The Witcher 3: Wild Hunt teszt

2015. május 22.
79.5441
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
5t3v3nk3 profilja, adatai
5t3v3nk3
Ríviai Geralt volt a neve. Witcher volt, egy professzionális szörnyvadász... Ezekkel a szavakkal kezdődött az utóbbi évtized egyik legkarakteresebb világát bemutató RPG széria, mely robbanásszerűen lett sikeres. A játék erőssége volt a felnőtt sztori, a bemutatott low-fantasy világ és a remek párbeszédek, melyek rendkívüli hangulatot adtak a játéknak.


Voltak gyermekbetegségek is, de a Witcher menetelésbe fogott, amit semmi nem állíthatott meg. A második rész a rajongók igényeit is figyelembe véve alakult, a játék kiforrott, beírva a CD Projekt RED csapatának nevét a PC-s (és a második résszel már a konzolos) halhatatlanok könyvébe. A harmadik részt hatalmas hype és rajongói várakozás övezte a bemutatásától fogva. Aztán Geralt végre újra és utoljára megérkezett a PC-re és konzolokra.

Keblemre, madárkám!

Keblemre, madárkám!


Hol a lány?

A történet a szokásos igényességgel bír, nem véletlenül, hisz a játék alapját Andrzej Sapkowski lengyel író novellái és regényei adták, ugyanúgy ahogy az előző két részben is. Kaer Morhen-ben, a Witcherek várában kezdődik a kaland. Geralt épp egy gyönyörű mágusnővel, Vengerbergi Yenneferrel tölti szabadidejét, majd nagy nehezen otthagyva a társaságot, levonul, hogy ifjú tanítványát, Ciri-t istápolja kicsit. Ez idő alatt máris tarkón, gyomron és fültövön vág minket a nagybetűs HANGULAT. Aztán a békés gyakorlatozást karcsapásként szakítja félbe egy démonsereg, a Vad Falka megjelenése.

Geralt felriad, az egész csak álom, ám a baj valós. Igaz, hogy a kaer morheni események messze a múltban játszódtak és Ciri azóta már felnőtt. Ám tényleg nyoma veszett, és Geralt mesterével, Vesemirrel kutatja a kihűlt nyomokat. egyetlen támpont Yennefer levele. A történet innentől kezdve kicsiny patakból hatalmas és rendkívül összetett folyammá dagad.

Ez nem az az Alkonyat.

Ez nem az az Alkonyat.


Árulások, cselszövések, hatalmas harcok várnak ránk, hogy végül kiderüljön, miért olyan értékes Ciri mind az elfeknek, mind a Vad Falka démonainak, és hogy a mindig a függetlenségre törekvő Geralt vajon képes lesz-e az intrikák korbácsolta hullámokon a felszínen maradni? Képes lesz-e megmenteni fogadott lányát a Gonosztól.

A fő küldetésszál mellett rengeteg apró küldetés végrehajtható, ám ezek is mind kidolgozottak, összetettek, úgymond novellák a nagy regényben, aki szereti a történetek, lubickolni fog az élvezetben. Összegzésként: a történet és a hangulat lebilincselő, és hatalmas pozitívum, hogy ismét készült a játékhoz egy frenetikus minőségű MAGYAR FELIRAT IS!

Videótesztünk a PS4 verzióról:

Nézd nagyban ezt a videót!




Geralt witcher, a Rív witcher léptet barna lován
A játéktér hatalmas, és végre szabadon bejárható, még annyi korláttal sem találkozunk amennyi a Witcher 2-ben volt. A kalandozásunk során hű társunk lesz Keszeg nevű lovunk, akiről majd a későbbiekben bővebben is megemlékezem, ám most ne térjünk el a tárgytól! A játék hatalmas és GYÖNYÖRŰ.

Az

Az'anyád, Buksi! Mész innen!


A Skyrim óta nem éreztem azt, hogy egy világban ott vagyok, az nem csak egy díszlet, amiben barangolok össze vissza. Minden falu egy külön kis életközpont, amikor a lovammal léptetve rám szólt a libapásztor, hogy "Héha, hát kend eltapossa a jószágot a lovával", letettem a hajamat. Minden terület kidolgozott, járunk havas területen, termőföldön, falvakban, sáros szekérutakon, a föld alatt is. Mindenütt a profizmus és az összerakottság köszön vissza.

Sosem látunk két ugyanolyan NPC-t, pedig ezt direkt figyeltem, és a fejlesztők betartották, amit ígértek. Az ellenfelek is változatosak, minden dinamikus, a hype-ban kiemelték a haj és szőr megoldásokat, és viccesen hangzik először, de aztán hatalmas élmény mikor lobogó sörénnyel ront rád egy hegyi medve, ami akkora, mint egy kisebb fészer.

És igen Geralt arcszőrzete tényleg valós időben növekszik! A grafika pazar voltába csupán néhány apró bug figyel be, ütközési bugok, no meg engem az kifejezetten idegesített, hogy a növényzet textúra néhol képes kifejezetten pacásnak tűnni, még ultra beállítások közt is. Értem én hogy a levélszélen áttűző napot akarták megmutatni, de na.

Egyesek ellógják az egész napot...

Egyesek ellógják az egész napot...


Egy ilyen akciójátékban rendkívül fontos az animáció, ami megint csak elsőrangú lett, és végre egy harcban meg merik mutatni, milyen is egy harc, ahol méteres, borotvaéles pengék érnek húst és csontot. Fröccsen a vér, repkednek a végtagok, egészen brutális sebeket vagyunk képesek okozni, de ez egy pillanatig sem öncélú, a hangulathoz szervesen illeszkedik a dolog. A harcok változatosak, Geralt végre csúszik-mászik, UGRIK.

A vizuális tálalás újfent lenyűgöző és a motor rendkívül jól skálázható, egy középkategóriás gépen alacsonyabb beállítások mellett is szép marad a játék, de ultrán egyszerűen kenyérre ken.

Páncél, kard, mágia

A játékban igaz, hogy csak egy hőst terelgetünk (a sztori bizonyos pontjain Cirivel is csapathatjuk, de ő nem testre szabható), úgy alakítjuk ki a stílusunkat, ahogy akarjuk. A Witcherek két alapvető fegyvertípusa (acél és ezüst) mellett használhatunk számszeríjat, fejszéket, bunkót, buzogányt stb, tehát elfelejthetjük a "végig ugyanaz a két kardom van" érzést.

Vasember, kicsit máképp

Vasember, kicsit máképp


Ezen felül ott vannak a jól ismert jelek, a mágia gyenge, de hatékony formái is. Aztán van rengeteg a régebbi részekből ismerős főzet, olaj, kenőcs, ital, bomba. Az alkímia kiemelkedően fontos része a játéknak. Geralt szintet is lép, ilyenkor a három alapiskola (harc mágia, alkímia) és plusz egy (meditáció) képességeit fejleszthetjük, ám nem minden perk aktív, nekünk kell összepakolni az épp használni kívánt kombókat, amiket aztán mutagénekkel még tápolhatunk is. Okos, sokrétű és remek rendszert raktak össze a készítők.

Testünket fedheti könnyű közepes és nehézpáncélzat is, ám soha nem fogunk acéllemezekből kalapált lovagi szettben tündökölni, megmaradunk a ésszerűség határain belül. Fegyvereink elhasználódnak romlanak, ilyenkor a kovácsnál lehet javíttatni őket. A kovácsok nem mellesleg le is gyártanak nekünk akármit, amihez rajzot és nyersanyagot tudunk biztosítani. Felszerelésünket rúnakövekkel fejleszthetjük is.

Geralt fizimiskája is variálható, a borbélyok megnyírnak minket, rengeteg féle frizura áll rendelkezésünkre, köszönhetően az egyik első ingyenes DLC-nek, ami a cikk írásakor már le is tölthető.

Ütlek, borulsz, rúglak feksző'

Ha hibázik a gázszerelő, ez történik

Ha hibázik a gázszerelő, ez történik


A játék egyik központi eleme a harc. Ez nagy odafigyelést és koncentrációt igényel, ugyanis már közepes nehézségen is végzetes lehet egyetlen elvétett ütem is. A küzdelem végre már teljesen szabad, van erős meg gyenge ütés, felrelépés, félrevetődés, ezekből pedig remek kombókat lehet összefűzni. És kell is mert a harcok kihívása nem kispályás, nem érezzük azt hogy hősünk terminátor és a nagyobb harcokra (például mellékküldetések bossai) igenis rá kell készülni, ki kell kutatni mik a gyengeségei ellenfelünknek, el kell készíteni a kenőcsöket olajokat, rendbe kell hozni a felszerelést, szóval tényleg érezzük, hogy itt harc lesz és nem csak vagdalkozunk és hullik az ellen.

A harc része (igaz, a gondolkodás síkján) a különféle felderítő feladatok végrehajtása, nyomkeresés például. Ilyenkor witcher érzékeinket használhatjuk, ami kicsit hajaz a Batman széria detektív módjához, de csak alapelvében, itt tényleg mi kutatjuk fel, ami érdekes lehet, a program pont annyira fogja kezünket, hogy ne érezzük magunkat elveszve.

Keszeg, te ló!

A Wild Huntban fontos szerepe van a lovaknak, Keszeg nevű hátasunkon kívül felülhetünk minden lóra és egyszer egy unikornisra is, igaz ott nem OLYAN lovaglás céljából. Lovunk tehát nem csak közlekedési eszköz, hanem csatamén is, ugyanis harcolhatunk a hátáról. A nagyobb ellenfelek ellen, ha van hely, elég kifizetődő a - nekirontok csapok egyet, majd tisztes távolban megfordulok, és megint rárontok - harcmodor.

Olyan is előfordul, hogy az emberszabású (gy.k.: bandita) ellenfeleink rontanak ránk lóval, ilyenkor ha gyalog vagyunk, nehéz a dolgunk, de ha nyeregben ülünk, remek lovas összecsapások is kibontakozhatnak, hála a kiváló harcrendszernek. Persze Keszeg se nem süket, se nem vak, így ha sokáig vagyunk az ellen között, főleg fenevadak esetében, Keszeg (és minden más ló) elég hamar bepánikol és levet a hátáról, majd elvágtat. Ez egy farkas falka közepén csaknem a biztos halált jelenti. Keszeget fejleszthetjük, jobb nyereg, nyeregtáskák, szemellenző a pánik elkerülésére, csökkentésére.

Baj van a részeg tengerésszel...

Baj van a részeg tengerésszel...


Néha kénytelenek vagyunk gyalog közlekedni, ilyenkor ha lóra ülnénk, elég füttyenteni egyet, és Keszeg már üget is felénk. Ez amúgy érdekes, mert Keszeg hiper-ló lehet, hisz képes a legirreálisabb helyekről jönni. Na mindegy, ez csak (ló)szőrszálhasogatás. A lábunk és a lovak mellett immár hajón is utazhatunk össze vissza, ami szintén jó ötlet, színt visz a játékba - és gyors is. Helyet kapott a gyorsutazás lehetősége is, de a játék annyi mindent nyújt utazás közben is, hogy csak nagyritkán fogunk ráfanyalodni a teleportra.

Szól az ének, sír a duda

A játék hangjai tökéletesek, a szinkronszínészek közt van néhány egészen nagy név is, például Charles Dance, aki ugye a Trónok harcában Tywin Lannsitert játszotta. Magyar szinkron sajnos nincs, de MAGYAR FELIRAT ugye van. Szintén minden környezeti zaj a helyén van, kedvencem a fahídon átrobogó majd a földúton tócsában vágtató ló patájának a hangja.

Ahogy az eddigi részek esetében is, a játék zenei anyaga fenomenális lett, maximálisan illeszkedik a hangulathoz, és még jócskán dob is rajta. Népi (szláv, lengyel) folk dallamok és énekek csendülnek fel, az ember szeme néha szinte könnybe lábad, mikor beér egy faluba, megy le a nap, a ló nyerít, az emberek beszélgetnek és szól a nagybetűs ALÁFESTŐ ZENE.

Irány a poros út, jer' tarts velem.

Közúti ellenőrzés, kérem húzódjon le!

Közúti ellenőrzés, kérem húzódjon le!


A Witcher 3: Wild Hunt a kisebb hibák ellenére is egy szinte tökéletes akció szerepjáték, ahol a történet és a hangulat jócskán kenterbe veri még a hasonló témájú filmek nagyját is. Tartalmas időtöltés, és hosszú időre képes rabul ejteni csodálatosan emberi és mégis eredeti fantasy világával.

Ha szereted a Wicther világát, ettől az epizódtól elalélsz, ám ha eddig valahogy nem jött be, esetleg idegesített pár dolog a régebbi epizódokban, akkor se habozz, mert biztos megleled a számításodat!

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

The Witcher 3: Wild Hunt / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2015. május 19.
  • Ár: 7.890 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Fantasztikus világ
  • Csodás grafika
  • Rendkívül összetett harc és tárgyrendszer
  • A Történet
  • Pár kisebb nagyobb, és pár nagyon csúnya bug
  • Hang
    10
  • Grafika
    10
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9.8
35 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

[Tiltott felhasználó!]

rDAVE

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

Az első részt képtelen voltam befogadni. A második már nem is érdekelt, amit láttam belőle az elég volt, viszont ez a harmadik... Rohadt jó. Füstöl a gépem, de megéri. röhögő smiley Még visszafogott beállítások mellett is megálltam percekre nézni és hallgatni a körülöttem lévő világot, nagyon a helyén van minden. mosolygó smiley Már csak a széltől is kiráz a hideg, ahogy a növényzet táncol tőle, az öreg malom nyöszörgése... ááá... mosolygó smiley Az is jó, hogy tényleg baromi részletes. Sok lényegtelen karakternek is olyan háttértörténete van, amit érdemes meghallatni, mert sokkal emberibbé teszi az NPC-ket és az is tetszik, hogy folyamatosan kisebb-nagyobb döntések elé állít, valamint egy percig nem hagy unatkozni. röhögő smiley

válasz erre

PaulMarloW

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

5t3v3nk3 írta:
Igazából nehéz 100%-osan objektívnek lenni, de én minden tesztben maximálisan törekszem rá..mosolygó smiley
A metacriticen is biztos elfogult a világ fele. röhögő smiley


Számomra egyetlen egy zavaró dolog van az pedig a harcrendszer.
Az első két rész alatt szépen kiforrt stlíust msot egy az egyben kidobták a kukába és egy nagyon összedobott mechanikát kapunk a kezünk alá.A mobok van, hogy 90 fokot fordulnak és úgy támadnak,ha földre tiprod őket és úgy támadod meg akkor is felpattannak.Arról meg nem is beszélve,hogy ha egyszerre támadjátok meg egymást az ellenféllel ő meg se érzi a támadást,de téged meg simán betalál a sebzés..

Másrészt az életben nem volt még olyan játékos tapasztalataim során,hogy pár mellék küldetés után,ha neki esek az első fő küdletésnek,egy boss harc 4-5 próbálkozás után feladásra kényszerít és tovább kell fejlődnöm a nyitott világban,hogy aztán újra neki essek.Ez számomra fura.Merem azt állítani,hogy néhol még szivatósabb mitn a Dark souls és társai....folyamatosan vvettem le a legnehezebb szintről egészen a legkönnyebbre a játékot.... röhögő smiley

Ettől függetlenül nagyon hangulatos és nagyon eltalált játék...a grafikai hisztin meg azok vannak fennakadva akik eddig se szerették Geralt kalandjait.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

[Tiltott felhasználó!]

totyak

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

Biztosan tényleg nagyon jó játék lett, de azért én erősen érzem a leírtakból a tömény elfogultságot. És az az érzésem, hogy csak azért nem kapott 10 pontot a játék, mert egyébként megszólták volna 5t3v3nk3-t. Bár én nem játszom a játékot (talán nem is futna nálam), de nem érzem benne a 9.8-at a kiadott médiaanyagok alapján. Különösen azután nem, amit nemrég nyilatkoztak a korábban bemutatott anyagok, meg a végleges játék kinézetéről.

válasz erre

drift3r91

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

ja amit elfelejtettem. hihetetlen de maxon is megáll max 1.8gb vrambol 4 gb ram és 40%cpu (i7) hasznalatból. bocsassatok meg a helyesirasi hibakert v ekezetekert. angol bill...
Egyszoval VGA limit johet csak szoba ha valakinek nem fut jol.

válasz erre

drift3r91

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

Eléggé eszi a gépet. i7 3.9-780-8gb-al haj effektel minden maxon 30-40-50 fps hajas átvezetőknél vagy szőrös állat összecsapásoknál főleg 30 felé mozdul a frame. Viszont azt kikapcsolva és magas-ultra kevert beállitásokkal már megvan a 60 fps. Érdekes hogy a fű létótávolság highra huzva dob 5-10 fpst. Witcher nvidia driver fennt. A játék viszont nem akad meg nem töltöget tényleg olyan amilyennek lennie kell. Csak a mai high end kariknak még nagy falat. Sose toltam az előzőekkel. De most megvettem azokat is,ezt jegelem és pár száz óra mulva ha azokat kitoltam folytatoma 3-at. röhögő smiley

válasz erre

fox107

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

Ha lenne elég erős procim tuti kipróbálnám...

válasz erre

Bbeennccee98

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

Nagyon jó játék mosolygó smiley , bárcsak lenne hozzá gépem.

válasz erre

kpal

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

szinte nincs olyan ember akit a játék hangulata ne fogna meg .mosolygó smiley

válasz erre

Mordorer

9 éve, 7 hónapja és 12 napja

Igen jóféle teszt lett. Rajongó vagy 5t3v3nk3? mosolygó smiley

válasz erre
123a(z) 3 -ből
The Witcher 3: Wild Hunt
7.890 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja