The Legend of Zelda: Breath of the Wild teszt

2017. március 24.
69.3061
marco profilja, adatai
marco
Egy lágy női hang szólít. Lassan kinyitom a szemem, körülnézek. Nem tudom hol vagyok - egy különleges, sejtelmes helyen fekszem, félhomály vesz körül. Az emelvényen ahol szinte anyaszült meztelenül fekszem, valami folyadék vesz körül. A hang a nevemen szólít. Leugrom az emelvényről, kijáratot látok magam előtt. Az ajtón túl megtalálom ruhámat is, felöltözöm. Ez egy barlang. Kijutnom nem nehéz, nem vagyok fogoly. A külvilágba érve a szabadság érzete járja át egész lényemet. Ez egy gyönyörű, lenyűgöző és élettel teli világ. Itt vagyok újra, Hyrule!


A The Legend of Zelda: Breath of the Wild kezdő képsorai, első mozzanatai már sejtetik mi vár ránk: Hyrule jól ismert és csodálatos világa ismét megnyílik előttünk, de most valami más lesz. Mostani kalandunk az eddigi legérdekesebbnek ígérkező mese lesz amit valaha átéltünk a Zelda játékok történetében. Hiszen amint kiérünk átmeneti pihenőhelyünkről, azonnal látjuk hogy valami megváltozott. Hyrule valaha élettel teli világa most csendes és nyugodt, sehol egyetlen ismerős, minden békés - legalábbis látszólag.

Az anyatermészet zavartalanul éli a maga világát, a fákon vidáman csicseregnek a madarak, a káprázatos tájon végigpillantva látjuk a ringatózó füvet, a lágyan hajladozó fákat, a távoli, hófödte hegycsúcsokat és mindenből árad a béke. De ez csak a látszat. A fák árnyékából, a békák uralta mocsarak mélyéről és az egykor pompázatos épületek romjai közül rengeteg veszély leselkedik ránk. Milliónyi, halálos veszély.

Úgysem találnád ki, ki ez a vén fazon - de ki fog derülni... ;)

Úgysem találnád ki, ki ez a vén fazon - de ki fog derülni... ;)


A játék rögtön az indulás után gyakorlatilag letehetetlen. Hamarosan kiderül kik vagyunk és miért változott meg ennyire a környezet. Hyrule-t száz évvel ezelőtt megtámadták, mi pedig eddig sztázisban feküdtünk, hogy most visszatérve utánajárjunk mi történt, és a mindent ellepő ellenségtől megtisztítsuk szeretett otthonunkat. Több segítséget is kapunk a történet elején, egy szellem (persze később kiderül az is hogy ő kicsoda pontosan) néhány kiindulópontot ad nekünk, például ahhoz hogy az alapképességeinket kifejlesszük.

Ebből négyféle van egyébként: tudunk magnetizálni, amivel mozgathatjuk a fém tárgyakat, ezzel építve magunknak például hidat egy folyón. Lehetőségünk van fagyasztásra, amivel a vizes területeken tudunk stabil helyet képezni, de az ellenség megfékezésére sem utolsó mutatvány. A megállítás képességével elnevezéséhez hűen átmenetileg megállíthatunk ellenséget vagy akár valamilyen tárgyat, például egy felénk guruló szikla ellen hathatós védelem. A negyedik képességünk egy különleges bomba, amivel a tereprendezés rejtelmeiben tudunk elmerülni.

Ez a vulkán, azzal a füstfelhővel éjjel-nappal ugyanígy néz ki. Évekig...

Ez a vulkán, azzal a füstfelhővel éjjel-nappal ugyanígy néz ki. Évekig...


A fentiekből mindenre szükségünk lesz, persze nem egy helyen vannak és meg kell őket találni, ami nem feltétlenül olyan könnyű dolog mint ahogy hangzik, hiszen a terület óriási. Szerencsére ennek könnyítésére vannak a portálok, amivel szemvillanás alatt utazhatunk egyik helyről a másikba. Bár ezekből nincs sok, mégis jól tudnak jönni.

Természetesen jó szerepjátékhoz méltón inventory-nk is van, amiben a felszerelésünket hurcoljuk. A mérete bár korlátozott, azért elég lesz hosszútávon is, már csak azért is, mert ahogy a Zelda játékokban már megszoktuk, a tárgyak elhasználódnak, ezzel helyet szabadítva fel. A rengeteg féle fegyver, öltözék és táplálék mellett Hyrule világában találhatunk drágaköveket is, aminek nagy hasznát fogjuk venni a falvakban lévő kereskedőknél. Vannak olyan tárgyak amit csak így, cserekereskedelem útján tudunk megszerezni, de persze a legtöbb tárgyat megtaláljuk szabadon.

A tárgyak, felszerelésünk összeállítása elméletileg egyszerű feladat hiszen felkapunk egy rucit, kezünkbe fogjuk a kardot és elindulunk utunkra. Igen ám, de ez a játék nagyon más mint az eddigiek, ami már itt is megmutatkozik. Ennek ékes példája amikor mondjuk esőben mászkálunk fémkarddal a kezünkben, amibe hirtelen belecsap a villám - instant halál!

Nini, egy Korok!

Nini, egy Korok!


A csatákban is tetten érhető az új játék mássága a sorozat többi epizódjához képest, ahol elég volt villámgyorsan nyomkodni a gombokat és kaszaboltuk az ellent, a Breath of the Wild-ban ugyanis az ellenfelek bár hülyék, közel sem annyira mint eddig. Ennek megfelelően taktikáznak, ésszel támadnak ránk és úgy használják a tárgyakat hogy valódi sebzést tudnak Linknek okozni. Nem egyszer volt hogy trükkösen bekerítettek, először észre sem vettem, mert nem ehhez voltam szokva. Aztán az egyik égő fákjával csapkodott meg, a másik meg kupán vert egy kővel és annyi is volt a staminámnak.

Az újítások sora nem áll meg itt, hiszen az új Zelda új stílust is kapott, ízig-vérig sandbox játék lett belőle. Nem is akármilyen, azt hiszem, mondhatom hogy új szintre emelte a stílust. Az egész játéktér valóban teljesen ránk van bízva, bármikor bárhová elmehetünk, bármelyik küldetésbe akármikor belevághatunk (jó példa erre a főgonosz megtámadása akár a játék elején), és bár nyilván nem fogunk tudni feltétlenül győzedelmeskedni, de a lehetőség akkor is adott!

A sztori abszolút szabadon göngyölíthető fel, nincs szkriptelt játékmenet - és ezt szó szerint kell érteni. Amikor még a történet elején jártam, akkor is fel tudtam menni a havas hegyekbe, csak épp hamar megfagytam. De ha folyamatosan tömtem magamba az almát, simán addig mentem a tájon, amíg el nem fogyott a táplálék és gondoltam béna vagyok. Nem voltam az, csak még nem volt meg a megfelelő felszerelés hogy ott vigéckedjek.

Pihenjetek csak, szép csendben kioltom a beleteket!

Pihenjetek csak, szép csendben kioltom a beleteket!


Hiába teljesen más a játék felépítése, azért a megszokott stílusjegyeknek nyilván meg kell lennie. Ennek megfelelően itt vannak a szentélyek, ahol különböző ellenfelekkel találjuk szembe magunkat és külöböző feladatokat kell megoldanunk. Igen ám, de ezekből most több mint száz (!) van, és mindegyik teljesen más mint a többi. Már a bejutás sem egyszerű sokszor, feladatokat kell megoldanunk, hogy egyáltalán a bejáratot megleljük, vagy csináljunk magunknak egyet - mert épp nem is látható a hely.

A dolgunk nem könnyű, a térkép nem sok mindent mutat meg: bizonyos célokat jelöl, de az odajutás módját, vagy az útközben felfedezésre váró - egyébként fontos - mellékküldetéseket nem. Ennek tudatában nem meglepő ha azt mondom, három hét alatt vittem végig a játékot, embertelen sok órát beleölve, jóval 100 fölött járok jelenleg és még mindig nem jártam mindenhol! Persze én minden lootot begyűjtök, mindenkivel beszélek, fákra mászok, almát szedek, imádom hogy időnként csak álldogálok és csodálom a tájat, vagy éppen a fejem felett zúgó vihar káprázatos élményében merülök el.

A The Legend of Zelda: Breath of the Wild összetettségére jellemző hogy konkrétan minden mindennel összefügg - például a csatákban: ha az ellenfél kezéből kiütöd a fegyvert, felkap egy követ és feléd hajítja, te viszont felkapsz egy fadarabot, azzal visszaütöd ami fejbe talál egy másik gaztevőt aki beleesik a tűzbe. Sikítva kiugrik onnan és rohangálni kezd, ezzel a tábort lángra gyújtva. És ez csak egy pici tábor egyik letámadása a sok százból...

Ne keresd a lábnyomokat, ne akadj fenn ilyen apróságokon... :P

Ne keresd a lábnyomokat, ne akadj fenn ilyen apróságokon... :P


Ugyanlyen összetett minden lény, esemény, cselekmény egyébként. A lóra nem csak felpattansz, meg kell vele barátkoznod, a bizalmába kell férkőznöd hogy egyáltalán közel engedjen magához. Ha sikerrel vetted az akadályt, utána be kell törnöd, majd meg kell tanítanod hogyan legyen jó hátas belőle, aztán persze azt is meg kell oldanod hogy ne dobjon le... Minden mindennel összefügg, az egész világ nagyon komplex, órákig lehetne csak azt mesélni, mennyiféle ellenfél van, milyen bossharcok várnak rád és azokat hogy kell megnyerni - merthogy bizony mindegyiket máshogy.

Aztán itt van a korok nevű nemzetség, akik egy különleges fajt képviselnek. Százszámra van belőlük szanaszét, mindenhol rejtőzhetnek: egy faodúban ahová be kell dobnod egy követ, hogy kijöjjön, egy rom alatt amit meg kell piszkálnod egy fadarabbal (de karddal nem lehet mert az megöli), és még rengeteg különleges helyen. Semmi nem jelzi hogy ott vannak ahol, egyszerűen csak ha gyanús valami egy helyen, ha valami nem stimmel, azzal érdemes picit elszüttyögni.

Mert szükségünk van rájuk, több százat kell begyűjteni ahhoz, hogy végül a staminánkat jobbá tegyük általuk a szentélyekben megtalálható lélekgolyók segítségével.

Ez a csávó kemény mint a kő.

Ez a csávó kemény mint a kő.


A teljesen egyedi és különleges játékmenet magasztalásától kissé elkanyarodva feltétlenül meg kell említeni a hangok és a zene tökéletes kompozícióját, ami egyszerűen lenyűgöző. Az apró zörejek, a különböző területekre jellemző egyedi hangok, vagy csak egyszerűen az égő fa recsegése óriási élménnyé emeli a hangulatot. Az aláfestő zene nem erőlködik, ott halljuk amikor és ahogy kell - de ezt olyan óvatosan, olyan mesterien teszi hogy észre sem vesszük.

Az egészből annyit érzékelünk hogy a csata hevében felszökött a pulzusunk, arcunkra kiült egy bátor hős arckifejezése, majd a végén apró mosollyal a szánk szegletében begyűjtjük a megérdemelt jutalmat. Közben értetlenül néz ránk a mellettünk ülő hogy minek is örülünk ennyire. Hát kérem, a tökéletes játékélménynek, amit a megteremtett atmoszférának köszönhetünk!

Elfogultnak érezhetők a fenti sorok, ami nem is csoda, de persze akad azért negatívum amit meg kell említeni. Igaz, ezekből nem sokat találni és szubjektíven nehéz is őket lefesteni. Elsőnek itt a grafika kérdése: van akinek ez a rajzfilmes stílus egyszerűen nem fog bejönni. A kontraszt kifejezetten alacsony, a területbe beleolvad a szereplő, és az egésznek egy különleges látványvilága van. Számomra és legtöbbünk számára ez így tökéletes, ha objektíven értékelnék, azt mondanám, gyönyörű. Viszont lehetnek olyanok akiknek ez nem szép. Én például a cell-shadedtől mászok a falra, van akinek pedig az maga a csoda.

Link alapszett - Adios cipő, Niké csuka és brand new fadarab

Link alapszett - Adios cipő, Niké csuka és brand new fadarab


A fentiekhez adalékként még érdemes beszélnem a környezetről. Alapvetően semmi rosszat nem látunk, minden gyönyörű, a töltés nélkül bejárható világ minden szeglete egy csoda, a kidolgozottsága példaértékű. Ebbe rondít bele valamelyest a távoli táj megjelenítése, a messzeségben egy vulkán látható, ami fölött a felhő meg sem mozdul, 100 órán keresztül (ami a játékban persze pár hét) ugyanúgy tör ki szegénykém. Ezt azért még az Etna is megirigyelné, pedig az majdnem mindig füstöl. Statikusan oda van ragasztva aztán jónapot.

A screenshotok mind 1280X720p-ben lettek készítve mert az esetek nagy részében nem dokkolva játszottam a játékkal. Az összes screenshot a játék első negyedéből származik!

A másik fontos említenivaló a képfrissítés. A játékot Switchen teszteltem, ha a kezemben van a konzol akkor igazándiból nem találok kivetnivalót, az ugyanis csak akkor jön elő, ha dokkoljuk a készüléket és átváltunk tévére. Ebben az esetben az fps visszaesik. Alapesetben nem érzékelhető, ha csak mászkálunk, nincs semmi különös, azonban ha egy komolyabb csatába keveredünk, sok ellenféllel, bizony van hogy megnyekken a konzol. Nagyon ritkán, de megtörténik.

Világító kövek? :O Túl sok gombát ettem...

Világító kövek? :O Túl sok gombát ettem...


Nagyjából tizenötször ennyit lehetne még írni a The Legend of Zelda: Breath of the Wild-ról, de még akkor sem érnék a végére. Ha összesíteni akarom az élményt akkor azt kell mondjam, megszületett a tökéletes Zelda játék, meg úgy általában a tökéletes sandbox játék. Az eddig 10-es értékelésű GTA-k most picit visszább kell lépjenek, új követendő példa született a stílusban. A történet magával ragadó, a sztoriszálak kibontakozása, a felfedezhetőség élménye elképesztő atmoszférát teremt.

A valódi szabadság érzése utánozhatatlan, eddig ilyet játékban még nem láttunk. Az óriási terület minden szeglete egy külön világ, egy önálló élmény, minden él, mozog, lélegzik, szerepel. Nincsenek szkriptelt jelenetek, egyszerűen megunhatatlan a fejlesztők által létrehozott világ. A The Legend of Zelda: Breath of the Wild egy mese, egy csodálatos történet, amit mindenkinek át kell élnie, akinek lehetősége van rá.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild teszt / Tesztplatform: Nintendo Switch

a polcon a helye
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2017. március 03.
  • Ár: 19.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Óriási szabadon bejárható világ
  • Elképesztő történet, egy csodás mese
  • Rengeteg, összefüggő lehetőség
  • Új sandbox etalon
  • Képfrissítési anomáliák
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    10
8.8
24 hozzászólás

rDAVE

14 órája és 33 perce

markopolo írta:
Te játszottál vele? ennyi...... Én mindkettöt próbáltam.... Te folyamatosan olyat fikázol belebüfizel abba amit nem is próbáltál....
Biztos nekem szántad ezt a választ? Ha igen, akkor nagyon melléfogtál, mert ebből látszik, hogy nem tudod a véleményem a The Legend of Zelda: Breath of the Wild-ról.

válasz erre

markopolo

14 órája és 46 perce

rDAVE írta:
Ne etesd a trollt!
Te játszottál vele? ennyi...... Én mindkettöt próbáltam.... Te folyamatosan olyat fikázol belebüfizel abba amit nem is próbáltál....

válasz erre

rDAVE

16 órája és 27 perce

totyak írta:
Leírod, hogy nem hasonlítható össze, de azért te összehasonlítod és a Zelda jobb. WTF? Le lehet írni egyéni érzéseket, miszerint neked a Zelda jobban bejön, de nem kell erről mindenkit meggyőznöd, meg lehúzni a tesztet, mert szerinted sok pontot kapott a Horizon. Másnak meg az tetszik jobban. És?
Ne etesd a trollt!

válasz erre

totyak

16 órája és 30 perce

markopolo írta:
Be fogod ha kiprobálod hidd el..... Én mindkettöt játszottam és nem hasonlitható össze.... lehet durrogni puffogni ki kell probalni es ennyi....

https://www.youtube.com/watch?v=aVPXKdSEGNQ

esetleg egy kis segitség hogy legyen összehasonlitasi alapod ha veletlenül nincs meg ez a gyögyszem.....
Leírod, hogy nem hasonlítható össze, de azért te összehasonlítod és a Zelda jobb. WTF? Le lehet írni egyéni érzéseket, miszerint neked a Zelda jobban bejön, de nem kell erről mindenkit meggyőznöd, meg lehúzni a tesztet, mert szerinted sok pontot kapott a Horizon. Másnak meg az tetszik jobban. És?

válasz erre

markopolo

20 órája és 53 perce

iPet írta:
Hmm, igaz, be is látom Ja, nem.
https://www.youtube.com/watch?v=qEGWtyJAkO0

ez még jobban prezentálja mennyire buta szajbaragos a Horizon.......
Fizika nulla nulla realizmus buta A.I bár szebben csillog ha az számit..... Max 7 pontocska....
Idöpocsékolás volt tolnom bár 10x elöbb végeztem vele..... A rasztást nézd meg hogy csapdossa a hordókat amik ellenálnak mindennek....

válasz erre

markopolo

20 órája és 56 perce

iPet írta:
Hmm, igaz, be is látom Ja, nem.
Be fogod ha kiprobálod hidd el..... Én mindkettöt játszottam és nem hasonlitható össze.... lehet durrogni puffogni ki kell probalni es ennyi....

https://www.youtube.com/watch?v=aVPXKdSEGNQ

esetleg egy kis segitség hogy legyen összehasonlitasi alapod ha veletlenül nincs meg ez a gyögyszem.....

válasz erre

iPet

21 órája és 4 perce

markopolo írta:
Volt szerencsém a ps4-es Horizonhoz de mióta ezt a játékot elkezdtem vastagon befedi a por Eszméletlenül nagy a különbség a két játék között..... Ez a Horizon amig nem játszottam Zeldaval ütött nagyon de mikor kipróbáltam az uj etalont rájöttem, hogy nagyon buta játék.... Mérföldeket ver a Zelda rá... Az itteni pontszámok alapján belátható nem kis tévedés volt ill elfogultság volt jobbat adni a ps4 legjobb játékára.... Azt hiszem a ps4-em nyugdijazom mert szegény elpirul a switch melett
Hmm, igaz, be is látom Ja, nem.

válasz erre

markopolo

21 órája és 6 perce

Volt szerencsém a ps4-es Horizonhoz de mióta ezt a játékot elkezdtem vastagon befedi a por Eszméletlenül nagy a különbség a két játék között..... Ez a Horizon amig nem játszottam Zeldaval ütött nagyon de mikor kipróbáltam az uj etalont rájöttem, hogy nagyon buta játék.... Mérföldeket ver a Zelda rá... Az itteni pontszámok alapján belátható nem kis tévedés volt ill elfogultság volt jobbat adni a ps4 legjobb játékára.... Azt hiszem a ps4-em nyugdijazom mert szegény elpirul a switch melett

válasz erre

Mordorer

1 hónapja, 2 napja

De vártam már a GC-s tesztet! Reméltem hogy itt nem indul meg a maximumozógép és így is lett. Kétségkívül HATALMAS játék és óriási nyitás a Switchnek, drukkolok nekik hogy a továbbiakban is ilyen játékokkal jelenjenek meg. Akkor nem lesz gond.

válasz erre

Hentes

1 hónapja, 2 napja

Rohadtul tetszik, ez egy óriási játék! Várható volt hogy sok pontot kap de ez felülmúlta a várakozásomat!

Mikor lesz már Play247-ben Switch srácok?

válasz erre

Tommy

1 hónapja, 2 napja

Ha van játék amit nagyon szeretnék PS-re és nincs, az ez.

válasz erre

Ronalddo

1 hónapja, 3 napja

Abszolút a csúcs lett ez a játék WiiU-n! De a Switchen se lehet semmi!

A nagy N most nagyon odatette magát!

válasz erre
12a(z) 2 -ből
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
19.990 Ft-tól
kövesd a játékot!

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

gery1113 profiljarDAVE profiljaManiac profiljaWarriorAutobot profiljaBvektor profiljaManiac profiljaLaci721 profiljakylx profilja