The Uncertain: Light At The End teszt

2021. március 12.
75.3891
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
A világ elrobotiasodása egy igencsak valós "veszély", melynek hatása már most is nagyon érezhető, annak ellenére, hogy még nem sétálnak közöttünk robotok. A mesterséges intelligencia olyan mértékű fejlődést tapasztalt az utóbbi években, hogy már az okosváros ötlete sem álom, ez pedig sokakat egzisztenciális félelemmel tölt el, hisz elképzelhető, hogy előbb-utóbb nem lesz már szükség az emberre.
Advertisement


Ha viszont erre rájönnek a robotok is, akkor belekerülhetünk egy olyan szituációba, mint amilyenben a The Uncertain játéksorozat humán szereplői találják magukat. A történet szerint az emberek háborúk során kiirtották egymást, amin az ellenük forduló robotok sem segítettek. A túlélők bujkálni kénytelenek az ellenséges gépek és a titokzatos USS cég elől, melynek robotjai átvették a világ feletti irányítást, és vadásznak az emberekre, hogy áthelyezzék őket... valahová.

Az első epizódban, mely a Last Quiet Day nevet viseli, egy robot szemszögéből tapasztalhattuk meg az embertelen világot, illetve csatlakoztunk egy csapathoz, melynek tagjai az embereket óhajtották segíteni. Mai játékunk a másik oldalról mutatja be a helyzetet, Emily főszereplésében, ki ugyancsak egy csapat tagja, ahol az egy főre jutó metál végtagok száma drasztikusan kevesebb, mint az előző játékban.

Ha a földet nézem, akkor nem látom a robotokat, és ha nem látom őket, ők sem látnak engem.

Ha a földet nézem, akkor nem látom a robotokat, és ha nem látom őket, ők sem látnak engem.


A történet a szóban forgó, rendkívül inkompatibilis csapat túlélésért és egymással folytatott küszködéseit mutatja be. Több befejezés is vár ránk, döntéseinktől függően, bár maga a finálé mindig ugyanaz, csupán annyi változik, hogy ki marad a csapatban. Kíváncsi leszek, hogy ez a következő játékban hogyan fog megmutatkozni, de ha sehogyan, akkor sajnos egy olyan döntéshozatali rendszerrel van dolgunk, mely felületes, de ez maradjon egyelőre eldöntetlen. Van így is sok egyéb problémája szegény alkotásnak.

A játékmenet lineáris, egy point-and-click rendszer ötvözve szabadon bejárható helyszínekkel. A legtöbb tárgy, amivel találkozunk, a világ történetéről ad át apró szösszeneteket, mint színesítés. Elakadni sehol nem fogunk, annak ellenére, hogy néhány igencsak okos fejtörő állja utunkat helyenként. Ezek egyetlen fatális hibája, hogy egy gombnyomásra meg lehet az összeset oldani, ha nem akarjuk az időt húzni, vagy ha véletlenül elakadnánk.

Úúú ez retró, ennek még van kereke.

Úúú ez retró, ennek még van kereke.


Ez sajnálatos, de végülis a mesét nem teszi tönkre, csupán minden kihívástól mentes sétáló szimulátorrá varázsolja a játékot. Néha vannak feszült helyzetek is, amikor robotok elől kell bujkálni, és ki kell várni, hogy ne nézzenek felénk, majd átcsúszni a következő búvóhelyre, de ezek a jelenetek is minden feszültségtől mentesek, ugyanis mindig újrakezdődik a próba, ha elrontanánk. Ez a procedúra nagyon hamar fárasztóvá válik.

De legalább a történet jó, ugye? Nos, úgy ahogy. Fent már említettem, hogy döntésink befolyásolják a narratívát, még ha felületesen is. Mi történik, ha a legelső helyszínen a társunkat magára hagyjuk? Hogyan fognak otthon reagálni erre a többiek? Mi van, ha nem adom oda a gyógyszert annak, aki kérte? Van egy láthatatlan kapcsolat-mérce, mely állítólag tárolja, hogy Emily milyen jóban van a csapat tagjaival; ezt értelemszerűen a jó-, illetve a rosszcselekedetink befolyásolják. Kár, hogy gyakorlatban nem igazán működik.

"... ha a sokkoló úgy működik, ahogyan hirdették..." Azért ez nem jó mondat a szerelő szájából.

"... ha a sokkoló úgy működik, ahogyan hirdették..." Azért ez nem jó mondat a szerelő szájából.


Elképzelhető, természetesen, hogy egy bug-ba futottam bele, minden esetre a játék végén megkaptam azt az "Achievement"-et, hogy legyek mindenkivel rosszban. Pedig több csapattagnak teljesítettem a kérését, igazából senki sem emelt hangot ellenem (kivéve a vén gépészt, de ő úgy lett megírva, hogy mindenkit utál), és mégis. Hát jó, de legalább a karakterek érdekesek, ugye? Öhm, valakinek biztosan.

A legnagyobb baj ezzel a játékkal, hogy nevetségesen rövid. Körülbelül négy és háromnegyed óra elég volt ahhoz, hogy végigrohanjak a kihívásokon, összeszedjek egy rakás gyűjtögethető magazint, minijátékot, beszélgessek mindenkivel kielégítő mennyiséget, és megfejtsem az összes "puzzle"-t, kivéve egyet, ahol beragadtam, és kénytelen voltam az átugrás gombbal élni, mivel nem lehet újraindítani ezeket (nincs "reset", de van "skip"; remélem kapott kekszet, aki ezt kitalálta). Talán nem meglepő az állításom, hogy ennyi idő alatt nem lehet hat karaktert plusz a sajátunkat annyira megismerni, hogy érdekeljen is a sorsuk.

Minidiszkó a csatorna közepén? Mit ki nem hoz az emberekből az egyedüllét.

Minidiszkó a csatorna közepén? Mit ki nem hoz az emberekből az egyedüllét.


A következő gond magával a karakterek megalkotásával van. Szerencsétlenek úgy néznek ki, mintha bábok lennének. Darabosan mozognak, arcukon csupán egy-két érzelmi állapot mutatkozik meg, az egész rendkívül ijesztőnek hatott, mintha ők maguk is robotok lennének (talán ez a nagy csavar?). Egyedül a szinkronszínészek tudtak minimális életet lehelni szegény húszsákokba, de az is csak félig sikerült, mivel néhol nevetségesen gyatra dialógusokat adtak a szájukba.

A zene kétpólusú. Egyik oldalról találó, monoton, morózus, a kietlenséget tökéletesen visszaadja, azonban pontosan ezen monotonitás miatt kezdett el zúgni a fejem egy idő után. A prezentációban egyedül a világalkotást tudnám pozitívan jellemezni, ugyanis rendkívül színes, életszagú helyszíneket kapunk, melyekről sugárzik a lakottság, és az ezzel járó elhagyatottság, illetve az élet hiányából fakadó üresség érzése.

A csatornaszekció elején a grafika átvált... ilyenre. És úgy is marad.

A csatornaszekció elején a grafika átvált... ilyenre. És úgy is marad.


A következő pozitív értékelést a fejtörőknek adnám, annak ellenére, hogy el lehet csalni azokat. Mindegyik egyedi, és érdekes, még ha kicsit erőltetettnek is érződnek, amit maga a játék is beismer, mikor az egyik szereplő így szól Emily-hez, hogy "Te jó vagy a "puzzle" féle feladatokban, nem?", majd megkér, hogy aktiváljunk egy csipet, különféle fényjelek segítségével. Kicsit többet is tehettek volna ilyenből a játékba.

Amiből viszont jó sok van elszórva, az más populáris szórakoztatóipari termékekre utaló referenciák. Warhammer 40k, Doom, Cápa, Linux... van itt minden, mi szem szájának ingere lehet a geek rajongóknak, illetve a gyűjtögethető minijátékok sem többek ismerős, retró videojátékok újragondolásánál. Mondjuk ezen utóbbiaknak sok értelmét nem láttam, nem kapunk semmi érdekeset azért, ha teljesítjük ezeket, de ha nagyon unnánk a fősztorit, akkor legalább van alternatíva.

A bácsit a szomszéd Tacskóból is észre lehetne venni, de Róbert a Robot inkább fotoszintetizál.

A bácsit a szomszéd Tacskóból is észre lehetne venni, de Róbert a Robot inkább fotoszintetizál.


Azonban ez így akkor is kevés. A játékon nagyon érződik, hogy ez egy sok részes sorozatnak a második installációja. Szerencsére nem szükséges az előd ismerete, hogy értékelni tudjuk ezt a mostanit, ám ettől függetlenül sajnos inkább kevesebb a pozitív aspektus ebben az alkotásban, mint több. Nem nevezném rossznak azt az időt, amit vele töltöttem; a sztori linearitása ellenére relatíve érdekes, bár ezt a színesítő, világépítő hangfelvételeknek, írásoknak köszönheti, illetve a "puzzle"-ök és a környezetek is kellemesek voltak.

Ezek miatt egy megfoghatatlan báj járja körbe minden pórusát tesztalanyunknak. Csak ne lenne ilyen nagyon rövid; simán megjelenhetett ez volna DLC-ként az elődje mellé és mindenki bólogatott volna. Így viszont nem kaptunk többet egy átvezető fél-fejezetnél, ahol a világ és az emberiség tragédiája jóval érdekesebb, mint azoké, akik állítólag a főszereplők. És a "legszebb" az egészben? Minderre négy évet kellett várniuk a rajongóknak.

The Uncertain: Light At The End / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: Kaland
  • Megjelenés: 2020. október 08.
  • Ár: 4.400 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Csinos helyszínek
  • Ötletes fejtörők
  • A háttérsztori relatíve érdekes
  • A karaktereké viszont nem igazán
  • Gyenge animációk
  • A döntéshozási rendszer nem feltétlenül működik megfelelően
  • Furcsa dialógus sok helyen
  • Hang
    6
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    7
6
okosváros ötlete sem álom, ez pedig sokakat egzisztenciális félelemmel tölt el, hisz elképzelhető, hogy előbb-utóbb nem lesz már szükség az emberre. '>
okosváros ötlete sem álom, ez pedig sokakat egzisztenciális félelemmel tölt el, hisz elképzelhető, hogy előbb-utóbb nem lesz már szükség az emberre. '>
11 hozzászólás

Tommy

3 éve, 3 hónapja és 9 napja

Gargameth írta:
Még van több, mint másfél napod, hogy a 45%-os akciót kihasználd Steam-en kacsintó smiley bár én a Bundle-t ajánlom, ahol az elődjét is megkapod, plusz a Syberia 1-et és 2-t (klasszikus puzzle, kaland játékok a legjavából), illetve a The Descendant összes epizódját (állítólag jó, de nem volt még szerencsém hozzá).
Ó de király, köszi! mosolygó smiley

válasz erre

Gargameth

3 éve, 3 hónapja és 9 napja

Tommy írta:
Nyomhatnának rá valami akciót, akkor megvenném, de ez így nekem sok érte.
Még van több, mint másfél napod, hogy a 45%-os akciót kihasználd Steam-en kacsintó smiley bár én a Bundle-t ajánlom, ahol az elődjét is megkapod, plusz a Syberia 1-et és 2-t (klasszikus puzzle, kaland játékok a legjavából), illetve a The Descendant összes epizódját (állítólag jó, de nem volt még szerencsém hozzá).

válasz erre

Tommy

3 éve, 3 hónapja és 9 napja

Nyomhatnának rá valami akciót, akkor megvenném, de ez így nekem sok érte.

válasz erre

Patrik94

3 éve, 3 hónapja és 9 napja

Így hogy önállóan is megállja a helyét, lehet hogy belecsöppenek, kipróbálom. Kinézetre nagyon bejön.

válasz erre

Gargameth

3 éve, 3 hónapja és 10 napja

totyak írta:
Az első részt végig vittem, ott is voltak kisebb-nagyobb hiányosságok, de kedveltem. Ráadásul magyar feliratot is kapott utólag. Kb. ennyit várok ettől az epizódtól is, szerintem nekem tetszeni fog. Legnagyobb baj, hogy semmi köze a két résznek egymáshoz, nekem ez igazából nem folytatás.
Azért van köze, ugyanaz a történet fut mindkét játékban, és RT-nek van itt vendégszereplése, de azért a spoiler alert elkerülése végett inkább nem említettem. Lehet kellett volna mosolygó smiley De tény, ez sokkal jobban emészthetőbb lett volna ha az első részhez jön ki, mint második sztoriszál, Starcraft-osan.

válasz erre

Gargameth

3 éve, 3 hónapja és 10 napja

fighterlaci írta:
Az összes rész kerül ennyibe vagy csak ez az egy epizód? Mert ha az összes akkor ez azért így is elég jó deal!
Nem, sajnos ez csupán egy epizód ár szomorú smiley Szipp

válasz erre

totyak

3 éve, 3 hónapja és 10 napja

Az első részt végig vittem, ott is voltak kisebb-nagyobb hiányosságok, de kedveltem. Ráadásul magyar feliratot is kapott utólag. Kb. ennyit várok ettől az epizódtól is, szerintem nekem tetszeni fog. Legnagyobb baj, hogy semmi köze a két résznek egymáshoz, nekem ez igazából nem folytatás.

válasz erre

fighterlaci

3 éve, 3 hónapja és 10 napja

Az összes rész kerül ennyibe vagy csak ez az egy epizód? Mert ha az összes akkor ez azért így is elég jó deal!

válasz erre

petrovicsz

3 éve, 3 hónapja és 10 napja

Kár érte, elég ígéretes volt.

válasz erre

Ronalddo

3 éve, 3 hónapja és 10 napja

Olyannak tűnik ez a játék mintha tehetséges fejlesztők álltak volna össze csak nem volt aki sztorit írjon nekik...

válasz erre

zender

3 éve, 3 hónapja és 10 napja

Pedig ránézésre meg a trailert is megnézve nekem nagyon jó játéknak tűnt... szomorú smiley

válasz erre
The Uncertain: Light At The End
4.400 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaKorpácsi pierre  profilja