menekülünk, hogy kijussunk az égő házból. Fogalmunk sincs arról mit keresünk itt vagy miért ég ez a szerencsétlen ház, a lényege ennek a bevezető pályának, hogy megtanuljuk az irányítást. De! Nagyjából a negyedik pálya körül visszatérünk ide, amikor is ugyanúgy átéljük ezt a szituációt (még egy szerencsétlen ajtó is pont ugyanakkor robban a képünkbe), így ez egy kiemelkedően rossz ötlet, százezer más módon is meg lehetett volna tanítani az irányítás kezelését, ami egyébként egy kicsit nehézkes is, de erről majd később...


Tomb Raider: Underworld teszt - 4. kép

Mikor véget ér a rémálom és eltűnünk végre a lángoló házból, a játék igazi kezdésébe csöppenünk a sztori szerint egy héttel korábban. Napsütés, tenger, Lara kis búvárruhában feszít, popója kicsit meghízva de teljes szépségében a szemünk elé tárul, mellei nagyobbak, mint valaha, tehát az összkép teljes. Innen fog megindulni kalandos utazásunk, amelyről többet nem szeretnék elmondani, meghagynám mindenkinek a felfedezés élményét. Kutakodásaink során eljutunk majd többek között Thaiföldre, Dél-Mexikóba, de még az Északi-tenger partjaira is, ahol mind-mind izgalmas kalandokban lesz részünk.

Az Underworld története szorosan kapcsolódik a Viking mitológiához, még akkor is ha a tájak és a bejárt földek nem erről árulkodnak. Utunk során anyánk keresése mellett Thor felszerelését is meg kell kaparintanunk, ami első ízben csak jópofa, majd később rájövünk, hogy a világ megmentéséhez elengedhetetlen szükségünk lesz rájuk, de erről is majd később, a játékmenet kielemzésénél, térjünk rá most inkább először a grafikai körítésre.


Tomb Raider: Underworld teszt - 5. kép

Hát szegény Tomb Raider: Underworld a PC-s verzió esetében nem sikerült olyan szépre, mint azt elvártuk volna, de azért nagyon nem panaszkodhatunk. A dzsungeles pályák, a föld alatti részek mondhatjuk, korrekten sikerültek, akad néhány szemet gyönyörködtető elem, viszont a tengeren és hajón zajló pályák annyira fényesre csiszoltak, túlpolírozottak, hogy az már csúnya és a realisztikusság élményéből vesz el. Arról nem is beszélve, hogy szegény Lara, mikor mezítláb van, akkora tappancsai vannak, mint egy jól megtermett jetinek, ezek a méretek pedig csak mellbőségével vetekedhetnek.

Tomb Raider: Underworld teszt - 6. kép

Továbbá rengeteg hibát véltem még felfedezni, amik szintén a grafika témaköréhez illeszthetőek. Gyakran előfordult, hogy Lara beragadt valahová vagy csak szimplán elsüllyedt egy kőlépcsőn, amik 2008-ban már nem megengedhetőek (2009-ben meg főleg nem). Nem tudom a konzolos verzióknál ez mennyire van jelen, de PC-n kifejezetten idegesítő volt és ez csak két példa a sok közül, amik néha azért mosolyt csalhatnak az ember arcára a megbotránkozás mellett. A legrosszabb az egészben az, hogy sokszor még az átvezetőkben is olyan textúra-hibák vannak, hogy szinte üvöltenek az észrevételért.

Térjünk is rá gyorsan a játékmenetre, hogy ezeket a negatív áramlatokat eloszlassuk, ugyanis a játékmenetben már felfedezhetünk néhány pozitív elemet. Mielőtt viszont jobban belemerülnénk, néhány negatív dolgot itt is el kell mondani bevezetőként. Elsősorban az irányítást, ami olyan szinten szörnyű, hogy az már sokszor az élvezhetőség rovására megy. Mivel ügyességi játék, elvárnánk egy nagyon jó irányítási rendszert, de a PC-s verzió esetében sajnos sokszor előfordult, hogy Lara maga sem tudta eldönteni milyen gombot nyomok és vagy megállt egy helyben vagy inkább leugrott egy mély szakadékba, hogy elsüllyedjen szégyenében. Lehet, hogy konzolokon semmi baj az irányítással, de PC-n néha (jelzem nem mindig) katasztrofális élményekben lehet részünk, aminek következtében gyakran csaphatunk oda ártatlan billentyűzetünknek.


Tomb Raider: Underworld teszt - 7. kép

A másik kis apró negatív dolog, mielőtt rátérünk a játékmenet jellemzésére a kamerakezelés. Összességében ezzel sincsenek hatalmas gondok, de néha előfordult, hogy úgy megbolondult a kamera, hogy a forgástól szinte futottam a lavórért. Jelzem, ezek főleg olyan részeknél voltak, ahol különlegesen fontos lett volna a kamera pontos pozicionálása és a pontos ugrás érdekében például megengedhetetlen egy ilyen malőr, ugyanis az könnyen a végzetünk lehet. De most már tényleg térjünk át a játék pozitívumaira is...

A Tomb Raider mindig is híres volt ugra-bugrás játékmenetéről, nehézkes, gondolkodtató fejtörőiről, amik szerencsére most sem hiányoznak. Ezek kellő változatossággal és megfelelő arányban vannak adagolva, túl nehezet egyáltalán nem találni, ezt olyan pont jóra sikerült belőniük a fejlesztőknek. Ötletesen összerakott pályákkal találkozunk majd, ahol néha leeshet az állunk, hogy milyen csodálatosan összehoztak egy-egy akadályt, amit mi kecses akrobatikával könnyedén leküzdünk. Az egyetlen gond itt az előbb felvázolt irányítás hiányossága lehet, amivel rendesen megnehezítik az életünket, de az érdekes és tényleg jó játékmenet ezt egy kicsit feledtetni tudja. Újdonságok természetesen belekerültek most is az alkotásba, ennek következtében lehetőségünk nyílik motorozni is többek között, ami jópofa dolog és több pályán is jelentős szerepet kap. Persze a realisztikusság sajnos ennél a résznél sincs érvényben, de ez így lett jó és az összképet semmiképpen sem rombolja.

Tomb Raider: Underworld teszt - 8. kép

A játékba ügyesen beillesztették az említett Thor felszerelés használatát is. Túl nagy szerepet csak a játék vége felé kapnak, elegendő mennyiségben, tehát besokallni ettől sem fogunk. Thor kesztyűi, öve és kalapácsa szép sorban kerülnek a birtokunkba, mindnek megvan a sajátos funkciója. Egyikkel nehéz tárgyakat emelgethetünk, tologathatunk, míg másikkal komoly haderőt tudhatunk magunkévá, a játékmenet változatosságához ezek pedig nagy mértékben hozzájárulnak. Thor kalapácsa egyébként hatalmas villámokat képes szórni, amely az utolsó pályán hordákban ránk támadó szörnyetegekkel szemben kifejezetten hasznos lesz.


Tomb Raider: Underworld teszt - 9. kép

A kihívás a játékban egyébként elég szépen lecsökkent, elakadni lehetetlen. Ebben nagy szerepet játszik a PDA is, aminek előhívása plusz információkkal lát el minket. Itt találunk segítséget, térképet, naplót, de még fegyvert is itt válogathatunk. Az aktuális pályán lévő felszerelésünket egyébként mindig a betöltés előtt választhatjuk ki. Itt nem csak csettegőket, de Lara ruháját is kiválaszthatjuk, ami jópofa ötlet, viszont férfi játékosok minden bizonnyal mindig a lengébb öltözet felé fognak orientálódni. Itt jegyezném meg, hogy arra azért figyelhettek volna a fejlesztők, hogy egy havas pályán ne a bikinis búvárruhát lehessen választani, mert ember legyen a talpán aki a jeges vízben egy olyan ruhában képes legyen kibírni néhány percnél tovább. Természetesen akkor is azt válasszuk, mert abban látszik legjobban Lara összes domborulata...

Kihívás tehát a játékban csak az ugrálás-mászkálás résznél akad, nehéz fejtörők nincsenek. A legnagyobb ellenségünk az irányítás lesz, hiszen sem a szörny ellenfelek, akikkel találkozni fogunk a pályákon, de még a végkifejlet sem fog különösebb gondokat okozni egyetlen játékosnak sem. Felszerelésünk és a pályák kellően változatosak és egy nagyon pozitív oldala az alkotásnak az, hogy egy pillanatig sem válik unalmassá az egész. Vagy a sztori (ami amúgy kifejezetten jó és rengeteg fordulat van beleszőve, visszatérnek olyan régi szereplők is, mint Amanda vagy Natla) vagy a játék egy-egy megoldandó problémája mindig elvonja az ember figyelmét és szó szerint magával ragad bárkit az unalomba fulladás elől.


Tomb Raider: Underworld teszt - 10. kép

Hangok tekintetében a játék nem nyújt semmi hiánypótlót. A zenék átlagosak, semmit mondóak, a szinkronhangok pedig szintén az átlagos kategóriába sorolhatóak, viszont külön kiemelném itt az elhalálozást, amit nem tudom direkt csináltak-e meg így a fejlesztők vagy így alakult, de elég vicces. Ha Lara olyan helyre esik, amit látunk is, akkor a rongybaba effektus segítségével kilométereket csúszik, de a legjobb az benne, hogy akkorát durran a földön, mintha minimum egy több tonnás valami esett volna le. Ez, hogy poén-e nem tudom, de én jókat mulattam rajta.

Tomb Raider: Underworld teszt - 11. kép

Összességében tehát ő lenne a Tomb Raider legújabb része, ami rengeteg apró hibája ellenére szerethető, de azért annyira nem. Ha imádtad a korábbi részeket, amik 2006 óta élnek, akkor ezt is meg fogod kedvelni, hiszen az alapok ugyan azok szinte, csak a körítés változott, de az nagyon. Az irányítás hiányosságai ellenére megrögzött Tomb Raider fanatikusoknak mindenképpen ajánlom, ismerkedőknek már kevésbé, de ha elég az, hogy egy formás virtuális popsit bámulhatsz több órán keresztül és szeretsz ügyeskedni különböző akadályok legyűrésében, akkor ez a te játékod lehet. A pontszám összességében egy erős 8-as lett a 10-ből, ami a sok-sok apró baki és az irányítás milyensége miatt lett elsősorban ennyi. Sajnálom Lara, tudsz te ennél jobbat is...

#tv2#

Tomb Raider: Underworld / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2008. november 08.
  • Ár: 7.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Lara Croft
  • jó sztori
  • nem válik unalmassá
  • grafikai hiányosságok
  • idegesítő bugok
  • Lara télen is mezítláb van
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.8
17 hozzászólás

Vendég

16 éve, 1 napja

hol keresem

válasz erre

Vendég

16 éve, 18 napja

dik én má 3x kipörgettem és semmi nehézség nincs benne (mármint az irányítással)szal nem tom h mit kell itt fikázni meglepődött smiley végülis vannak BÉNA emberek akiknek ez nehézséget okoz ':I

válasz erre

Vendég

16 éve, 4 hónapja és 10 napja

nehéz a játék de Ps2-n egész jókacsintó smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 4 hónapja és 12 napja

nagyon tetszikmeglepett smileymeglepett smileymeglepett smiley

válasz erre

tomasz2001

16 éve, 6 hónapja és 12 napja

hol birom letőlteni tomrraider leg ujab részét

válasz erre

magyar lovag

16 éve, 6 hónapja és 12 napja

ezen az oldalon letolteni is lehet

válasz erre

magyar lovag

16 éve, 6 hónapja és 12 napja

segitene valaki eligazodni uj vagyok

válasz erre

Maniac

16 éve, 6 hónapja és 14 napja

Vendég írta:
hogy kell végig vini
Hát öcsém, ebben elakadni lehetetlen... Egyrészt ott a folyamatos segítség a PDA-ban, ahol egyszer körül írják, hogy mit is kéne csinálni, utána pedig szó szerint a szádba rágják, hogy csináld már azt, de alapból is egyértelmű mindig, hogy merre mit...kacsintó smiley Ha a következő kérdés az lesz, hogy hol kell letőőőteni, akkor harapni fogok...röhögő smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 6 hónapja és 14 napja

hogy kell végig vini

válasz erre

Maniac

16 éve, 6 hónapja és 14 napja

Hozzászólásban nem vagyok szégyellős...röhögő smiley

válasz erre

FutuRetrO

16 éve, 6 hónapja és 14 napja

Maniac írta:
Neeem, csak ez olyan gusztustalan hasonlat már...mosolygó smiley
Mégis leírtad! röhögő smiley

válasz erre

Maniac

16 éve, 6 hónapja és 14 napja

Neeem, csak ez olyan gusztustalan hasonlat már...mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Tomb Raider: Underworld
7.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja