Spyro Reignited Trilogy teszt

2018. november 26.
72.9471
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
adriano profilja, adatai
adriano
Crash Bandicoot rendkívül sikeres reneszánsza után napjainkban törvényszerű, hogy az Activison igyekszik leporolni egy újabb ikonikus karaktert. Jelen tesztalanyunk formájában meg is tették ezt, a régi-új hős pedig nem más, mint az aranyos, kedves lila sárkány, Spyro. A Toys for Bob fejlesztőcsapata láthatóan nagyon komolyan és hatalmas szeretettel állt a feladathoz, és olyat tettek le az asztalra, ami nem csak Crash visszatérésénél sikerült még jobban, hanem az eredeti anyagon is javít egy picit. Teszi mindezt úgy, hogy közben megtartja mindazt, amiért régen oly sokan megkedvelték a kis tűzokádót. Így kell ezt csinálni!
Advertisement


Első látásra a Spyro Reignited Trilogy egy klassszikus nosztalgia-flashnek tűnik. Az alap trilógia mindárom részét játszhatjuk, méghozzá gyönyörű új grafikával, kiegészítve olyan karakterekkel, amelyek bármelyik AAA-kategóriás animációs filmben megállnák a helyüket. A remaster ráadásul nem csak a grafikára terjed ki. Megkapjuk az eredeti zene felújított formáját is, mindenféle beállítással karöltve. Utóbbiak közül mindenki legjobb barátja szerintem a Dynamic Music kikapcsolása lesz, higyjétek el, nagyon ajánlom, hogy ezt megtegyétek, sokkal jobban jártok majd.

Ha még ezután sem tetszene az új zene, akkor elérhető az eredeti régi is, bármiféle változtatás nélkül. Néhányan talán emlékeznek Spyro szinkronhangjára, nekik biztosan örömteli lesz, hogy ismét ő kölcsönzi az orgánumát, sok más visszatérő színésszel egyetemben. Apróságok, de már ezek is utalnak arra, amit a bevezetőben említettem: hogy mekkora szeretettel és tisztelettel kezelték a klasszikus Spyro-programokat.

Profilkép-gyanús.

Profilkép-gyanús.


Érdekes, hogy a kinézeten túl milyen jó érzékkel nyúltak hozzá az alapvető mechanizmusokhoz is. Maga a játékmenet ugyan teljesen változatlan, de lehetetlen nem észrevenni, hogy sárkányunk mennyire mai, "folyékony" módon mozog, és milyen természetes az irányítása. A kamera kezelése a jobb stickre került, és Spyro fordulásai, irányváltoztatásai is egészen finomak lettek.

A karakter mozgása ránézésre nagyjából egy kutya és egy macska keveredését idézi, és ami a lényeg, hogy nagyon életszerű. Nincs az a képzetünk, hogy most éppen egy kilencvenes évekbeli játék főszereplőjével nyomulunk. A sármját és az aranyosságát szerintem nem kell ecsetelnem, ezek azok, amelyek még ennyi idő után is eladhatóvá teszik a Spyro-stuffokat.

Asszem ez itt nem a fogyiklub lesz.

Asszem ez itt nem a fogyiklub lesz.


Pontosan a fentiek azok a dolgok, amelyek miatt ez szinte egy teljesen új játéknak érződik annak ellenére is, hogy az első rész bizony már húsz éve jelent meg. Muszáj megjegyeznem, hogy a Crash Bandicoot esetében éppen az eféle modernizálást hiányoltam, ez volt a fő oka annak, hogy az kicsit kevesebb pontot kapott. Nagyon nem mindegy, hogy valami újnak látszik, vagy szépen felújított réginek, úgyhogy ezért már önmagában is jár a pacsi a fejlesztőknek.

Ellenben amin nem kellett javítani, azt nem is abajgatták feleslegesen. Az első rész, a Spyro the Dragon 1998-as mércével mérve jókora nyílt pályáin még mindig élvezetes az ugrándozás, legfőbbképpen a már emlegetett fejlesztéseknek köszönhetően. Feladatunk elsősorban más sárkányok megtalálása és felélesztése lesz, miután úgymond hibernálta őket egy jóakaró ork. Amíg ezzel foglalatoskodunk, számos mai szemmel is érdekes és jól kitalált pályán megfordulhatunk, aranyos lényekbe botolhatunk, és így tovább.

De most komolyan, ki mer beszállni ezekbe az izékbe?

De most komolyan, ki mer beszállni ezekbe az izékbe?


A második és harmadik részre változtattak egyet a játékmeneten. Ezekben már feltűnnek olyan NPC-k, akik teljesítendő küldetéseket adnak Spyro-nak, vagy épp különféle minijátékokra invitálják őt. Feltűnő, hogy a készítők az első játékkal foglalkoztak a legtöbbet. Minden egyes pálya sokkal élőbb, mint húsz évvel ezelőtt, csak úgy hemzsegnek a részletességtől. Példaképpen, a régen még puszta falakon most festmények, poszterek, könyvespolcok találhatók, a helyszínek karaktere és elrendezése viszont változatlan.

Valamilyen szinten még érthető is, hogy az első részt helyezték előtérbe, ugyanakkor kicsit fájó, hogy a harmadik, a Year of the Dragon esetében már nem szaladt meg annyira az a bizonyos kozmetikázó ecset. A Spyro the Dragon minden sárkány-szereplője teljesen egyedi kidolgozást kapott, szinte már személyiséggel büszkélkedhetnek, míg a YotD-ban bár sokan vannak, de csak pár nagyobb archetípus ilyen-olyan módosításai. Igaz, fel sem tűnnének hibaként, ha az első etap nem lenne annyira profin elkészítve.

Tigris vs. sárkány, na ki a menőbb?

Tigris vs. sárkány, na ki a menőbb?


Ugyanez igaz az ellenfelekre is. A Rhynoc-ok meglehetősen hasonlatosak régi önmagukhoz, ellentétben a korai rész Gnorc-jaival, akiket összehasonlíthatatlanul szabadabban kezeltek. Könnyen lehet persze, hogy az ilyesmit rengeteg mai játékos észre sem fogja venni, mert nemhogy húsz évvel ezelőtt, hanem azóta sem Spyro-zott soha, úgyhogy neki minden vadiúj lesz.

Jóval kevésbé mentegethetőek viszont a technikai gondok, amik valamilyen érthetetlen oknál fogva szintén a Year of the Dragon-t sújtják a leginkább. Szerencsétlen harmadik részre vagy kevés volt az idő, vagy szimplán eldöntötték, hogy ő lesz a mostohagyerek. Ezt nem tudom, de mindenesetre feltűnő, hogy itt az egyforma sárkányokon kívül sokszor találkozunk bugokkal, textúra-kiesésekkel és AI-problémákkal. Ejnye-bejnye.

Mindig csak azok a piszkos anyagaiak.

Mindig csak azok a piszkos anyagaiak.


Játékidő terén egyébként semmi probléma nincs a trilógiával, hiszen a pénzünkért nem kevesebb, mint húsz óra kiváló minőségű platformert kapunk, amely műfaj ugye manapság már önmagában is ritka. Sőt, ha elkóborolunk mindenfelé, gyűjtögetjük a rejtett, összeszedhető kincseket, akkor szélsőségesen esetben akár harmincöt-negyven órát is bele tudunk tenni. Őszintén megmondva kicsit kétlem, hogy Spyro kalandjai ekkora tételben is élvezhetőek tudnak lenni, de hogy a lehetőség adott, az mindenképp megsüvegelendő.

Gyűjtögethető dolgokból egyébként egészen sok van, és még olyan dolgokat is számon tart a program, mint például hogy hány fatuskót égetünk le tűzokádással. A látszólag banális tevékenységek azonban nem pusztán egyszerű időhúzások, sőt. Igazából kilockolható extrák terén többet számítanak, mint a pályák teljesítése, tehát ha végigvittük a játékot, attól még egyáltalán nem biztos, hogy mindent meg is szereztünk, amit csak lehetett.

Spyro bevadul.

Spyro bevadul.


Bár a tennivaló sok, felnőttként természetesen a kihívás elég idézőjeles, igaz, nyilván nem is az volt a szándék, hogy úton-útfélen elakadjunk. Szerintem akár a gyerekek is játszhatják, igazán nem hinném, hogy bármi nem nekik való dolgot láthatnának ebben a kedves játékban. A sárkányok, sőt még az ellenfelek és más karakterek is mind-mind rajzfilmesek és aranyosak, senki nincs, akitől félni lehetne.

Mint már mondtam, találkozhatunk viszont színes, felfedezhető környezettel, élettel teli világgal, ügyességi feladványokkal, minijátékokkal és minden olyasmivel, ami miatt a jó platformerekre még mindig igény mutatkozik. Halkan jegyzem meg, hogy a Crash-hoz hasonlóan szerintem ez is sikeres lesz, én magam még egy folytatást is el tudnék képzelni neki.

Fenyegetés lvl. 99

Fenyegetés lvl. 99


Összefoglalva, a Spyro Reignited Trilogy picit többnek érződik egyszerű remasternél. Sok más ilyesfajta kiadással ellentétben ennek maximálisan van létjogosultsága a nosztalgia-faktoron túl is. A pályák felépítése és hasonlók ugyan semmit sem változtak, még csak egy-két újat sem találunk köztük pluszban, de az észrevehető javítások mégis méltóvá teszik az újrajátszásra, régi és új fanoknak egyaránt.

Spyro Reignited Trilogy / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2018. november 13.
  • Ár: 10.799 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Gyönyörű látvány és környezet
  • Tökéletesített irányítás
  • Hosszú játékidő
  • A második két rész kevesebb figyelmet kapott
  • Néhol bugos
  • Nulla kihívás (ha ez zavar)
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    7
7.8
12 hozzászólás

Marduk

5 éve, 9 hónapja és 5 napja

Hellblade írta:
Mind a két jelenség igaz szerintem,egyik nem zárja ki a másikat.. röhögő smiley
Próbáltak hűek maradni az eredetihez. röhögő smiley Bár a kihívás része vitatható egyébként, mert én sok videóst láttam küszködni a Spyro némelyik szintjével.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 9 hónapja és 5 napja

[Tiltott felhasználó!]

Marduk

5 éve, 9 hónapja és 5 napja

Hellblade írta:
E téren ugyan az lehet,mint sok más játéknál is,hogy a mostani generációhoz butították a nehézségét..
Régi játékoknál előfordul, hogy ahogy modernizálják, úgy lazul a játék nehézsége. A régi játékok irányítása olykor eléggé érdekes volt.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 9 hónapja és 5 napja

[Tiltott felhasználó!]

Marduk

5 éve, 9 hónapja és 5 napja

Patrik94 írta:
Sajnos a nulla kihívás miatt nálam elég gáz. A régi nem volt azért annyira könnyű, vagy csak megszépíti az emléket az idő. mosolygó smiley
Szerintem csak az történt, mint a Crash esetében: fejlődött az irányítás, ezért az anno nehéz irányítás miatti dolgok végrehajtása könnyebb lett, de ahogy néztem pl. a Year of the Dragon utolsó bossján sokat javítottak; legalábbis videókon úgy tűnt, hogy a képességeivel pontosabban céloz.

válasz erre

Patrik94

5 éve, 9 hónapja és 6 napja

Sajnos a nulla kihívás miatt nálam elég gáz. A régi nem volt azért annyira könnyű, vagy csak megszépíti az emléket az idő. mosolygó smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 9 hónapja és 7 napja

[Tiltott felhasználó!]

Marduk

5 éve, 9 hónapja és 7 napja

Yanez írta:
Remaster? Szerintem ez inkább remake, nem?
Igen, de már annyit használták a 2 kifejezést felcserélve, hogy szinonimákká váltak gyakorlatilag,

válasz erre

Yanez

5 éve, 9 hónapja és 7 napja

Remaster? Szerintem ez inkább remake, nem?

válasz erre

Marduk

5 éve, 9 hónapja és 7 napja

"Crash-hoz" - ,,-hoz'' részt pls javítsátok ,,-hez''-re, mert Kres/Kraes a kiejtése. röhögő smiley Bocsi, csak ilyen fordító bevésődés.

Egyébként ezt én is hallottam, hogy pl. a 3. részen érződött, hogy az 1-hez képest kevesebb munka volt benne, ami lehet, hogy csak szimplán kifutottak az időből, és inkább ilyen dolgokon spóroltak. Esztétikailag szerintem mind a 3 rész gyönyörű.

válasz erre

VaPe

5 éve, 9 hónapja és 7 napja

Ennyiért szerintem ez egy rohadt jó pakk. Remélhetőleg később jön hozzá valami nehezebb fokozat is egy patchben. Remélem.

válasz erre

Tommy

5 éve, 9 hónapja és 7 napja

Ó hát király lett ez! meglepett smiley

válasz erre
Spyro Reignited Trilogy
10.799 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja