Street Fighter V teszt

2016. február 15.
74.7351
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Ha a tüdőm tudna beszélni, akkor egyrészt elküldene a francba, mert túl kevés hegyi levegő éri, másrészt egészen biztosan emlékszik azokra az időkre, amikor játéktermekbe járni menő volt, hiszen több köbliternyi dohányfüstöt nyeltem be, miközben egy bizonyos Street Fighter 2-be öltem a pénzem. Ráju, Ken, Gájl és a többiek egy pillanat alatt elvarázsoltak, én pedig ezt a szerelmet tetemes mennyiségű húsz forintossal tápláltam. Egészen egyszerűen megunhatatlan volt.


Jó 25 év elteltével ülök a kedvenc kis fotelemben és pontosan olyan izgatottan indítom el az ötödik iterációját a szériának, mint amikor anno kisfiúként megláttam azt a fehér gi-s csókát, illetve meghallottam a hádúken kiabálást. Most, hogy több órát beleöltem a Street Fighter V-be, el kell hogy mondjam nektek, hihetetlenül csalódott vagyok.

Nagyon rossz érzéssel tölt el, hogy a Capcom totálisan hülyének néz minket, játékosokat, de főleg azt a réteget, akik csillogó szemmel és remegő kézzel várták az utcai harc új epizódját. Egy kiábrándult rajongó sorai következnek.

Mika erős lett, elég sok téren

Mika erős lett, elég sok téren


Lehetetlenül erősen indít a stuff egyébként. Nem, ne képzeljetek semmilyen csilivili CG filmet. Egyszerűen annyi történik, hogy a rettenetesen stílusosan megrajzolt Ryu keménykedik egy kicsit. Pont annyira, hogy előjöjjön a gyermek belőlünk, és alig várjuk, hogy beadjuk a le, előre, kis ütés kombinációt. Kissé homlokráncolva fogadtam az automata tutorialt, ahol bárgyú állóképeken mutatják be, hogy világos ruhás hősünk küzd a sötét énjével.

Ezzel nem sokat törődtem, igyekeztem az alapokat jól betanulni. Kicsi, közepes és erős ütés - rúgás, plusz dupla gombos dobások, oké, nem lesz gond. Ezek után a főmenübe hajít minket a stuff, amit szintén rendben lévőnek találtam, mert van itt Story mód, egy Challenge lehetőség, Survival, meg pesze a különböző, online szegmenshez kapcsolódó pontok.

Amíg itt kotorásztam és nézegettem a lehetőségeimet, felcsendült egy nagyon erős metál dal, el is kezdtem bólogatni, hogy igen, tökéletesen illik a játék alá. Kicsit szöszöltem a beállításokkal (van eredeti japán hang, király!), ránéztem a gyakorlásra, hogy felelevenítsem a mozgásokat, aztán gondoltam, elkezdem a karakterek történetét, hogy felkészítsem magam a netes csatákra. Miután végigvittem 5 perc alatt Ryu kampányát, azt hittem, rosszul látok.

Fel is hívtam Marcot, hogy nézze már meg, én vakultam meg, vagy pedig ez tényleg ennyi. Ő megerősített, hogy minden jó a szemeimmel, szóval a hiba nem nálam van. Ez egy akkora öklös lesz, hogy a négy nappal ezelőtti reggeliteket is az asztalra fogjátok kirakni! Arról van szó ugyanis, hogy szereplőnként kettő-négy harcot kell letudnunk, és vége is az adott ember sztorijának.

Ryu nagyon ráér

Ryu nagyon ráér


Első körben 16 karaktert kapunk. Ezt szorozzuk be mondjuk 5 perccel, eredményül kapjuk a nyolcvanat. Igen, jól olvassátok, ennyi idő kimaxolni mindenkivel ezt a részt. De mondok még jobbat. Felejtsétek el a videókat, ugyanis állóképek formájában kapjuk meg az átvezetőket. Ezek amúgy nagyon szépen vannak megrajzolva, de könyörgöm. A hab a tortán a röhejesen bárgyú párbeszédek, amihez olyan szinkronszínészeket választottak, akik füllel hallhatóan nem tudnak mit kezdeni a szituációval.

Oké, valahogy benyelem, bár mondjuk egy MK X után tényleg csak pislog az ember, de lapozzunk, ez még nem a világ vége. Jött az újabb pofon: hiába nyomkodtam a Challenge opciót, nem aktív még, majd valamikor márciusban indul csak. Köszi Capcom. Itt már kezdtem azért pipa lenni, de a Survival rész visszahozott egy kicsit.

