Ugye ők hozták tető alá a komplett Yakuza szériát, legutóbb pedig a Judgment kapcsán találkozhattunk nevükkel. Szóval ez a brigád valamiért úgy gondolta, hogy remek ötlet lenne a Super Monkey Ball franchise egyik tagját elhozni a kurrens konzolgenerációra (plusz PC). Egészen pontosan a Banana Blitz-ről lenne szó, aminek eredetije 2006 novemberében látott napvilágot, Nintedo Wii exkluzivitásban.
Sem a világsajtó, sem pedig a nagyközönség nem volt hanyatt esve tőle, ilyen-olyan okoknál fogva. Nos, a franchise kedvelőinek jelenthetem, hogy a tegnapi napon megjelent a Super Monkey Ball: Banana Blitz HD, ami az eredeti műalkotás jelenkori kivetülése.
Ha esetleg nem lenne ismerős az SMB franchise: képzeljetek el cuki(nak gondolt) kismajmokat, akik egy golyóba zárva igyekeznek Sonichoz hasonlóan végig robogni a meglehetősen lineáris pályákon, miközben annyi banánt próbálnak begyűjteni, amennyit tudnak. Minden világ végén le kell győzniük egy meglehetősen fantáziátlan és irritáló főellenfelet, hogy tovább tudjanak haladni a megkezdett úton.
Jelen tesztünk alanya is pontosan ezt tudta anno, de nyugodtan kijelenthetjük, hogy most is ez a profil, megspékelve néhány extra játékmóddal, többszemélyes "mókával". A külcsínnel kezdeném a negatívumok felsorolását. Sajnos olyan rettenetesen sokat nem változott a prezentáció 2006 óta, ami már akkor sem számított kiemelkedőnek - finoman szólva sem elegendő tehát neki a nagyfelbontású textúra-kúra.
Aranyosnak és kedvesnek szánták az egészet, cserébe idegesítően ronda az összkép: AiAi és társai még szódával elmennek, de a pályák iszonyúan inger és részletszegények. Ezt a minőséget szinte bármelyik mobiltelefon le tudja már pipálni, sőt. Technikailag legalább rendben van, nem szaggat, nem fagyogat.
A játékmenet, ahogy fentebb említettem, rém suta. Bizonyos idő alatt végig kell száguldanunk a teljesen cső szakaszokon, miközben egyre komolyabb akadályokat gördít anyagunk az utunkba. Összesen nyolc világ van, természetesen eltérő flórával és faunával, így akciózunk őserdőben, hóesésben, satöbbi. A bónusz szintet beleszámítva kilenc szekvenciát kell teljesítenünk, majd ha a főellenséget legyőzzük, mehetünk a következő univerzumba.
Ezek sajnos úgyszintén durván gyengén sikerültek, de az igazi baj az irányítással, no meg a kamerával van. Ugye eredetileg a Wii mozgásérzékelőire volt optimalizálva az egész, szóval sejthetitek, mennyire volt pontos. Most konzolon a bal analóg kar helyettesíti ezt, rém pontatlan kezelhetőséggel. Az ehhez hasonló, nagy sebességet kívánó stuffoknál elengedhetetlen a végtelenül precíz kontroll.
Itt még a sima kanyarodással is meg fogunk küzdeni. De az egészben a legrosszabb egyértelműen a kamera. Nem tudjuk kedvünk szerint forgatni, hűen, magától követi hősünket. Valami olyan elképesztően érzékenyen reagál mindenre, amit leginkább egy durva hullámvasúthoz tudnék hasonlítani.
Nem viccelek, pár perc játék után a határán voltam annak, hogy rókázzak egyet, pedig egészen jól bírom a strapát. Gondolhatjátok, hogy a maradék lelkesedésem milyen sebesen illant el ezek után. Amúgy a kvázi kampány nagyjából két óra alatt letolható.
Mivel a Banana Blitz amolyan parti-játék szerű valami, ezért további opciókat találunk még. A kedvencem, hogy az eredeti ötven minijátékból mindössze tízet tartottak meg (állítólag a legtöbb nem érte el a megfelelő mércét), de ha ezek voltak a legjobbak, akkor ott komolyan bajok vannak.
Ráadásul ezt az egészet megspékelték egy nevetséges árral. Ajánlani őszintén nem tudom senkinek, mert szerencsétlen Super Monkey Ball: Banana Blitz HD-nél szinte csak jobban sikerült átiratok/offline multis élmények vannak.
De ha horror mennyiségű pénzed van és kedveled a majmócákat, akkor miért ne alapon beszerezheted. Én biztosan jó messziről kerülni fogom a továbbiakban.
Super Monkey Ball: Banana Blitz HD / Tesztplatform: PlayStation 4
csak ha nincs más- Stílus: Ügyességi
- Megjelenés: 2019. október 29.
- Ár: 11.799 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Visszaadhattam a tesztpéldányt
- Teljesen felesleges alkotás
- Hányingert okozó kamera
- Mobiltelefonos megvalósítás
- Drága