The Technomancer teszt

2016. július 11.
73.0231
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Vannak kiadók és fejlesztők, akiknek meghallván nevét, hideg futkos a hátamon. Ez sajnos nem jó értelemben történik. Sőt, tovább is megyek, mert vannak olyan párosítások a játékfejlesztés égisze alatt, ami szinte borítékolja a középszerű, esetleg annál is rosszabb minőséget. Gondolom, ha bedobom a közösbe a Focus Home Interactive és Spiders nevet, senkinek sem tripla A kategóriájú munkák jutnak az eszébe.
Advertisement


Alapjában véve ódzkodok mindentől, amin az FHI neve szerepel, mert finoman szólva sem a minőségi projekteket kedvelik, noha azért egy-két tisztességes játékot is leraktak az asztalra. A Spiders fejlesztő csapat sem lopta be magát az emberek szívébe (túl sokan emlékeznek még a Bound by Flame-re), ugyanakkor a Gray Matter szerintem egy nagyon jó point&click kalandjáték volt, illetve az Of Orcs and Men is kifejezetten kellemesen sikerült. Ezzel az egésszel csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy nagyon nehéz helyzetben volt a páros új játéka, ami a hangzatos The Technomancer névre hallgat.

Hiába kellően olajozott a stuff marketing gépezete, érkeztek ugyan az érdekes kedvcsinálók, de egy kicsit mindenki azt gondolta, túl szép ez az igazsághoz. Tulajdonképp erre a programra is igaz az, ami alapítás óta lebeg a fejlesztők feje fölött: tele vannak egyedi, jó ötletekkel, amik aztán valahol félúton totális káoszba fulladnak.

Tömeghent. Még másfél óráig.

Tömeghent. Még másfél óráig.


Pedig jelen tesztünk alanya olyan vizekre evez, amire szerintem a gamer közösség nagyon ugrana. Az alap koncepció ugyanis egy kifejezetten dark fantasy/scifi környezet, nyakon öntve egy jó adag Mass Effecttel, talán némi Cyberpunkkal, illetve megkeverve egy kis Witcherrel, meg milliónyi egyéb összetevővel. És ez itt a legnagyobb baj: túl sokat akartak egyszerre bele tenni, aztán félúton kiadták a játékot.

Ha esetleg játszottál a Mars: War Logs nevű anyaggal, akkor ismerős lesz a felütés, mivel pontosan ugyanott játszódik ez is. Hősünk, Zachariah épp technomancer vizsgájára készül. Érdekes lények ők amúgy, mivel leginkább valami harcművész/varázsló fúzióhoz hasonlítanak. Egyszerre képzett harcosok, illetve egy rendellenesség miatt ugyanakkor fel tudják ruházni elektromossággal fegyvereiket, meg Palpatine szenátort megszégyenítő villámokat is eregetnek kezükből.

A képességeik miatt tűrik meg egyedül a különcöket, ugyanis ők alkotják a marsi katonaság elit alakulatát. Ettől függetlenül bármerre mennek, mindenhol rettegnek tőlük, undorító, de hasznos élőlényeknek tartván őket. Igen, a társadalmi berendezkedés a vörös bolygón nem valami felemelő, jól gondoljátok. Ehhez tegyünk hozzá egy totalitárius közigazgatási egységet, mutációkat, e kettő iránti nagyfokú gyűlöletet, aztán kész is a szép új világ. Szóval, főszereplőnk ebben a vidám környezetben abszolválja vizsgáját, aminek végén egy közepesen szörnyű titkot árulnak el mesterei.

Üdv a helyi nyóckerben

Üdv a helyi nyóckerben


Ezt senkinek sem adhatja tovább, mert ha kiderül, borul a bili, aztán jól kivégzik őket. Már eleve ez a szituáció felvet nagyon sok kérdést, de nem sokkal később kategóriákkal bonyolultabbá válik minden, de a spoilerek elkerülése végett nem is árulnék el többet a sztoriról. Nagyon klasszul, érdekfeszítően indul a kaland egyébként, ugyanakkor sajnos hullámvasúthoz kell hasonlítanom, amiben sokkal több a völgy, mint a hegy. Meg amúgy is rosszul van összetákolva a szerkezet.

Akadnak majd tipikusan, na ezt meg hogy, pillanatok de ezekből jóval kevesebb lesz, mint a fejfogós, szemeltakarós momentumokból. Sőt, olyan otrombaságokat is látunk majd a képernyőn, amitől garantáltan mi fogjuk rosszul érezni magunkat a fejlesztők helyett. Több dolog lenne hivatott ezt az egészet feldobni, amiből talán legérdekesebb a harcrendszer, valamint a hozzá tartozó fejlődési szisztéma.

Alapjában véve három teljesen eltérő közelharci stílusból válogathatunk. Küzdhetünk tőrrel és pisztollyal, amik viszonylag keveset sebeznek, ugyanakkor roppant fürgék maradunk. Előkerülhet a sokkal defenzívebb pajzs és buzogány, amik segítségével szinte mindent blokkolhatunk. Hátránya, hogy körülményessé válik mozgásunk. A harmadik stílusban egy hosszú botot használunk, aminek segítségével viszonylag messzire elérünk, ugyanakkor nem áldozunk fel annyit mozgásunkból, mint a második opciónál.

A plusz lesz egy, a már sokat emlegetett technomancer dolog. Ilyenkor extra sebzést tudunk okozni feltöltött eszközeinkkel, valamint pusztító nyalábokat lövöldözhetünk. Természetesen mind a négy műfajt külön kell fejlesztenünk szintlépések alkalmával. Lehetőségből temérdek van, ráadásul a legtöbb skill több lépcsőből is áll, így kellően testre szabható ez a rész.

Ugyanakkor itt már szembetűnő lesz az anyag első komolyabb negatívum-csokra, ami nevezetesen a túlbonyolítottság. Kezdjük talán a fentebb már taglalt stílus váltogatással, plusz magával az irányítással. Egészen egyszerűen polipnak kellett volna születni, hogy normálisan tudjuk kezelni a harcot, meg az extra támadásainkat is.

Doki, nekem nem kell Zepter lámpa!

Doki, nekem nem kell Zepter lámpa!


Irgalmatlanul sok funkciót pakoltak a különféle gomb kombinációkra, aztán pislogunk, amikor mondjuk támadni szeretnénk pisztolyunkkal, de helyette max életerőnél ellövünk egy visszatöltő italt. De mondhatnám azt is, hogy sokszor villámokat eregetünk védekezés helyett. És nem, ez sajnos a belerakott órák után sem lett megszokható. Örvendetes a sok opció a küzdelmekhez, de ezt jobban át kellett volna gondolni.

Hősünk karakterlapja is ettől a betegségtől szenved. A négy féle képesség fa teljesen érthető, azzal nincs is baj. Azon kívül találunk még két másikat, ahol teljesen felesleges perkeket nyithatunk meg, illetve katonánk elsődleges paramétereit tuningolhatjuk. Hogy teljesen követhetetlen legyen, minden érték növelő dologhoz eltérő szinteken kapunk pontot.

Tehát ha erőnket javítanánk, azt mondjuk a harmadikon tehetjük meg, míg ahhoz a részhez, ahol bájolásunkat fejlesztenénk, a hatodikon kapunk egy pontot. Meh. A legviccesebb amúgy az, hogy oké, nagyon jó ez a Mortal Kombathoz hasonlító bunyós rendszer, viszont pont 20 percig lesz élvezetes, mert utána nulla motiváció és értelem lesz benne. Beállunk egyre, aztán azzal végigverünk mindenkit. Akinek meg nem tetszik, kap egy villámot az alfelébe, oszt jónapot.

Kalandozásunknál nem leszünk egyedül, természetesen különféle karakterek csatlakoznak hozzánk. Itt találunk majd érdekesebb fazont, de lesznek sablon szereplők is. A mesterséges unintelligenciába is bele kell rúgnom, mert ennyire borzalmas társakat ritkán látni. Pillanatok alatt képesek meghalni, mivel nem nagyon gyógyítják magukat. Cserébe amint ellenséget látnak, azonnal nekik ugranak, ami az esetek nagy részében azt jelenti, hogy háromszoros túlerő ellen küzdünk, mivel a helyőrségek teljes legénysége a nyakunkba ugrik.

Na, akkor mit fejlesszek?

Na, akkor mit fejlesszek?


Nem igazán lehet paraméterezni viselkedésüket, így marad a szívás. A küldetések egyébként viszonylag változatosak, szerencsére itt nem ragadtak le a szokásos dolgoknál a fejlesztők. Sőt, a legérdekesebb dolgok a barátaink múltjában keresendők, nem pedig a főszálon. Ezzel együtt a tartalom elég karcsú, ugyanis olyan 20-25 óra alatt a végére is érhetünk, amiben a másodlagos feladatok nagyobbik része is benne van már.

A grafika szintén eléggé kettős érzéseket vált ki belőlünk. Alapjában véve meglepően jól kidolgozottak a főbb szereplők, illetve a környezettel sincs túl sok baj. Egészen hangulatos, sokszor depresszióba átforduló tájakon fordulunk meg. Mivel a Marson vagyunk, nyilván a vörös lesz a domináns szín, de próbálták egyedire megalkotni a bolygót.

Minden város, ahol megfordulunk, rendelkezik valamilyen sajátságos történettel, ami igen erős hatást fejt ki a mi idegrendszerünkre is. Sokszor kifejezetten ötletes múlttal rendelkezők helyekre tévedünk, ahol még csodálkozni is megállhatunk.

Ugyanakkor ezek a települések hiába lennének érdekfeszítőek, teljesen lelketlennek vannak ábrázolva. Épphogy lézengenek NPC-k még a legnagyobb, központi helyeken. Beszélgetni nem lehet velük, csak állnak egy helyben, néznek üresen maguk elé. A hab a tortán pedig hogy hatos, sokszor hetes ikreket tisztelhetünk személyükben, ugyanis a Spider csapata még véletlenül sem szeretett volna ebbe a részbe több időt beleölni.

Szevasztok, Zac vagyok, ez meg itt a Jackass

Szevasztok, Zac vagyok, ez meg itt a Jackass


Így tehát hiába érkezünk meg alapjába véve mozgalmas helyszínre, másfél pillanat alatt el is megy a kedvünk a felderítéstől és inkább ledaráljuk az aktuális feladatot. Ráadásul még mindig nincs vége a negatív dolgoknak, sőt, most jönnek a fincsi dolgok!

Én nem tudom, hogy honnan tudtak ennyi unalmas figurát összetoborozni, de tény, hogy a szinkronok vérgyengén sikerültek. Nálam jobban szerintem csak azok az emberek unták, akik feldarálták a szövegeket. Nem tudom megmondani, mikor találkoztam ennyire unottan és sablonosan beszélő figurákkal. Jön valami mozgalmas szituáció, erre síron túli fahangon, az érzelmek legkisebb jele nélkül közli velünk Zac, hogy akkor hajrá emberek. Elkeserítő.

A zenék is megérnek egy misét egyébként. Próbálták iszonyúan űroperásra meg grandiózusra venni ezt a részt is, de a végeredmény konkrétan katasztrofális. Sokszor volt olyan érzésem, hogy ezt vagy azt nyúlták valahonnan, de aztán nem a zene ívének megfelelően folytatódott a darab, én meg értetlenül fogtam a fejem, hogy mi ez a vinnyogás.

Technikailag sem áll erős lábakon a stuff, mert beakadástól kezdve eltűnő szereplőkön át a széteső játéktérig lesz itt minden. Amin persze még javíthatnak, de azért ciki, mert nem egy top kategóriás játékról beszélünk.

Körbe körbe karikába

Körbe körbe karikába


Ha valaki végigolvassa a tesztet, akkor kicsit csodálkozhat, hogy miért kapott mégis annyi pontszámot, amennyit. Igen, tényleg tele van teljesen átgondolatlan és félkész dolgokkal a produktum, ugyanakkor mégsem sikerült teljesen elbaltáznia azt a fejlesztőknek. Lesznek olyan pillanatok, amikor működik a harcrendszer, jól dolgoznak kísérőink, érdekesek a párbeszédek, meg jön mondjuk egy nem várt, óriási fordulat, aminek a végén ráadásul egy komoly morális döntést kell hoznunk.

Az univerzum és az alapjában véve sötét hangulat is nagyon passzol az eseményekhez. Szóval, amikor minden egyben van, akkor nagyon működik a formula és láthatjuk, mit lehetett volna kihozni belőle.

Viszont az esetek 70%-ában nem ez a szituáció. Bosszankodunk a nyomorult küzdelmeken, átkozzuk az MI-t, fogjuk a fejünket szereplőink fahangján, sírunk a zenéken és várjuk a pillanatot, amikor végre összeáll a dolog, hogy szórakozzunk másfél, esetleg két órát. Lehetett volna ez sokkal, de sokkal jobb is ennél, de úgy látszik, a Spidernél még mindig nem tanultak meg kibújni a saját bőrükből. Kár érte, tényleg.

The Technomancer / Tesztplatform: XBOX ONE

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2016. június 28.
  • Ár: 11.192 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Érdekes harcrendszer
  • Jól eltalált világ
  • Helyenként egészen szép
  • Feleslegesen túlbonyolított a legtöbb helyen
  • Lelketlen, élettelen városok
  • Kevés kontent
  • Lehetetlenül gyenge szinkron
  • Borzalmas zenék
  • Hang
    4
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    4
  • Hangulat
    6
5
5 hozzászólás

totyak

8 éve, 4 hónapja és 6 napja

Viszont annak is van jó oldala, hogy nem sikerült jól a játék. Ennek köszönhetően talán hamar apad majd az ára. Harmad ennyiért már korrekt lenne.

válasz erre

Linuxfan

8 éve, 4 hónapja és 6 napja

Játszhatóság 4 durva. Gondolom milyen ****ul lehet megcsinálva benne! meglepett smiley

válasz erre

totyak

8 éve, 4 hónapja és 7 napja

Mindehhez képest meg elég masszív ára van, amit így nyilvánvalóan nem ér meg. Kár érte. Nem tűnt amúgy sem világmegváltó játéknak, de azért a bemutatóvideók alapján egy erősebb játékot vártam.

válasz erre

muki

8 éve, 4 hónapja és 7 napja

Szuper teszt ismét, a játékért pedig kár. Nem ezt vártam az előzetes videók alapján. szomorú smiley

válasz erre

Santonio

8 éve, 4 hónapja és 7 napja

Úgy látom, nem tiszta szívből kapta meg az 50%-ot... röhögő smiley

válasz erre
The Technomancer
11.192 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja