Timelines Assault on America teszt

2013. november 29.
71.8451
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Fanatikus rajongója vagyok a második világháborúnak, és minden olyan videojátéknak, aminek szegről-végről, de köze volt a negyvenes évek nagy konfliktusához. Különösen imádom a világégés témájával foglalkozó stratégiákat, így például számomra az idei év játéka nem holmi GTA 5, de még csak nem is a The Last of Us volt, hanem bizony a Company of Heroes 2, még akkor is, ha ez egy eléggé szubjektív kijelentés, de hát a kritika ugyebár egy ilyen műfaj, itt megengedett.


Mivel fanatizmusom a stílus és a tematika irányába magas lángon ég, ezért csak nagyon ritkán találkoztam eddig a múltban olyan, a kritériumnak megfelelő videojátékkal, ami ne nyerte volna el a tetszésemet. Ebben a szellemiségben álltam neki a Timelines Assault on America tesztelésének is, ami - most aztán meg fogtok döbbenni - egy hazai fejlesztésű videojáték, méghozzá egy második világháborús stratégia, így a tesztelésbe nem titkoltan egy kis büszkeséggel vetettem bele magamat, nem mellesleg pedig nagy reményekkel is, hiszen mindig érdeklődéssel nézem, hogy mit sikerül alkotniuk az iparágban hazánk fiainak.

Az amerikai hadsereg most teszteli új barna festék-loccsantó lövedékét.

Az amerikai hadsereg most teszteli új barna festék-loccsantó lövedékét.


Nos, talán egy kicsit túl nagyok voltak az elvárásaim, de a Timelines Assault on America ha nem is okozott csalódást, egészen mást vártam tőle. Nyilván egy Company of Heroes 2-t nagyon nehéz lett volna felülmúlnia egy vélhetően alacsony költségvetésből készült projektnek, azonban mit is várhat az ember egy hazai fejlesztésű stratégiától, ami a második világégést állítja a középpontba? Jómagam minimum - hangsúlyozom, minimum - játszható magyar oldalt, magyar egységeket, magyar páncélosokat és magyar bevetéseket, hiszen akár tetszik ez bizonyos köröknek, akár nem, mi is ott voltunk a háborúban, méghozzá nem is eredménytelenül, de persze tudjuk jól, a történelmet mindig a győztesek írják. Itt azért kiemelném, hogy a többjátékos módban ott vagyunk, de azért erre felépíteni egy kampányt, hát na, értitek... jobb lett volna.

Mivel a fejlesztőket bizonyára nem a meggazdagodás vezérelte a fejlesztés során, ezt a kihagyott ziccert egyszerűen képtelen vagyok megbocsájtani a Timelines Assault on America számára, ami ráadásul még a történelmet sem követi semmilyen formában, így egy fiktív kalandot követhetünk nyomon, amiből sültek már ki egészen jó dolgok, de esetünkben nem. Kezdjük ott, hogy már a játék az első pillanatokban az orrunk alá dörgöli, hogy Hitler 1942-ben meghalt, méghozzá egy orvlövész kezei által, ami engem egy kis időre a plafon bámulására ösztökélt, de kíváncsiságtól vezérelve azért meghallgattam, hogy mi történhetett ez után a világban. Ki nem találnátok, a háborúnak bizony Hitler nélkül sem lett vége, sőt mi több a Harmadik Birodalom olyannyira bedühödött ezen, hogy hagyta a fenébe a szovjeteket, sarokba állították a briteket, és egyenesen rátámadtak az Egyesült Államokra, méghozzá kétfrontos háborúban, Japán segítségével.

Ilyen szellős várost is csak falunak lehet nevezni!

Ilyen szellős várost is csak falunak lehet nevezni!


Bevallom töredelmesen, a kissé lehangoló kezdés ellenére a sztorit sikerült azért hamar megkedvelnem, ami nem mondható el minden téren a játékmenetről. Hangsúlyoznám, mérföldekkel rosszabbat is láttam már a magyar srácok művénél - tehát a virtuális vállveregetés minden téren jár nekik -, de azért volna még mit tanulniuk, persze mindez csak részlet, illetve nézőpont kérdése, hiszen nem árt figyelembe venni a Timelines Assault on America kapcsán, hogy itt bizony nem álltak dollármilliók, de vélhetően még dollár ezrek sem a srácok rendelkezésre.

A 12 küldetés - átlagosan 1-2 órás játékidővel - ettől függetlenül is egy kellemes, bázisépítésre és grandiózus összecsapásokra kiélezett stratégiát prezentált előttem, teljesen szokványos, kissé ismétlődő küldetésekkel, átlagos történetvezetéssel, valamint rengeteg irányítható és fejleszthető járművel, amelyek között tankok, teherautók, ütegek, mozgatható fegyverek és egyebek is megtalálhatók. A játékban a legtöbb stratégiában jól ismert és megtapasztalt mechanizmus vár ránk, így újdonságokat itt sem találunk majd annak ellenére sem, hogy akadnak olyan apróságok, amelyek korántsem átlagosak egy efféle alkotásban - ilyen például az aknamező telepítésének a lehetősége is.

Na srácok, gyorsan azt a fenyőt vágjátok ki, aztán itt se vagyunk!

Na srácok, gyorsan azt a fenyőt vágjátok ki, aztán itt se vagyunk!


Hiába próbálkoztak azonban a fejlesztők azzal, hogy sajátossá tegyék a játékmenetet, az egységfejlesztés és egyebek ellenére sem tudtak olyan mesterséges intelligenciát kidolgozni a háttérben, aminek köszönhetően azt az érzést váltotta volna ki belőlem a program, hogy igen, itt tényleg vagyok valaki, egy hatalmas tábornok, akinek fontos, hogy a gyalogságot fedezékbe küldje, a páncélosokat alakzatba rendezze, mert ezáltal befolyásolható a csata végkimenetele. Sajnos ez az, amit a Timelines Assault on America esetében elfelejthetünk, dacára ugyanis a sok opciónak, a csaták sajnos minden esetben azon múlnak majd, hogy mennyivel tudtunk nagyobb hadsereget felvonultatni az ellenféllel szemben.

Ezen felül akadnak továbbá megdöbbentő dolgok is, így például a fejlesztők a realizmust sem tartották túl mérvadónak a játék során - holott a tankok fizikája, a lövedékek becsapódásának kiszámítása egyáltalán nem elhanyagolható az efféle csatározások során -, így például a játékmenet szempontjából hasznos, az összképet tekintve azonban inkább megmosolyogtató opciók is születtek ezen a téren. Miről is van szó? Például ha többféle egységet csapunk egymás mellé, akkor a leggyorsabb egység lesz a meghatározó a mozgás során, ami azért vicces, mert ezáltal a taktikázás lehetőségét kilőtték a készítők, hiszen az oké, hogy így nem rohannak előre a katonák - tehát a jó szándékot értem -, de a realizmusértékből ez bizony sokat elvesz.

Miféle felségjelzés az ott uram? Nem tudom, ez lehet a Feketekereszt tábora?

Miféle felségjelzés az ott uram? Nem tudom, ez lehet a Feketekereszt tábora?


Mielőtt azonban bárki azt hinné, hogy a Timelines Assault on America játékmenete rossz lenne, kiemelném hogy nem rossz ez, mindössze hozzá kell szokni a sajátosságaihoz, de amennyiben nagy rajongói vagyunk a második világháborúnak, ez biztosan nem lesz túl nehéz. Ha ez megvan, a letisztult, már-már minimalista kezelőfelületnek köszönhetően még a prűd betanítás ellenére is van egy underground bája a végeredménynek, hiszen érződik rajta, hogy szívvel készítették, hogy van benne lélek, és ezáltal a végeredmény olyan kellemes, már-már régies hangulatot áraszt, hogy arra bizony nincs jobb kifejezés: hibái ellenére is imádni való.

Ettől természetesen még nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a Timelines Assault on America külleme szintén hagy maga után kívánnivalót. Itt ismét felhívnám a figyelmeteket arra, hogy egy alacsony költségvetésű projektről van szó, de a küllem ettől függetlenül is elég steril és műanyag lett, a terep például üres és szürke, az egységek kidolgozása is hagy maga után kívánnivalót, de hát mindez kit érdekel, ha a képernyőn a második világháborús haditechnika legjobb monsturmai tűnnek fel, és válhatnak többnyire irányíthatóvá is.

A távolban nagy grillparti van!

A távolban nagy grillparti van!


Hogy mit mondhatnék el zárásként a Timelines Assault on America kapcsán? Legelőször is azt, hogy a végeredmény láttán úgy érzem, a fejlesztők egy kicsit túl nagy fába vágták a fejszéjüket. Az alapgondolat egyáltalán nem rossz - mondjuk azt a történetet azért elfelejteném -, a megvalósítás viszont már hagy maga után kívánnivalót, de ez remélem egyáltalán nem szegi a hazai srácok kedvét, mert ha olvassák ezeket a sorokat - innen is mélységes tiszteletem -, akkor annyit üzennék nekik, hogy mindent megtettetek, amit megtudtatok, nagyon élveztem a játékot, de azért van még hová fejlődnötök. Őszintén remélem, hogy megmaradtok ennél a stílusnál és témánál, mert van benne potenciál, nektek pedig van érzéketek ahhoz, hogy jó játékot készítsetek, mindössze talán több forrásra és időre van szükségetek ehhez. Én jól szórakoztam, és bizonyára más stratégiarajongó is így lesz ezzel a Timelines Assault on America keretein belül!

Timelines Assault on America / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2013. szeptember 24.
  • Ár: 3.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • második világháború
  • magyar fejlesztés
  • rengeteg irányítható egység
  • idejétmúlt grafika
  • következetlenségek a játékmenetben
  • kevés taktikai lehetőség
  • Hang
    7
  • Grafika
    4
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    7
6.5
13 hozzászólás

Vendég

11 éve, 1 hónapja és 9 napja

Most jön lefelé (Steamről!!!), nagyon tetszik a teszt alapján!

válasz erre

LolZ

11 éve, 2 hónapja és 18 napja

Hát összességében tényleg nagyon jó játék lett.Szerintem egy próbát mindenképpen meg ér.

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 18 napja

Ennyiért ez egy ***** jó játék!

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 18 napja

Imádom az ilyen jellegű stratégiákat!

válasz erre

Krees9116

11 éve, 2 hónapja és 18 napja

Vendég írta:
Kár hogy a grafika csak ilyen.szomorú smiley Mennyibe kerül am?
Hogy a fejlesztő szavait idézzem: "Mivel iPad-ra is lesz ezért sem lehet elszállni a grafikával, de hát ezt nem lehet a trolloknak megmagyarázni. mosolygó smiley"

válasz erre

Krees9116

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

IAppearMissing írta:
Tehát ez lett a Sword of Justice-ból. meglepett smiley
Bizony. És azt azért még tegyük hozzá, hogy összesen 2 core fejlesztő, 1 külső coder és 3 külső artist ( ők csak a végén ) segítettek a srácoknak, ami így is összesen 6 fős fejlesztőcsapat.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

[Tiltott felhasználó!]

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Krees9116 írta:
Korábban készítettünk a srácokkal egy fejlesztői interjút is, amennyiben engedélyt kapok rá, belinkelném. mosolygó smiley Jó látni újfent a játékot, akkor is örültem neki, és most is, hogy hallok felőle.
Szerintem ne...

válasz erre

Krees9116

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Korábban készítettünk a srácokkal egy fejlesztői interjút is, amennyiben engedélyt kapok rá, belinkelném. mosolygó smiley Jó látni újfent a játékot, akkor is örültem neki, és most is, hogy hallok felőle.

válasz erre

marco

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Vendég írta:
Kár hogy a grafika csak ilyen.szomorú smiley Mennyibe kerül am?
Ahogy az adatlapon is vanmosolygó smiley, 3990 Ft.

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Végre egy magyar stratégiai játék! Már rég volt új!

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Kár hogy a grafika csak ilyen.szomorú smiley Mennyibe kerül am?

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Timelines Assault on America
3.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljatotyak profiljaManiac profilja