Star Fox Zero teszt

2016. május 16.
71.2401
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Rka profilja, adatai
Rka
Nemrégiben adta ki a Nintendo és a PlatinumGames a Star Fox széria 6. részét, becsületes nevén a Star Fox Zero-t. A 3D scrolling shooter típusú játékban visszatér Andross, a hataloméhes, becsavarodott tudós, és félelmetes erőivel rátámad a Lylat rendszerre. Pepper tábornok a corneriai hadsereg egy új Star Fox csapathoz fordul, melynek vezetőjét, Fox McCloudot személyesíthetjük meg a játékban. Célunk elhárítani a rendszer ellen irányított támadásokat és legyőzni Andross-t, egyszer s mindenkorra.
Advertisement


A Nintendo Wii U és én nemrég ismerkedtünk össze, leginkább PC-n játszom, de azért persze futottunk már pár kört kisebb alkotásokkal. De ezért is jelentett kihívást a játék elemzése és vizsgálata, hiszen az a játékos is potenciális célközönség - elméletileg - aki eddig még nem sokat töltött hasonló típusú játékokkal. A fejlesztő egyébként rám is gondolt, amikor a menüben elhelyezett egy Training, vagyis gyakorló sort, amelyben megismerkedhetünk néhány egyszerű utasítás és feladat révén a négy járművel.

Érdekesség, hogy a Star Fox Zero-hoz készült egy animációs felvezető, amelyben a megismerhetjük a karaktereket és a kiinduló helyzetet. Nagyon szépen összerakott kis videó lett, teljesen élvezhető akár önmagában is - itt meg is nézhető:

Nézd nagyban ezt a videót!




Egy stratégiai játékokhoz szokott kéznek elsőre nem a legkönnyebb az irányítás, de aki játszott a Star Fox valamelyik részével (leginkább a Star Fox 64-re hasonlít a kezelés), annak nem lesz gond vele. Én hiába kaptam az utasításokat, hogy mit is kellene csinálni, nem mentek túl jól a dolgok... Az első jármű az Arwing, vagyis az egyszemélyes hadihajó. Az esetek többségében ezt a járművet kell használnunk.

Ha valamilyen feladat miatt belső terekben, ellenséges hajókban kell mozognunk, ez átalakul egy kisebb lépegető egységgé, a Walker-ré. Nekem ez lett a személyes kedvencem, mert könnyen irányítható és játszható eszköz. De van itt még egy helikopter és egy tank is, de ezeket csak ritkán kellett használni, így nem is kellett nagy energiát belefektetni a kezelésük megtanulására.


Itt határozottan rondán fest a játék, szerencsére nem ez a jellemző

Itt határozottan rondán fest a játék, szerencsére nem ez a jellemző


Az első dolog, ami szembetűnik a játék indításakor, hogy a Wii U-ra kötött monitoron és a gamepad kijelzőjén két teljesen más szemszögből kísérhetjük figyelemmel a történéseket, kihasználja a játék a kontroller jellemző képességét. A monitoron a jármű helyezkedik el a tér közepén, körülötte a teljes térrel, ezzel a nézettel a haladás irányát és a nagyobb ellenségeket tudjuk figyelemmel kísérni. A kezünkben lévő kijelzőn pedig a fegyverekkel való célzást és a kisebb ellenségek lekövetését tudjuk finomabban elvégezni.

Nos, először ezt is meg kellett figyelni és szokni. Lehet nevetni, de az első küldetést vagy ötször lejátszottam, mire rájöttem, hogy érdemes a célpontokat a gamepaddal követni és hanyagolni kell a monitort. A gamepad egyébként egy célkeresztet használ, melyet a kijelzőjén és a monitoron is nyomon követhetsz. Az eszköz egy giroszkóp segítségével követi a mozgást, azt kommunikálja a Wii U felé. Időnként kicsit félrecsúszott az érzékelés, a célkereszt "kicsit" másfelé mutatott, mint amerre próbáltam lőni.

Bizonyos helyzetekben ez nem jött túl jól, de szerencsére egyetlen gomb (Y) megnyomásával gyorsan újra lehet kalibrálni a keresztet és minden visszakerül a helyére. Persze adódott olyan helyzet is, ahol annyira felpörögtek az események, hogy ez volt az utolsó gomb, amit meg tudtam volna nyomni...

Megállj te gaz, hamarosan nem marad belőled, csak egy miniüstökös!

Megállj te gaz, hamarosan nem marad belőled, csak egy miniüstökös!


Beszéljük egy kicsit a missziókról is. Annak, aki nem tud angolul, nehézségekbe fog ütközni, és gyakran csak a sokadik próbálkozásra fog sikerülni egy-egy kihívás teljesítése. Viszont, akinek megy az angol és a konzol, az lehet, hogy néhány óra alatt kipörgeti a játékot - kérdés, hogy ez mennyire jó... Összesen mindössze 12 feladat van, melyek közül egyesek több fázisból állnak. A különböző szintek egyébként a rendszer bolygóin vezetnek végig minket, mindenhol egy-egy helyzetet kell megoldanunk (micsoda meglepetés!).

A küldetések mellett a pályákon elhelyezett, úgynevezett gyűrűkre is érdemes figyelmet szentelni. A kék típusú gyűrűkkel ugyanis pontokat, illetve életet lehet összeszedni. A pontokat adó kék gyűrűknek a jelentősége abban rejlik, hogy az ellenség támadásai során elszenvedett sebzések által levonódó pontokat tudjuk visszagyűjteni.

Az arany színű gyűrűkből pedig, ha sikerül hármat összegyűjteni, akkor újra neki lehet futni a pályának, persze nem a legelejéről. Az igazat megvallva nem nagyon tudtam ezekre figyelni, mert gyakran annyira sok ellenséggel kell szembenézni, vagy annyira kevés idő maradt a megbízatás teljesítésére, hogy ezek a lehetőségek teljesen eltörpültek a sikeres befejezés mellett.

Nem, az nem egy berottyantás nyoma ott a boss alatt...

Nem, az nem egy berottyantás nyoma ott a boss alatt...


Van néhány dolog, amiről mindenféleképpen beszélnem kell. Az egyik ilyen, ami számomra életmentőnek bizonyult, az az, hogy a pályaszéléhez érve a játék automatikusan visszairányít a közepe felé. Ez nekem nagyon jól jött, mert néha az ismeretlen kombinációk következtében elvesztettem a tájékozódásomat (tudom, tudom, jogsim sincs). Így nem sodródtam el a csatatérről a végtelen űrbe, mint árva kisgyerek a bevásárlóközpontban, hanem újra és újra vissza tudtam irányozni magam az események középpontja felé. Persze először ezt is meg kellett szokni...

A másik ilyen dolog a többi karakter a játékban. NE VÁRJ tőlük semmilyen ÉRTELMES SEGÍTSÉGET vagy BÁRMILYEN CSELEKVÉST. Két dolgot tudnak csak tenni: segítséget kérni, hogy szedjem le róluk a hátulról támadó ellenséget és idegesíteni a beszólásaikkal. Olyanok, mint a rossz szurkolók a pálya szélén, akik a legrosszabbkor üvöltik be a legegyértelműbb észrevételeket - növelve ezzel bennem a feszültséget és a hibaszázalékot- , de ha nekik kellene a helyedben lenniük, akkor lefagyva állnának és azt se tudnák mi történik körülöttük. Teljesen használhatatlanok és még idegesítenek is!

A harmadik dolog, amiről szót kell ejtenem, az az akadás. A Wii U-ra nem jellemző hogy nem bírkózik meg a feladattal, de a Star Fox Zero esetében többször is tapasztaltam, hogy nagyban a csata közepén a gamepad képernyőjén néhány másodpercre megakad a nézőkép. Persze pont akkor, amikor valami kulcsfontosságú történt volna... Tényleg, Veletek fordult már elő ilyen Wii U-n?

Mondtam hogy annyira nem is csúnya...

Mondtam hogy annyira nem is csúnya...


Tehát egy először nagyon nehezen játszható, de bizonyos idő után élvezhető játékról beszélhetünk. Némi gyakorlás ugyan kell a kontroller kijelzője és a képernyőn zajló események összehangolásához, de ha ez megtörténik, könnyen kihasználható a kezelés minden előnye. A grafika erős átlagos lett, semmi kiemelkedőt nem találhatunk benne, az akadások pedig szokatlanok.

Az egyes szintek, bár néha kivitelezhetetlennek tűnnek, némi idő belefektetése után szó szerint megtanulhatóak, de nem túl változatosak és sajnos elég kevés a tartalom amit kapunk. A gamepad giroszkópjának elcsúszása időnként okoz némi problémát de ez könnyen kalibrálható. Ha Wii U-d van, mindenképp tegyél vele egy próbát, már csak az egyedisége miatt is!

Star Fox Zero / Tesztplatform: Wii U

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2016. április 22.
  • Ár: 13.999 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Érdekes látványvilág
  • Nagyszerű bossfight-ok
  • Meseszerű kalandok
  • Irányítási problémák
  • Kevés küldetés
  • Hang
    7
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7
Star Fox Zero-t. A 3D scrolling shooter típusú játékban visszatér Andross, a hataloméhes, becsavarodott tudós, és félelmetes erőivel rátámad a Lylat rendszerre. Pepper tábornok a corneriai hadsereg egy új Star Fox csapathoz fordul, melynek vezetőjét, Fox McCloudot személyesíthetjük meg a játékban. Célunk elhárítani a rendszer ellen irányított támadásokat és legyőzni Andross-t, egyszer s mindenkorra. '>
Star Fox Zero-t. A 3D scrolling shooter típusú játékban visszatér Andross, a hataloméhes, becsavarodott tudós, és félelmetes erőivel rátámad a Lylat rendszerre. Pepper tábornok a corneriai hadsereg egy új Star Fox csapathoz fordul, melynek vezetőjét, Fox McCloudot személyesíthetjük meg a játékban. Célunk elhárítani a rendszer ellen irányított támadásokat és legyőzni Andross-t, egyszer s mindenkorra. '>
9 hozzászólás

Linuxfan

8 éve, 5 hónapja és 27 napja

Kár hogy ennyire sikerült ezzel az irányítás problémával megpecsételni, pedig a Star Fox igazán jó széria. Már a kipróbálási lehetőségek alatt is mindenki erre panaszkodott pedig, érdemes lett volna megfogadni a tanácsokat..

válasz erre

Rka

8 éve, 6 hónapja és 1 napja

wegh írta:
Az irányítás nagyon fura lett ezzel a két képrnyős dologgal szerintem. Én is többet vártam ettől, de szerintem ez a furcsaság teljesen rányomja a bélyegét a játékra. szomorú smiley Rka, te leszel a nintendo-s vagy várhatunk más platformról is tesztet tőled? mosolygó smiley
Szer.: Megnéztem a profilodat is, így már egyértelmű, elnézést a buta kérdésért röhögő smiley
Igen, a WiiU-t egyelőre rám bízta Marco! mosolygó smiley

válasz erre

Terminator

8 éve, 6 hónapja és 2 napja

Nem gondoltam hogy meg fogja váltani a világot, de ennél sokkal többet vártam volna egy ilyen játéktól. Megkopott a sorozat, az látszik, lehet hogy ezt a részt kár volt így kiadni.

**** grafika, a leírás alapján meg balanszírozva sincs. Kár érte nagyon.

válasz erre

wegh

8 éve, 6 hónapja és 4 napja

Az irányítás nagyon fura lett ezzel a két képrnyős dologgal szerintem. Én is többet vártam ettől, de szerintem ez a furcsaság teljesen rányomja a bélyegét a játékra. szomorú smiley Rka, te leszel a nintendo-s vagy várhatunk más platformról is tesztet tőled? mosolygó smiley
Szer.: Megnéztem a profilodat is, így már egyértelmű, elnézést a buta kérdésért röhögő smiley

válasz erre

totyak

8 éve, 6 hónapja és 5 napja

Mivel soha nem voltam Nintendo-s, fogalmam sincs, hogy milyen lehet egy WiiU-val irányítani egy játékot, illetve nem tudom milyen lehet ez a játék konkrétan, de azt tudom, hogy eddig akárhány képet, videót, média anyagot láttam, mindenhol bűn ronda volt a játék. Ennél a WiiU sokkal többre lenne képes. És biztos, hogy nem direkt csinálták ilyenre, szimplán ilyenre sikerült.

válasz erre

Gólem

8 éve, 6 hónapja és 7 napja

Nem annyira tetszik. Grafika tényleg nem ér 6 pontnál többet... szomorú smiley

válasz erre

Hentes

8 éve, 6 hónapja és 7 napja

Lenne Wii U-m meg is venném. mosolygó smiley Nem lett system seller cím, pedig komolyan mondom, azt vártam tőle...

válasz erre

Tommy

8 éve, 6 hónapja és 7 napja

7 pontnál többre számítottam, azt hittem ez lesz az az igazi agy durranás... szomorú smiley De úgy tűnik a Xenoblade azt előtte... szomorú smiley

válasz erre

nefaria

8 éve, 6 hónapja és 7 napja

Nekem csalódás volt. Annyira vártam, úgy rá voltam pörögve, hogy amit végül kaptam, az nagyon mesze van a várakozásomtól... szomorú smiley

válasz erre
Star Fox Zero
13.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja