The Division

2016. március 14.
71.7361
iPet profilja, adatai
iPet
Noha eddig különösebben nem nagyon kedveltem a Márciust, idén ez változott egy picit, hiszen ki ne szeretné a négy napos hosszú hétvégéket, pláne akkor, ha az majdnem egybe is esik egy nagyon várt új cím, a The Division megjelenésével? A béta teszt után kiemelt figyelmet szenteltem a stuffnak, hogy minél jobban el tudjak merülni majd a kész játékban, bár azért némi fenntartásom még mindig akadt a Ubisoft új, ígéretes címével kapcsolatban.


In medias res: a Divízió bizony ennek az évnek a Destiny-je lett. Itt nem kifejezetten az eladási számokra és a nyilvánvaló hasonlóságokra gondolok, hanem arra, ahogy a gémer társadalom viseltetik irányában. Biztos vagyok benne, hogy jó páran lesznek olyanok, akik nyűgnek tartják majd, hiszen itt is folyamatosan grindolnunk kell majd, kismilliószor végigmenni a küldetéseken és más lehetőségeken, amibe az MMO fűszer akarna egy kis mellékízt adni, noha ettől függetlenül ez még mindig csak egy Ubi játék marad.

A másik fél ugyanakkor pontosan olyan szintű függést jelent majd, mint a Bungie lövöldéje: napokon-heteken-hónapokon keresztül lövünk, lootolunk, fejlesztünk és fejlődünk. Amennyiben az utóbbi tábort erősíted, szinte garantálni tudom a borzasztóan magas élmény faktort. Ha azonban az előbbiek közé tartoznál, nos, akkor azt hiszem tudod, mi fog következik ebből.

Nyugi van, mindjárt átérek és megtértek

Nyugi van, mindjárt átérek és megtértek


A sok hasonlóság ellenére van egy nagyon fontos pontja, amin eltér a két játék egymástól. Míg a Destiny FPS nézetből operál, addig a Division TPS, azaz külső nézetet használ, ami rendkívül jól is áll neki. Ha a Bungie anyagát nézzük, akkor tagadhatatlan, hogy a Halo széria volt az egyik szülő. Uborkáék programjánál ez viszont sokkal inkább a Gears of War és a Ghost Recon, hiszen ez sokkal inkább egy, a fedezékből való lövöldözéssel operáló, kellően nehéz cucc.

Mint ahogy a legtöbb ilyen rendszert használó játék esetén, így itt is furának hat a rendszer, hiszen a fluid, látványos mozgástól nagyon messze leszünk az első szakaszon. Aztán egyre jobban megszokjuk a dolgot. Belejövünk, hogyan váltogassuk a fedezékeket, miként használjunk kitérő manővereket, hogyan és mikor érdemes kihajolni egy-egy fejlövés erejéig.

Ráadásul nagyon fontosak lesznek a támadó és védekező képességeink jó balanszírozása: mikor mit érdemes használni gyógyításra és feltámasztásra, hova telepítsünk aknákat és gépágyúkat, illetve mikor buffoljuk fel a csapatunkat. Az elérhető bónuszokkal és a skillek feltöltődését jelző kis ikonnal a fentebb már jelzett MMO ízvilág még annál is erősebb, mint amire elsőként számítottunk.

Meglepő módon nincs kasztrendszer, ami kifejezetten jól áll a játéknak. Ahogy a béta tesztben is említettem, három nagy, központi részlegnek (orvosi, technikai, biztonsági) fogunk küldetéseket teljesíteni a havas Manhattanben. Ha megoldottunk egyet, akkor az adott divízióhoz kapunk erőforrás pontokat, amiket új épületek felhúzására, valamint a meglévőek fejlesztésére használhatunk.

Ezek új képességet, perkeket és talenteket jelentenek. A legtöbb ezek közül szimplán csak jobb ügynökké tesz, de persze az orvosi dolgok fejlődésével sokkal hatékonyabban tudunk gyógyítani és feltámasztani, míg a tech fához tartozó dolgokkal a sebzésünk fajtáját és módját növelhetjük.

Minden autónak van egy másodlagos funkciója, ugye

Minden autónak van egy másodlagos funkciója, ugye


A rendszer flexibilitását azonban beárnyékolja az, hogy a sztori küldetésekért kapjuk a legtöbb erőforrás pontot, ráadásul ezek nehézségi szintje arra kényszerít minket, hogy szépen, sorrendben haladjunk velük. Természetesen felvehetünk extra pontokért másodlagos dolgokat is, amik nagyjából el is döntik, hogy aktuálisan melyik águnkra fókuszálunk jobban. A fegyverek is nagy szerephez jutnak, hiszen magunk válogatjuk össze a felszerelésünket, így lehetőségünk van a legszélesebb spektrumot lefedni.

Egyébiránt a fejlődési rendszerünk sokkal komplexebb, mint az elsőre, de talán másodjára is tűnik. A skillek mindig az aktív képességeink, amik lehetővé teszik például gyógyító állomások telepítését, falak emelését, esetleg aknák lerakását. A talentek passzív dolgok, specifikus előnyökkel (megnövelik a pontosságunkat ésa sebzésünket), amiket bizonyos tevékenységek elvégzése után kapunk meg. A perkek is a háttérben dolgoznak, másfajta bónuszokkal: több cuccot bírunk el, esetleg több tapasztalati pontot szerezhetünk, satöbbi.

Ha ez nem lenne elég, a rendszer még alapos szimbiózisban van a fegyverekkel és páncélokkal is, valamint a coop rendszerrel. Például lesz egy csomó olyan dolog, ami nem csak szereplőnket erősíti, hanem másokat is az aktuális csapatunkban. És hogy ez mit eredményez? Elég durván nagy taktikai mélységet. Itt meg is érkeztünk az első negatív részhez, mert az anyag nem segít túl sokat abban, hogy megértsük ezt a komplex felépítést, mivel a tutorial roppant béna, a segítő file-ok pedig el vannak temetve a menüben.

Mindez meg van spékelve azzal, hogy szinte az elejétől el tudjuk érni az elsődleges és másodlagos küldetéseket, a kraftolást, a sima és ad-hoc jellegű összecsapásokat, a szinte horrorisztikus mennyiségű gyűjtögetni valókat, szóval szinte mindent, azonnal. A játék egyébként sokszor kifejezetten nehéz lesz. Manhattant különböző zónákra osztották fel, ahol fel is tüntetik, hogy hányadik szinttől érdemes arra kalandozni. Ugyanakkor mivel ez egy nyílt világú stuff, nagyon könnyű belekeveredni olyan eseményekbe, amikre semmilyen formában nem vagyunk felkészülve. Meg persze az sem segít sokat, hogy a számok nagyon is sokat nyomnak a latba.

Keményen feszítve az utca közepén

Keményen feszítve az utca közepén


Persze először mindenki azt hiszi, hogy mivel ő a gépfegyverekkel való fejlövések mestere, gyere világ hamm, bekaplak. Aztán amikor egy ellenfél hat fejlövést is kibír szó nélkül a legerősebb puskánkból, ráadásul a pisztolya egy lövésével elsöpör minket, na, akkor gondolkodjunk egy picit. Ráadásul még akkor is, amikor megfelelő sorrendben haladunk a feladatokkal, a Division sokszor fog fejtörést okozni. Az egyik ilyen ok a mesterséges intelligencia.

Az egyik pillanatban nyüszítve lapulunk egy sarok mögött, mert a magas szintű ellenfelek a legtökéletesebb katonai manővert hajtják végre ellenünk, hogy aztán 10 perccel később bután ácsorogjon mindenki. Ahogy haladunk előre a küldetésekben, ez egy picit stabilabb lesz, de még akkor is nagyon kiszámíthatatlan.

Ami viszont szerintem sokkal jobban működik benne, mint a Destinyben, az maga a netes móka. Nagyon egyszerűen tudunk csatlakozni szinte bármilyen csoporthoz a bázisunkon, a biztonsági helyeken, illetve bármilyen másodlagos küldetésnél vagy encounter esetén. Egy jól összerakott csapat esetén a Divízió szinte muzsikál. Sebészi pontossággal nyomulunk előre az elhagyott csarnokokon és udvarokon keresztül.

Ha fedezékharcra kényszerülünk mondjuk egy adag nyomorult Tisztogatóval szemben, akkor is remekül működik: valaki fedezékben tartja őket, míg egy másik társunk pontos fejlövésekkel operál, a harmadik pedig közben feléleszti a brigádot. A játék még amúgy egy rossz csapattal is szórakoztató, szóval le a kalappal a készítők előtt.

Shite happens

Shite happens


Itt meg kell említenem azonban egy újabb hibát. Próbálták ugyan változatossá tenni a játékmenetet a fejlesztők, viszont nagyrészt négy fajta ellenséggel fogunk harcolni, valamint időre keresgélünk kapcsolókat, amikhez egy csomó mindent meg kell majd másznunk. Ez akkor lesz nagyon frusztráló, amikor lassúak vagyunk, az utak nem szabadok, meg persze nem tudunk felkapaszkodni olyan felületekre, amit még a való életben is simán meg tudunk mászni. Továbbá megpróbálhatunk úgy tenni, mintha itt nem kellene ötmilliószor megcsinálnunk pontosan ugyanazt, de ez csak önámítás lenne. Sajnos egy bizonyos idő után kegyetlen repetitív és unalmas tud lenni ez a játék is.

Gondolom már mindannyian tapasztaltátok azt, hogy a rossz arcú emberek simán el tudnak állni egy-egy ajtót, ahol mondjuk jumping jacket csinálnak, hogy még csak véletlenül se tudjunk felvenni az adott küldetést. Ha meg sikerül bejutnunk, akkor sorba kell állnunk, mert egyszerre csak egy ember fér hozzá a laptophoz. Gratulálok.

Ez amúgy elképesztően frusztráló és idegesítő, nem is értem, hogy ezt hogy lehetett így kiadni 2016-ban. Ezekhez még jönnek bugok is szép számmal: levitáló hullák, eltűnő hangok és zenék, hirtelen felvehetetlen lőszerek, sőt, egyszer még át is zuhantam a betonon, csak úgy. Ez amúgy azért kár, mert lenyűgözően fest a cucc.

A hóeséstől még keményebbnek tűnök.

A hóeséstől még keményebbnek tűnök.


NYC építészete döbbenetesen élethű, az időjárás szerintem az egyik legjobb, amit eddig konzolon láttam, de a fény-árnyék hatások is nagyon ott vannak. Ehhez még adjuk hozzá a környezet kidolgozottságát és a végeredmény tulajdonképp állkapocs leejtő minőség, mínusz a fent említett bugok. A tartalom természetesen szintén kőkemény. Míg a Destinyben 20 óra után nagyjából végeztem a sztori feladatokkal és a strike-ok javával, itt szinte az anyag egyharmadát láttam ennyi idő alatt.

Ha ehhez még hozzávesszük azt a bizonyos, rejtélyes Dark Zone-t is, akkor láthatjuk, hogy 100 órát szó nélkül bele tudunk tenni az anyagba, persze ismétlődések árán. Sokan a DZ-ről úgy beszélnek, mintha valami extra vagy bónusz fícsör lenne, de szerintem sokkal inkább egy párhuzamos valóság. Saját fejlődési rendszere, valutája és gyűjtögetni valója van, meg persze a PvP szekció is itt nyer értelmet.

Alapból a DZ becsapósan egyszerűnek tűnik: járjuk az utcákat, kinyírjuk a már ismerős, csak sokkal erősebb mobokat és elvesszük az értük járó lootot. Viszont ezek a dolgok fertőzöttek, így nem tudjuk chekpointokon átvinni őket, hanem fix helyre helikoptert kell hívnunk, amik elfuvarozzák azokat. Ami ezt az egészet komplikálttá teszik, azok bizony a többi játékosok. Ha itt meghalunk, akkor minden helyi érménk és addig begyűjtött felszerkónk a földre kerül, amit bárki fel is szedhet, aminek ugye az az eredménye, hogy az aljasabb agentek a gyengékre vadásznak.

Azonban ha valaki túl sok játékost tesz el láb alól, akkor vérdíjat tűznek ki a fejére és korrupttá válik. De hogy tovább bonyolítsam, gondolom sejtitek, hogy a lehívott helikopterek fároszként világítanak az éjszakában a szemetebb lelkületű csapatok előtt. Ami miatt viszont megéri ide betévedni, az a szinte kézzel fogható feszültség. Egy csapatnak nyilván nagyobb esélye van a durva mobok ellen, de mi a garancia, hogy aztán nem nyírjuk ki egymást? Valakit tényleg láttam a sötétben, ahogy követ engem, vagy csak a fantáziám szórakozik?

NYC-ben így ünnepeljük a Húsvétot, jó?

NYC-ben így ünnepeljük a Húsvétot, jó?


Szóval ahogy látjátok, a Division egy rendkívül szórakoztató játék lett. Kőkeményen kiaknázza azokat az elemeket, amik a szerepjátékokban, a lövöldözős anyagokban és MMO-ban megtalálhatóak. Mindezt tetézi a nagyon jól működő coop élménnyel, így ez az egész egy jó kis turmixot alkot. Viszont ezt szerintem nem mindenkinek a gyomra fogja bevenni. Sokkal koherensebb és jobb az alapfelállás, mint a Destiny esetében, a magas fokú ismétlődés sajnos itt is felüti a fejét, ráadásul a játék sem fog segíteni azzal, hogy az első percekben szabadon enged minket.

Amennyiben kedveled az ehhez hasonló témájú cuccokat, nyugodtan vedd meg, csalódni biztos nem fogsz benne, ráadásul már a netkód is egészen stabil, szóval ilyen gond nem valószínű, hogy lesz. Akkor is javaslom a beszerzését, ha valami újra vágysz. Ha azonban már a Bungie akciójára is csak legyintettél, akkor ezt még messzebbről kerüld el, mert ahogy mondtam, nem minden gyomornak való.

The Division / Tesztplatform: XBOX ONE

a polcon a helye
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2016. március 08.
  • Ár: 13.999 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Egészen lenyűgöző grafika
  • Jó és komplex fejlődési rendszer
  • Dark Zone
  • Lehengerlő tartalom
  • Érdekes bugok
  • Túlzottan repetitív lesz
  • Furcsa AI
  • Kaotikus első pillanatok
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
8.3
14 hozzászólás

Terminator

6 hónapja, 2 hete és 2 napja

cassone1 írta:
Az eredeti változat sokal jobb volt ez egy kalap **** ( grafikája nem a játék) meg vetem de rühelem mikor tudom mijen volt
Az E3-as verzióra gondolsz? Az tényleg nagyon máshogy nézett ki...

válasz erre

cassone1

6 hónapja, 2 hete és 2 napja

Az eredeti változat sokal jobb volt ez egy kalap **** ( grafikája nem a játék) meg vetem de rühelem mikor tudom mijen volt

válasz erre

drift3r91

6 hónapja, 2 hete és 6 napja

Megvettem, nem vagyok rá büszke de 7végén beleraktam 30 órát. Kicsit leköt az anyag és a bétán medium lowon toltam, most meg highon.
Eddig 1-2 kisebb hiba volt, de grafikai bug meg zavaróak semmi. 3an toljuk hardon. Aki meg vár h majd olcsóbb lesz, hát várjon is, mert lemarad. Nem tudják mit hagynak ki. Bár barátom mondta h uncsi, ja mer a f4 be se kell rohangálni áhh, és a küldik meg pörgősek, dark zone meg nagyon parafaktor, igazi kihivás bár 1. nap bekaptunk 6 trollt, de belefér.

válasz erre

Neurotic

6 hónapja, 2 hete és 6 napja

strogg írta:
Én azért megvárom majd az első javításokat, és ha lesz single módban is csapat, mondjuk botokkal
Ha nem lesz, én személy szerint kihagyom! Nem akarok neten játszani, egyedül meg ugye elég nehéz és idegesítő lenne, én meg szórakozni szeretek
Single playerben csapat botokkal? Totál marhaság és esélytelen, hogy bekerüljön a játékban. Egyébként egyedül és végigjátszható normálon kifejezetten könnyű, de én hardon toltam végig és néhány kemény helyzetet leszámítva az sem volt vészes.

Bár az online kapcsolat egyedül játszva a kampányt is kötelező, szóval csak online lehet vele játszani ha egyedül tolod ha nem.

válasz erre

Mordorer

6 hónapja, 3 hete és 2 napja

strogg írta:
Én azért megvárom majd az első javításokat, és ha lesz single módban is csapat, mondjuk botokkal
Ha nem lesz, én személy szerint kihagyom! Nem akarok neten játszani, egyedül meg ugye elég nehéz és idegesítő lenne, én meg szórakozni szeretek
Én is így vagyok, nálam a single maga a játék, a multi csak egy kis plusz.

válasz erre

strogg

6 hónapja, 3 hete és 5 napja

Én azért megvárom majd az első javításokat, és ha lesz single módban is csapat, mondjuk botokkal
Ha nem lesz, én személy szerint kihagyom! Nem akarok neten játszani, egyedül meg ugye elég nehéz és idegesítő lenne, én meg szórakozni szeretek

válasz erre

Eltohn

7 hónapja,

Nem számítottam ilyen jó értékelésre! Ez most meglepett. Lehet hogy mégis meg kéne vennem...

válasz erre

drift3r91

7 hónapja,

Kár hogy nem rendeltem elő, de megveszem.

válasz erre

muki

7 hónapja,

Na jó, engem ez meglett kilóra. Ellenálltam de azt hiszem Hitman helyett ez lesz megvéve jövő héten!

válasz erre

kpal

7 hónapja,

Szuper játék lett. Ez olyan mint az első AC ,abban is van ismétlődés ,de ma is szívesen játszok vele .

válasz erre

Gólem

7 hónapja,

Na most jött meg igazán a kedvem hozzá. Digitálisan nem veszem meg mert rohadt drága de holnapután már a kezemben lesz.

válasz erre

5t3v3nk3

7 hónapja,

ráfüggtem, mint alkoholista a kommerszre....St3v3nk3 néven megtaláltok uplayen.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
The Division
13.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

csirkee profiljagokuvsvegita profiljagery1113 profiljaMarduk profiljafubenalvo profiljaBvektor profiljaManiac profiljaTuttu13 profiljarDAVE profilja