Spacebase Startopia teszt

2021. április 16.
81.8171
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Talán sokatok emlékszik még a 2001-es Startopiára, amely az RTS műfajban tett le egy olyan mérföldkövet, melyet rengetegen máig emlegetünk. Habár azóta eltelt 20 év, és az RTS műfaj sincs éppenséggel a fénykorában, mégis a Realmforge srácai úgy határoztak, hogy egy remake formájában ismét leszállítják közénk a játékot. Így született meg a Spacebase Startopia, amelynek nem titkolt célja (remake lévén), hogy fogja a már ismert alapokat, és igyekszik azt egyfajta modern köntösbe áthelyezni. És hogy ez a recept mennyire működik? Nos, tesztünkből kiderül!
Advertisement


Az intro videót érdemes nem átpörgetni, lévén kapunk kapásból az arcunkba egy "You're breathtaking!" "poént", ezzel utalva Keanu Reeves 2019-es E3-as szereplésére, majd utána rögtön bele is vethetjük magunkat a nagy kalandba. Három eltérő nehézségi fokozat áll rendelkezésre, mindegyik egyedi módosítja a játék különböző faktorait, például ebből-abból a nyersanyagból kevesebbet kapunk, az erőforrások módosulnak, és a többi.

Tulajdonképpen egy bázismenedzselős produktumról van szó, melyben konkrétan egy űrállomást kell kipofoznunk, miközben a mindenféle űrlényeket beosztjuk az eltérő munkakörökbe. Ami különösképp tetszett, hogy ahelyett, hogy a Realmforge srácai valami unalomig járatott sci-fi háttérzajt pakolt volna a játékmenet alá, úgy döntöttek, hogy inkább egy diszkós tematikával vértezik fel az audiorészleget, így lesz mire bólogatnunk.

Egy egészen hangulatos sztoripanellel kerülünk bele a "történetbe"

Egy egészen hangulatos sztoripanellel kerülünk bele a "történetbe"


Az űrlényeinkre bizony oda kell figyelni, hiszen mit sem ér egy jó űrállomás egy jó legénység nélkül. Oda kell figyelnünk rá, hogy legyen alkalmuk szórakozni, meg kell őket rendesen etetni, valamint időről időre fel kell vennünk a harcot a csúnya űrkalózokkal, akik megpróbálnak belekavarni a mi kis világunkba. Egyszóval tehát klasszikus menedzserjátékról van szó.

A tutorial szekció egyébként szépen prezentálja az alapokat, így nem fogjuk magunkat egy pillanatig sem elveszettnek érezni. Alapvetően maga a játék sem egy agysebészet, viszont roppant mód érdekes, hogy amilyen egyszerűen kezelhető, olyan szinten tud mélysége is lenni a játékmechanikáknak. Tipikusan a "könnyű megtanulni, nehéz elsajátítani" játék.

Három eltérő szintje, ha úgy tetszik "emelete" van az űrállomásunknak. Az első az, ahol a különféle növényeinket termeszthetjük, és tulajdonképpen a komplett bázisunk "motorjaként" szolgál. Többféle nyersanyag is innen származik, például az oxigén, úgyhogy értelemszerűen nem hanyagolhatjuk el a kis palántáink gondozását.

Íme a robot, aki az idegeidre fog menni

Íme a robot, aki az idegeidre fog menni


A középső szint az, ahol isten igazából elszabadul a buli. Itt tulajdonképpen egy futurisztikus városkörnyezetet teremtünk meg, itt fog pezsegni az élet, itt élnek a lakosok, illetve itt múlatják az idejüket. A végső szint pedig lényegében a "gyár", avagy a munkásközeg. Itt találhatóak meg az üzemek, a kórházak és megannyi más, és természetesen itt sem hanyagolhatjuk el az odafigyelést, ha egy működőképes bázist akarunk fent tartani.

Konzolon teszteltük a produktumot, és míg az irányítás kapcsán meglepően pozitív benyomásaink voltak (habár itt-ott azért eléggé botcsinálta metódusokat alkalmaz a szoftver), addig sajnos nem éppen lehet kijelenteni, hogy tökéletesen futna a Spacebase Startopia. Előszeretettel esik le az FPS, és alapból sem üti meg a fix 30 FPS-t a játék, de szerencsére PC-n nincsenek ilyen problémák - habár a fedélzetek közötti váltáskor még ott is akadnak FPS droppok.

10 különböző küldetés vár ránk a kampány keretein belül, azonban ezek kijátszása után is van még bőven tennivalónk, tekintve hogy akad egy Free Play mód, ahol szabadon menedzselhetünk egy bázist, mindenféle különösebb megkötés és misszió nélkül, no meg ne felejtsük el, hogy tartalmaz a Spacebase Startopia egy multiplayer és egy kooperatív módot is, ha netán a barátainkkal közösen szórakoznánk.

Nézd, hogy battyognak! Addig jó, amíg kevesen vannak...

Nézd, hogy battyognak! Addig jó, amíg kevesen vannak...


Mégis mi az a pont, ahol azt lehet mondani, hogy a Spacebase Startopia alaposan kihúzza az embernél a gyufát? Nos, eleinte talán még nem tapasztaljuk ezt az élményt, legfeljebb csak a szellőjét, viszont ahogy elkezdünk terjeszkedni, ahogy elkezdjük brutális módon növelni a bázisunk kapacitását, fejlődni, meg fog mutatkozni, hogy a játékban bizony embertelen mennyiségű mikromenedzsment van.

Egyesével kell a szemetet eltakarítanunk, egyesével kell kattintgatnunk a legénységünk tagjaira az interakcióhoz, egyesével kell felügyelni a különféle építmények működését, egyesével kell előléptetnünk az embereinket - ami egyébként egy ideig még vállalható feladat, csak amikor már az űrbázison megépítettük az ötcsillagos szállodánkat, és annyi létesítményünk van, hogy ki sem látunk mögülük, akkor bizony beüt a krach.

Magyarán tehát sajnos pontosan ott vérzik el a Spacebase Startopia, ahol az ilyesféle menedzserjátékoknak a leginkább szuperálniuk kéne. Alapjáraton más szoftvereknél érezzük, hogy fejlődtünk, ha növeltük a bázisunk méretét, ha egyre minőségibb létesítményekkel bírunk, itt azonban csak a rengeteg fejfájás vár ránk, tekintve hogy egyenletlen arányban nő meg a végzendő feladatunk mennyisége.

Üres a bázis, a boldogság végtelen!

Üres a bázis, a boldogság végtelen!


Azt hihetnénk, hogy ha már a bázismenedzselést nem sikerült a Realmforge arcainak kimaxolni, akkor majd a harcrendszer terén nagyot megy a Spacebase Startopia, ugye? Ember legyen a talpán, aki képes úgy kivitelezni egy csatát ebben az RTS-ben, ahogyan azt ő szeretné, és mindemellé még maximális elhivatottsággal képes élvezni is. Mondjuk ki: borzalmasak a harcmechanikák.

Az egy dolog, hogy az egész csata lefolyása annyi adrenalinnal rendelkezik a csiga lassúságnak köszönhetően, amire szavak nincsenek, de ráadásképp még sok esetben el sem férnek az egységeink az épületek között, és sebtiben át kell rendeznünk a bázisunkat, hogy odaférjenek a támadó kalózokhoz. Ott tartunk tehát, hogy se a bázismenedzselés, se a harc nincs teljes potenciáljában kimaxolva...

Emellett az sem segít hozzá a végső pontozáshoz, hogy az eredeti Startopiához mérten azért olyan túlzottan sok újdonságot nem vonultat fel, habár valószínűleg sokaknak kimaradt az eredeti, így ez egy jó alkalom lehet az első ismerkedéshez. Ettől függetlenül azért jóval több finomságot elviseltünk volna, ha már egyszer ezen a címen adják ki a programot...

Tele a bázis, az agónia végtelen!

Tele a bázis, az agónia végtelen!


No de akkor miért nem tudjuk mégsem azt mondani, hogy ez egy rossz játék? Ha élvezed a végtelen mikromenedzselést, vevő vagy a szatírikus humorra, amit főként a robotnarrátor intéz, és szeretsz az űrben tevékenykedni, akkor ez egy teljesen megfelelő móka lesz számodra - habár tény, ami tény, ennél azért akadnak jobb űrmenedzserek is a piacon.

Mégis a legfájóbb pont, amit már említettünk is, hogy az eredeti Startopia rajongóiként nem igazán tudtunk minek örülni, tulajdonképpen egy grafikai újrakiadást kapott az alkotás, csak még hozzácsapták a rengeteg mikromenedzsmentet is, hogy érezzük a törődést. Hogy ajánljuk-e? Ebben az uborkaszezonban érdemes lehet kipróbálni, de egyáltalán nem érződik kész játéknak a Spacebase Startopia...

Spacebase Startopia / Tesztplatform: XBOX ONE

egynek jó...
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2021. március 26.
  • Ár: 17.290 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Szórakoztató, hangulatos
  • Végülis hozza a klasszikus játék erényeit
  • Uborkaszezonban el lehet vele lenni
  • Nem kelti egy kész játék érzetét
  • Minden téren van valami kivetnivaló
  • Nem sok újdonságot tartalmaz
  • Borzasztó mikromenedzsment
  • Hang
    7
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    4
  • Hangulat
    8
6.3
Spacebase Startopia, amelynek nem titkolt célja (remake lévén), hogy fogja a már ismert alapokat, és igyekszik azt egyfajta modern köntösbe áthelyezni. És hogy ez a recept mennyire működik? Nos, tesztünkből kiderül! '>
Spacebase Startopia, amelynek nem titkolt célja (remake lévén), hogy fogja a már ismert alapokat, és igyekszik azt egyfajta modern köntösbe áthelyezni. És hogy ez a recept mennyire működik? Nos, tesztünkből kiderül! '>
6 hozzászólás

fighterlaci

3 éve, 2 hónapja és 2 napja

Hát ez a remaster nem sikerült valami szépre. röhögő smiley

válasz erre

Patrik94

3 éve, 2 hónapja és 2 napja

Az eredetihez sajnos nem volt szerencsém, egyelőre ez is kimarad. Kissé irreális az ára.

válasz erre

zender

3 éve, 2 hónapja és 2 napja

Rég várok már egy jóféle rts-re úgyhogy nálam ez kötelező vétel. Persze nem ennyiért, kivárok egy akciót, úgyis heteken belül lesz.

válasz erre

muki

3 éve, 2 hónapja és 3 napja

Szép platformlista! meglepett smiley Ritka manapság ami ennyi mindenre jön. Ha féláron lesz, nálam jöhet.

válasz erre

Ronalddo

3 éve, 2 hónapja és 3 napja

Az eredeti nekem kimaradt úgyhogy lehet hogy teszek egy próbát!

válasz erre

petrovicsz

3 éve, 2 hónapja és 3 napja

Jól lkehúzta a játszhatóság! meglepett smiley Pedig amúgy a stílust csípem. Nagyon.

válasz erre
Spacebase Startopia
17.290 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaM.O.R.P.H. profilja