Story of Seasons: Trio of Towns teszt

2017. november 29.
68.2711
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Manapság elég nehéz soruk van a farm szimulátor "hashtag"-et magukon viselő játékoknak többek között azért, mert elég sokan vélekednek a zsánerről negatív hangnemben, melyet leginkább mindenki kedvenc közösségi portáljának, az Arckönyvnek köszönhetünk. Nem nehéz látni, miért hírhedt a Farmville és társai, hisz végső soron nem rendelkeznek semmiféle biztos befejezéssel, játékmenetük, tartalmuk majdnem ugyanolyan, vagyis terjeszkedés, és termelés, ha meg igazi pénzt fizetünk, akkor mindezt gyorsan tehetjük. Egyetlen szerencsénk, hogy van fény az alagút végén.


Ez a klasszikus farm szimulátor sorozat, a Harvest Moon, lenne (melynek újabb epizódjai 2014 óta a Story of Seasons nevet viselik), ami tökéletesen mutatja, hogyan kellene egy ilyen játéknak kinéznie. Amellett, hogy rengetegféle mezőgazdasági cikket termesztünk, állatokat tenyésztünk, és háziállatokat tartunk, lehet fesztiválokon, különféle megmérettetéseken részt venni, kapcsolatot építeni a játékban megjelenő karakterekkel, családot alapítani, és milliószámra szedni a földön megjelenő nyersanyagokat, hisz azok bármire jók lehetnek még.

Ez a legnagyobb varázsa ennek a sorozatnak: mindig van tennivaló, de van egy kilátásban lévő cél, illetve egy befejezése is a történetnek. Kis mérete ellenére egy nagyon gazdag játékkal lepett meg minket a Marvelous fejlesztőcsapat, melynek címe: Story of Seasons: Trio of Towns.

Cica, neked szívesen lennék több, mint barát.

Cica, neked szívesen lennék több, mint barát.


A sztori meglehetősen egyszerű; karakterünk, betöltvén a felnőttkort, a már nagyon korán megfogalmazódott álmát akarja valóra váltani, ami nem meglepő mód, egy farm vezetése lenne. Miután kiderül, hogy a családnak költöznie kell a papa munkájából kifolyólag, karakterünk megmakacsolja magát, hogy ő nem tart velük, hanem Westown-ba megy, Frank nagybácsihoz, hogy elkezdje álmának megvalósítását, és így kezdetét is veszi a "tutorial" rész. Ennek ugyan sok részlete csak később játszódik le, de annyi biztos, hogy kapunk egy összedőlés szélén álló viskót, némi földet, kezdőtőkét, melyek segítségével el tudunk indulni a gazdálkodás rögös útján.

Nem ámítás azt állítani, hogy a játék fulladásig van tömve tartalommal, mely oroszlánrészét kiteszi a rengeteg gabona- és zöldségfajta, amiket földjeinken tudunk termeszteni, illetve az állattartás, legyen szó tenyész-, vagy háziállatról. Ezeknek gondozásán kívül nyersanyagokat is kell szereznünk, hogy bővíthessük házunk, és farmunk. Különféle köveket lehet bányászni, fákat ki,- majd hasábokra vágni, növényeket szedegetni a földről, vagy cserépben termeszteni azokat. Persze mindemellett a pénzt se felejtsük el, melyből dögivel fog kelleni.

Úristen, mindegyik egyszerre érett meg, itt valami nem stimmel.

Úristen, mindegyik egyszerre érett meg, itt valami nem stimmel.


Ezen utóbbira két módon tudunk szert tenni: eladjuk a produktumainkat, vagy munkákat vállalunk a minket körbevevő városokban. A munkák végtelenül egyszerűek; többek között favágás, locsolás, szüretelés, termelés és csomagszállítás vár ránk. Nagy részük az "A" gomb nyomkodásában merül ki, csomagküldésnél még meg is kell találni a célszemélyt, mielőtt rávágunk az ominózus gombra, úgyhogy készüljünk fel a nagyon gyerekbarát nehézségi szintre ezek terén.

A termelés már millió fokkal bonyolultabb, kezdve azzal a ténnyel, hogy négy attribútuma van minden terménynek, melyeket speciális trágyával lehet növelni. Ezek a tulajdonságok határozzák meg minőségüket (1-5 csillagozás), ami nem csak az eladási árat befolyásolja, hanem az ételek minőségét is, melyeket belőlük csinálhatunk (feltéve, ha már vannak receptjeink). Különféle fesztiválok és versenyek is várnak ránk, ahol, ha nyerünk, akkor a nyerő produktumunk márkanévvé változik (melynek három szintje van), alaposan megdobva annak értékét.

Ugyanez a helyzet az állati termékekkel. Itt különféle tápok fogják befolyásolni a minőséget, mennyiséget, na meg nem árt, ha jóban is vagyunk állatkáinkkal, tisztán tartjuk őket és lakóhelyüket a magas csillagozásért, és a betegségek elkerülése végett.

Én vagyok a kukorica gyermeke... basszus ez búza...

Én vagyok a kukorica gyermeke... basszus ez búza...


Adott a feladat hát: sokat termelni, minél jobb minőségben, rendezvényeket nyerni, hogy márkával lássák el termékeinket, és mindezt egy jókora farmon. Eleinte, persze, nincs alkalmunk bővíteni a területünket, csak később nyílnak meg a lehetőségek erre, de a tetemes pénzösszeg mellé nyersanyagokat is fel kell mutatnunk az építésznek, aki elvállalja a melót. Ezeket favágással, bányászással, és növénytermesztéssel tudjuk beszerezni, és a számos elszórt virágok, faágak felkapásával, melyek meg-megjelennek alkalomadtán az utakon.

Minden aktivitás a "szemétszedésen" és a közmunkán kívül, energiát fogyaszt, mely szívek formájában van reprezentálva. Ha ezek elfogynak, akkor véget ér a nap számunkra és a kórházban kötünk ki. Ez azért nem jó, mert bármilyen feladatot, amit még tegnap vettünk fel, elbukunk (aminek nem örül a megbízó város), és a pajta előtt hagyott állatok sem szívlelik, ha kint kell éjszakázniuk (mert visszamenni túl megerőltető feladat lett volna a részükről gondolom).

A sületlen arc plusz a sok ész a könnyed gazkeresést eredményezi.

A sületlen arc plusz a sok ész a könnyed gazkeresést eredményezi.


Már csak azért is kellemetlen nem teljesíteni munkamegbízásokat, mert ezek által nő hírnevünk az adott városokkal. Ez a felénk irányított szeretethullám nem csak arra jó, hogy több dolgot helyez az árusok üzleteibe, hanem elvezet minket a "Victory Condition"-höz : elérni az "A" rangot mindhárom város mércéjén (E-től S-ig terjed).

Apropó győzelmi feltétel, a fő "objective" édesapánk meggyőzése lenne arról, hogy igenis nagyszerű farmerek vagyunk. Ezt bizonyos feladatok teljesítésével lehet elérni, melyek három csokorban jönnek "Farming Tips" névvel, és fokozatosan nehezednek, értelemszerűen. Viszont hiába jelenik meg a játék végét jelző "stáblista", miután letudtuk ezeket a feladatokat, a kaland nem ér véget, bár nem is lesz feltétlenül annyira lekötő már, hisz nincs igazi cél, maximum mindazon fejlesztések és optikai pluszok beszerzése, amik még hátra vannak.

Ez lehet házunk maximumra való fejlesztése, az összes "in-game" recept összegyűjtése, olyan ruhakollekció összehozása, amire Kim Kardashian is büszke lenne, családalapítás, vagy az összes "Achievement" elérése.

Lazy Town referencia. Még a neve is ugyanolyan. És én ezt miért tudom?

Lazy Town referencia. Még a neve is ugyanolyan. És én ezt miért tudom?


Szerencsére nem lehet egykönnyen befejezni a sztori módot, a tippek, és a különböző tartalmak bizonyos mennyiségű eltelt nap után nyílnak meg, úgyhogy az biztos, hogy rengeteg felfedeznivalóval, mókával és érdekességgel vár ránk ez az addiktív cím, bár nem kevés kutatásra lesz szükségünk, ha mindent meg akarunk ismerni. A prezentáció nagyszerű, bár a 3D opciót feleslegesnek érzem, inkább szembántó, semmint látványos bónusz, és a zenék is kissé repetitívek, kellemes mivoltuk ellenére.

Aki a Farmville-en és barátain nevelkedett, annak kötelező darab a Trio of Towns, annak meg végképp, aki rajongója a Harvest Moon sorozatnak. Talán kissé ijesztőnek hat a rengeteg lehetőség, információ és ismeretlen, amivel a játék eláraszt minket, és nem kis mennyiségű kutatást igényel a rengeteg rejtett opció megismerése, de ez a komplexitás teszi zseniálissá ezt a játékot. Nincs felesleges tárgy, nincs felesleges esemény; mindennek megvan a maga célja, és ezek felderítése válik az igazi kalanddá.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Story of Seasons: Trio of Towns teszt / Tesztplatform: Nintendo 3DS

a polcon a helye
  • Stílus: Szimulátor
  • Megjelenés: 2017. október 13.
  • Ár: 10.500 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Masszív tartalom
  • Kellemes prezentáció
  • Könnyen megfogó, élvezetes játékmenet
  • A befejezés után kissé céltalanná válik a játék
  • A rendszer tökéletes megismerése sok kutatást igényel
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8
4 hozzászólás

Gargameth

2 hete és 4 napja

Direktor írta:
Nem tűnik egy system seller címnek, de rossznak sem. A 8 pont nem túlzás biztos?
Egyáltalán nem túlzás. Nehezen bírtam letenni, nincs várakozási idő, nincs üresjárat, állandóan lehet csinálni valamit. A három város hangulatos, magába szippantó, és rengeteg eldugott funkció várt rám felfedezésre (bár nem volt minden egyértelmű sajna, így sokat kellett kutatnom). A grafika és a zene a két gyengébb pontja a játéknak, de egyáltalán nem érvágó probléma egyik sem. Nem véletlen, hogy Japánban a megjelenése utáni héten az eladási listákat vezette Szerintem simán lehetne "system seller" a játék, ha a Harvest Moon nevet viselné, de hát az új lokalizációs csapat új nevet talált ki.

válasz erre

Direktor

2 hete és 4 napja

Nem tűnik egy system seller címnek, de rossznak sem. A 8 pont nem túlzás biztos?

válasz erre

Ronalddo

2 hete és 4 napja

Farmville nem jött be, de ez frankón tetszik!

válasz erre

Hentes

2 hete és 4 napja

Cukimuki

válasz erre
Story of Seasons: Trio of Towns
10.500 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Maniac profiljaLaci721 profiljagery1113 profilja