Stasis teszt

2015. november 01.
72.9751
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Excalibur profilja, adatai
Excalibur
Nagyon úgy néz ki, hogy idén, főleg az év vége felé egyre több indie fejlesztés jelenik meg, melyekben főképp az a közös, hogy a klasszikus, kilencvenes éveket uraló témákhoz, játékmenetekhez próbálnak igazodni, modern köntösbe öltöztetve ezeket. A The Brotherhood által megálmodott játék teljesen jól beleillik ebbe a sorba, kaland-horrorjátékuk több éves fejlesztés után idén őszre lett szalonképes, lássuk is, sikerült-e maradandót alkotnia a 'testvériségnek'.


Az alaphelyzetet simán el tudjuk képzelni egy B kategóriás horrorfilm sablontörténetéhez: a jövőben játszódó sztori szerint főhősönk, John, aki családjával kellemes nyaralásban bízva vágott neki az űrutazásnak, egyedül ébred, egy kísérteties űrhajón (nevezetesen a Groomlake-n), és fogalma sincs arról, hogy valójában mi történt, merre is van, és hogy a feleségét és a kislányát látja-e élve még valaha.

A feladat tehát igen világos: keressük meg őket, éljük túl a dolgot, és tűnjünk el erről a már első látásra is ijesztő hajóról. Többet nem szeretnék elárulni a történetről, amely pont jó iramban fejlődik, és alakul, lesznek kisebb meglepetések is, úgyhogy érdemes figyelni a fontosabb jeleneteket átvezető renderelt videókat is.

Gyanús ajtó, vércsík, sebaj, nézzünk be azért oda is!

Gyanús ajtó, vércsík, sebaj, nézzünk be azért oda is!


A játékmenet természetesen visszanyúl a klasszik point'n click gyökerekhez, tehát felülnézetből irányíthatjuk John-t, az egeret használva, illetve a kamera nem forgatható (amely amúgy egyáltalán nem zavaró, sőt), de nem ettől lesz a játék nehéz. A rejtélyek felgöngyölítése közben számos, kisebb-nagyobb kihívás és feladat vár ránk, amelyeket nem tudunk két pillanat alatt letudni, itt bizony gondolkodni kell, viszont a megoldás többnyire kézenfekvő, néha fordulnak elő izmosabb kihívások.

Van továbbá inventory is, a környezetből összeszedegetett eszközöket tároljuk benne, amiket mindig a megfelelő pillanatban kell majd használni a továbbhaladásunk érdekében. Sok infót szerezhetünk még a tereptárgyakról is: amennyiben föléjük visszük a kurzort, akkor pár szavas leírást kapunk funkciójukról.

Melyiket robbantsuk fel?

Melyiket robbantsuk fel?


A játékban ugyan található szinkron, azonban a legfontosabb információkat a szanaszét heverő pda-kból, illetve a számítógépeket olvasgatva, e-mailekből tudjuk leszűrni, sokszor a továbbjutás kulcsát a bejegyzések figyelmes tanulmányozása jelenti. Ehhez alapvetően minimális angoltudás mindenképpen szükséges, hogy megértsük, mit is látunk, mert a hangsúly a fejtörőkön van, és nem azon, hogy egy gépfegyverrel mindenkit szanaszét lőjünk - aki ilyenre vágyik, annak inkább a Dead Space sorozatot ajánlom.

A totyogós iram talán sokakat elüldözhet a játéktól, mindezek ellenére úgy gondolom, nagyon jól működik, látszik, hogy nem összecsapott munkáról van szó. Ugyan sokszor felidegesítettem magam egy-egy komolyabb kihíváson, logikus felépítésük miatt rendre sikerült kibogoznom a 'gordiuszi csomót'.

Hát barátom, neked ott nem áll jól a szénád, úgy látom...

Hát barátom, neked ott nem áll jól a szénád, úgy látom...


A megjelenítést látva azért nem voltam ennyire felhőtlenül boldog, de a hangulatot és az atmoszférát parádésan eltalálták. A termeket, helyszíneket járva tényleg átjárja az embert a borzongás, a vércsíkok, még félig-meddig működő gépek, suttogások, léptek zaja telitalálat. Ami még nagyon tetszett, az előbb említett feljegyzések, jegyzetek olvasgatása: kicsit Doom 3 érzésem volt tőlük, ott is hasonlóan ötletesek voltak, mint itt, néha humorosak, néha érdekesek, nagyon szerettem őket 'lapozgatni'.

A szinkron kicsit kilóg a sorból, nekem nagyon száraznak tűnt az egész, és idegesítő is sokszor sajnos, de nyilván a költségvetésből most ennyire tellett. A legnagyobb gond a grafikával van, a tereptárgyak három dimenzióba ültetése sokszor pixelvadászatba csap át, egészen ronda megoldásokkal lehet találkozni, és előfordulnak kisebb útkeresési bug-ok is, de egy-két patch ezeket könnyedén orvosolja majd remélhetőleg.

Lehet, hogy fizikaórán figyelnem kellett volna...

Lehet, hogy fizikaórán figyelnem kellett volna...


Végezetül egy dolgot mindenképp rögzítsünk: remekül összerakott kis játék lett a Stasis, amely abszolút megéri a kissé borsos (25 eurós) vételárát. A játékmenet alapesetben úgy 12-14 óra, de higgyétek el, lehet az több is, egy-egy rágósabb fejtörő simán kitolhatja a játék 'futamidejét'.

De ettől nem kell megijedni, üljetek neki bátran, nem fogtok csalódni, én személy szerint sok ilyen próbálkozást kérek még, a minőségi szórakozást sosem lehet megunni!

Stasis / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: Kaland
  • Megjelenés: 2015. augusztus 31.
  • Ár: 7.500 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Kiváló hangulat
  • Remek sztori
  • Tartalmas játékidő
  • Egyszerű grafika
  • Gyengécske szinkron
  • Hang
    8
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    9
7.5
9 hozzászólás

illegalfreq

8 éve, 10 hónapja és 23 napja

Na, az ilyen játékok valók nekem! Jó volt az írás is, be fogom szerezni!

válasz erre

Santonio

9 éve, 1 hónapja és 16 napja

Egy próbát mindenképp megér. Tetszik a teszt alapján.

válasz erre

jezzahun

9 éve, 1 hónapja és 16 napja

jónak tűnik.. csak kicsit drágának találom...

válasz erre

zender

9 éve, 1 hónapja és 18 napja

Nekem még olcsóbban sem kéne. Szeretem a horrort de ez a felülnézetes valami nem az. Sajnos. wtf smiley

válasz erre

marco

9 éve, 1 hónapja és 18 napja

Ha valakit érdekel, most akciós a Steamen, 15 euroért tolják. Biztos olvasták GC-n hogy mindenki sokallja az árát! röhögő smiley

válasz erre

totyak

9 éve, 1 hónapja és 18 napja

NEm is igazán fogott meg, meg azért drága is kissé. Nem biztos, hogy rögtön az elején kellene beszedni a nagy pénzeket és várni, hogy megtérül a játékfejlesztés ára. Talán jobb lett volna egy feles ár és akkor többen rá is mozdulnak. 25 euróért jobb játékot is találok szerintem.

válasz erre

Mordorer

9 éve, 1 hónapja és 18 napja

Hát ennyi pénzt nem adok érte.

válasz erre

C64 fun

9 éve, 1 hónapja és 18 napja

Nagyon tetszik! mosolygó smiley Grafika nem erőssége a játéknak, de szerintem azért mert nagyon régen fejlesztik már és ez rányomja a bélyegét.

válasz erre

Hentes

9 éve, 1 hónapja és 18 napja

Wow! meglepett smiley Ezt meg kell néznem! mosolygó smiley

válasz erre
Stasis
7.500 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja