Super Monkey Ball: Banana Blitz HD teszt

2019. október 30.
79.1551
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Vannak játékok, amiket nem nagyon kellene piszkálni mindenféle remastered meg HD edition próbálkozásokkal. Nem igazán értem, hogy egy totálisan középszerű, esetleg még annál is gyengébb eresztésbe miért tesznek erőforrásokat a fejlesztők, tőkét a kiadók. Mi a cél? Eladni pár ezer darabot belőle? Vagy egyszerűen csak portfólió bővítésre kell nekik? Azt viszont végképp nem tudom, hogy egy olyan patinás csapat, mint a Ryu Ga Gotoku mit láthat az ilyenekben.
Advertisement


Ugye ők hozták tető alá a komplett Yakuza szériát, legutóbb pedig a Judgment kapcsán találkozhattunk nevükkel. Szóval ez a brigád valamiért úgy gondolta, hogy remek ötlet lenne a Super Monkey Ball franchise egyik tagját elhozni a kurrens konzolgenerációra (plusz PC). Egészen pontosan a Banana Blitz-ről lenne szó, aminek eredetije 2006 novemberében látott napvilágot, Nintedo Wii exkluzivitásban.

Sem a világsajtó, sem pedig a nagyközönség nem volt hanyatt esve tőle, ilyen-olyan okoknál fogva. Nos, a franchise kedvelőinek jelenthetem, hogy a tegnapi napon megjelent a Super Monkey Ball: Banana Blitz HD, ami az eredeti műalkotás jelenkori kivetülése.

Ha esetleg nem lenne ismerős az SMB franchise: képzeljetek el cuki(nak gondolt) kismajmokat, akik egy golyóba zárva igyekeznek Sonichoz hasonlóan végig robogni a meglehetősen lineáris pályákon, miközben annyi banánt próbálnak begyűjteni, amennyit tudnak. Minden világ végén le kell győzniük egy meglehetősen fantáziátlan és irritáló főellenfelet, hogy tovább tudjanak haladni a megkezdett úton.

Pfű de rusnya vagy apám

Pfű de rusnya vagy apám


Jelen tesztünk alanya is pontosan ezt tudta anno, de nyugodtan kijelenthetjük, hogy most is ez a profil, megspékelve néhány extra játékmóddal, többszemélyes "mókával". A külcsínnel kezdeném a negatívumok felsorolását. Sajnos olyan rettenetesen sokat nem változott a prezentáció 2006 óta, ami már akkor sem számított kiemelkedőnek - finoman szólva sem elegendő tehát neki a nagyfelbontású textúra-kúra.

Aranyosnak és kedvesnek szánták az egészet, cserébe idegesítően ronda az összkép: AiAi és társai még szódával elmennek, de a pályák iszonyúan inger és részletszegények. Ezt a minőséget szinte bármelyik mobiltelefon le tudja már pipálni, sőt. Technikailag legalább rendben van, nem szaggat, nem fagyogat.

A játékmenet, ahogy fentebb említettem, rém suta. Bizonyos idő alatt végig kell száguldanunk a teljesen cső szakaszokon, miközben egyre komolyabb akadályokat gördít anyagunk az utunkba. Összesen nyolc világ van, természetesen eltérő flórával és faunával, így akciózunk őserdőben, hóesésben, satöbbi. A bónusz szintet beleszámítva kilenc szekvenciát kell teljesítenünk, majd ha a főellenséget legyőzzük, mehetünk a következő univerzumba.

Na, akkor jobbra vagy balra?

Na, akkor jobbra vagy balra?


Ezek sajnos úgyszintén durván gyengén sikerültek, de az igazi baj az irányítással, no meg a kamerával van. Ugye eredetileg a Wii mozgásérzékelőire volt optimalizálva az egész, szóval sejthetitek, mennyire volt pontos. Most konzolon a bal analóg kar helyettesíti ezt, rém pontatlan kezelhetőséggel. Az ehhez hasonló, nagy sebességet kívánó stuffoknál elengedhetetlen a végtelenül precíz kontroll.

Itt még a sima kanyarodással is meg fogunk küzdeni. De az egészben a legrosszabb egyértelműen a kamera. Nem tudjuk kedvünk szerint forgatni, hűen, magától követi hősünket. Valami olyan elképesztően érzékenyen reagál mindenre, amit leginkább egy durva hullámvasúthoz tudnék hasonlítani.

Nem viccelek, pár perc játék után a határán voltam annak, hogy rókázzak egyet, pedig egészen jól bírom a strapát. Gondolhatjátok, hogy a maradék lelkesedésem milyen sebesen illant el ezek után. Amúgy a kvázi kampány nagyjából két óra alatt letolható.

Már itt is Karácsony van, de jó!

Már itt is Karácsony van, de jó!


Mivel a Banana Blitz amolyan parti-játék szerű valami, ezért további opciókat találunk még. A kedvencem, hogy az eredeti ötven minijátékból mindössze tízet tartottak meg (állítólag a legtöbb nem érte el a megfelelő mércét), de ha ezek voltak a legjobbak, akkor ott komolyan bajok vannak.

Ráadásul ezt az egészet megspékelték egy nevetséges árral. Ajánlani őszintén nem tudom senkinek, mert szerencsétlen Super Monkey Ball: Banana Blitz HD-nél szinte csak jobban sikerült átiratok/offline multis élmények vannak.

De ha horror mennyiségű pénzed van és kedveled a majmócákat, akkor miért ne alapon beszerezheted. Én biztosan jó messziről kerülni fogom a továbbiakban.

Super Monkey Ball: Banana Blitz HD / Tesztplatform: PlayStation 4

csak ha nincs más
  • Stílus: Ügyességi
  • Megjelenés: 2019. október 29.
  • Ár: 11.799 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Visszaadhattam a tesztpéldányt
  • Teljesen felesleges alkotás
  • Hányingert okozó kamera
  • Mobiltelefonos megvalósítás
  • Drága
  • Hang
    5
  • Grafika
    3
  • Játszhatóság
    3
  • Hangulat
    5
4
5 hozzászólás

Tommy

4 éve, 9 hónapja és 4 napja

VaPe írta:
Nem értem, miért adták ki. Wiin se ütött nagyot (sőt semmilyet), az idő is eljárt felette, és drága is. Egyszerűen nem értem a koncepciót.
Pedig egyszerű.


válasz erre

VaPe

4 éve, 9 hónapja és 4 napja

Nem értem, miért adták ki. Wiin se ütött nagyot (sőt semmilyet), az idő is eljárt felette, és drága is. Egyszerűen nem értem a koncepciót.

válasz erre

Direktor

4 éve, 9 hónapja és 5 napja

Kell ilyen is, hogy a jó játékok pontozásánál legyen mihez viszonyítanunk. röhögő smiley

válasz erre

Ronalddo

4 éve, 9 hónapja és 5 napja

Jajj. röhögő smiley Erre mondják azt hogy teljesen felesleges...

válasz erre

Tommy

4 éve, 9 hónapja és 5 napja

Az igen! röhögő smiley

válasz erre
Super Monkey Ball: Banana Blitz HD
11.799 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Korpácsi pierre  profiljamarco profilja