Itt ki kell választanunk a nehézségi szintet, majd sorrendben megküzdeni 10-20-50-100 emberrel, döntésünktől függően. Van benne egy nagyon jó újítás: minden kör végén pontokat kapunk, amit, ha szeretnénk, beválthatunk egy csomó mindenre. Ha nagyon alacsony az életerőnk, felturbózhatjuk. Erősíthetjük a támadásainkat, a védekezést, feltölthetjük a speckó csíkjainkat, ésatöbbi.

Ez egy nagyon jó menedzselési opciót hoz be, mert nem mindegy, hogy az egész végén (már ha túléljük, persze) mit mutat majd a számláló. Innen kilépve találunk még egy Versus pontot, amivel ugye értelemszerűen egy barátunkat verhetjük laposra a jól megszokott módon. És bizony ennyi, ezt kínálja az SF V első körben az egyszemélyes játékosoknak.

Ezek után ránéztem az online szegmensre is, de sajnos itt se várjunk csodát, ugyanis bunyózhatunk csak úgy, illetve ranked alapon, ahol pontok járnak a győzelemért.

Ez fájni fog, tesó

Ez fájni fog, tesó


Szóval a megjelenéskor ezzel a tartalommal kell számolnunk, ami finoman fogalmazva is édeskevés. Nem akartam elhinni, hogy ennyivel képesek kiszúrni a szemünket, ezért utána néztem a dolgoknak és kiderült, hogy érkezik majd egy csomó DLC a játékhoz, márciustól kezdődően, ráadásul a legtöbb ingyen.

Jönnek az új szereplők, kapunk majd extra sztori módot, megnyílnak a kihívások. Ezzel kapcsolatban csak egy kérdésem van: azok, akik megveszik premierkor horror összegért a stuffot, mit kezdjenek ezzel a karcsúnak is csak némi jóindulattal nevezhető belbeccsel?

Pedig annyira könnyű lenne szeretni a játékot! Ott van a kegyetlenül stílusos grafika. Már a negyedik epizód is brutál jól festett, köszönhetően a vízfesték szerű, elmosódott ütéseknek, a stílusosan kidolgozott szereplőknek. Itt szerintem még erre is rá tudtak tenni kettő, de inkább három lapáttal. Atom jól néznek ki embereink ezzel az egyszerre rajzfilmes, de mégis élethű megjelenítéssel.

Persze el vannak túlozva a mértékek (elég megnéznünk Mika idomait), de még ez sem teszi nevetségessé őket. A küzdelmeknek teret adó hátterek pedig tényleg élnek, tőlünk függetlenül is. Mondjuk, azt sajnálom, hogy nem túlzottan interaktívak a pályák, de még így is azon kaptam magam sokszor, hogy szájtátva bámulok egy vízesést, esetleg nevetek a kotkodácsoló tyúkokon India egyik forgalmas piacterén.

Optimális bunyós viselet a mini ruha

Optimális bunyós viselet a mini ruha


Ha ehhez még hozzácsapjuk a teljesen folyékony animációkat, akkor egy döbbenetesen látványos végterméket kapunk. Nem túlzás kijelenteni, hogy az SF V-nek ilyen téren a legjobbak között van a helye. A harcrendszert is csak dicsérni tudom, mert egyszerre fog instant sikerélményt okozni a kezdőknek és látványos, de nehéz küzdelmeket a profiknak.

Pont annyi újítást kapott, hogy ne legyen átláthatatlan, de időbe telik, amíg mesteri szintre tudjuk emelni. Kapunk egy EX mérőt, ami három rublikából áll. Ezek akkor töltődnek, ha sikeresen megütjük az ellenfelet. Ez arra szolgál, hogy az alap speckó támadásainkat fel tudjuk erősíteni, így Ryu tüzes hadouken-t csinál, Ken lángba borít minket a felütésnél, estébé.

Lesz még egy kis csíkunk, ami egy teljesen új, V-Gauge nevű dolgot szimbolizál. Itt három különböző támadási, illetve védekezési formát különböztetünk meg. A V-Triggert akkor tudjuk előhívni a nagy rúgás és nagy ütés együttes kombinációjával, ha a V mérőnk maxon van. Ezek a leglátványosabb támadási formák, amolyan aduászok, mert ilyenkor vagy nem sérülünk egy ideig, vagy erősebbek lesznek a támadásaink, esetleg jön valami instant halált okozó dolog. A másik két V opció nem ilyen látványos, de legalább ennyire hasznos lesz, mert a védekezésünket segíti.

Birdie nem használja az Update diétát

Birdie nem használja az Update diétát


Szóval van mélysége a harcnak, ráadásul nagyon élvezetes is. A szereplők közül szerintem mindenki meg fogja találni a kedvencét, mert már így elsőre is nagyon jó egyensúlyban vannak, nincsenek hipertápok és extra gyengék. Mondjuk Sagat, E Honda, Blanka és még néhány klasszikus hiányzik, de remélhetőleg ők is érkeznek majd idővel. Szintén user friendly beállítás, hogyha szeretnénk, folyamatosan keresi nekünk a gép az online ellenfeleket.

Általánosságban is kijelenthető, hogy sok dolgot tudunk skálázni, variálhatjuk a netes profilunkat, megadhatunk kedvenc szereplőket, beállíthatjuk, hogy milyen típusú humánokkal szeretnénk küzdeni, milyen ruhája legyen választott héroszuknak meg egy csillió más dolgot. Minden egyes lejátszott meccs után amúgy szintet lépnek embereink, valamint kapunk egy ingame pénzfajtát, amit majd később a Capcom szerint be tudunk váltani ingyenes cuccokra.

Ha gerjedünk a japán dolgokra, akkor örvendezzünk, mert az eredeti hangsávot is meghagyták a készítők, viszont ettől függetlenül felemás lett ez a szekció. A küzdelmek alatt felcsendülő muzsikák nagyon jók lettek, rendkívül jól passzolnak az adott szereplők stílusához.

Zörög, csörög, cseng, bong minden szépen, viszont az angol szinkron az valami borzalom. Totál jellegtelen emberek mondtak fel benne totál jellegtelen mondatokat, még talán a nullánál is kevesebb átéléssel, így azt tanácsolom, hogy ezt változtassuk is meg jó gyorsan.

Na, vajon ki ez a dögös rendőrnéni?

Na, vajon ki ez a dögös rendőrnéni?


Bevallom, először olyan szinten ki voltam akadva a nulla tartalomra, hogy simán 6 pont körül adtam volna a játékra, mert szép és jó, hogy márciustól jön majd az új kontent, de addig mit csináljunk az átlagosnál jóval magasabb áron kínált játékkal? Megcsináljuk a sztori missziókat, másfél óra. Kicsit játszunk a neten az egyetlen vs móddal. Rányomunk a Survival-re, elverjük mellé a haverunkat. De hogyan tovább? Ha mellé rakom az új Mortal Kombatot, meg a tonnányi kreatív lehetőséget, akkor csúfosan elbukik az SF V.

Pedig a többi eleme tényleg rendben van. A grafika elképesztően stílusos, a harc kellően változatos, a zenék bombajók, a szereplők jól vannak balanszolva és mindenki meg fogja találni a kedvencét. A terméktámogatás folyamatos lesz elvben, szóval másfél hónap múlva akár 9 pontot is érhetne a stuff, de most csak ennyire volt jó. Picit tolni kellett volna még a megjelenést, és akkor egy sokkal pozitívabb kritikát írhattam volna, mert hiába a PC és PS4 exkluzivitás, a nagyok mellett csak időlegesen állja meg a helyét.

Street Fighter V / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Verekedős
  • Megjelenés: 2016. február 16.
  • Ár: 7.700 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Nagyon stílusos külcsín
  • Élvezetes bunyó
  • Jól balanszolt karakterek
  • Eredeti hangsáv
  • Lehetetlenül karcsú tartalom
  • Fapados multi
  • Állóképes átvezetők
  • Hang
    6
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
7.3
16 hozzászólás

venoman

8 éve, 9 hónapja és 24 napja

Hát lelombozott a cikk. Én is sok pénzt nyomtam bele meg a flipperbe. De nem bánom mert boldog perceket adott a játék. De az értékelés után nem bíztos,hogy kipróbálom mert jobb a szép emlékekben megmaradni mint a jelenben nagyot csalódni.

válasz erre

ColeCollins

8 éve, 10 hónapja és 12 napja

Street Fighter játékokért nem voltam oda, mindig inkább a Tekken, Soul Calibur és a Bloody Roar játékok vonzottak + a SEGA Virtua Fighter sorozata.

Ezzel a játékkal pont az a baj, hogy sovány és sok a DLC, pedig nem kéne egy főleg bunyós játékot teleszórni DLC-vel - igen, a DOA-nál működött, de ott had ne mondjam, hogy milyen DLC-ék vannak és hogy azokat miért veszik....

Nálam ez a rész egy 6/10-nek felelt meg.

válasz erre

kumar007

8 éve, 10 hónapja és 16 napja

Hát hogy is mondjam, rohadtul negativ élmény volt..Tegnap ki probáltam ,áhhhhh nagyon gyenge számomra ,a sztori mód számomra nagyon gyenge ... (Elnézést a Strret Fighter fanoktól) ez nagyon nem jött be .persze egyik se kedvemre való... Kivétel a Street fighter X Tekken... Na az még el ment 1*2* délután tesoval egymás ellen ..

válasz erre

Imperator

8 éve, 10 hónapja és 16 napja

Őszinte leszek, a Street Fighter nem áll annyira közel hozzám, mint a Mortal vagy a Tekken, nem töltöttem gyerekkorom nagy részét a 2. rész püfölésével,az egész SF világot anno ps1-en ismertem meg az X-men Vs Street Fighterrel, meg volt egy sárgakazis nes változatom. A 4. rész volt az, amivel komolyabb időt töltöttem, plusz a felturbózott változataival. Sikerült kipróbálni ezt az 5. részt, és ekkora hype után eléggé úgy érzem, hogy a Capcomot egyáltalán nem érdeklik az olyan játékosok, mint én. Sztori mód, állóképes átvezetők 2016-ban egy AAA játékban? Egy indie játéknál simán elnézem, de annak függvényében hogy az előző rész is tele volt gyönyörű animációs filmecskékkel, nem értem miért ezt az olcsó megoldást válaztották. A sztori harc is nevetséges a karakterenkénti 3-4 csatával, amiket ráadásul még át is lehet ugrani. És kimaradt a sima gép elleni arcade mód? Ez annyira alap egy verekedős játékban, mint CoDban a lőfegyver. Persze lehet haverok ellen tolni, de ha valaki olyan helyzetben van mint én, hogy a haverjai utálják a sorozatot, akkor mi a francot csináljak? Gyakorolhatom a géppel a mozdulatokat, mert az olyan jó móka. Online meccsbe meg megint nem megyek, mert mindenki lealázna, annyira pro sosem leszek hogy gyakorlottabb játékosokat verjek le. Legalább szépen néz ki a játék.
A gépigény még érdekes, mert nekem nem tűnt sokkal szebbnek az előző résznél, mégis negyedannyira jól sem futott.

válasz erre

drift3r91

8 éve, 10 hónapja és 17 napja

Maradok mortalnál. nekem eza pillanatra megáll a játék mikor beviszel egy ütést dolog nem jön be.

válasz erre

drift3r91

8 éve, 10 hónapja és 17 napja

kpal írta:
Multizni még jó buli lesz ezzel röhögő smiley röhögő smiley
ha a matchmaking meg a pinged is ugy akarja. mkx be ha nem magyar ellen tolom ki tudja kit rak be vmi japán csávót aztán már piros is a pingtest.

válasz erre

kpal

8 éve, 10 hónapja és 17 napja

Multizni még jó buli lesz ezzel röhögő smiley röhögő smiley

válasz erre

zender

8 éve, 10 hónapja és 17 napja

Valami ilyesmire számítottam. A SF sosem arról szolt hogy nagy kalandok legyenek benne, furcsáltam volna ha igazi sztorit tudnak tenni a karakterek mögé. Persze valahol mégiscsak elvárás lett volna hogy 2016-ban mégis megoldják. Én nem csalódtam a teszt alapján benne, mert nem számítottam jobbra.

Én a grafika és a haverok miatt veszem meg egyébként.

válasz erre

Eltohn

8 éve, 10 hónapja és 18 napja

Basszus, jobb pontra számítottam. Ez elég karcsú lett, ha pedig ilyen a single, akkor nem is csodálom. Ennyiért nem ruházok be rá, várok amíg lejjebb megy az ára, mert így lehúzás szaga van nekem.

válasz erre

Hentes

8 éve, 10 hónapja és 18 napja

Hangulatos, nagyon részletes teszt, tetszik! mosolygó smiley

A játék nálam várólistás, most még jobban rápörögtem! röhögő smiley

válasz erre

VaPe

8 éve, 10 hónapja és 18 napja

Baszki még nemzetközi tesztet sem láttam, itt meg fent van! meglepett smileymeglepett smileymeglepett smiley De nagyok vagytok! mosolygó smiley

Nekem Street Fighterben ez a lényeg:

"kegyetlenül stílusos grafika", "egy barátunkat verhetjük laposra a jól megszokott módon", "teljesen folyékony animációk", "A harcrendszert is csak dicsérni tudom"

Köszi az őszinte és király tesztet, öröm volt olvasni az általam egyik legjobban várt játékról ennyi királyságot! mosolygó smiley

válasz erre

Gólem

8 éve, 10 hónapja és 18 napja

Kár hogy a kampányt ennyivel lerendezik, azt hittem sokkal több tartalom lesz singleben. Persze nem feltétlenül azért veszem meg, viszont nekem mindenképp fontos lett volna hogy ha már van akkor legyen normális. Így kár volt beletenni.

Persze must buy ettől, mert látom maga a stuff úgy kb ***** jó. röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Street Fighter V
7.700 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja